תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 00:38
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  רונן חרותי  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
עלייתה ונפילתה של "הבגרות בתקלוט" ברפובליקת ההיי-ט
הודעה פורסם: רביעי 11 אוג',04 07:31   
בשבוע שעבר הודיעה שרת החינוך הנכבדה, הגברת לימור לבנת, בתשובה לשאילתא שהעלה ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי, על ביטול "בחינת הבגרות בתקלוט".

ההחלטה התקבלה על בסיס פרסומים שגויים בעיתונות והרעש שבעקבותיהם, ללא שמץ של מושג -
איך נראית תוכנית הלימוד (אם מישהו היה טורח לעשות כן הוא היה מגלה שהתקלוט הוא חלק שולי בתוכנית הלימודים הזו);
מהו הבסיס הפדגוגי שלה (התוכנית נשענת על תוכנית דומה, ברמה אקדמית, שמועברת במכללת ויצ"ו לעיצוב בחיפה)
ולמי היא מיועדת (בעיקר לנערים בסכנת נשירה מביה"ס התיכון, שממילא אין ביכולתם לעשות בגרות רגילה).

ההחלטה התקבלה מבלי שניתנה למישהו מהגורמים המעורבים בתוכנית (הנערים הלומדים, המורים שלהם, מרכזת המגמה, מנהלת התיכון, כותבי התוכנית ואפילו המפקחת שאישרה אותה) הזדמנות כלשהי להביע את דעתם.

מאחורי ההחלטה עומדות מסקנות "ועדת דברת", שקבעה כי יש להגביל את הבגרויות לעברית, אנגלית, מתמטיקה ותנ"ך בלבד.

בביה"ס התיכון שבו מועברת התוכנית זועמים על ההחלטה, אבל כל אחד שם פוחד על התחת שלו ועל מקום העבודה שלו (הם כמובן עובדי משרד החינוך) ואף אחד מהם אינו מוכן להיות זה שיפתח את הפה.

מי שרוצה לדעת כיצד מתקבלות החלטות במדינת ישראל, מוזמן לעיין בסיפור הבא.

ezry2l
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
הודעה פורסם: רביעי 11 אוג',04 12:58   
ציטוט:
ואם תמשיך לעצבן אותנו גם נבטל לך את התמיכה".

"אבל אני בכלל לא מקבל תמיכה" אמר ביה"ס למוסיקה בלחש.

"אז בכלל אין לך זכות דיבור" פסק המיניסטריון


גדול, ממש שילוב של החמישיה עם קפקא.


ככה זה בדמוקרטיה, שרים מתחלפים כל שנתיים והופכים את מערכת החינוך מגמתית בכיוון שרצוי להם.

לא מפליא בכלל........

עם טיפוסים כאלה צריך לדעת שאסור לחשוף אותם לתוכן האמיתי של הדברים, אלה לעטוף אותם בעטיפה שתהיה נוחה להם (ממילא הם לא ינסו אפילו לפתוח את העטיפה).
אם היו קוראים לזה "מגמת מוסיקה עכשוית" או "עיצוב ותקשורת המונים" או איזה זיון שכל אחר, סביר להניח שלא היתה מתעוררת שום מהומה.

חבל על הילדים, משרד החינוך בוודאי מעדיף שהם יסתובבו בחוץ, ישדדו זקנים ויחוו את "הדלת המסתובבת" של אבו-כביר
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1285
הודעה פורסם: רביעי 11 אוג',04 14:39   
קראתי את המאמר המצורף.אל תכעס עלי,אבל מכבסת המילים והטחת האשמות ללא נימוק אינן שיכנעו אותי.לא הצלחתי להבין מהמאמר מה כן יש בתוכנית הלימוד הזו.
כמוסיקאי (לא מהתחום האלקטרוני) אני מבין מהם לימודי הרמוניה,קונטרפונקט וכיו"ב שמחייבים שילוב של עבודת ראש מאומצת ,יצירתיות וגם כמובן יכולת טכנית(לנגן את תרגילים ולפתור "בעיות" ליד המקלדת וכ"ו).
לא הצלחתי להבין מה בתוכנית שלכם "שווה" יחידות בגרות.היכולת הטכנית? ואם כן,במה אתם שונים מה"מסלול המקצועי"(דבר רע לכשעצמו) בתיכונים שבו מלמדים מכונאות ומסיימים עם תעודה מקצועית בלבד?
הם לומדים היקף חומר רחב בהרבה אני מאמין.
הטיעון של "בני נוער שלא היו מקבלים בגרות בכל מקרה" לא שיכנעה אותי."לחלק" תעודת בגרות מבלי לחייב את הילדים הרכים להזיע בשבילה-זה נזק לטווח הארוך.זה מזכיר את תוכניתה של שרת החינוך להוריד את דרישות הסף באוניברסיטאות כדי שיותר אנשים ילמדו.

חשוב לציין שאני שאלתי כאן שאלות ולא קבעתי קביעות,וזאת משום שאני לא מכיר את תוכנית הלימודים שלכם,כפי שציינתי בתחילה.אתה כמובן יכול להעמיד אותי על טעויותיי ולספר מה מכילה התוכנית שלכם ובאיזה אופן היא תתרום ללומדים בה,מעבר ל"לתת להם בגרות".
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 11 אוג',04 19:15   
סורי
לא השתכנעתי.

אני באמת חושב שתעודת בגרות צריכה להיות מסגרת להערכת סיום הלימודים, בין השאר, בשביל להוות שער כניסה לאוניברסיטה...

אני חושש שמקצועות כמו DJ פשוט אינם רלוונטיים למטרה זו.
לתעודת סיום יב' לעומת זאת, בהחלט כן.
מכאן, שתקלוט, כמקצוע לימודים, לגיטימי, בדיוק כמו רכיבה, בניית דגמים מעץ לבוד ותפירה, לא אמור להיות בתוך מקצועות הבחירה לבגרות.

מה שכן, תיקלוט זה רק שם, ומה התוכן זה מה שחשוב.
עדיין, לא הצלחתי להבין איזה תוכן בדיוק הוצע במסגרת בקורס, מה היקפו, מה המדדים להערכת ההישגים וכ"ו.
  רונן חרותי  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: חמישי 12 אוג',04 07:49   
ידידיי,

בכוונה לא נכנסתי לתאור תוכנית הלימודים וערכה החינוכי, מכיוון שזה כלל לא רלבנטי. הסיפור אינו עוסק במוסיקה או בתקלוט, וגם לא בשאלה מה ראוי להיכלל בתעודת הבגרות, אלא בנורמות של מינהל תקין, או יותר נכון [B]בהעדרן של נורמות כאלה.[/B]
אם התוכנית היתה נפסלת ע"י גורם מוסמך לאחר שבדק אותה לגופה, ניתן היה לנהל את הדיון בקריטריונים ענייניים. אבל זו בדיוק הבעייה: התוכנית לא נבדקה כלל לפני שנפסלה, ואני אומר את הדברים באחריות, מידיעה אישית. החומר שהיה מונח בפניו של מקבל ההחלטה היה גזירי עיתון, שבהם תוארה תוכנית הלימוד באופן מעוות. בכך עוסק הסיפור: כיצד מתקבלת החלטה של רשות שלטונית? האם פרסומים בעיתונות הם בסיס ראוי ומספק להחלטה? האם לא רצוי לשמוע את הגורמים המעורבים לפני קבלת ההחלטה?

אבל אם כבר הובעו ספקות באשר לערכה של תוכנית הלימוד - להלן קצת מידע עליה. התוכנית המדוברת כלל אינה בתחום המוסיקה, כי אם בתחום העיצוב. התלמידים לומדים 3 יחידות עיוניות במקצוע העיצוב, כולל תאוריה והסטוריה, כמקובל בכל מקצוע "אמנותי" במערכת החינוך. בנוסף ל- 3 היחידות העיוניות מוצעות לתלמידים סדנאות מעשיות לבחירה. כאן יכולים התלמידים לבחור מבין שלל אופציות: עיצוב גרפי; צילום; מולטימדיה ועוד. הסדנה שבה מדובר נקראת "עיצוב באמצעות מוסיקה", והיא נשענת על תוכניות דומות, ברמה אקדמית, המועברות במחלקה לתקשורת ויזואלית בבצלאל ובמכללה האקדמית לעיצוב - ויצ"ו בחיפה. הסדנא מיועדת להקנות לתלמיד את ההבנה שמוסיקה הינה חלק מן המכלול העיצובי, ולהקנות לו כלים לשימוש במוסיקה מוכנה לצרכיו העיצוביים - למשל עיצוב אווירה לחלל פיזי; שימוש במוסיקה בפסקולים, בוידאו ארט, באתרי אינטרנט וכו'.
מכיוון שהסדנה אינה מיועדת מלכתחילה למוסיקאים, ומכיוון שיש צורך להעניק להם כלים טכניים בסיסיים לשימוש במוסיקה ועריכתה, מוקדש חלק מן הסדנה ללימודי תקלוט, שבמסגרתם לומדים התלמידים לחבר בין קטעים מוסיקליים, לערוך set מוסיקלי, וכמו כן הם מתוודעים לסגנונות המוסיקה השונים ולומדים לנתח קטע מוסיקלי במונחים של האווירה שהוא יוצר.
התוכנית נבנתה עפ"י קריטריונים פדגוגיים ברורים, ואושרה ע"י המפקחת על מקצוע העיצוב במשרד החינוך לאחר שנמצא שהיא עומדת בקריטריונים אלה, כולל אמצעים מפורטים להטמעת הידע ולבדיקתו, פרוייקטים מעשיים בשיתוף מגמת האומנות בביה"ס בו היא מועברת וכו'.

ושוב אנו חוזרים לבעייה: כאשר התוכנית אושרה, היה זה לאחר מנגנון בדיקה מפורט וממושך. לעומת זאת, כאשר היא נפסלה, הספיקה לשם כך העמדתה של המלה "dj" במרכז כותרת העיתון.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 12 אוג',04 09:36   
אני לחלוטין לא מנסה לטעון שההחלטה על ביטול (או הקמת) המגמה התקבלה באופן ראוי.
על הנעשה במשרד החינוך, תנוח דעתך - יום אחד כשאוזמן (ואני אוזמן) למסור עדות בוועדת חקירה ממלכתית שתנסה ללמוד על התרסקות החינוך בארץ, אני אתקשר אליך שתשחזר את התקרית הזו - אבל, האמן לי, זה תקרית זוטא ביחס למה שמתנהל שם בנושאים קרדינאלים.

בכל מקרה, אני בהחלט מתחבר לתמיהות שלך ולאכזבה שלך אבל:
כדאי לקרוא את דו"ח דוברת, ולא ליפול לציטוטים שגויים מהעיתון (בבחינת - "נאה דורש").
דו"ח דוברת מקביל מבחינת הסיכום שלו לועדת חקירה משום שזה דו"ח ממומחים בלתי תלוי שהוזמן בהחלטת ממשלה.
עכשיו, זה שהממשלה הזו רחוקה רחוקה מדעותי
וזה ששרת החינוך רחוקה אפילו יותר
וזה שהזמנת הדו"ח הזה (אגב, רק הזמנתו והיקפו הסופי) נעשתה בהיסטריה (כי הוא עצמו החל להיכתב עוד לפני הזמנתו) מיותרת ומעידה על פאניקה יותר מאשר על חשיבה
וזה שאני מתנגד נחרצות לחלק גדול ממסקנות הדו"ח,

כל אלה לא ישנו שתי עובדות מרכזיות:
1. יש בעיה עצומה (ולא רק בהוראת המתמטיקה). שבר אדיר באופן שבו אנו התחנחנו כילדים, וצמחנו להיות הורים שלחלוטין אינם מבינים כיצד מחנכים את ילדינו ולאיזה קו גמר. (רק איננו מוכנים להודות שהחינוך, שהוא שיקוף של החברה שאנו ייצרנו במו ידינו וסרגל שאיפותינו המעוות) מתנהג כמונו. ראה כמה אמירות מאלפות של ZOOOT בפורום זה ממש.
2. יש לתקן וצריך להתחיל היכן שאפשר בשביל לגלות שעשית את הבלתי אפשרי.

ודו"ח דוברת מסמן כמה נושאים לטיפול.
מרביתו בכלל עוסקת בגילאי החביון והיסוד, מיעוטו מתעסק בחטיבת הביניים ורק קצתו מתייחסת לתיכונים ובתוך כך לתוכנית הבגרות.

עיקר מסקנותיו נוגעות לכך שתלמיחד תיכון מפוזר בין יותר מידי דיסציפלינות. הוא איננו אומר שזה רע, וגם אני לא חושב שזה רע. אבל המציאות היא שבמיגבלויות (ומדובר על מיגבלת זמן תלמיד יותר מאשר על תיקצוב שעות תקן) צריך לשנות גישה.
שינוי הגישה גורס שצריך להחליט על ראש חץ דיסציפלינארי שבו מתעסקים וכל השאר הוא לויין.

במציאות שבה אני חי (ולמציאות הזו קוראים, אני נבוך להודות, משרד החינוך) חרף ביקורתי הקשה על הכתוב (ובעיקר על מה שלא כתוב) בדו"ח - אין מה לעשות, זה נכון.
עכשיו, היה זה אך ברור שהעומדת בראש משרד החינוך תבין את המסקנות כהיתר להתמקד במנחם בגין וזאב ז'אבוטינסקי (וזה הבעיה המרכזית של הדו"ח, הוא אומר מה לא אבל לא תמיד אומר מה כן), ומבחינה זו להערכתי אנו הולכים אחורה ולא קדימה. אבל ככל שאני יכול להשפיע בסביבה הקרובה שלי, המיקוד יהיה מהבנת הנקרא והנשמע, הבנת המספר ודרך ארץ (כולל אזרחות).
אח"כ יבואו דברים חשובים אחרים. כסעיף א' ימולא כמו שצריך, בתשומת לב (ובתקצוב ובכוח הוראה וכ"ו) פתאום ישאר המון זמן לשאר הדברים.

מכל מקום, דו"ח דברת אינו מתעסק בתעודת הבגרות אלא במסלול הלמידה אליה.
אבל צמצום ומיקוד הנושאים זה חלק עקרוני במסקנות שלו (וזה אך צפוי שנותנים לאנשי הי-טק לקבוע נהלי עבודה, הם ישר חושבים על תרשים זרימה ומודלים של אורך ולא רוחב).

חלק מהטענות של הדו"J קשורות לאופן שבו נפתחים מסלולים לבגרות וכאן אנחנו מגיעים לעיצוב באמצעות מוסיקה.
הרי זה לא שבגלל שתלמיד לומד עיצוב אז מדינת ישראל נכשלת במבחני המתמטיקה הבין-לאומיים (שהיחידים שמוטרדים מזה זה הפוליטיקאים והתקשורת) אבל זה כן שבגלל שכל 5 תלמידים יכולים לפתוח מגמה זה הולך הפוך ממיקוד וצמצום.

מדוע יצא קצפם?
ברור שבגלל שהם ראו את המלה DJ בעיתון.
זה נראה רע וזה לא מביא קולות.
האם זה דרך נכונה לקבל החלטות?
ברור שלא.
גם לא כל כך ברור מה ההחלטות. כרגע משרד החינוך לא מגלה את אמריקה אלא מגלה פאניקה.

האם יש ערך לפרופסיה שנקראת עיצוב באמצעות מוסיקה עד רמת בגרות????
לא יודע...
כמה זה עולה?
על חשבון מה?

כל מה שכתבתי כאן נוגע לביטול של מגמות אבל גם נוגע להקמת מגמות.
כלומר, המפקח שאישר את הקמת המגמה אישר אותה ממניעים אובייקטיבים בדיוק כמו המפקח שביטל אותה - כלומר ממניעים סובייקטיבים.
  רונן חרותי  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
דו"ח דברת
הודעה פורסם: שישי 13 אוג',04 09:03   
קראתי את דו"ח דברת. נעשתה שם עבודה מעמיקה ומרשימה, מלאה בכוונות טובות, וחלק ניכר ממסקנותיו (כמו למשל ההמלצות לביטול חטיבות הביניים ולשינוי היקפי המשרה של המורים) הגיוניות.

ייתכן שאם ייושמו מסקנות הדו"ח ביחס לגיל הרך וביה"ס היסודי, יתבטא הדבר בצמצום מספר התלמידים שמגיעים לתיכון עם כישורי למידה מוגבלים. הבעייה היא שמדובר בתהליך ממושך, שגם אם יוחל ביישומו מחר (וכולנו יודעים שהסיכוי לכך קטן יותר מסיכויי המשלחת הישראלית ל- 10 מדליות זהב באתונה), עדיין יעבור כעשור עד שפרותיו של הדו"ח יבשילו בגילאי התיכון.

ומה עד אז? זו הבעייה עם דו"ח דברת. הוא סיסטמטי מאוד בראייתו ארוכת הטווח, אבל הוא מתעלם מהמצב שקיים בשטח וימשיך להתקיים בו בשנים הקרובות: מצב בו עשרות אחוזים מגילאי התיכון כלל אינם מסיימים 12 שנות לימוד. דו"ח דברת פשוט מתעלם מהם.

יש שתי אפשרויות בסיסיות להתייחסות לנערים הללו:
האחת (וזהו המצב כיום) - להשאיר את הטיפול בהם לרשויות הרווחה והתעסוקה, מה שמביא חלק ניכר מהם, בסופו של דבר, לעימות עם רשויות האכיפה.
האחרת - לנסות בכל זאת לרכז את הטיפול בנערים הללו במסגרת מערכת החינוך, במאמץ לפתח עבורם מסגרות שיאפשרו להם סיום מכובד של 12 שנות לימוד, ויחסכו מהם את הצורך לחפש את ריגושיהם ברחובות. נכון, זה הרבה יותר קשה, כאשר מדובר בנערים עם יכולות ריכוז מינימליות וכישורי למידה לקויים; אבל המאמץ לעשות זאת עשוי להשתלם למדינה בהמשך.

תוכנית הלימודים בעיצוב באמצעות מוסיקה פונה קודם כל לנערים הללו. היא יושמה בכפר נוער, פנימייה, שרבים מתלמידיה היו נוהגים להדיר את רגליהם מביה"ס התיכון הצמוד לו. בשנתיים שהועברה התוכנית היא סיפקה לתלמידיה מוקד עניין, שגרם לרבים מהם להישאר בבית הספר ולתרגל הרבה מעבר לשעות הלימוד. אצל חלק מן התלמידים ניתן היה לראות שיפור משמעותי ביכולות הריכוז ובבטחון העצמי, עד כדי כך שכמה מהם חזרו לספסל הלימודים גם במקצועות אחרים.

אז נכון, ניתן לטעון שיש לקיים מקצועות כאלה במערכת החינוך, אך לא לזכות בגינם בנקודות בגרות. ייתכן. אבל אז נשאלת השאלה היכן עובר הקו? האם לימודי תאטרון צריכים להיות מוכרים בבגרות? צילום? עיצוב גרפי? אמנות פלסטית? מוסיקה??? האם יש להתיר את לימודם בביה"ס, אך לבטל את ההכרה במקצועות אלה לתעודת הבגרות?
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
Re: דו"ח דברת
הודעה פורסם: שישי 13 אוג',04 09:36   
כל מילה בסלע. אין בינינו מחלוקת אחת עד כאן.
עד כמה שזה ישמע הזוי (וזה הזוי - האמן לי) מערכת החינוך, על מיפגעייה, נשארה המערכת היחידה שבאמת מספקת משהו לקהילה, ומונעת, בהתאם ליכולתה, מהקהילה את מפגעיה שלה (של הקהילה).
בין עם הנער נפלט (מרצונו, מחוסר יכולתו, מעצלנותו, מבעיותיו ומכישוריו ומעלותיו יוצאי הדופן - בכל אלה נתקלתי) ובין עם המערכת פלטה את הנער (בשל אותן הסיבות) - הוא תמיד יהיה בשבילי הפסד, ולימים יהיה הפסד גם בשביל עצמו.

רונן חרותי :
אז נכון, ניתן לטעון שיש לקיים מקצועות כאלה במערכת החינוך, אך לא לזכות בגינם בנקודות בגרות. ייתכן. אבל אז נשאלת השאלה היכן עובר הקו? האם לימודי תאטרון צריכים להיות מוכרים בבגרות? צילום? עיצוב גרפי? אמנות פלסטית? מוסיקה??? האם יש להתיר את לימודם בביה"ס, אך לבטל את ההכרה במקצועות אלה לתעודת הבגרות?


לא תאמין, גם את השאלות האלה אני שואל ביחד איתך.
כולל מוסיקה, למרות שברורות לי האיכויות הדיסציפלינאריות שיש למוסיקה בהיבט המוכר והקונבנציונאלי שלה (תולדות המוסיקה, תורת המוסיקה וכ"ו) וגם, אני מתנשא לומר שברורים לי כמה הבדלים בין כינור לבין פלטה של DJ.

התשובות לשאלות הללו לא ברורות לי.
אולי קצת יותר ברור לי קו הגמר.
מה הייתי רוצה בסיום...?
מה הפרופיל של בוגר מערכת החינוך הישראלית, שהייתי רוצה למצוא אח"כ, כאזרח, כאיש משפחה, כאיש העולם, כאדם!!! ?
מה היא תרבות אנושית ומה היא מכילה, ועד כמה היא יכולה להיות מעוצבת ע"י משאביה האנושיים (= תלמידיה).
ומה ערכה של תעודת הבגרות כ-שער לעולם. בינינו, האם זה שנותנים יחידות בגרות לתלמיד בעבור פרופסייה כלשהי, זה מה שמשאיר אותו בביה"ס, או כי הוא לומד רק בעבור האתנן הזה שנקרא "בגרות"?
האם המלחמה שלנו על הזכות לתת מבחן בגרות היא רק כי אחרת לא יישארו לנו תלמידים?

בכל מקרה, אני מקווה שלא התפרש מדברי כאילו אני חושב שלא צריך ללמד תקלוט.
המחלוקת, והיא מחלוקת ללא סימני קריאה, היא בנוגע לבגרות (בהיבט הצר של תקלוט ובהיבט הרחב).
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
Re: דו"ח דברת
הודעה פורסם: שישי 13 אוג',04 13:08   
רונן חרותי :

יש שתי אפשרויות בסיסיות להתייחסות לנערים הללו:
האחת (וזהו המצב כיום) - להשאיר את הטיפול בהם לרשויות הרווחה והתעסוקה, מה שמביא חלק ניכר מהם, בסופו של דבר, לעימות עם רשויות האכיפה.
האחרת - לנסות בכל זאת לרכז את הטיפול בנערים הללו במסגרת מערכת החינוך, במאמץ לפתח עבורם מסגרות שיאפשרו להם סיום מכובד של 12 שנות לימוד, ויחסכו מהם את הצורך לחפש את ריגושיהם ברחובות. נכון, זה הרבה יותר קשה, כאשר מדובר בנערים עם יכולות ריכוז מינימליות וכישורי למידה לקויים; אבל המאמץ לעשות זאת עשוי להשתלם למדינה בהמשך.


I agree. But what does it have 2 do with the BAGRUT, which is a standard by which ALL students COMPETE 4 higher education?

R U suggesting "AFLAIA METAKENET"?

Since in ur words "מדובר בנערים עם יכולות ריכוז מינימליות וכישורי למידה לקויים" I take it that the "DJ" program - as appealing and interesting as it may b- is no rocket science.

Making it easy 4 all 2 pass is the same as printing money under inflation - It DE-VALUATES the standard.

IMHO this is EXACTLY what MAARECHET HACHINUCH has been doing in schools 4 years, & that's THE reason 4 the gloomy looking results.


ציטוט:


תוכנית הלימודים בעיצוב באמצעות מוסיקה פונה קודם כל לנערים הללו. היא יושמה בכפר נוער, פנימייה, שרבים מתלמידיה היו נוהגים להדיר את רגליהם מביה"ס התיכון הצמוד לו. בשנתיים שהועברה התוכנית היא סיפקה לתלמידיה מוקד עניין, שגרם לרבים מהם להישאר בבית הספר ולתרגל הרבה מעבר לשעות הלימוד. אצל חלק מן התלמידים ניתן היה לראות שיפור משמעותי ביכולות הריכוז ובבטחון העצמי, עד כדי כך שכמה מהם חזרו לספסל הלימודים גם במקצועות אחרים.


OK, so let's start a sex education program administered by a few "working girls" - I promise U school will b a MAJOR attraction.

But this can't b a standard by which students compete 4 higher education.

I don't mean 2 tease, but regarding education we're already in deep shit.

We've already changed schools 2 b more "free", "challenging" and "interesting" - that did not do us any good, quite the opposite.

A shinning "genius" has decided a few years back that he can make reading more "appealing" by changing the way it is taught- as a result many ppl 2day can't spell even the shortest words.

We'd all better get our heads out of our communal ass.

Peace,

Zooot
  רונן חרותי  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: שישי 13 אוג',04 16:41   
zoot,

u r missing the point, my friend:

1. התוכנית לא נועדה לספק מעקף קל לתעודת הבגרות. כ- 20 נערים למדו בתוכנית. רק 8 מהם עמדו בקריטריונים שאיפשרו להם לגשת ולהיבחן בבחינת הבגרות. אחוזי ההגשה ברוב המקצועות האחרים גבוהים יותר.

2. התוכנית לא באה במקום שום מקצוע חובה. תלמידי התוכנית חייבים להיבחן גם באנגלית, מתמטיקה, אזרחות, ספרות, לשון, הסטוריה של עם ישראל ותנ"ך (ובנוסף גם בבחינה הכללית של מקצוע העיצוב) על מנת שתהיה להם תעודת בגרות.

3. יש נערים שלעולם לא יגיעו לכל הבגרויות הללו אם לא תיתן להם לפחות מקצוע אחד שאליו הם יכולים להתחבר, שיתן להם סיבה טובה להגיע לביה"ס מלכתחילה. לפחות ביחס ל- 5 תלמידים בתוכנית, שעשו בסופו של דבר בגרות מלאה, אני יכול לומר במידה רבה של ודאות, שתוכנית הלימוד הזו שימשה עבורם עוגן להישארותם בביה"ס, ודירבנה אותם לעשות את המאמץ (העילאי מבחינתם) ולהשלים גם את הבגרויות האחרות.

4. התפיסה שלפיה תעודת הבגרות נועדה אך ורק להוות כלי הערכה בידיהם של ראשי האוניברסיטאות אינה מקובלת עלי. התיכונים אינם שייכים לאוניברסיטאות, ואם ראשי האוניברסיטאות חפצים בכלי הערכה ביחס לכישורי המועמדים המבקשים להתקבל אליהן, יתכבדו נא ויפתחו את כליהם שלהם (לאחד מהכלים הללו קוראים מבחן פסיכומטרי). תעודת הבגרות, לעומת זאת, שייכת בראש ובראשונה לתלמיד עצמו, והיא אמורה לשקף את הידע והכישורים שצבר במהלך לימודיו בתיכון, ולהצביע על נטיותיו ותחומי העניין שלו. זכותם של ראשי האוניברסיטאות להחליט כי הם מכירים במקצועות ספציפיים בלבד לצורך שקלול תנאי הקבלה אליהן; אך בכך מסתיימת נגיעתם לתעודת הבגרות.

5. for god's fucking sake: שלוש שנות הלימוד בתיכון לא נועדו רק להכשיר את התלמידים לאוניברסיטה. אלה 3 משנות החיים הנפלאות ביותר של כל אדם, שבקלות יכולות להיהפך ל- 3 שנות סבל. to have fun in school זה לא דבר רע!!!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון