תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 10:13
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
היוצר, תהליך ההפקה המוסיקלית ותעשיית המוסיקה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (155) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3146
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',04 17:44   
ZOOT, כל אחת משתי התשובות שלך כאילו מאמתת את מה שאוזניי אומרות לי בכל פעם מחדש.
התשובות שלך,מאמתות גם את תחושות הבטן שלי.(וכמו תמיד,מנוסחות לעילה).

לעולם ה P-STUDIO יש הסאונד השלו. לאולפן הביתי ברוב המקרים יש את הצליל שלו מהגורמים שזוט ציין.
כשמישהו בתחילת שנות ה20 לחייו מחליט כי הוא רוצה מבסס על הPC שלו מערכת הקלטה+מוניטורים +קונסולה+כל השירשור שהוא יכול להרשות לעצמו בהיותו בן 20...
והוא עוד לא יודע לנגן....אז הוא גם טכנאי ,גם משקיע הון תועפות על ציוד בינוני שאין לו מושג איך לתפעל,
במוזיקה שאין לו זמן להשקיע בה כי הוא עסוק בללמוד להתעסק עם פלאגאינס במקום לתפעל את הגיטרה שלו.

הכל פועל בעולם הזה על פשרות...
זה מתחיל בלופ תופים במקום להאמין במוטיב האנושי, ולא שיש בזה משהו רע, אבל כשזה נעשה גרוע,הרבה,
אז הקהל מתרגל לדבר שנעשו תחת פיקוח לא פיקוח...פשרות אקוסטיות ,זה דבר של מה בכך..
והכל ממשיך וממשיך......

מבחינתי האולפן הביתי,האישי ,ברמה הטובה או הפחות טובה(תלוי כמה לאן רוצים להביא אותו) צריך להגיע לרמה של שירות ליצירה .

בתור מוזיקאי :
למזלנו לא צריך יותר את ה טייפ 4 ערוצים, אפשר להגיע לרמות מדהימות של הקלטה, עריכה ,שמיעה ובעיקר למידה ....היכולות גדלו והתרחבו, יש יכולת בחירה בין פורמטים A/D. ניתן להקליט סקיצות,דמואים,אי.פי. מהבית.

רוצה אלבום- צריך טכנאי סאונד( עם עוזר ),מפיק, אולפן שמאפשר לבחור בזמן אמת הן מבחינה אקוסטית והן מבחינת מכשור את התנאים הטובים ביותר לשירות היצירה(מיקרופונים,פרא אמפ'ס,מיכשור הקלטה וכיו"ב), בכל הנוגע למוצר המוגמר היוצא לקהל הרחב.
כל נושא של מאסטרינג,של שיווק....

אם הדברים לא נעשים בצורה זו, שומעים את זה !! #headphones
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',04 18:20   
זוט

למה יש לי הרגשה של דז'ה-וו ? שאני פשוט קורא באותן מילים דברים שכתבת לפני חמש (או שש) שנים ב-"אקט" (בגרסת ה HTML התלת מימדי שלו) ?

אני לא חושב שיש מישהו שחולק עליך ועל הידע העצום שלך אבל יש לי הרגשה שהשרשרת הזו גולשת לויכוח בין דיציפלינות ולא על הנושא המקורי של השרשרת.

אין ספק שכדי להגיע לתוצאה הרצויה הכי טובה, עושים את זה בקבוצה, כשכל אחד אחראי על הדבר שהוא הכי טוב בו. זה נכון לכל תחום. וזה נכון שבעתיים לגבי מוסיקה.

אף אחד גם לא טוען שה-"דור שלך" לא משתמש במחשבים או מתעקש לא לנצל אותם (נהפוך הוא, מתשובות שהצגת לשואלים בנושאים על מחשבים, אני מוצא את עצמי שואף לעשירית מהידע שיש לך)

אבל

מה שהמחבר בא להגיד (ואני מצדיק אותו) זה שהיום נפתחה דלת נוספת להגיע למשהו בתחום היצירה במוסיקה. ה-"משהו" הזה יכול להיות קטן ויכול להיות גדול אבל הוא יותר טוב מכלום ומאי היכולת לשבת ולג'מג'ם עם עצמך (או עם עוד מישהו או עם עוד כמה אנשים).

הרי זה ברור ששיר (או טרק) מוגמר מחייב שילוב של כמה כוחות שביחד, נותנים לשיר (או הטרק) הזה את הברק שלו. אני חושב גם שהדוגמה שנתת (מכונית פורמולה 1) מראה כמה רחוק לקחת את הנושא בחשיבה שלך. אני, לעומת זאת, אציג לך, בדיוק על אותה האנלוגיה, דוגמה פחות קיצונית שבאה לתאר בצורה הרבה יותר מדוייקת את המצב שהשרשרת הזו נכתבה על פיו.

במהדורתו האינטרנטית של "אוטו" העכשווי יש כתבה על מבחן דרכים שעשו לרנו 5 טורבו 2 שנת 83 (שעוד עשו לה שיפורים). מי שהיה בסביבה באותה תקופה (כשמכוניות "אקזוטיות" - וכן, הרנו 5 טורבו 2 נחשבה באותה תקופה לאקזוטית - נחשבו לזן מאד נדיר בארץ), בוודאי מכיר/יודע/נתקל באוטו הזה (או בשם שלו - אם הוא התעניין במכוניות). שים לב לשורת הסיום של הכותב:

ציטוט:
אז, שומאכר - או סנה?
לא, באמת אין לי כוונה להכעיס את אוהדי האחד או האחר ולכן לא אנסה אפילו לענות על השאלה הפותחת - אבל כן אנסה להשוות ''כמעט אקזוטית'' של פעם לספורטיביות של היום. ובכן רבותי, זה ממש לא כוחות. הטכנולוגיה התקדמה בשנים האלו צעדים גדולים קדימה. המערכות הממוחשבות השולטות על המנוע, בקרות האחיזה, המתלים, הבלמים. כל אלו תרמו את שלהם כך שמכונית משפחתית מודרנית, בגרסת 2.0 ל', מתקרבת בכוחה לאקזוטית הזו של פעם על 160 סוסיה (מה עוד שלזו צמיגים רחבים וכבדים המקשים על תנועתה). לכן, לא ממש ניתן להשוות אותה למכוניות המקבילות לה היום - מכוניות מירוץ בגרסת הכביש שלהן - כמו סובארו אימפרזה STi למשל. כל השוואה כזו, של אחת מול רעותה, תעמיד את הגברת הזקנה בעמדת נחיתות לא ממש הוגנת


לדעתי, אתה הלכת הכי רחוק שאפשר בכל מה שקשור למאמר של רונן חרותי. אם הייתי צריך להשוות את "צוות הפורמולה אחד" שהזכרת לעולם האודיו, הייתי צריך להצטייד בקונסולה SSL9000K, באסף אמדורסקי בתור מפיק מוסיקלי, בקובי נעים בתור מעצב הסאונד שלי ובראובן מנשרוף ובך בתור יועצי על, מתכנני האולפן וכל מה שלא עולה לי לראש עכשיו.

אבל לא. הכתבה באה בסה"כ להגיד שהמצב היום הוא כזה שהאפשרות ליצור היום (בוא ונשווה את זה למאזדה 626 בנפח 2000 סמ"ק), משתווה למשהו שהיה בלתי מושג לרובנו המוחלט (במקרה הזה, רנו 5 טורבו 2 משופרת)

אף אחד לא דיבר על כשרון, אף אחד לא דיבר כל הדברים האחרים (בכתבה. אני יכול להגיד לך שאני לומד על הדברים שדיברת, אחד לאחד). מה אתה עושה עם מה שהטכנולוגיה מציעה לך היום, זה כבר סיפור שונה בתכלית.

וכאן בתי הספר באים למלא את החור. הם לא מתיימרים ליותר מזה וגם לא פחות מזה. אני חושב שזה דבר נהדר לכל בן אדם בתחילת דרכו המוסיקלית (שהיא יכולה להסריח כמו דג מת או לנצנץ כמו סופרנובה בגלקסיה מרוחקת, הכל תלוי אם אתה מסוגל לנצל את הידע שעומד לרשותך היום ואת הטכנולוגיה ולדעת מה היתרונות ומה המגבלות של כל העושר הטכנולוגי הזה שעומד לרשותך)
אורח
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',04 20:06   
#sleep
אוףףףף, כמה אתם טוחנים...
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',04 21:25   
EytanMich :

יש לי הרגשה שהשרשרת הזו גולשת לויכוח בין דיציפלינות ולא על הנושא המקורי של השרשרת.

-SNIP-

מה שהמחבר בא להגיד (ואני מצדיק אותו) זה שהיום נפתחה דלת נוספת להגיע למשהו בתחום היצירה במוסיקה. ה-"משהו" הזה יכול להיות קטן ויכול להיות גדול אבל הוא יותר טוב מכלום ומאי היכולת לשבת ולג'מג'ם עם עצמך (או עם עוד מישהו או עם עוד כמה אנשים).




From the article: (the bold font is in the source)


ציטוט:
האמנם הגיע היוצר לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות? ובכן, יש גם צד שני למטבע, וצבעיו פחות ורודים. היוצר אמנם יכול להפיק את יצירותיו בעצמו, אך בכך בדיוק טמונה גם הבעיה: היוצר נותר לבדו, לכל אורכו של התהליך. הוא בודד בכתיבה, בודד כאשר הוא מתכנת סאונדים, בודד במיקס ובמסטרינג, מאוד בודד כאשר הוא מבקש להוציא אל האור את המוצר המוגמר. מתהליך הפקה מנופח, בו היו מעורבים כ- 13 גורמים שונים, כמתואר לעיל, הגענו לקיצוניות הפוכה: אדם אחד בלבד, שהכל מונח על כתפיו, לטוב ולרע.



Y r the colors less pink according 2 the article? Because 1 man is doing the work of 13 EXPERTS. No, he did not mention talent per se, I did. Looks 2 me that a lone person doing all that must b extremely talented 4 the standard 2 b kept pro.

As 4 the car article, U found the PERFECT example 4 sales material. The author "4gets" that technology did not skip the pro racing world on its way 2 improve the Mazda 636, as if F1 races r still being won by riding donkies loaded with figs. Well, F1 cars have developed so much in comparison 2 the Subaru Impreza (boy, I'm still laughing) that development had 2 b RESTRICTED in order 2 keep the competition interesting.

The innocent reader, reading a "pro" magazine is then led 2 believe it's the TECHNOLOGY in the Subaru Impreza STI that can turn any 18 yr old in2 a pro race driver. That's an ILLUSION - ask any 18 yr old Impreza driver stuck up a lamp post on DERECH ROKACH with his nuts hanging out from his throat.

My F1 example was not about technology. It was about the collaboration in a TEAM, EXPERTISE and TALENT. And the improbability of achieving this alone, REGARDLESS of technology.

Yet U answer again by dragging TECHNOLOGY in2 it.

Technology ADVANCING has NOTHING 2 do with that. U could drive relatively fast (in 1983 standards) in 1983 if U knew HOW, and had the money 4 it. U could record @ home a decent album in 1983 , if U knew HOW and had the money 4 it.

The magic, tempting word here is CHEAP, or AFFORDABLE - that's the sales realm. Well, that's an ILLUSION 2. The amateur > project > pro cost ratios remained the same. 4 the same amount of money U put in2 a home studio 2day, U could have bought a home studio in 1985.

It's just that ppl now vainly believe it's JUST the technology that blocks their way 2 fame. EXPERTISE, know-how, experience and talent were magically pulled out of the formula 4 the sake of CONTROL.

I love technology 2, but I c KNOWLEDGE and TALENT as 10 times more important.

Unfortunately, not 2 many ppl apply this in PRACTICE. They rely on technology and take the rest 4 granted.

If U check the majority of threads in this forum (and others) they're about technology, not about performance, arrangement, mic technique or production disciplines.

Well, as I have already written, it's time 2 call a spade a spade.

Peace,

Zoootc
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',04 21:31   
planet-noise :
#sleep
אוףףףף, כמה אתם טוחנים...


ציטוט:
_________________
Everything Is Music


...And so is ur msg.

And not a very good 1.

Peace,

Zooot
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',04 22:01   
לצערי נעצרת בקטע שציטטת אותי ולא התחשבת בכלל בשום דבר אחר שאמרתי.

EytanMich :
אני לא חושב שיש מישהו שחולק עליך ועל הידע העצום שלך

SNIP

אין ספק שכדי להגיע לתוצאה הרצויה הכי טובה, עושים את זה בקבוצה, כשכל אחד
אחראי על הדבר שהוא הכי טוב בו. זה נכון לכל תחום. וזה נכון שבעתיים לגבי מוסיקה.


EytanMich :
וכאן בתי הספר באים למלא את החור. הם לא מתיימרים ליותר מזה וגם לא פחות מזה. אני חושב שזה דבר נהדר לכל בן אדם בתחילת דרכו המוסיקלית (שהיא יכולה להסריח כמו דג מת או לנצנץ כמו סופרנובה בגלקסיה מרוחקת, הכל תלוי אם אתה מסוגל לנצל את הידע שעומד לרשותך היום ואת הטכנולוגיה ולדעת מה היתרונות ומה המגבלות של כל העושר הטכנולוגי הזה שעומד לרשותך)


ותן לי להוסיף כדי לחדד:

EytanMich :
ואם יש לו הכשרון המינימלי לבצע את זה


דווקא כאחד שלומד את הצד הטכני עכשיו (על כל האספקטים שלו, כולל את כל אלה שהזכרת), אני מבין עכשיו טוב מתמיד את הצורך בצד היצירתי ויותר מזה, בסט של כישורים מינימלים כדי לדעת איך עושים מה. אני לא עיוור. ואני לא ילד שחושב שעם פרוטי לופס אפשר לכבוש את העולם. נראה לי שלא ממש הבנת את מה שכתבתי (כנראה שהדוגמה שנתתי לא ממש הובנה בדרך שרציתי. עד כדי כך שצחקת... :question: )

אבל חפיף.

סופ"ש טוב
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 18 יונ',04 23:02   
ציטוט:

(כנראה שהדוגמה שנתתי לא ממש הובנה בדרך שרציתי. עד כדי כך שצחקת... :question: )


I was not laghing @ U.

I was laughing @ the car expert, comparing 2 cars that have NOTHING in common, besides the number of wheels, and their popularity in a small midlle eastern country.

They're not even in the same engine / gear class.

Peace,

Zooot
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',04 00:44   
מבלי להרחיב מדיי,

אני בצד של זוט .
עושה הרושם שעולם ה"פרוג'קט סטודיו"חי בבועה מוזיקאלית משלו שמונע ע"י עצלנות וחובבנות והכל אופף תירוצים שהופכים את העצלנות ל"חדשנות".
כל חיסרון הופך מיד ליתרון.

הרצון להיות מעודכן/סקסי עושה לי להקיא שזה בא על חשבון העניין עצמו.. המוזיקה.
האשליה ש"כולם עושים תקליטים לבד בבית שלהם" היא מה שהופכת את היוצרים לחשוב בינוני ולנסות להוכיח את עצמם שכל האמצעים כשרים.. ומותר להם ליצור מוזיקה מחורבנת.. כי היי.. הרי "עשינו הכל לבד".

יש נטיה לחשוב שאם יש לך פרוג'קט סטודיו אז אתה בחברה טובה, אתה כישרוני וזה רק עניין של זמן עד שתכבוש את העולם. אנחנו כל כך חיים בבועה שאנחנו שוכחים שיש מוזיקה.. אתה יודעים... שמעבדים אותה, מנגנים אותה.. מתזמרים אותה..
מרוב שאנחנו כל כך בטוחים בעצמנו שכחנו שיש ז'אנרים אחרים...שלא נעשים ע"י מחשב.. שהסמפלר לא ממש נחוץ . אנחנו ניזונים מתרבות כל כך מצומצמת ששכחנו שאפשר לעשות מוזיקה אחרת.. טובה יותר .

הפרוג'קט סטודיו הגיע למקום לא נכון.. מקום שמתפשרים בו.. מקום שבא לתרץ..


אני לא חושב שציוד בינוני עושה את ההבדל... אלא, כמו שהוזכר, הידע והכשרון.
אני ירגיש יותר נח לשמוע מוזיקה טובה בסאונד בינוני מאשר ההיפך.
כל עידן ה"הפקות" מתחיל לשעמם כבר.. כאילו כל אחד רוצה להישמע כמו השני.. כאילו יש איזה סף שהוא נחשב טוב כי "ככה שומעים באינטרנט" .
נראה כאילו היכולות הטכניות של היוצר חשובות יותר מהמוזיקה עצמה והם אלו שעושותאותו ליוצר טוב.

מבחינתי הפרוג'קט סטודיו הוא אמצעי לקדם את היצירה האישית .. הוא לא היצירה עצמה.

אין ספק, הטכנולוגיה הביאה דבר נפלא. למשל, שדיסלקט כמוני יכול לכתוב תיווי דרך נגינה במידי זה בעניי נפלא.
האפשרויות לקידום , הפרטיות והזמן.
הטכנולוגיה בהחלט עושה טוב אבל היא לא באה להחליף את התהליכים המוכרים. כשיוצר מתעקש לכסות את המוזיקה ה"מעודכנת " שלו בנחמה הטכנולוגית האחרונה, לפרסם אותה בנט (עוד דבר בעייתי) ולהיות מסופק ממחמאות של מוזיקאים אחרים שניזונים מאותה בועה- משהו כאן לא נראה אמין.

בחיי שניסיתי לא להרחיב..
_________________
Sartre knows it
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',04 01:24   
Zooot :
I love technology 2, but I c KNOWLEDGE and TALENT as 10 times more important.

Unfortunately, not 2 many ppl apply this in PRACTICE. They rely on technology and take the rest 4 granted.

If U check the majority of threads in this forum (and others) they're about technology, not about performance, arrangement, mic technique or production disciplines.

Well, as I have already written, it's time 2 call a spade a spade.

Peace,

Zoootc

זה דבר שאני יכול להתחבר אליו. בתור אחד שבא מרקע טכנולוגי ושל שמיעה, מושגים כמו טריולות (הא ? אטריות ?! :???: ) ולגטו (הא ? לגו ?! :???: #biggrin ) פתאום הבהירו לי שחסר לי. וחסר לי הרבה #read

לכל מה שאתה אומר, קוראים "שקר החן והבל היופי". אמרתי כבר פעם לבעל חנות אודיו-מידי בולטת "אתה שם לב שאתה מוכר פה רוב הזמן צעצועים יקרים לילדים, נכון ?" והוא אמר לי "זה רע ?" (בקריצה).

זה המצב היום, זוט. לטוב ולרע. לטוב, כי זה הופך את הדבר הזה שנקרא "יצירת מוסיקה" למשהו הרבה יותר נגיש (יש משפט יפה באנגלית שאומר "Creativity for All") לבודד וגם לקבוצה ולרע כי אנשים עובדים עם חוסרים עצומים בידע וזה בא לידי ביטוי.

לפני ארבע שנים, כשכתבת מה שכתבת, זה היה נכון במאת האחוזים. היום, אני כבר לא בטוח. אבל מה שאתה אומר לגבי כל מה שסובב את הטכנולוגיה הזו, נכון לחלוטין. דבר שהוא בעייתי לגמרי לבעלי בתי הספר. מצד אחד, הם מלמדים. בשביל זה הם קיימים. מצד שני, זה ברור שיוצאים משם אנשים חסרי ידע מוסיקלי ולפעמים ההיפך, בעלי ידע מוסיקלי אבל לא מסוגלים להשתלט על המחשב.

אבל

עם כל הצדק שדברים שאמרת, אני עדיין חושב שלכל אחד יש הזכות לנסות לקדם את עצמו למקום יותר טוב ממקום שהוא היה לפני זה במחינה היצירה. על בית הספר לשבור את הראש להקנות לו ידע טכני כולל מצד אחד אבל לא להזניח את הנושא המוסיקלי, מצד שני. וזה לא פשוט כשבא לך בחורצ'יק ששם על השולחן 7000 שקל ואומר "יאללה, למד אותי !".

כאן נכנסת המקצועיות של המקום. מי שיש לו מינימום כשרון, בהיותו זכאי לנסות למצות את המינימום הזה, יוכל להגיע למקום אחר מבחינת הידע שלו. אתה צודק שאנשים רבים מדי נסמכים על הטכנולוגיה אבל זו המציאות היום. זה מצב נתון. הבעיה (שלך, לא שלהם) שזה מספיק להם כדי למצות את מה שהם צריכים (ואני מדבר על השוק האלקטרוני, שבו אני מכיר את רוב היוצרים הבולטים הישראלים, את צורת העבודה שלהם ואת רמת הידע שלהם, פחות או יותר)

וזה מחזיר אותי לנושא המקורי של השרשרת הזו:

שוב וזו דעתי המוצקה היום, אחרי שהתנסתי בלימוד עצמי, אחרי שהתנסיתי בכל מיני שיתופי פעולה עם אנשים אחרים שגם הם התנסו בעצמם ואחרי (בעצם, לא אחרי אלא בעיצומו של) קורס (לקראת סופו ואינשאללה, שיהיה לזה המשך) אני אומר בוודאות :

בית ספר למוסיקה, כזה אשר מקנה יסודות טכניים מוצקים של תורת האודיו והקלטות, הוא MUST לכל מי שרוצה למצות את הידע שלו בתחום.

"אבל שוב חזרת לנושא הטכנולוגי !" בטח תגיד לי.

אז זהו, שמהיכרות הסילבוסים של בתי הספר אני יודע שעדיין אין אף מוסד שמלמד את כל העסק בצורה שלמה. לכל מוסד יש את ההתמחות הספציפית שלו וגם אם הוא נוגע בכמה נושאים, זה תמיד תוך התפשרות על מקצועיות מירבית בנושא מסוים. אין שום בית ספר שאני מכיר שיש בו רף כניסה (שהרי הם מוסדות לשם רווח ואני מעריך שאתה יודע על מה אני מדבר :wink: ). אבל אני מאמין גם שלאט לאט הנושא הזה יתייצב ורק ייתעצם. ואז בתי הספר יוכלו להציע תוכנית לימודים שלמה (למי שרוצה) שכוללת את כל הנושאים המוסיקלים, לצד (או לאחר) אלה הטכניים. ואני לא מדבר על בתי ספר שמלמדים נישות (ויש כאלה) אלא על כאלה שתהיה להם תוכנית כוללת, מוסיקלית וגם טכנית/טכנולוגית, שמתאימה לכלים המוצעים היום למוסיקאי. אין מה לעשות, היום מוסיקה וטכנולוכיה הולכים יד ביד. אני חושב שלללמד מוסיקה לבד זה כבר לא מספיק. קח פסנתרן או גיטרניסט. אחרי שהם ייעשו מיומנים במגינה שלהם יגיע יום (ובימינו, היום הזה מגיע מהר מאד) שהם ייצטרכו להבין מה קורה במחשב (יש לי שלושה כאלה בקורס. גיטריסט, בסיסט ופסנתרן קלאסי עם 20 שנות נסיון). הטכנולוגיה כבר הותכה לתוך הדבר הזה שנקרא מוסיקה ואי אפשר להפריד לגמרי בין השניים.

בתי הספר יישתפרו ויהיה בהם צורך הולך וגובר, בסופו של דבר.... כי זה טבעי. וככה דברים צריכים להיות.

נ.ב.

זה מצחיק אותי לראות מה שאתה כותב (לא צוחק עליך, סתם מעלה בי זכרונות על אותה הכתבה המדהימה/מצחיקה/מלמדת/נוזפת שכתבת לפני 4 שנים באקט. אני חושב שקראתי אותה לפחות 15 פעמים וצחקתי והשתדלתי להפנים בדיוק באותה במידה - למרות שלא היו לי הכלים להבין עד הסוף על מה אתה מדבר בדיוק. אז היום, כשאני קורא על ה- The innocent reader, על ה- CHEAP, or AFFORDABLE , אני ישר נזכר באותה הכתבה וקופץ לי לראש המושג שנטבע בי "משת'פ" שזה "משתמש תמים פזיז". אני פשוט חי את הכתבה הזו מחדש.... וצוחק #thumbsup )
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שבת 19 יונ',04 02:00   
אחחח, הויכוח הזה רק מייאש אנשים.

אני חושב שבימינו המסריחים יש אנשים ואני אחד מהם שאם לא יעשו את הכל בעצמם אין להם סיכוי טוב, אם בכלל, להגיע למצב ש-13 אנשים עובדים על הפרוייקט שלהם במטרה להוציא דיסק. (וזה לא משנה כמה השירים שלהם מדהימים או לא.)
חברות התקליטים הן בכלל לא אופציה בשבילי וכסף להביא את אבי יפרח, סינגולדה ואשר פדי אליך לאולפן (זוט) להקליט את הפלייבקים שלי אין לי. גם לא יהיה לי כל כך מהר. החיים שלי מסריחים כלכלית ובטח של עוד המון מוסיקאים חברי אקט שרוצים להוציא דיסק בעצמם.

אני מנסה להיות מציאותי ואני מנסה לרכוש את כל 13 המקצועות האלה בעצמי מתוך הכרח. אין ברירה. אם לא, אני אצטרך להפסיק להיות מוסיקאי ולחזור להיות גרפיקאי שכיר ששונא את החיים שלו וחי כל יום עד סוף חייו הרגילים עם המחשבה שויתרתי על החלום שלי בגלל שכל מיני פלצני סאונד ייאשו אותי בטענה שחייבים לעשות הכל מקצועי או לא לעשות בכלל. (ותסלחו לי, לא התכוונתי להעליב אף אחד...)

אני רוצה לעשות מה שאני רוצה ואני לא שואל אף אחד איך המוסיקה שלי תישמע. לאחרונה הגעתי למסקנה שאת המוסיקה שלי אני צריך לעשות בעצם בשבילי בראש ובראשונה.
פעם כשהשמעתי פה שיר מישהו אמר לי שהרייד לא מתאים איפהשהו והלכתי כמו כלב טוב והחלפתי אותה בהייהט פתוח. פאק, מה חשבתי לעצמי??? אני חושב שהרייד מתאימה מאד לקטע ההוא ואיזה אחד שלטעמו ולטעמו בלבד חושב שהיא לא מתאימה לא יהרוס לי את הכיף של המוסיקה שלי.

יש לי כאן אוסף מוסיקה לא קטן שאני אוהב ושחצי ממנו לא לטעמי מבחינת סאונד או מבחינת תיפוף או מבחינת גיטרות או מכל מיני בחינות אחרות. אני נהנה ממה שיש ואני בטוח שאנשים שהם לא מוסיקאים בררנים או אנשי סאונד יקבלו את המוסיקה שלי כמו שהיא ויהנו ממה שיש. זה הכי חשוב.
שמתי לב שדווקא המוסיקאים ואנשי הסאונד הם המדכאים הכי גדולים כי להם תמיד יש טענות שרובן הגדול נובע מטעם וריח שונים שברוב המקרים ברמה גבוהה מדי.
העקשנות והאטימות הזאת שבעצם אומרת שאם זה לא נעשה לפי הספר ולא 13 אנשים עבדו על זה אז זה לא "כשר" מזכירה לי את העקשנות הדתית.
לצערי, אבל אין מה לעשות, ככה זה בחיים, יצא לי לאחרונה להתמודד בשל אבל במשפחה עם הדת היהודית שאני כל כך נמנע מלהתחכך בה וקיבלתי עצבים מכל מיני חוקים שפאקינג חייבים להיעשות כמו שכתוב בספר. (תרתי משמע...)
למה מה קרה??? הם (הדתיים) כל כך בטוחים שהדרך שלהם היא הדרך הנכונה וחייבים ללכת רק לפיה.
אז אני בתור חילוני חי את חיי לא נכון?

אני נזכר באיזו שרשרת שדיסקסנו בכובד ראש על קונדנסרים.
היה זה יואב שדמה (JS) אם אני לא טועה שהיה כל כך נחרץ בדעותיו לגבי בחירת המיקרופון לזמר. אני שאלתי שאלות, הוא ענה ואני אכלתי כל מילה כמו ילד טוב. ספגתי מהחוכמה.
היום שאני יודע לחשוב בשביל עצמי, אני יכול להעיז להקליט שירה לתקליט גם עם מיקרופון של מחשב ב-19.99 ש"ח (בואו לא ניסחף... :razz: ) או עם SM58 אם בא לי. (למרות שיש לי גם קונדנסר אחד הכי קטלניים שיש).
למה אני שואל מישהו מה לעשות?
חלק מהתקליטים הכי קלאסיים שקיימים שבאו מחו"ל ושעבדו עליהם יותר מ-13 אנשים מכילים סאונד שירה מסריח לעיתים קרובות והרבה מפלצני הסאונד (שוב סליחה) בטוחים שאין על המוסיקה הזאת. השירים האלה הם קודש.
אם הם אוהבים ומשתחווים למוסיקה מפעם שנשמעה כמו הצרות שלי ומטיפים לסאונד פי אלף יותר טוב מזה כאן היום אז זאת לא צביעות?
הם עצמם נהנו ממוסיקה בסאונד חרא לפני 20-30-40 שנה, אבל מטיפים על הפקה הוליוודית בימינו.

אני יודע, זה נשמע כאילו שאני ממציא תירוצים למה הסאונד שלי לא יוצא הכי הכי טוב שיש או למה מוסיקאים אנשי סאונד תמיד יבואו אלי בטענות, אבל מה לעשות? זה מה יש.
האמת היא שרוב השירים שמקבלים פה תשבוחות מטורפות מכל מי שמגיב הם דווקא אלה שאני לא אוהב. אז או שהבעיה אצלי או שהבעיה אצל אחרים. אולי זה רק עניין של טעם?

רוב הדיסקים ששמעתי בחיים שלי הם לא כמו שהייתי רוצה שהדיסק שאני עובד עליו יישמע.
מכאן אני יכול לצאת רק למסקנה אחת: הכל עניין של טעם. גם סאונד.
אני יכול לשבור את הראש על איך לרצות את כולם כדי שהדיסק שלי יישמע הכי טוב שאפשר, אבל חבל על המאמץ כי תמיד יהיו אלה שיגידו לך משהו שיעצבן אותך שהם היו עושים את זה שונה וחבל שעשית ככה.
תלונות תמיד יהיו.
בודדים הם הדיסקים שיצאו מושלמים. בשביל לייצר מוצר מושלם צריך המווון ניסיון, כישרון ואינטיליגנציה. לא יודע מה עם אינטיליגנציה או כישרון, אבל ניסיון יש לי של כמה שנים בלבד וזה מה יש.
מי שרוצה לרצות את כולם בחיים לא יוציא את הדיסק שלו לאויר העולם.
להוציא דיסק זה חתיכת מבצע בסדר גודל ענק ואני רוצה להצדיע לכל אלה שמסוגלים להוציא את המוסיקה שלהם בכוחות עצמם.
לא מוצא חן בעיניכם, אל תקשיבו!

בקיצור, בשביל לא לפרסם מודעה עוד היום בבזאר שכבר אני בטוח שכמותה ראינו כולנו לפחות פעם אחת ("למכירה תכולת אולפן" או "חיסול אולפן") החלטתי ואני מקווה שעוד חבר'ה כמוני יחליטו לשים ז' על הפלצנות הסאונדית ולעשות מה שרוצים.
המוסיקה שלי תצא על דיסק ויהיה לה את הסאונד הייחודי שלי והיא גם תופץ בדרך זו או אחרת ואני אהיה אבא גאה ומי שלא נראה לו שהסנייר שלי בא מדגימה או שאת הבאס ניגנתי בעצמי למרות שאני לא באסיסט בוגר רימון אז שוב: שלא יקשיב וגם שלא יקנה.

פלצני הסאונד (שוב סליחה על הביטוי), לעצור את הידרדרות כדור החרא הענקי זה כבר בלתי אפשרי ותצטרכו להתמודד עם תוצרים של אולפנים ביתיים וו'דר יו לייק איט אור נוט!
חלק יהיה איכותי וחלק לא. בדיוק כמו דיסקים ששוכבים לי פה שחלקם מופקים מדהים וחלקם בפירוש לא למרות שהיו עליהם 13 אנשים והם הוקלטו בטובי האולפנים בארץ ובעולם.

--------------------------------------------------------------------

בקשר לבתי ספר: אני למדתי בבית ספר לסאונד ואישית חושב שזה כדאי.
כמובן שניתן ללמוד הכל (והרבה יותר) גם כאן, אבל זה לא יהיה אותו דבר. חוץ מזה שזה גם כיף ופוגשים אנשים ומדברים על סאונד כל היום וחוזרים הביתה עם סטלה טבעית (או לא...) של התרגשות ורצון לקנות את כל הציוד שקיים וליצור בבית מוסיקה טובה.
ככה כשאתה לבד ולומד הכל בעצמך זה פשוט לא מספיק לדעתי. מה גם שזה לא מספיק מדרבן (כי לא שילמת) וזה גם לא מספיק מהיר. (למרות שבתי ספר גם לא כאלה מהירים).

זהו, נראה לי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
עמוד 3 מתוך 8

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון