Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
פורסם: רביעי 12 דצמ',01 03:08
אנו עומדים לבנות חדר נגינה שגודלו 3*4 מטרים
גובה התקרה 2.5 לכל היותר, הכלים בעיקר אלקטרונים אך יעשה גם שימוש בהגברת כלים ע"י מיקרופונים.
היכן עדיף להציב את המוניטורים?
האם צמודים לקיר שמאחוריהם או מורחקים ממנו? ובכמה?
מה לגבי מלכודות באסים בחדר?
ממה לבנות אותן והיכן להציבן? (איך זה עובד בכלל?)
ושוב תודה
עזרי
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: רביעי 12 דצמ',01 05:00
עזרי, הבהרה:
- מה זה "בונים"? ממש בונים את החדר או שהכוונה שיש חדר נתון ואתם רוצים לאכלס אותו בנ"ל?
- "חדר נגינה" חזרות וכו' או אולפן הקלטות?
- מוניטורים של PA או של בקרת סאונד אולפנית?
אני מצטער, אבל כל התשובות עשויות לשנות את התמונה.
מלכודת בס זה דבר שהייתי אומר "צריך להרגיש בנחיצותה", ובחדר עתידי, בלתי מאוכלס ונטול טיפול זה יכול להיות הוצאה מיותרת, מה גם תופסת מקום.
תן יותר פרטים. אני כמעט בטוח שכמה פרטים ברחו לך בזמן הכתיבה.
תודה
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
פורסם: רביעי 12 דצמ',01 19:03
היה ברור שלא אצא בזול :razz:
אז ככה
החדר קיים ועומד להפוך לחדר חזרות.
בינתיים מעורבים בפרוייקט כלים אלקטרונים בלבד (סינטים, סמפלר, מכונות תופים) כך שלעת עתה אין צורך במיקרופונים (אבל בעתיד יהיה שימוש בכאלה).
מכיוון שאין באפשרותינו להקליט כרגע לא יתבצעו הקלטות, אבל כל עוד מדובר בכלים אלקטרונים בלבד אני משער שלא צריך הבדל מבחינת האקוסטיקה, אולי אני טועה.
ציוד:
מוניטורים לשדה שמיעה קרוב עם הגברה פנימית:20*20 מתוצרת EVENT.
קונסולה 14 ערוצים של MACKI.
וכמובן כל כלי הנגינה הנ"ל.
החדר צריך לאכלס 3 נגנים לפחות בצורה נוחה.
אני מקווה שכיסיתי הכל.
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: רביעי 12 דצמ',01 22:20
בוא נשכח בינתיים מהמלכודת, כיוון שאין עדיין מה ללכוד. ויזואלית אתה יכול לדמיין אותה, באם היא תידרש בעתיד, כספסל ישיבה לכל דבר. אוכל להסביר לך גם כיצד לבנות את זה.
בינתיים אתה צריך לקחת בחשבון שהדינמיקה שאתם הולכים להוציא מבחינת לחצי קול נדרשים מהרמקול, עשויה לעבור את יכולתו. תלוי בנגנים ובמשמעת העצמית שלהם. אם אתה יכול לדמיין אותכם עובדים ברמת שמיעה של מיקס. ניחא (אין תופים חי). זכור שאלה רמקולים טובים, אבל לא מיועדים ל-PA, ויכולת הגבוהים שלהם רק תעזור לפידבקים, שיגיעו מהמיקרופונים שהוזכרו.
כדי להבהיר, אזכיר שמדובר בחדר חזרות, וזה קצת שונה מהקלטה, כיוון שבהקלטה הדרישות של המערכת הן שקובעות את כללי ההתנהגות, האינטראקציה והעוצמות.
כללית עליך לדאוג לבלימת חזרות צליל מהקירות, וזה עוד לפני שהזכרת בידוד אקוסטי מהחדר החוצה ומהחוץ אליו. דיפון רך וסמיך על משטחים רחבים נוקשים יהיה הצעד הראשון בכיוון הזה.
לגבי הרמקולים, קירבה יתרה לקיר תגביר את הנמוכים, וקירבה אל כפליים-קיר (פינה) תהדיר נתון זה.
על פי המידות שציינת, עדיף שהרמקולים יהיו על הצלע הקצרה (3 מ') כדי שהקרינה תהיה ארוכה ככל האפשר. תנאי החדר כבר מראש מעמידים תדרים מסוימים בסכנה (80 הרץ, 120 הרץ, 160 הרץ..).
אני הייתי קודם מאכלס, נגנים - כלים - ציוד עזר - ריהוט, ולאחר מכן בודק הדהוד, המשכיות של צליל, תדרים חסרים או מודגשים... יוצא החוצה בזמן נגינה, מקשיב, גם נעמד מחוץ לחדר (כעת הדלת חצי פתוחה) ומקשיב...
... ואז חוזר לכאן.
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
פורסם: שלישי 22 ינו',02 09:16
לקח קצת זמן אבל עברנו לחדר החדש במז"ט....
אז ככה:
אני מזכיר שגודל החדר 3*4 מטרים.
המוניטורים מוקמו על הצלע הקצרה. על שולחן בגובה 80 סנט' ושטח של 80*200 סנט' (לא יודע אם זה חשוב)
יש חלון (אחד בלבד) ברוחב מטר במרכז הקיר של המוניטורים.
יש שטיח דיי עבה על הרצפה כולה.
יש תקרת גבס המכילה גם צמר סלעים.
הקירות חשופים כרגע.
הנגנים ממוקמים במקביל למוניטורים לרוחב החדר ובמרכזו.
גילינו הדהוד חזק בתווים E ו-F. נשמע במיוחד בתדירויות נמוכות.
הקיקים והבאסים נשמעים מוגברים ועתירי תדירויות נמוכות לאורך הקיר הנגדי למוניטורים, בעוד שבסמיכות לקירות הצדדים (ובאמצעיתם במיוחד) הם נשמעים עלובים למדיי מבחינת תדירויות אלה.
1. אני יודע שמרחק המוניטורים מהקיר/פינה יקבע את עוצמת הבאסים, השאלה היא מה הוא המיקום האידאלי ובאיזו זוית למקמם כדי לקבל תמונה אמיתית ככל האפשר?
2. איך פותרים את ההדהוד בתדרים מסויימים, האם ע"י ייבוש כללי של החדר? או שאפשר לטפל ספציפית בתדרים הללו באופן מדוייק? לא הייתי מעוניין לייבש את החדר ב-100%.
3. היכן עלולים להיות המקומות המועדים ביותר להחזרים מיותרים? איזה גודל של שטח במקומות אלה צריך לכסות (מינימאלי).
מתנצל אם אני שואל שאלות מיותרות, אבל אני לא ממש מבין בעניינים הללו, ומצד שני מעוניין לחסוך בהוצאות במידה האפשרית.
נ.ב: החדר מיועד לחזרות ולא להקלטות, ואנחנו לא מגזימים בווליום. (האוזניים...השכנים....)
_________________
music and mathematics interrelate like beauty and truth
Act Compatible
הצטרף: 30 ספט' 01
הודעות: 1075
מיקום: NARNIYA
פורסם: שבת 26 ינו',02 04:08
פרומושן לשרשרת (נא לא לכעוס) :wink:
הצטרף: 14 אוג' 01
הודעות: 58
פורסם: שבת 26 ינו',02 05:38
עזרי אני חושב שמישהו כתב על זה בשבוע שעבר רק במקום אחר ואולי זה מבלבל.
אפשר להחליש תדרים ספציפיים עם מלכודות אבל אפשר גם לפזר את הצלילים שמוקרנים עם דיפיוזרים שזה לפעמים עדיף. אני לא בטוח שבחדר שאתה מדבר עליו הדברים האלה מתאימים.
תנסה לברר איזה תדרים מפריעים ואם זה אותם תדרים כל הזמן.. יש השפעה למיקום הרמקולים (גם כתבו כאן) ביחוד על בס ובמרחק מהקיר ומהפינות של החדר.
אני לא חושב שאתה צריך לדאוג מיבוש יותר מדי כי יש מספיק ציוד בחדר שירטיב קצת. אם ילכו לך הגבוהים 0אתה תמצא שאתה כל הזמן מגביר אותם) אז היבוש חזק מדי.
תנסה לתת מכה של צליל חזק ולהפסיק אותו מיד, ותשמע אם הוא מהדהד. תעשה את זה עם כמה צלילים שונים (נמוך גבוה וכולי).