תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 23:50
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
היוצר, תהליך ההפקה המוסיקלית ותעשיית המוסיקה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (155) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
רונן חרותי
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: שלישי 29 יונ',04 08:43   
אני שמח שסוף סוף, לאחר שרשרת ארוכה, התחילו ליפול כמה אסימונים:

אסימון 1:

ציטוט:
...אלמלא התפתחות האולפן הביתי מבוסס ה-MIDI, לא היית מקבל את אחת מההתפתחויות המוסיקליות היותר משמעותיות בהיסטוריה הקצרה של הרוק/פופ. המוסיקה האלקטרונית לריקודים לא "קרתה" רק בזכות הסאמפלרים הראשונים ומחשבי אטארי עם קיובייס/נוטייטור. היו סיבות נוספות שלא אכנס כאן אליהן. אבל בלי המכשור הנחוץ, שנפל לידיים החובבניות, כל זה לא היה קורה.


נכון!!! איפה היית עד עכשיו, נדב? חיכיתי, ציפיתי והמתנתי למישהו שיעלה את הנקודה הזו. אבל הרשה לי לחלוק עליך מעט:

ציטוט:
אז נכון שהמהפכה הזו כבר קרתה ונגמרה.


שלב המהפכה אולי הסתיים, נדב, אבל המפץ הגדול - השפעתה של המהפכה האלקטרונית על המוסיקה ועל הסאונד שהיינו רגילים לשמוע לפניה - נמצא רק בשלביו הראשונים, ומתחיל רק כעת לתת את אותותיו ולקבל את ביטויו בכל ז'אנר מוסיקלי, בכל אולפן הקלטות, בעבודתו של כל מפיק מוסיקלי מעודכן. אם תסתכל על ההסטוריה הקצרה של הרוק בפרט, ועל ההסטוריה של המוסיקה בכלל, כל התחדשות מוסיקלית עברה תהליך דומה - היא נולדה כמהפכה, ולאחר מכן עברה תהליך של הטמעה והיטמעות במוסיקה שמסביבה, שלאחריו שום דבר כבר לא נשמע כמו שהיה קודם. כיום אנו מצויים בתחילתו של השלב הזה, ואין לנו עדיין את הפרספקטיבה הדרושה כדי להעריך את עוצמת השינוי. בוא נדבר עוד 20-30 שנה...

אסימון 2:

ציטוט:
אם פעם לכל מוזיקאי היה נתיב ברור להצלחה - לתכנן את מהלכיו לקראת החתמה בחברת תקליטים, והיום.... מה התוכנית החלופית? לקראת איזו מטרה צריך האמן לתכנן את מהלכיו? איזה נתיב צריך אמן לעבור.... זה קשה מאוד להצליח... ועסקי מוזיקה כמו כל עסק מצליח דורש תכנית. גם במקרים שבהם המוזיקה עצמה טובה, אם הצד העיסקי אינו ברמה תואמת העסק לא מתרומם.


נכון!!! זהו אחד מספיחיו של תהליך השינוי עליו מדבר המאמר. פעם היית מפקיד את המוסיקה שלך בידי חברת התקליטים, והיא זו שהיתה אמונה על התוכנית העסקית. אחת ההשלכות הבולטות של בדידותו העכשווית של המוסיקאי, הינה שאף אחד לא דואג לו, והוא זה שצריך לקדם את עצמו. במצב הזה יש לו כמה אפשרויות:

א. להתחבר - כוחה של קבוצה, בודאי ברמה העסקית, גדול מכוחו של הבודד. מה עומד מאחורי המילה "לייבל"? חבורה של יוצרים, שחברו ביחד על מנת לקדם את יצירותיהם ואת שיווקן.

ב. ללמוד - בין אם לבד, בחקירה אינסופית ברשת ובין אם במסגרת מסודרת - מי נגד מי, מי בעד מי ומאיפה כל הדגים כולם משתינים - ללמוד את מבנה התעשייה, את הגופים הפעילים בתוכה, את האינטרסים המניעים אותם, את צינורות השיווק הקיימים בה ואת המקום שלך כיוצר וכאמן בתוכה. "ידע הוא כח" אמר מישל פוקו, וכנראה שהוא צדק.

ג. למי שאין לו רצון, זמן או כח נפשי ללמוד את התעשייה ולהכין תוכנית עסקית לקידומו האישי ("אני??? ללכלך את ידיי בריצה אחר הכסף? מה פתאום, לא מתאים לי, בסך הכל אני רוצה לעשות את המוסיקה שלי") - להעזר באדם או גוף שזהו תחום התמחותו. בשנים האחרונות מתפתח תחום העיסוק הזה - סוכנים אישיים של מוסיקאים, ויש כמה מהם שעושים עבודה לא רעה בכלל. נכון, הם לוקחים לך ביס גדול מהעוגה, אבל במקרים רבים הם אלה שבלעדיהם העוגה כלל לא היתה מגיעה לשלב האפייה.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 29 יונ',04 09:11   
nadav :


זוט - יש איזה טיעון שאתה חוזר ומשתמש בו כדי להוכיח את צדקתך – אתה טוען שההתפתחות הטכנולוגית לא הביאה לפריחה יצירתית חסרת תקדים, כפי שניתן היה אולי לצפות.


Pls current and future posters - read my msgs.

I did not say that the TECHNOLOGY did not deliver. I said PEOPLE didn't.

Technology in the 80's and (any time) IN THE RIGHT HANDS, SUPPORTED BY EXTRA GOOD HANDS did help generate good music.

The fact IS that it DID HAPPEN in the 80's, it DIDN'T 2day. That's cuz in the 80's this technology was INTEGRATED in2 the production chain, rather then throw it out altogether.

For example, in the 80's there was another sales "promise" - some ppl believed technology may replace live musicians altogether by sampling and re-synthesis. When they realized it couldn't, they gave up on that dream, integrated this technology WITH live musicians INSTEAD, and carried on. That was a success, hence the music boom of the 80's.

"Machine only" music has evolved in2 a separate niche, and STILL was produced recorded and mixed by experts in pro studio - not summed up in a home studio with a vocal track on top. - Mind U, the technology 4 that WAS available back then, quality home taping as well.

It was STILL A&R'd, PR'd, marketed and developed by specialized PROs in labels.
Labels DID contribute 2 music, unlike the popular view portraying them as bankers and weasels only.

FINANCING was not the ONLY reson d'etre 4 labels, much like as TECHNOLOGY was not the ONLY ingredient in the studio.

Ppl in the 80's did not try 2 do everything themselves. They worked as TEAMS, of SPECIALISTS.

Ppl in the 80's DID read their _f_u_c_k_i_n_g_ manuals, even the FCC warnings on the cover. Keyboard players (which where the natural clients cuz of MIDI) where EXPERTS down to the smallest detail. They HAD 2, cuz 4 getting a gig U had 2 have or own SPECIAL sounds, not the stock factory presets. Even amateurs, by the time they could control their module, became experts.

Even so, and as technically skilled as they were, they DID NOT try and replace the studio, producer, and engineer.

Brian Eno, who declares that he does not program modern synths 2day anymore and LETS OTHERS DO IT 2 conserve his creative energy, still declares he's 1 of the best DX7 programmers in the world, and it's true IMO.

The difference NOW is that ppl DID chew in2 the sales promise.

They DO believe that if it sounds s.h.i.t. the answer is a new piece of gear, a button 4 every problem.
They DO believe that the shear OWNING of the gear / software will give them the edge over a million suckers who think the same.
They DO believe they can take the producer, musicians and engineer out of the chain.
They DO believe they can take the A&R, PR, marketing and retailing ppl out of the loop.

We had enough time 2 test that assumption, offered 2 us by the sales weasels. They have assured us our natural talent is hidden within, and with the evil tech, production and labels ppl out of the way - all it takes is a button 2 set us free - EFFORTLESSLY.

They assured us marketing / promoting our art is not necessary, just put it on mp3.com, and recognition and money will flow.

Fact is that IT DIDN'T WORK.

Whatever good music we get 2day comes out of the pro-team system, not the home-solo 1.

Smart ppl will realize that a 1 man band may b useful @ times, but does not answer 2 music as a main instrument.
Not-so-smart ppl will add yet another cymbal over the heap, believing THAT may be the missing ingredient.

And b4 the next msg analyzes technology in the 70's, pls read this msg, preferably twice.

Peace,

Zooot
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 29 יונ',04 09:55   

I hereby add a practical example, in the hope it will clear the subject 1ce & 4 all.

In a pop production, if a simple line of strings in needed, it may b decided 2 give up hiring 40 musicians and use a sampled line instead.

Tucked away behind good a rhythm section, gtrs and vocals, the artistic ADDED VALUE of live musicians does not justify the cost.

In that case technology was used 2 replace humans in say 2% of the artistic value of the song.

This decision btw is taken by a knowledgeable, experienced producer - NOT read of an Alessis brochure.

BUT:

Trying 2 replace a whole concert by The Vienna Philharmonic Orchestra with sampled sounds will result in poor performance.

When presented 2 a layman it may sound "ok", auntie Bracha may even clap her hands enthusiastically, but trying 2 present it as equal 2, or a fair alternative 2 the 100% artistic value of the original is simply bad judgment.

In the same manner, some costly ingredients in a production may be replaced by less advanced or costly options at home or in the studio.

This decision must take in2 account the total artistic value of that particular ingredient, and whether it may b compensated by other ingredients in the song.

Trying 2 replace ALL elements with cheaper / easier options "cuz the salesman said so" will result in a pale copy of what the song could b, if treated right.

Applying this 2 most of the music in an era, will result in a pale copy of what that music could have been

Peace,

Zooot
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1285
הודעה פורסם: שלישי 29 יונ',04 11:09   
nadav :
מההרכבים הכי חשובים בהיסטוריה של המאה ה-20.

הגזמת קצת,לא?
Nadavot
הצטרף: 06 ינו' 04
הודעות: 37
מיקום: אילת
הודעה פורסם: שלישי 29 יונ',04 22:55   
טוב דבר ראשון אני אדבר על עצמי אני מגיע לכול העולם הזה של האולפן הביתי דווקא ממוסיקה בכלים חיים משמע גיטרות בס תופים לפעמים הייתי מרחיק לכת ומגיע למצב שמנגן איתי גם קלידן לאט לאט התקרבתי לכול העולם הזה של הטכנולוגיה במוזיקה כמו ש Nitrox אמר אני דוגמא לגג'דטס פריק וכן אני אוהב להתנסות לשחק וללמוד על הקיוביס שלי ועל הפרוטי לופס שלי אני גם עוד ילד שיושב ומכין לופים בבית אבל מה בלי התוכנות האלה בחיים לא הייתי מליח לגבש לחן מגומר בסגנון שלי שהוא לדעתי מאד יחודי (לדעת הרבה אחרים הוא סתם ממש לא קומיונקטיבי) וכן הרבה פעמים אני בסוף מגיעה בחזרה להרכב של גיטרה בס תופים אבל מצד שני אני מצליח להגיע לחומרים אם אם סינטיסיזרים לופים דגימות וכולי שאני מאמין שבלי המחשב האישי שלי לא הייתי מגיע לרמה של ידע שמספיקה בשביל ליצור חומרים כאלה אלא רק אחרי שפרסמתי שלושה אלבומים מצליחים.

עכשיו אחרי ההקדמה, למרות שאני כבר כביכול יודע משהו (או חצי משהו) בקשר לסאונד מיקסוס ושאר ירקות אני בעוד שבוע נוסע את כול הדרך מעיר מגורי (אילת) עד לצפון הרחוק (תל אביב) בשביל להקליט שיר עם כמה חברה כי אני יודע שאם רמת הידע אני בחיים לא אגיע למה שטכנאי סאונד יעשה ביום ושעם רמת הציוד שלי ועם החדר המאד לא אקוסטי שלי אני בחיים לא אתקרב לציוד וחדר שהושקעו בהם מאות אלפי שקלים.

עכשיו בתגובה לשאר התגובות.
אם אני לא טועה ראיתי פה תלונות על הקהל הישראלי ובכלל יצא לי לשמוע הרבה תלונות על הארץ שךנו בפורם הזה, אז נכון אין פה חיי זוהר ונכון ממש לא קל לפרוץ פה החוצה אבל לדעתי הקהל בארץ פתוח הרבה יותר למוזיקה מיוחדת משונה אוונגרדית או ווטאבר זו בדיוק הסיבה שאין פה חיי זהור מלבד לסצנת ההיפ-הופ שלכאורה רק עכשיו צצה בישראל וסצינת הפופ בקושי שיש אומנים בארץ שאפשר להגיד על המוזיקה שלהם שהיא ממוסחרת כלומר מולחנת ומעובדת ככה שתהיה קליטה וכמה שיותר קלה לעיכול אני רק בזמן האחרון נוכח לדעת מה שהקהל בארץ יותר פתוח למוזיקה מתוחכמת יותר מבח"ול וזה מן הסתם נובע מהאוכלוסיה המגוונת שיש כאן בגלל שאנחנו "קיבוץ גלויות" מבחינת אוכלוסיה ככה גם המוזיקה שברץ שלנו בקיצור אני שמח להיות יוצר בישראל כי אני בטוח שבמדינות שטחיות וחומרניות כאלה שרובנו היינו רוצים להצליח (ואני לא אוציא את עצמי מקבוצה זו כמה שזה נשמע פרדוקסלי) הקהל בחיים לא היה מגלה פתיחות ליצירות שלי ושל הרבה אחרים שמצליחים למשוך ולענין רבים בארץ

מצטער על אריכות דברי

נדב
מרדכי
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 03
הודעות: 336
מיקום: here
הודעה פורסם: שבת 03 יול',04 23:01   
זוט, האם יש איזו דרך (בעיקר למעוטי היכולת מביננו) לשלב בין שתי ה"עולמות" (אולפן ביתי / אולפן מסחרי ואנשי מקצוע) בשביל להגיע לתוצאה ראויה?

או במילים אחרות, האם ייתכן מצב להוציא מה"שרשרת" מרכיבים מסוימים, אשר ייעשו עצמאית ויחוברו מחדש לשרשרת, מבלי לפגוע משמעותית בתוצאה הסופית?
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 04 יול',04 06:27   


Sure - that's what the thread is about.

But if I write now -
"Hiring an experienced producer, who knows what it SHOULD sound like, and can control quality would b a good idea" -

- there will b an outcry claiming that I have no faith in novice producers, "home" revolution, the sixties and preserving wild life.

So it's up 2 every user 2 estimate what r the components he can perform by himself.

Since every user is different there's no formula, but in general:

A home user can b good @ what he does, even if he's not a commercial engineer / studio.

Some jobs r easier than others, and don't require special expertise.

The best solution 4 a home user would b 2 learn well his stuff, and collaborate with other ppl.

The common situation is a musician in a home studio. That musician would b wiser 2 play & record his main instrument, and bring in other musicians 2 play the rest. Advanced jobs such as drum recording or mixing could b performed in other studios, and / or by skilled engineers.

This is good 4 the user 2 b familiar with what it SHOULD sound like, and then try and compare his trax with what he has learned.

Importing / exporting trax between home and studio r easy these days, and most sessions r interchangeable.

While doing this, the musician can estimate his / her learning curve, by reading the theory and applying it in practice.

The user may (HONESTLY) compare his results with the results from other ppl, and decide if he's skilled enough, or the part should b recorded by a more skilled person / studio.

Then it's up 2 the user 2 decide WHICH parts of the process he CAN master (depending on how skilled he has become), and WHICH parts of the process he SHOULD - in order not 2 chew more than he can swallow.

Since all decisions r up 2 the user, EGO must b taken in2 account.
"I can do it ALL" is not easy 2 give up.
"I'm still not good enough" is hard 2 face.
"I will PAY some1 2 do this" is not popular in the holyland.

As I wrote in previous msgs, and as skilled as 1 may b, by undertaking the role of 5 ppl by 1 person only the user may lose quality and focus, due 2 the conflicting nature of the different roles.

Peace,

Zooot
מרדכי
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 03
הודעות: 336
מיקום: here
הודעה פורסם: ראשון 04 יול',04 12:54   
Zooot :


Sure - that's what the thread is about.

Zooot


עד ההודעה האחרונה שלך השרשרת עסקה יותר בהגדרת בעיה מאשר מציאת פתרון.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 04 יול',04 16:33   
מרדכי :
Zooot :


Sure - that's what the thread is about.

Zooot


עד ההודעה האחרונה שלך השרשרת עסקה יותר בהגדרת בעיה מאשר מציאת פתרון.




Depends on what U define as "the problem".

The "problem" IMO is ppl trying 2 get the same standards produced by TEAMS of EXPERTS, by doing it ALONE, with NO EXPERTISE, cuz the brochure said so.

The "solution" is simply DON'T DO IT THIS WAY. Collaborate with other ppl, become an expert in what U do best & stick 2 it.

If U define the problem as "How to integrate home recording in2 the studio process?", then as mentioned b4 in THIS thread, ppl could and have recorded SOME of the trax @ home, when artistic value and quality have permitted. In no way did it REPLACE the production process.


Don't 4get that we deal with general "society" issues here, there will b always some exceptions. "Modern" music constructed only of cut'n'paste dial tones, could b recorded @ home I guess, preferably locked, far away & underwater (icy, if possible).

Peace,

Zooot
מרדכי
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 03
הודעות: 336
מיקום: here
הודעה פורסם: ראשון 04 יול',04 17:43   
רק עוד שאלה, אולי לא כ"כ קשורה, תסלחו לי:
זוט, אתה בטוח שמבחינת הסטנדרטים הגבוהים שלך אתה לא צדיק בסדום?
[אם נגדיר - סדום=כלל צרכני מוזיקה].
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   הבא
עמוד 7 מתוך 8

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון