תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 17:02
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ניצוח
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
  AMIT  
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
ניצוח
הודעה פורסם: שבת 29 מאי,04 10:55   
והנה.. בחזרות של ההרכב שלי אני מוצא את עצמי נוטש את כלי הנגינה באמצע הקטע ומתחיל להזיז את הידיים כדי לסמן לנגנים כניסות ויציאות, שינויים משמעותיים בהרמוניה, קצב וכו.. (הנה החזיון, דמותו של ילד רוקנרול מופרע מתעוות והופך לקלאסיקן עם פפיון ותאבון לנשים אנגליות ). לתנועות שלי אין כמובן שום משמעות, הם אקראיות לגמריי. תוך כדי תזוזות ידיים קלות, קפץ לי לראש אותו תפקיד מעורער שתמיד תהיתי לגביו. תפקיד המנצח. ביננו, כמעט אף נגן לא מסתכל עליו , חוץ מנגן כלי ההקשה (שאף פעם לא מדייק בONE ) ועושה הרושם שהואו לוקח את כל הקרדיטים על חשבון המלחין, מתזמר, נגנים.
עכשיו יורם, תבוא ותוציא אותי להורג.

אז.. מה בעצם תפקידו המדוייק של המנצח?
מה עושה את המקצוע לכל כך מכובד? (חוץ מהחליפה)
האם ניצוח זאת שפה רשמית/קבועה או שהיא ניתנת לשינוי והמנצח יכול לשנותה לפי אופיו?
ולמה מביאים פרחים רק לו ולכנר הראשון?...השני עז?
והקונטרה בסיסט.. תיש?

טוב נו..את זה אני יכול להבין,
חבל להפוך ערב מוזיקאלי לטקס של חיל האוויר


עמית
_________________
Sartre knows it
yogevsamina
תומך
הצטרף: 04 אפר' 03
הודעות: 403
הודעה פורסם: שבת 29 מאי,04 14:00   
דינמיקה דינמיקה - סאונד - {הוא אחריי על מיקומי כל הסקציות דבר מאד מאד משמעותי במוסיקה קלאסית } בגלל זה הולך הרבה קרדיט למנצח
{הכל זה עניין של סאונד וצבע } זה תפקידו העיקרי וזה מה שמבדיל בין מנצחים
Kundara
תומך
הצטרף: 02 פבר' 03
הודעות: 2645
מיקום: בין מוניטור שמאל לימין
הודעה פורסם: שבת 29 מאי,04 15:41   
הבנתי, ולמה התנועות שלו תורמות?
_________________
http://www.facebook.com/kundara.music
http://youtube.com/kundaramir
Ram Sofer
S.Supporter
הצטרף: 11 יול' 02
הודעות: 1091
Re: ניצוח
הודעה פורסם: שבת 29 מאי,04 16:20   
AMIT :
האם ניצוח זאת שפה רשמית/קבועה או שהיא ניתנת לשינוי והמנצח יכול לשנותה לפי אופיו?

גם וגם.
ניצוח היא שפה לכל דבר, ויש בה תנועות קבועות, אבל היתרון הגדול שלה הוא שהיא מושתתת על שפת הגוף. אמנם מאד קשה להיות מנצח טוב, אבל גם לאדם חסר נסיון יהיה מאד קל להבין מנצח טוב. פרט לתנועות המשקלים השונים, כל שאר התנועות- המסמלות הדגשות, דינמיקה, אופי וכו' הם מאד מובנות ואינטואיטיביות. החוכמה כמנצח, היא להיות מודע להן, כלומר, להיות בטוח שהן נראות מכיוון הנגנים כמו שאתה רוצה שהן ייראו (זה לא כזה מובן מאליו ודורש שעות אימון מול הראי), וכמובן- להכניס אותן בטיימינג הנכון.

AMIT :

אז.. מה בעצם תפקידו המדוייק של המנצח?
מה עושה את המקצוע לכל כך מכובד? (חוץ מהחליפה)
ולמה מביאים פרחים רק לו ולכנר הראשון?...השני עז?
והקונטרה בסיסט.. תיש?

תיש?!
ששש... באמת שיורם לא יישמע... #biggrin

מילת המפתח כאן היא אינטרפטציה.
המלחין מעביר לדף מלבד התוים גם הוראות ביצוע, ויש במישור הזה סקאלה רחבה של מידות פירוט- החל מאלו שלא מפרטים כמעט כלום חוץ מהתוים, ועד לפדנטים ולאובססיביים ביותר שהמינוחים והוראות הביצוע המקובלות לא מספיקים להם, והם משתמשים במשפטים מפורטים ע"מ לתאר כיצד הם רוצים שיצירתם תבוצע.
אצל אלה ואצל אלה, עדיין נותר מרווח אדיר לפרשנות אישית, וזה ייחודו של מנצח מבריק. לא סתם אנשים מעדיפים ביצוע של מנצח כזה או אחר על פני חברו.
כאשר אתה לומד פרטיטורה לפני עבודה עם תזמורת/מקהלה הדבר החשוב באמת (מלבד למידה של התפקידים, שזה מובן מאליו) הוא לענות על השאלה: "איך אני שומע את זה מתנגן?"
ולמען הסר ספק, אני לא מדבר על "מה בא לי לעשות" (למרות שפגשתי גם מנצחים כאלה), אלא על ההיפך הגמור- לנסות להבין בדיוק למה המלחין התכוון!

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זו אומנות לכל דבר...
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
הודעה פורסם: שבת 29 מאי,04 16:42   
אני עם רם..
אנסה להסביר לאלה שפחות קרובים לעניין הניצוח.

יש למנצח שני תפקידים עיקריים-
הראשון, טכני בעיקרו- לאגד את הנגנים לטמפו אחיד, לסמן כניסות ויציאות. התפקיד הזה בעל חשיבות עליונה בפני עצמה (דמיינו לעצמכם שאתם מקליטים כמה רצועות אודיו בתכנת עריכה בלי לעבוד עם מטרונום.. זה.. בוץ).

השני הוא הפרשנות של המנצח ליצירה.
דינמיקה (בטווח מסויים), טמפו (כנל), דגשים על ליינים מסויימים, אופי, אווירה, ועוד..

המנצח הוא בעצם הסולן והתזמורת היא הכלי שלו.
כמו שתוכלו להבדיל בין ביצועים של גיטריסטים שונים ליצירות כתובות, כך תוכלו להבדיל בין ביצועים של מנצחים, וכמו שתזהו סאונדים של גיטרות שונות, באותו אופן יהיה אפשר לזהות סאונד של תזמורות שונות.

היחס הוא אותו יחס בין חשיבות איכות הכלי לאיכות המבצע.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 29 מאי,04 17:11   
בגדול, קיבלת תשובה.
הניצוח (תורת הניצוח) בעצם מעולם לא נרשמה.
יש תנועות קבועות לסימון משקל וטמפו אבל השימוש בהן הוא רק לפני חילוף משקל (כולל שינוי טמפו) או כניסה (כניסה זה שם קוד להתחלת קטע של תפקיד כלשהו).
בסה"כ, לבד מזה, אין תנועה מוסכמת.
אבל - הכל ברור.
ואותי זה מדהים כל פעם מחדש. הניואנס.
אני מרים שתי ידים והאופן שאני מוריד את המקל, זה כמו ללחוץ על "הגז" (דושת התאוצה).
רק שהנהיגה היא על כלי רכב בעוצמה של D9 (שזה לא כזה כבוד בימינו), מהירות של לאמבורגיני, וורסאטיליות של מקגאיוור.
לחיצה לא אחראית ואתה ב-400 קמ"ש.

אתה נגן על 100 נגנים ו-20 כלי נגינה בעת ובעונה אחת.

מפה, אני ממליץ על שני הסברים יותר מפורטים (בהנחה שאת התורה היבשה תוכל לקרוא אפילו במרחבי הסייבר).
1. סרט: "חזרת התיזמורת" של פליני, אשר מדמה את התיזמורת והמנצח שלה לאירגון (מדינה) ועל האופן שבו היא נשלטת ע"י המנצח והאינטריגות הפנימיות שבה.
2. the joy of music (ליאונרד ברנשטיין, יש גם תירגום סביר לעברית שנקרא "חדוות המוסיקה), הפרק על הניצוח, בספר גדול של מנצח גדול.
מנו סויסה
הצטרף: 09 מרץ 04
הודעות: 71
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 30 מאי,04 02:24   
פשוט תחשוב על סרט
יש תסריט - שבו כתוב בדיוק מה צריך לעשות והיכן ואיך זה מתרחש
יש שחקנים
יש צלם

אז למה צריך במאי
ולמה צריך מפיק מוסיקלי (במוסיקה מודרנית)
ולמה צריך מנצח

משום שאם תשאל מאה אנשים תגלה שיש לך מאה סוגים של חזון לאותו הקטע. ואם לא הולכים עם חזון של איש אחד, מגיעים לבבל.....
_________________
מנו
PostScript
Act Compatible
הצטרף: 04 אוק' 02
הודעות: 974
מיקום: The Borough of York
הודעה פורסם: ראשון 30 מאי,04 10:33   
אגב, נדמה לי שבערוץ 8 הוקרן לפני מספר חודשים פרק
בסדרה שבה לוקחים מישהו וזורקים אותו למקצוע אחר לגמרי.
(+ משקולות)

לקחו איזה זמר/פאנקיסט אנגלי שהאות היחידה שהוא יודע לקרוא
היא A (וגם זה בתוך עיגול), וניסו לאלף אותו להיות מנצח
של תזמורת די מכובדת.

היה משעשע ומחכים, למשל הקטעים על רכישת ה-Baton (שרביט).
שלום, אתה מוכר באטונים ?
_________________
מפעל הביצים / אסף בילט | קריאטיב | egg-factory.com
soundcloud.com/billet
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: ראשון 30 מאי,04 13:27   
ומה באמת העניין עם השרביט? יש בה משהו מיוחד?
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
הודעה פורסם: ראשון 30 מאי,04 17:52   
ציטוט:
ומה באמת העניין עם השרביט? יש בה משהו מיוחד?


חוץ מזה שהחתיכת עץ הזו עולה מאות שקלים במקרה הטוב?

זה יותר נוח להסתכל בשרביט מאשר ביד עצמה, יותר מדויק, זה חוסך מעט תנועה-
אבל זה ממש (ממש!) לא משמעותי, והרבה מנצחים לא משתמשים בשרביט.

אני חושב שיש כאן עניין של מסורת ותרבות... כמו שתשאל למה המנצחים לא באים עם טי שרט ומכנסיים קצרים.. #clap
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון