תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה, בשביל 80 איש לבוא מוקדם לבלאנס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  nimrod  
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
מה, בשביל 80 איש לבוא מוקדם לבלאנס?
הודעה פורסם: שבת 08 מאי,04 12:47   
שחרור קיטור... (STEAM )

לפני מס ימים ביצעתי הגברה/תאורה לאירוע של חברת אינטרנט מסוימת..., בין היתר, הייתה מזומנת הופעה של זמרת שירי א"י (לא אומר את שמה, אלא רק שנהיתה פופולרית ומבוקשת מאד בזמן האחרון, ואולי זאת הסיבה למה שאתאר בהמשך). את הזמרת ליוו 2 נגנים (קלידים וגיטרה).
האירוע היה בשטח פתוח, סה"כ כ- 80 איש, ובהתאם לדרישת המפיק הבאתי PA קטן (2*400W-RMS ).

הציוד היה מוכן, האירוע התחיל, קשקושים, צחוקים, מוזיקת רקע, ארוחת ערב,
(האמנים היו אמורים להגיע ולעשות באלנס בזמן זה), הערב מתחיל ובאמצע הטכס למצטייני החברה - הנה הפרימדונות מגיעים.
הנגנים רוצים לעלות לבמה ולהתחבר תוך כדי הטכס, OK . התמקמו איפה שהוא, התחברו, אני חוזר לקונסולה, מוודא INPUT מהכלים ולא יכול לעשות יותר – עדיין טכס.

איך שמסתיים הטכס, הזמרת והנגנים מתחילים במופע, בלי בלאנס, בלי כיוונים, כלום. כמובן מיד באים הסימנים והדרישה לעוד (ועוד, ועוד...) ווליום במוניטורים, הזמרת כלל לא מתייחסת לשני המוניטורים שיועדו לה, נעמדת בכלל מעבר להם, ומתפלאת למה היא לא שומעת את עצמה... מבקשת לסובב את רמקולי ה PA פנימה "כדי שנשמע יותר טוב", OK הפניתי אותם קצת פנימה, ולאחר כמה דקות אני שם לב שהם פונים לגמרי פנימה . נהיו SIDE FILL ...

נגן הגיטרה כנראה התחיל כשה LEVEL בגיטרה במינימום. אני שם לב שהסיגנל מהגיטרה כל הזמן הולך ומתחזק. הבחור כל הזמן פותח LEVEL כי חושב שהוא לא נשמע מספיק, ואני מקזז אותו חזרה ב GAIN של הערוץ .

בסופו של דבר הסיוט נגמר. החבורה נעלמה מיד מהשטח, לא לפני ששטחו בפני המפיק את הסתייגויותיהם מאיש הסאונד וממערכת ההגברה.
המפיק ענה להם (את מילותיי בעצם) שאם היו מגיעים בזמן, מסדרים במה ועושים באלנס כמו שצריך, היה לכולם יותר טוב.

פגשתי את ההרכב הזה (אותה זמרת עם אותם נגני ליווי) לפני כשנתיים, אז עדיין לא כתבו עליה בעיתון והיא טרחה והגיעה לפני תחילת האירוע לבאלנס.
נראה לי שהפרסום עלה לה לראש, באמת נו, בשביל 80 איש צריך לבוא לפני הזמן לבאלנס?...

בהתנהגות הזאת היא עוד תשרוף את עצמה...

זהו, השוואת לחצים...
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 08 מאי,04 12:54   
לא מפתיע. קרה לי אישית (בתקופת הPA שלי) המון פעמים גם עם אמנים בעלי שם.
חובבנות, חובבנות, חובבנות.
בדיוק כמו שהמוזיקה שלהם נשמעת- ככה הם מתיחסים אליה.
_________________
Sartre knows it
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שבת 08 מאי,04 12:54   
welcome to israel and have a nice day
  nimrod  
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שבת 08 מאי,04 13:10   
welcome to israel and have a nice day
לא ציינתי שזאת לא היתה הפעם הראשונה ואין לי ספק שגם לא האחרונה, אבל בכל פעם זה מרגיז מחדש
מנו סויסה
הצטרף: 09 מרץ 04
הודעות: 71
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 08 מאי,04 15:07   
כשאתה מקבל עבודה אתה צריך ליצור קשר עם נציג טכני מטעם ההרכב. ובישראל אתה יוצר קשר לא רק כדי לתאם עמדות טכניות, אלא גם כדי לעמו על טיב הרצינות והמקצועיות של ההרכב.
וכבר מהשיחה הראשונה ניתן לזהות את הרציניים מחד, ואת החלטוריסטים מאידך.
מנסיוני למדתי שכשמזהים חלטוריסט, כדאי לתבוע ממנו להגיע עם איש סאונד מטעמו ולחסוך בכך את הביקורת הלא מוצדקת על איכות השירות והביצוע.
אם ההרכב מסרב לכך יש לידע את מזמין ההופעה, ולציין בפניו שאתה לא מתחייב לאיכות אם ההרכב לא מגיע לבלאנס בזמן.
כמו שאתה יודע, כשהחרא יוצא מהרמקולים הוא גולש מעל כולם ומתרכז ישירות באיש שליד המיקסר. ולצערנו לא ניתן להציג כתוביות שמפנות אצבע לאשם האמיתי.
אין שום סיבה שתצבור נקודות מוניטין שליליות שתפגענה בפרנסתך רק בגלל שאתה עובד בארץ החומוס והסבבה.
עצתי לך, פעל לפי ההנחיות לעיל , אל תתפשר . ובבוא הזמן תראה שזה משתלם.

ועוד הערה קטנה
אתה לא מקבל הנחיות מהנגנים באשר למיקום/זוית הרמקולים, כשם שהם לא מקבלים ממך הוראות על איזה שיר לנגן ועל איזה מיתר לפרוט.
_________________
מנו
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 08 מאי,04 15:40   
הייתי רוצה לספר לכם כיצד מתנהגים אמנים בעלי שם עולמי, וגם כשהם מגיעים ל-Israel.
כבוד למקצוע חייב להיות, כבוד לאיש הסאונד בוודאי, וכבוד לקהל עוד יותר מהכל, בכל מופעי פארק הירקון שזכיתי ללוות, לפני שנים כמובן, בשנים הטובות שאמנים רצו לבוא לכאן בכיף.
כנגד כל הדיעות הרווחות, שאמן בסדר גודל של מרק קנופלר, פריטנדרס, הנשרים, ג'ו קוקר, ליאונרד כהן, ג'ון ארמטריידינג ואחרים, מגיעים ישר לבמה ואולם מלא, הם למעשה מתחילים את יום המופע בבוקר.
מהבוקר עד אחרי המופע הם בשטח.
לא חוגגים, לא מלון ולא בריכה, לא ארוחות שחיתות, ולא נעליים.
בדרך כלל לילה לפני מתחילה הקמה, מקסימום לפני הזריחה.
בבוקר מתחיל בלאנס ארוך עם כל כלי ואישיות שעל הבמה, כולל נילווים ואמני אורח אם יש, כאשר האמן לא זז מהמיקרופון עד שהטכנאי אומר לו "נגמר".
הוא עומד ומבצע ללא טענה.
עומד ומבצע כי הוא יודע, שהצלחה שלו תלויה בהצלחת המופע ובהצלחת כל אחד שאחראי לבורג קטן במופע, שלא לדבר על הטכנאי, שמבחינתו הוא אלוהים.
איזו משמעת, רבאק!
כך עובר הזמן עד אחרי הצהריים, כאשר בסביבות 5:00 נערכת חזרה אחת מלאה, עם כולם, לבדיקת איכויות וכיוונים, ואם צריך (והיו מקרים), חוזרים עליה שוב.
לאחר מכן אחרוני טכנאי הבמה מסדרים מחדש את מסלולי ההליכה (כניסה ויציאה מהבמה בצורה בטוחה בחושך) והריקוד של האמנים (מנותבים על הרצפה עם גאפות זוהרות), מכוונים מחדש את הכלים, מבריקים את הציוד (הכל נשאר דלוק מהבוקר ועד לאחרי המופע), טכנאי הקהל (house) מכייל סופית, בודק תקשורת עם כל אחד שעל הבמה ומאחוריה, ונשאר בעמדה עד המופע.
כן, מביאים לו את האוכל לשם, ארוז במיטב האלומיניום הגיל.
מאחורי הבמה האמנים אוספים כוח אחרון, מטפלים בגרון, עושים תרגילי מתיחה ושחרור, עובדים עם מאמן, או סתם מתענינים לקורה בארץ, או הולכים למטבחון המאולתר (קייטרינג עממי בהחלט), כך עד שעתיים לפני המופע, היכן שהם נכנסים לחדר הלבשה ואיפור שדה.
השעון דופק, המופע דופק, ורק אני רועד מפחד שמא משהו יפסיק לעבוד (כי אז הייתי צריך לפעול במהרה, והיו מקרים, שעוד יסופרו).
ישראל או לא, פאסון או לא, האמנים האלה התייצבו לעבודה בבוקר, ואת העבודה גמרו בלילה.
יום עבודה של המון נמלים עמלות, כולם אחראים במידה שווה להצלחה והנאה מפרוייקט שקם ונגמר ביום אחד. כולם יודעים שאין פחות ממקצועי כדי לכבד את עצמם והמקצוע.

לצערי, אמנים ישרראלים, די גדולים הייתי אומר, היו ידועים תמיד כמומחים בסאונד וב "תרים לי" או "לא שומע את עצמי". מעין התמחות מקומית שכזו #smile
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
לא כל האומנים ככה
הודעה פורסם: שבת 08 מאי,04 17:31   
שבוע שעבר עשיתי ארוע עם אחת מהזמרות היותר מצליחות בארצנו ובחו"ל(את השם אני אשמור לעצמי ורק אתן לכם לנחש) אבל היא באה לבלאנס בזמן שנקבע, אומנם לא היתה שם יום שלם אבל לפחות שעתיים שלוש .הסאונדמן עבר איתם כלי כלי זמר ליוי זמר לוי וכו.
in ear in ear ואח"כ עבר איתי ושינה קצת פליסינגים של מקרופנים וכאלה.
הם גם הגיעו כשעתיים לפני המופע ושוב ניבדקו כל הקוים וכל האין ארים.
הכל תלוי ברצון.......
כמו שאמר לי ה מ"מ שלי בטירונת יש הבדל בין מקצועי למקצוען... #thumbsup
_________________
This one goes to 11!!!
Gruver
הצטרף: 26 יונ' 02
הודעות: 39
הסאונדמן שלי הוא חלק בלתי נפרד מההרכב
הודעה פורסם: ראשון 09 מאי,04 11:32   
ההתיחסות לסאונד ולטכנאי סאונד בארץ היא מזעזעת.
עבדתי שנים במשרד שרצה לחסוך וכמה חפרים הייתי צריך לסבול...
יש הרבה טכנאים שמתהדרים בתואר טכנאי סאונד בגלל שהם יודעים להעלות ולהוריד סליידר במיקסר

כיום הסאונדמן שלי הוא חלק בלתי נפרד מההרכב הוא זה שמדבר עם חברת ההגברה ואומר להם מה הוא צריך ואיך הוא רוצה שהסטאפ של הציוד יהיה בקיצור הוא הבוס בכל מה שקשור לסאונד וניהול הבלאנס.

אני תמיד מגיע להופעות כ- 3 שעות לפני המופע עושה בלאנס באיזי
אני והנגנים מתרגלים לבמה ולאקוסטיקה שעל הבמה ואז נחים.

לטעמי מוסיקאי שאין לא כבוד לעבודה של הסאונדמן הוא פשוט טיפש !
כשאני עושה בלאנס אני שר או מנגן בלי להפסיק כדי שלטכנאי יהיה סיגנל קבוע
אני לא מביע דעה או רצונות עד שהוא מסיים את כל העבודה כולל אי קיו למוניטור(בלי ניג'וסים מצידי) ומביע דעה רק כשהו שואל אותי אם אני מרוצה.

כמורה לפיתוח קול אני עובד עם התלמידים על שירה עם מיקרופון והדבר הראשון שאני מלמד אותם כפריפורמרים על הבמה זה איך לשתף פעולה עם הטכנאי לדעת מה לבקש, איך לבקש ומתי.
hadari guy
הצטרף: 02 ינו' 03
הודעות: 11
מיקום: מרכז
הבינוניות מנצחת
הודעה פורסם: ראשון 09 מאי,04 14:42   
כמה חבל שהבינוניות מנצחת
ktrtalf
הצטרף: 31 דצמ' 02
הודעות: 224
מיקום: תל-אביב
ניחשתי!!!
הודעה פורסם: ראשון 09 מאי,04 20:04   
"רק שהזמרת תזהר לא לשרוף את עצמה.."

אהבתי את הרמז העבה... #smile

רבותי וגבירותיי קבלו את עינת שרוף!!!!

ואת בעלה שאוהב להאיר לפידים.. (ילדים , האם תוכלו לנחש מיהו הנגן המדובר?)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון