תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 16:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
הקלטה של הקהל תוך כדי הופעה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  assaf_kl  
Act Compatible
הצטרף: 01 אוק' 02
הודעות: 239
מיקום: מרכז
הקלטה של הקהל תוך כדי הופעה
הודעה פורסם: שני 20 ספט',04 23:02   
לפני מס' ימים יצא לי להגביר הופעה של להקה, כמו בכל הופעה גם את זו הקלטתי למחשב הנייד.
הקהל בהופעה היה משולהב והיה ממש מעולה, רציתי להקליט גם את השירה של הקהל יחד עם הלהקה (לא היה זמר).

בקיצור נסיתי כמה מיקומים לקונדנסר שיתו הקלטתי (היפר קרדיו) וכמעט בכולם שמעתי את הpa דורס את הקהל.

האם למישהו יש נסיון בדבר כזה איך ניתן להקליט את הקהל וישמעו טוב, והיכן למקם את המיקרופונים.

חשוב לי לציין כי בסופו של דבר הצלחתי להבליט את שירת הקהל בעזרת הeq של המיקסר לפני ההקלטה אבל הייתי רוצה בכל זאת לנסות לפתור את הבעיה ברמת המייקינג.
_________________
אחד, אחד, השם אחד ושמו אחד.
________________________
אסף קליין - קריין, טכנאי, מוזיקאי ומנהל טכני ברדיו קול חי

http://www.wix.com/assaf_kl/assaf-klein
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 21 ספט',04 06:50   
ה-PA במיקרופונים של הקהל איננו מהווה בעיה בהכרח. אם אתה מקליט לשני ערוצים את ה-FEED מהמיקסר ולשני ערוצים נוספים את הצליל באולם שכולל את הקהל אפשר להשיג איזון טוב. זה עשוי להיות עדיף בהרבה על ה-FEED בלבד. התוספת של צליל האולם משמשת כריוורב "טבעי" וכשיקוף הבאלאנס (הנכון בתקווה) שהשגת בהגברה וכך אתה מסייע למיקס להישמע חי יותר ונכון יותר. אפשר וכדאי לעשות זאת גם בהקלטה לסטריאו או לערוצים נפרדים, בשינויים המתבקשים. אם אתה מתעקש לקבל קהל נטו לא נראה לי שיש דרך אחרת חוץ מזו שכבר ניסית - מיקרופונים כיווניים שמופנים וממוקמים הרחק ככל האפשר מהרמקולים וקרוב ככל האפשר לקהל. תביא בחשבון שכך תקבל "דליפת PA" עם גוון פחות מחמיא מכיוון שתבוא מחוץ לציר הקליטה הטבעי של המיקרופון.
  assaf_kl  
Act Compatible
הצטרף: 01 אוק' 02
הודעות: 239
מיקום: מרכז
יותר פרטים...
הודעה פורסם: שלישי 21 ספט',04 07:45   
אני מקליט את כל ההופעה ב2TR ישירות למחשב כך שאין מלי יותר מידי משחק בין הערוצים.

סתם ככה לפני שנה בדיוק עשיתי כזו הקלטה וזה יצא לא כלכך ברור, זה שהזמין אותי הקליט אף הוא עם קונדנסר ישירות למיני דיסק והוא קיבל באלאנס הרבה יותר טוב מאשר ההקלטה שלי (הקונדנסר היה מול אחד הטופים שעמד מאחורי הקהל).


אגב: תהיתי האם כדאי אולי לתלות את הקונדנסר מעל הקהל.

ושאלה נוספת האן לכוון את הקונדנסר למצב של סופר קרדיו או של חד כיווני?
_________________
אחד, אחד, השם אחד ושמו אחד.
________________________
אסף קליין - קריין, טכנאי, מוזיקאי ומנהל טכני ברדיו קול חי

http://www.wix.com/assaf_kl/assaf-klein
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 21 ספט',04 08:33   
התכוונת אולי למצב אומני או קרדיו. זה תלוי ברמת הדחיסות של הסאונד והאקוסטיקה באירוע, יחסית לעוצמת הקהל באיזור בו ממוקם המיקרופון. במקרה של שיקול זה, בכל אתר ואתר לגופו, יש לבחון את מיקום/כיוון/מרחק הבמה/PA יחסית לנקודת הקליטה, ואז להחליט אם אומני יעשה חסד לסאונד הקהל או שכל המערכת תתקבל בו חזק יותר.
הקרדיו יעזור בדחיקת הסאונד האחורי, במקרה ותכוון אותו הרחק מהבמה לכיוון הקהל.
אפשר לשקול הקלטת הקהל במופע הפוך (כבל, או מתג במיקסר) ולהתנסות במיזוג נכון במיקס, כך שדליפת ה-PA תתבטל מאליה.
עוד אפשרויות תהינה הקלטה עם מיקרופון תלוי (הופעות שקטות לרוב), מיקרופון נמוך (פחות מגובה הקהל הממוצע, כך תשיג עזרה מהקהל עצמו), או מיקרופון הזרוק בחדר צדדי.
כאשר המקום מקרין והמוסיקה ממלאה את לחץ האוויר במקום, תהיה בעייה באיבחון הקהל, כך שאין חוק קבוע לכל המקומות.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שלישי 21 ספט',04 09:12   
רעיונות יפים אלו עם ההיפוך מופע #smile הדברים הקטנים שלא חושבים עליהם...

אני דווקא ראיתי ששוטגנים קצת מעל הקהל ליד הקונסולה עשו לנו עבודה טובה. אם הם די בטוח הקהל הם יישמעו אותו. #smile שוב לא ממש מסקנות אלא רק ניסיון. למרות שבהקלטה דו ערוצית אתה מלכתחילה מוגבל למיקס שיצרת. במצב כזה באמת מומלץ לקחת עוד איזה מיקרופון שייתן את המקום ולשלב עם ההקלטה.
_________________
PCPower Solid 10700K @ 10.15
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 21 ספט',04 10:21   
אם אתה מקליט ישירות לשני ערוצים הבעיה העיקרית היא חוסר היכולת שלך לשמוע היטב את מה שאתה עושה. בנוסף לכל העצות שלמעלה הייתי מנסה א. לעבוד עם אוזניות שמבודדות היטב מרעשי הסביבה. ב. להקליט דוגמה ולשמוע (ברור שזה קשה בזמן ההופעה עצמה אבל תוכל לפחות לשפוט את האיזון בין "אולם" ל"מיקסר" בזמן החזרות והסאונד-צ'ק).
בגדול, יציאת המיקסר נותנת בדרך כלל צליל רזה עם עצמת שירה מוגזמת, בעוד שהמיקרופונים באולם נותנים תמונה עם יותר נפח, "אווירה" ואיזון, פחות מיקוד ולעתים יותר מדי "ריוורב". לכן השילוב ביניהם יכול לתת תוצאה טובה. אם קשה לך לשפוט בזמן ההופעה עדיף להשתמש במיקרופונים בלבד.
אם אין משהו עקרוני בסטריאו תוכל אולי להקליט ערוץ מכל סוג ולבצע את האיזון לאחר ההקלטה.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שלישי 21 ספט',04 12:55   
אתה יכול לנסות figure of eight ע"ע 8 , שהשטח המת מופנה לבמה ולאחור, והמיק נמצא בנקודה מרכזית בין הרמקולים, אף פעם לא ניסיתי את זה , אבל זה יכול לפחות תאורטית גם להנחית חלק גדול מה pa , ועדיין לקלוט שטח גדול מהקהל.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון