Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שלישי 21 ספט',04 06:50
ה-PA במיקרופונים של הקהל איננו מהווה בעיה בהכרח. אם אתה מקליט לשני ערוצים את ה-FEED מהמיקסר ולשני ערוצים נוספים את הצליל באולם שכולל את הקהל אפשר להשיג איזון טוב. זה עשוי להיות עדיף בהרבה על ה-FEED בלבד. התוספת של צליל האולם משמשת כריוורב "טבעי" וכשיקוף הבאלאנס (הנכון בתקווה) שהשגת בהגברה וכך אתה מסייע למיקס להישמע חי יותר ונכון יותר. אפשר וכדאי לעשות זאת גם בהקלטה לסטריאו או לערוצים נפרדים, בשינויים המתבקשים. אם אתה מתעקש לקבל קהל נטו לא נראה לי שיש דרך אחרת חוץ מזו שכבר ניסית - מיקרופונים כיווניים שמופנים וממוקמים הרחק ככל האפשר מהרמקולים וקרוב ככל האפשר לקהל. תביא בחשבון שכך תקבל "דליפת PA" עם גוון פחות מחמיא מכיוון שתבוא מחוץ לציר הקליטה הטבעי של המיקרופון.
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 21 ספט',04 08:33
התכוונת אולי למצב אומני או קרדיו. זה תלוי ברמת הדחיסות של הסאונד והאקוסטיקה באירוע, יחסית לעוצמת הקהל באיזור בו ממוקם המיקרופון. במקרה של שיקול זה, בכל אתר ואתר לגופו, יש לבחון את מיקום/כיוון/מרחק הבמה/PA יחסית לנקודת הקליטה, ואז להחליט אם אומני יעשה חסד לסאונד הקהל או שכל המערכת תתקבל בו חזק יותר.
הקרדיו יעזור בדחיקת הסאונד האחורי, במקרה ותכוון אותו הרחק מהבמה לכיוון הקהל.
אפשר לשקול הקלטת הקהל במופע הפוך (כבל, או מתג במיקסר) ולהתנסות במיזוג נכון במיקס, כך שדליפת ה-PA תתבטל מאליה.
עוד אפשרויות תהינה הקלטה עם מיקרופון תלוי (הופעות שקטות לרוב), מיקרופון נמוך (פחות מגובה הקהל הממוצע, כך תשיג עזרה מהקהל עצמו), או מיקרופון הזרוק בחדר צדדי.
כאשר המקום מקרין והמוסיקה ממלאה את לחץ האוויר במקום, תהיה בעייה באיבחון הקהל, כך שאין חוק קבוע לכל המקומות.
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שלישי 21 ספט',04 10:21
אם אתה מקליט ישירות לשני ערוצים הבעיה העיקרית היא חוסר היכולת שלך לשמוע היטב את מה שאתה עושה. בנוסף לכל העצות שלמעלה הייתי מנסה א. לעבוד עם אוזניות שמבודדות היטב מרעשי הסביבה. ב. להקליט דוגמה ולשמוע (ברור שזה קשה בזמן ההופעה עצמה אבל תוכל לפחות לשפוט את האיזון בין "אולם" ל"מיקסר" בזמן החזרות והסאונד-צ'ק).
בגדול, יציאת המיקסר נותנת בדרך כלל צליל רזה עם עצמת שירה מוגזמת, בעוד שהמיקרופונים באולם נותנים תמונה עם יותר נפח, "אווירה" ואיזון, פחות מיקוד ולעתים יותר מדי "ריוורב". לכן השילוב ביניהם יכול לתת תוצאה טובה. אם קשה לך לשפוט בזמן ההופעה עדיף להשתמש במיקרופונים בלבד.
אם אין משהו עקרוני בסטריאו תוכל אולי להקליט ערוץ מכל סוג ולבצע את האיזון לאחר ההקלטה.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שלישי 21 ספט',04 12:55
אתה יכול לנסות figure of eight ע"ע 8 , שהשטח המת מופנה לבמה ולאחור, והמיק נמצא בנקודה מרכזית בין הרמקולים, אף פעם לא ניסיתי את זה , אבל זה יכול לפחות תאורטית גם להנחית חלק גדול מה pa , ועדיין לקלוט שטח גדול מהקהל.