תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 12:13
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 13 אוג',04 21:24   
Dear Ronen,

As I said, I don't mean 2 tease but rather have a reasonable debate about an important subject.

Here's a link describing the facts. If U dispute any details pls let us know.



I'll answer 2 ur msg point by point:

ציטוט:

1. התוכנית לא נועדה לספק מעקף קל לתעודת הבגרות. כ- 20 נערים למדו בתוכנית. רק 8 מהם עמדו בקריטריונים שאיפשרו להם לגשת ולהיבחן בבחינת הבגרות. אחוזי ההגשה ברוב המקצועות האחרים גבוהים יותר.


1. 4 common knowledge let me point out that the program in question may grant up 2 5 points, e.g 25% of the total 20 points required 4 the BAGRUT- is this not a quick bypass?


ציטוט:
2. התוכנית לא באה במקום שום מקצוע חובה. תלמידי התוכנית חייבים להיבחן גם באנגלית, מתמטיקה, אזרחות, ספרות, לשון, הסטוריה של עם ישראל ותנ"ך (ובנוסף גם בבחינה הכללית של מקצוע העיצוב) על מנת שתהיה להם תעודת בגרות.



2. The CURRENT requirements (that the Dovrat report describes as insufficient) r :


מקצועות החובה:
קבוצת מקצועות המהווים את גרעין לימודי החובה
במקצועות אלו חייבים להבחן.
מקצועות ורמת המינימום הנדרשת לקבלת תעודת הבגרות:
אזרחות 1 יח"ל
תנ"ך 2 יח"ל
מתמטיקה 3 יח"ל
אנגלית 3 יח"ל
ספרות 2 יח"ל
היסטוריה 2 יח"ל
הבעה עברית 2 יח"ל


E.g. 15 points in total.

The extra 5 point come from a choice of OBLIGATORY and FREE programs.

OBLIGATORY programs r:


מקצועות אלו הינם בדרך כלל המקצועות בהם התלמידים בוחרים
להתמחות ולהעמיק בלימודיהם כחלק מבחירת כיוון עתידי ללמודים
או להתמחות מקצועית.


מכניקה הנדסית
מערכות חשמל
מתמטיקה
ניתוח מערכות וארגון קבצים
ספרות עברית
עיצוב
ערבית
פילוסופיה
פיסיקה
פסיכולוגיה התפתחותית
צרפתית
שיווק וקידום מכירות
תורת הסיעוד
תורה שבעל פה
תורת הניווט הימי
תיירות
תכנון הנדסי של מבנים
תלמוד
תיאטרון
תרמודינאמיקה טכנית
מערכות מחשב בהנדסה
טכנולוגיה מוכללת


אדריכלות
אופטיקה יישומית
אלקטרוניקה ומחשבים
אמנות
אמנות שימושית
ביולוגיה
בקרת מכונות
גיאוגרפיה
היסטוריה
חקלאות
חשבונאות
כימיה
כימיה טכנולוגית
כלכלה
לימודי ארץ ישראל
מדעי החיים והחקלאות
מדעי המחשב
מדעי החברה
מדע המדינה
מוסיקה
מחשבת ישראל
מנהל וכלכלה
מיקרוביולוגיה


It's my understanding that the DJ program is a free subject within the IZUV program - e.g. it's enough 2 take 1 point in IZUV, and get an extra 5 from the DJ program 4 a total of 21 points with DJ-ism being ~25% of the total.


I'll assume (and so it was published) that the DJ test counted as 5 points, but if not - should the points b limited in ur opinion?

With all due respect (and YESH respect) I don't think that 4 a country scoring so low on achievement tests compared 2 the rest of the western hemisphere - DJ-ism should count as equal 2 microbiology, 4 example.

This is a quote by Shlomo Dovrat, who was the head of the committee that researched the subject thoroughly:


מערכת החינוך נמצאת היום במשבר עמוק. רמת הפערים באוכלוסייה ורמת הפערים בהישגים היא עצומה, חסרת תקדים, ההישגים נמוכים בלימודים. כמעט בכל אחד מהמבחנים הבינלאומיים שנעשו או בעצם בכולם, מדינת ישראל מתחת לכל אחת ממדינות הOECD - שאלה המדינות שאנחנו היינו רוצים להשתייך אליהם.

ההישגים שהצבא מדווח עליהם, על שיעורי השפה למשל אצל המתייצבים, נמצאים במגמת ירידה בולטת. כלומר- יש כאן הצטברות של שנים רבות של כשלים שמובילים להישגים מאוד נמוכים, שלדעתנו מסכנים את יכולתה של ישראל ואת התשתית הלאומית החשובה ביותר שהיא הכוח האנושי של מדינת ישראל.


ציטוט:
3. יש נערים שלעולם לא יגיעו לכל הבגרויות הללו אם לא תיתן להם לפחות מקצוע אחד שאליו הם יכולים להתחבר, שיתן להם סיבה טובה להגיע לביה"ס מלכתחילה. לפחות ביחס ל- 5 תלמידים בתוכנית, שעשו בסופו של דבר בגרות מלאה, אני יכול לומר במידה רבה של ודאות, שתוכנית הלימוד הזו שימשה עבורם עוגן להישארותם בביה"ס, ודירבנה אותם לעשות את המאמץ (העילאי מבחינתם) ולהשלים גם את הבגרויות האחרות.


3. Let me point out that I don't object 2 DJ-ism in particular. ALL external exams should b lessened in volume.

If we accept DJ-ism as a valid exam then it's only fair 2 accept Tarot card readings, or bird watching as well.

The ppl in these trades r dead serious about what they do. R U going 2 discriminate energy healers and manicurists just cuz U don't take it seriously? How about cab drivers?

We have 2 draw the line somewhere.

A good point was raised in the above link:


ד"ר דניאל גוטווין מאוניברסיטת חיפה טוען כי השאלה היא לאיזה תלמידים תהיה נגישות ללמוד מקצועות שכאלה, המצריכים משאבים כלכליים שאינם מצויים במערכת הח
ינוך הממשלתית. "מקצועות כאלה מציבים רף של השקעת משאבים שאינם מצויים אצל כל תלמיד ותלמיד", הוא אומר, "ולכן נוצר החשש שתלמידים שיש להם נגישות לאותם מקצועות למידה עתירי משאבים נהנים מפריבילגיה של יחידים. ספק רב אם עניינה של מערכת החינוך הממשלתית-ציבורית היא ליצור בחינות במקצועות כאלה".

Another quote:

ויצ"ו נהלל, מוסיף סר ג'ון, מימן את הציוד ועמדות העבודה של התלמידים, כמו גם את התשלום לבית ספר "די.ג'יי" בתל אביב. גם במשרד החינוך מאשרים את הנושא ואומרים כי לא היתה התערבות או השתתפות במימון לימודי מקצוע הדי.ג'יי בוויצ"ו נהלל.

So in addition these 5 points can b BOUGHT by the privileged, as opposed 2 the miserable poor bastard sweating over biology under the public funding.

This school (WIZO) has a horse riding program 4 BAGRUT - where do we draw the line?

While on the subject price and effort: a 5 unit program equals 2 450 hours of study. If U can, please break down the details: How many hours r spent 4 DJ practice and how many 4 theoretical studies? What r the subjects in the theoretical studies and how many hours r devoted 4 each subject?

I understand the students r tested by THEIR OWN TEACHER (who else can test them?), which is a DJ himself - how will this test compare 2 a test held by say, another teacher - DJ Chompy - in Maalot? Is this a fair competition?


ציטוט:
4. התפיסה שלפיה תעודת הבגרות נועדה אך ורק להוות כלי הערכה בידיהם של ראשי האוניברסיטאות אינה מקובלת עלי. התיכונים אינם שייכים לאוניברסיטאות, ואם ראשי האוניברסיטאות חפצים בכלי הערכה ביחס לכישורי המועמדים המבקשים להתקבל אליהן, יתכבדו נא ויפתחו את כליהם שלהם (לאחד מהכלים הללו קוראים מבחן פסיכומטרי). תעודת הבגרות, לעומת זאת, שייכת בראש ובראשונה לתלמיד עצמו, והיא אמורה לשקף את הידע והכישורים שצבר במהלך לימודיו בתיכון, ולהצביע על נטיותיו ותחומי העניין שלו. זכותם של ראשי האוניברסיטאות להחליט כי הם מכירים במקצועות ספציפיים בלבד לצורך שקלול תנאי הקבלה אליהן; אך בכך מסתיימת נגיעתם לתעודת הבגרות.


4. U r confusing TEUDAT GMAR with TEUDAT BAGRUT. TEUDAT GMAR reflects the high school achievements. TEUDAT BAGRUT reflects how well did the student in IMPARTIAL and OBJECTIVE tests, in order 2 continue his education. What other purpose is there?

Psychometric tests, as U suggest, r known 2 discriminate ppl from different cultures - and U want 2 make them the SOLE criteria?

In any case, if THIS is ur opinion and in ur own words, than U want 2 abolish the BAGRUT altogether as an evaluation criteria 4 Universities.

If so - U have no reason 2 object 2 the cancellation by Limor Livnat, since U already have a tool (TEUDAT GMAR) 4 the SCHOOL 2 evaluate the student, and leave the BAGRUT 2 reflect his success in other general subjects.

If the BAGRUT serves no other purpose then what's the noise all about?

ציטוט:
5. for god's fucking sake: שלוש שנות הלימוד בתיכון לא נועדו רק להכשיר את התלמידים לאוניברסיטה. אלה 3 משנות החיים הנפלאות ביותר של כל אדם, שבקלות יכולות להיהפך ל- 3 שנות סבל. to have fun in school זה לא דבר רע!!!

5. School is no fun basically. The army is no fun basically. Going 2 work is no fun basically. Paying taxes is no fun basically.

Y? cuz we r FORCED 2 do them.
These r tools designed 4 all of us 2 live 2gether in a productive safe society.

THEY CAN B FUN, and if so all the better (and even more productive), but in the FUN vs. ACHIEVEMENT equation I believe the data proved we r having a bit 2 much fun.


Look at the tests results and think of the future -

ARE WE HAVING FUN YET?

Peace,

Zooot
  רונן חרותי  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
הודעה פורסם: שבת 14 אוג',04 08:13   
zoot,

קודם כל, אני מעריך את תגובתך המושקעת. סחתיין!

ולגופה של תגובתך:

1. הלינק שצרפת לא נפתח אצלי משום מה, ולכן אני לא יכול להתייחס אליו. אני משער, עפ"י המלים הרשומות בלינק עצמו, שהפנית אותי לידיעה שהופיעה באתר האינטרנט של מעריב, ולפיה הבגרות היא בגרות בתקלוט בהיקף של 5 יחידות לימוד. אם זה אכן כך, תוכנה של הידיעה הוא בלתי מדוייק, בלשון המעטה, ועל כך בדיוק אני מדבר כאשר אני טוען שההחלטה לפסול את תוכנית הלימוד התבססה על פרסומים שגויים בעיתונות!

ציטוט:
4 common knowledge let me point out that the program in question may grant up 2 5 points, e.g 25% of the total 20 points required 4 the BAGRUT



לא, לא , לא! אני מפנה אותך שוב לתאור התוכנית שנכתב בהודעה מוקדמת יותר בשרשרת:

ציטוט:
התוכנית המדוברת כלל אינה בתחום המוסיקה, כי אם בתחום העיצוב. התלמידים לומדים 3 יחידות עיוניות במקצוע העיצוב, כולל תאוריה והסטוריה, כמקובל בכל מקצוע "אמנותי" במערכת החינוך. בנוסף ל- 3 היחידות העיוניות מוצעות לתלמידים סדנאות מעשיות לבחירה. כאן יכולים התלמידים לבחור מבין שלל אופציות: עיצוב גרפי; צילום; מולטימדיה ועוד. הסדנה שבה מדובר נקראת "עיצוב באמצעות מוסיקה", והיא נשענת על תוכניות דומות, ברמה אקדמית, המועברות במחלקה לתקשורת ויזואלית בבצלאל ובמכללה האקדמית לעיצוב - ויצ"ו בחיפה. הסדנא מיועדת להקנות לתלמיד את ההבנה שמוסיקה הינה חלק מן המכלול העיצובי, ולהקנות לו כלים לשימוש במוסיקה מוכנה לצרכיו העיצוביים - למשל עיצוב אווירה לחלל פיזי; שימוש במוסיקה בפסקולים, בוידאו ארט, באתרי אינטרנט וכו'.
מכיוון שהסדנה אינה מיועדת מלכתחילה למוסיקאים, ומכיוון שיש צורך להעניק להם כלים טכניים בסיסיים לשימוש במוסיקה ועריכתה, מוקדש חלק מן הסדנה ללימודי תקלוט, שבמסגרתם לומדים התלמידים לחבר בין קטעים מוסיקליים, לערוך set מוסיקלי, וכמו כן הם מתוודעים לסגנונות המוסיקה השונים ולומדים לנתח קטע מוסיקלי במונחים של האווירה שהוא יוצר.


עכשיו אתה יכול לבחור למי אתה מאמין, zoot, לעיתונאי מעריב או לאדם שכתב את התוכנית.
בכל אופן, הסדנה בעיצוב באמצעות מוסיקה מקנה 2 יחידות בלבד. שאר 3 היחידות נלמדות בהתאם לתוכנית לימודי העיצוב, הקיימת במשרד החינוך מזה 10 שנים לפחות (והיא אכן מנוייה בין המקצועות המפורטים ברשימה שצרפת).

מהנהלת ביה"ס שמפעיל את התוכנית נמסר לי שזכאות לתעודת הבגרות מותנית ב- 21 יחידות בגרות, ולא 20 כפי שציינת. כלומר, משקלה של תוכנית לימודי "עיצוב באמצעות מוסיקה" הוא 2 י"ל מתוך 21 י"ל - פחות מ- 10%.

ציטוט:
"מקצועות כאלה מציבים רף של השקעת משאבים שאינם מצויים אצל כל תלמיד ותלמיד", הוא אומר, "ולכן נוצר החשש שתלמידים שיש להם נגישות לאותם מקצועות למידה עתירי משאבים נהנים מפריבילגיה של יחידים.


נכון. ומן הראוי שכך זה יהיה. תלמידים "נורמטיביים" דורשים הרבה פחות השקעה מאשר תלמידים חלשים, המצויים על סף נשירה מביה"ס. הויכוח כאן הוא עמוק הרבה יותר - זהו הויכוח שבין מדיניות קפיטליסטית, שעיקרה מיועד לחזק את החזק, לבין מדיניות רווחה סוציאל-דמוקרטית, שנהוגה למשל במדינות סקנדינוויה, שמדגישה את מחוייבותה ואחריותה של החברה והמדינה גם לאזרחים הפחות מוכשרים שבתוכה.

ציטוט:
: a 5 unit program equals 2 450 hours of study. If U can, please break down the details: How many hours r spent 4 DJ practice and how many 4 theoretical studies? What r the subjects in the theoretical studies and how many hours r devoted 4 each subject?


שוב, התוכנית היא בהיקף של 2 יחידות לימוד, כך שמוקצבות לה 180 שעות.
החלוקה שלהן היא כדלקמן:
מבוא למוסיקה - 30 שעות - מהי מוסיקה, מבנה הקטע המוסיקלי ומרכיביו.
מבוא לתולדות המוסיקה העכשווית - 30 שעות - כולל סקירה של הז'אנרים המוסיקליים העיקריים.
מבוא לתקלוט - 30 שעות - כלי הנגינה של ה- dj, טכניקות תקלוט בסיסיות, ה- dj כעורך מוסיקה.
עיצוב באמצעות מוסיקה - 90 שעות - מוסיקה כאלמנט עיצובי -תאוריה ומעשה - התאמה של מוסיקה לחלל פיזי - התאמה של מוסיקה לויז'ואל - שימושים של מוסיקה באמנות (וידאוארט, נטארט, בניית פסקול באמצעות מוסיקה מוכנה, מולטימדיה) - שימושים מסחריים במוסיקה כאלמנט עיצובי.

מכיוון שרק 30 שעות מן התוכנית מוקדשות לתקלוט (כן,על 30 שעות לימוד יצאה כל הצעקה!!!), ומכיוון שברור שאי אפשר לשלוט אפילו בטכניקות תקלוט בסיסיות ב- 30 שעות לימוד תאורטיות, [B]מתבצעות כל שעות התרגול בנוסף לתוכנית המאושרת, ולא על חשבונה.

זה אומר שתלמיד שבאמת רוצה להפיק משהו מן התוכנית כ- dj, צריך להגיע על חשבון זמנו הפנוי, בשעות אחה"צ, לתרגול מודרך.

רק לסבר את האוזן בעניין "כמות הכספים האדירה שנשפכת על המקצוע": בעבור התרגולים המעשיים, הנעשים בנוסף לתוכנית הלימוד התאורטית, מקבל dj - בית ספר למוסיקה את סכום העתק של 50 ש"ח לשעה. מובן שכל הסכום מיועד לכסות את שכר המתרגלים, כך שביה"ס פועל כאן למעשה בהתנדבות.


ציטוט:
understand the students r tested by THEIR OWN TEACHER


נכון, כך זה נעשה בכל מקצוע במערכת החינוך המועבר בפעם הראשונה. לקראת מחזור הבגרות הבא תוכנן להביא בוחנים מהמכללה האקדמית של ויצ"ו בחיפה, המתמחים בעיצוב באמצעות מוסיקה.


ציטוט:
U r confusing TEUDAT GMAR with TEUDAT BAGRUT


אני מודע להבדל בינהם. אבל שנינו יודעים שהשאלה אם מקצוע מסויים נכלל בתעודת הבגרות או לא היא זו שבסופו של דבר מכוונת את בחירת התלמידים. מעניין כמה תלמידים היו לומדים מוסיקה בביה"ס התיכון אם המקצוע לא היה מוכר לבגרות???


ציטוט:
. The army is no fun basically.



zoot, עם כל הכבוד וההערכה (ויש כבוד) זו בדיוק חלק מן הבעייה של מערכת החינוך - ההשוואה המופרכת הזו.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 14 אוג',04 11:58   
I'm glad U find my response comprehensive.

However, I took the liberty 2 check the details of the program and the WIZO school in general.

They have dog breeding and horse riding programs as alternatives, btw.

IZUV, is a מקצוע מוגבר (horse riding 2).


עיצוב
הלימודים העיוניים (3 יח"ל)

1 יח"ל יסודות העיצוב (בחינת בגרות בכתה י)

ביסודות העיצוב לומד התלמיד עקרונות שונים בעיצוב המוצר ודרך התבוננות ביקורתית על מוצרי העיצוב, כמו כן יש התנסות מעשית בכיתה. בנוסף לומדים על עקרונות בעיצוב אובייקטים באופן תיאורטי. לומדים גם להבין את כוחו של המסר הויזואלי והמילולי בתחומי התקשורת השונים.

2 יח"ל תולדות העיצוב (בחינת בגרות בכתה יב)

בתולדות העיצוב לומד התלמיד את הגישות והזרמים השונים בעיצוב מאז המהפכה התעשייתית ועד ימינו.

סדנאות ההתמחות (2 יח"ל)

סדנת התמחות בעיצוב אוירה בעזרת מוסיקה DJ
בסדנת הDJ מתמקדים בלימודי עיצוב אוירה בעזרת מוסיקה. בית ספרנו מהווה סניף צפוני של בית הספר ל-DJ בתל אביב (בית הספר למוסיקה עכשווית). . בסדנה עמדות DJ וציוד מתקדם, ומורי בית הספר ל-DJ בתל אביב מלמדים את תלמידי ויצו נהלל.

תלמיד שבוחר בהתמחות זו, מתמחה גם כ-DJ וזאת בעזרת ציוד חדיש ומתקדם בתחום. כפרוייקט סיום של לימודי הסדנא מעצב כל תלמיד אוירה בארוע על פי בחירתו, על ידי יצירת פס קול לארוע (חתונה, מסיבה וכדומה). תלמידים שיעמדו בבחינות הגמר של בית הספר לDJ יקבלו תעודה מקצועית מטעמם בנוסף על 2 יח"ל לתעודת הבגרות.

הערה: מספר המקומות בסדנא מוגבל ל 15. כרוך בראיון קבלה ובתשלום נוסף של 400 ¤.

דרישות הקבלה וכישורים נדרשים

עניין בתחום העיצוב, נכונות להשקיע בתרגול ולמידת המיומנויות השונות.

בחירה נוספת

עבודות גמר 4 - 5 יח"ל

The theoretical courses (3 units) r the equivalent of the "art of reading crystal balls" and the "history of black magic since bible times".

The fact that this program is approved by MISRAD HACHINUCH 4 10 years along with other "creative" subjects, only proves Y such programs should b abolished. The more I dive in2 this subject the less surprised I m as 2 Y Israel scores so low on tests.

With all due respect (& YESH) the levels of both theoretical and practical courses don't come even close 2 the other alternatives, not in volume, difficulty, or the objectivity of exams.

So we r talking about 5 points, out of 20 - as published by MISRAD HACHINUCH.
Ok, I'll take 5/21 as well.

The school does not publish what it means by AVODAT GMAR, which adds another 4-5 points... I wonder.

That's exactly what the DOVRAT report talks about - lack of a unified standards that can tell 1 student from the next, and check HOW WELL DO SCHOOLS TEACH.

Breaking down subject in2 sub-subjects and sub-sub subjects is just a hat trick.

1 can produce a nuclear physics program, just by teaching elementary school levels about light, gravity, time, electricity and magnetism, each granting 1 point.

But the score will represent nothing about the student's REAL abilities.

In this case there is a way 2 tell: the student will fail a simple unified test.

But 4 a "creative" subject there's no such test.


ציטוט:
רק לסבר את האוזן בעניין "כמות הכספים האדירה שנשפכת על המקצוע": בעבור התרגולים המעשיים, הנעשים בנוסף לתוכנית הלימוד התאורטית, מקבל dj - בית ספר למוסיקה את סכום העתק של 50 ש"ח לשעה. מובן שכל הסכום מיועד לכסות את שכר המתרגלים, כך שביה"ס פועל כאן למעשה בהתנדבות.


My point exactly - 180 * 50 = 9000NIS =~ 400 NIS X 20 students required by the school (read above) 4 the practice.
The STUDENTS pay 4 the practice, and buy their 2 external points.

That apart from the sum charged by the school 4 the theoretical 3 points. IZUV, is a מקצוע מוגבר

From the school's site:

מקצוע מוגבר יפתח בקבוצה של 15 תלמידים לפחות. חלק מן המקצועות כרוכים בראיון קבלה ובתשלום נוסף

ציטוט:
מעניין כמה תלמידים היו לומדים מוסיקה בביה"ס התיכון אם המקצוע לא היה מוכר לבגרות???


My point exactly - In ur words, students don't learn 4 the sheer knowledge, or 4 the trade. They score POINTS, and try 2 do it the EASIEST way possible. That's ok, that's only natural.

IT'S THE SYSTEM'S FOLEY 2 pretend things r not so, and make the point system SO EASY, that it loses its initial value and intent - TO TEST BOTH THE SYSTEM AND THE STUDENTS, in order 2 improve and compete successfully.


ציטוט:
ציטוט:
. The army is no fun basically.

zoot, עם כל הכבוד וההערכה (ויש כבוד) זו בדיוק חלק מן הבעייה של מערכת החינוך - ההשוואה המופרכת הזו.


The DOVRAT report talks about the de-legitimacy of studying. We no longer study if it's not FUN. We no longer serve in the army (or SHERUT LEUMI) if it's not FUN.

Sorry, but apart from homes 4 the mentally challenged, society EVOLVES and SURVIVES by competition, much like natural evolution, since society in a natural entity.

1 lioness in a pack can decide that hunting is not FUN, but if they all adopt it as a strategy they will all perish.
1 ant in a tribe can decide that gathering leaves is not FUN, but if they all adopt it as a strategy they will all perish.

Check ur history (general, not history of the IZUV). This is common knowledge old as mankind itself.

A weak society will b conquered or dominated by the stronger 1, and it's no FUN, believe U me.

3rd world countries r dominated and manipulated by the more advanced societies, and the citizens there r not FUN filled.

They r poor, uneducated, manipulated and suppressed by a privileged few.
And they ask themselves - "how did we get here? we used 2 have so much FUN..."

Try having FUN in front of the next SADDAM, or the corporation taking over ur business and paying U peanuts, or the album outselling urs cuz it was crafted by better, more skilled individuals.

Ppl here feel secure enough, they 4get. They think they may abuse the system and the system will stay unharmed cuz "somebody else" will take care of business.

They loose their sense of community, and so in times of communal tests we fail bigtime.

The MITUN we're having is not by chance. Nor r the corruption, organized crime or education.

We were having 2 much FUN, and neglecting our society and values.

Values start @ individual opinions, just like these we're exchanging here.

I hereby I make mine clear:

IT'S TIME WE GET OUR HEADS OUT OF OUR COMMUNAL ASS.

Peace,

Zooot
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3126
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שבת 14 אוג',04 13:27   
שלום רונן,
קוראים לי דרור.
לצורך הדיון השרות שלי למדינה היה שרות לאומי בכפר הנוער ו"יצו בנחלת יהודה בראשון לציון.
הייתי שם מדריך ומורה למוזיקה.
הנוער שם הוא אכן נוער מכל העדות,המסגרות כאשר בחלקו מדובר בנוער "קשה" מסיבות שלא אפרט כאן.
אני עוקב אחרי הדיון כאן, ואחרי הדיון הציבורי בכלל בנושא בכלי התקשורת - שם ניתן לקרוא ולראות את דעתם של לימור לבנת וח"כ אריה אלדד שאני רחוק עשרות מייל מדעותיהם הפוליטיות,
לאור ניסיוני במערכת החינוך בלבד,
אני זוכר בעיה הולכת וגדלה של חוסר ערכיות.
לא מדובר על משהו ספציפי-על בין אדם לחברו,בין אדם למערכת,בין אדם לבריאותו בין גבר לאישה ,אדם לתרבות וכ"ו.
אני בתור אדם צעיר יחסית שמתי לב כי המערכת מחפשת פיתרונות שיקלו עליה.כמו הבגרות בתיקלוט.
אני רואה את זה באופן כזה שהרבה יותר קל ללמד את החבר'ה שגם ככה קשה איתם והמערכת רגילה לוותר להם ועליהם,ללכת ללימוד תיקלוט מאשר להתמיד במסגרתיות שלה.
אולי אני לא מדייק במשפט האחרון אבל...
אני חוזר לחוסר ערכיות.
המערכת מעודדת חוסר ערכיות.
ואחר כך מסתכלת על זה בעיניים כלות כשעופר שכטר חושף את ישבנו וכולם "נגנבים"(במלעיל) ושולחים את זה בSMS הביתה.
המקצועות הנוספים אלו המקצועות ששם ניתן להרוויח משהו,משהו שלא תקבל בלימודי המתמטיקה שלך.
בתור תלמיד תמיד חשבתי שמערכת צריכה להיות גמישה וקרובה לתלמיד ושיתנו לי לעשן ושיתנו לי לנגן רוק כבד ושימחאו לי כפיים שאני עושה בלאגאן.
אבל אנשים שוכחים,בעיקר בתפיסה המודרנית הפוסט מודרנית,היאפית ההיפית פוסט חזרתי מהודו אני מערבי...שמסגרת היא מסגרת ותלמיד תפקידו בתור מתבגר הוא להכנס במערכת ולהשתפשף עליה,והמסגרת עלךיה להיות צפופה,לא מדי ולא רחבה שהתלמיד לא יתרפק על המסגרת כי המסגרת מאבדת ממעמדה.
חינוך נשאר חינוך
אין שידרוגים..
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
  רונן חרותי  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 16 יונ' 04
הודעות: 222
מיקום: Muzik
חינוך
הודעה פורסם: ראשון 15 אוג',04 08:32   
שלום דרור,

אני שותף לדאגתך מההידרדרות הערכית במערכת החינוך, אך חולק על מסקנותיך.

לא היה בכוונתי לספר על עצמי, אך לאור הסטיגמה שאני חש מכל משתתפי הדיון נראה לי שאין מנוס מכך, אם ברצוני לקדם את הדיון.

אני כבר לא ילד לצערי, ויש לי 3 ילדים משלי. במשך רוב חיי אני אפוף אנשי חינוך (בינהם אימי, שהיתה מנהלת בית ספר יסודי, וזוגתי, שהיא מורה לאמנות ומחנכת בבית ספר תיכון הנחשב לאחד מהטובים בישראל). בצעירותי הדרכתי ב"נוער העובד" והתנדבתי ב"נוער לנוער". שרתתי 4 שנים בחיל המודיעין, מהן שנה בהתנדבות, בה עסקתי בהדרכה. לפני שהקמתי את dj בית ספר למוסיקה ישבתי כ- 10 שנים באוניברסיטת תל-אביב, בה עשיתי 4 תארים (ראשון ושני במשפטים, ראשון ושני בהסטוריה) ולימדתי במשך 5 שנים בפקולטה לחינוך שם, בהן הספקתי גם לחקור קצת את מערכת החינוך הישראלית, בהשוואה למערכות אחרות בעולם. עד לפני שנתיים עמדתי בראש עמותה שהקימה את בית הספר הדמוקרטי ברעננה. על אף סלידתי העמוקה ממשימותיו העיקריות של הצבא כרגע, אני גאה בכך שהצלחתי להניא מספר נערים, שביקשו ללמוד בבית הספר שלי, מכוונתם להמשיך ולפתח את עצמם כמוסיקאים במקום ללכת לצבא.

בקיצור, עיסוקי המרכזי הוא בחינוך. ויחד עם זאת, במשך 22 השנים האחרונות, אני גם dj.

כפי שאתה מבין, מאז שסיימתי את התיכון עברו הרבה מים אפילו בירקון. אם יש מורה כלשהו שאני זוכר לטובה משם, זו המחנכת שלי מכתה יא'. היא לא "לימדה" אותי שום מקצוע (היא בכלל היתה מורה להתעמלות בנות). אבל היא לימדה אותי לחשוב.

למה אני מספר לך את כל זה?

כולנו רוצים "חינוך טוב, ערכי", לילדינו. כולנו שואפים שמערכת החינוך תצמיח אנשים חושבים, יצירתיים, סקרניים. כולנו רוצים שהמערכת תקנה ערכים הומניים, אהבת אדם ושורשים. כולנו רוצים שהמערכת תקנה כישורי למידה ותתן לתלמיד כלים להיות אדם פורה, פרודוקטיבי ותורם לחברה שבה הוא חי. השאלה היא איך עושים זאת.

הטענה הבסיסית שלי היא שלא משנה כלל אילו "מקצועות" התלמיד לומד במהלך 12 השנים במערכת החינוך. מה שחשוב הוא איך הוא לומד ומי מלמד אותו. האדם הוא יצור אוטודידקטי מטבעו; הוא זקוק רק להכוונה, להנחייה ולגירויים שיעוררו בו את הרצון והצורך לממש ולפתח את הכישורים האצורים בו. אפשר ללמוד פיסיקה גרעינית, ביולוגיה ימית או הנדסת מחשב ולצאת עם אפס כישורי חיים; מאידך אפשר ללמוד צפרות, מוסיקה או משחק ולצאת עשיר ובעל ערכים.

הבעייה של מערכת החינוך היא לא בעודף מקצועות ודיסציפלינות. ממילא, את מקצועות היסוד חייב ללמוד כל נער שעובר במערכת הזו, כפי שפרט zoot. הבעייה של המערכת היא במחסור כרוני במורים טובים.

מורה טוב חייב לשלוט במקצוע שעליו הוא אמון. אך חשובה הרבה יותר מכך היא הדרך שבה הוא מלמד, ואילו ערכים מוספים הוא מצליח להנחיל לתלמידיו אגב כך. כמנהל בית ספר למוסיקה אני אעדיף תמיד להעסיק מורים שפיתוחו של התלמיד עומד בראש מעייניהם, על אלה שהם מוסיקאים מעולים ותו לא. הגבלת דיסציפלינות הלימוד לא תסייע לנו למשוך מורים טובים יותר, בעלי ראיית עולם רחבה, למערכת החינוך; אני חושש שהיא רק תגרום לטובים המעטים שקיימים בה לעזוב אותה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון