תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 21:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
דרכים להקלטת תופים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (80) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Span^kinG  
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שני 17 דצמ',01 08:39   
שלום לכולם!

למתופף שלי יש מערכת תופים סוף הדרך בתוך חדר ביטחון בתוך מקלט עם אקוסטיקה לא רעה.
אתמול הגיע היום שהוא הגיע למסקנה שהוא רוצה להקליט אותם מקצועית אצלו בבית.

השאלה היא אילו דרכים יש להקליט תופים, מה הכי משתלם ומה מוציא תוצאות טובות (ואפילו מאד).

(לי יש שני sm58, חיקוי של sm58 וקונדנסר אחד AKG-C3000B. לו יש קונדנסר קטן של מינידיסק (שווה משהו בכלל?)
אולי חשוב גם להוסיף קצת פירוט על הכרטיס קול שלי:
EMU-APS+הרחבה לעוד שתי כניסות אנלוג ושתי דיגיטל. סה"כ 4 אנלוג ו-4 דיגיטל.
אני לא חושב שהכרטיס שלי יכול להקליט כל כך הרבה כניסות במכה ואח"כ לפצל אותן לערוצים. או שאולי כן?

תרגישו חופשיים לכתוב שמות של מכשירים ואת מחיריהם ומה מתחבר למה.

שרטוטים יתקבלו בברכה..

תודה רבה:

דורון
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שני 17 דצמ',01 16:28   
[quote]
בתאריך 2001-12-17 01:39, Span^kinG כתב:

>>אתמול הגיע היום שהוא הגיע למסקנה שהוא רוצה להקליט אותם מקצועית אצלו בבית.<<

משפט זה מתנגש עם עצמו חזיתית. לא מכיר מתופף מקצועי או טכנאי "מקצועי" שמקליט תופים בבית. הקלטת תופים היא אחד המרכיבים הקשים ביותר להקלטה מקצועית הן מהבחינה הטכנית והן מהבחינה האקוסטית. שים לב ששני אלו אינם אותו הדבר. היות ולחדר ההקלטה חשיבות עליונה בסאונד התופים - חדר טוב אקוסטית שווה לסאונד תופים איכותי. נקודה חשובה נוספת היא שחדר "טוב אקוסטית" הוא לא חדר יבש ומת אלא חדר מטופל נכון שבו מתקיימת סביבה אקוסטית התורמת להתפתחות הצליל.

<<השאלה היא אילו דרכים יש להקליט תופים, מה הכי משתלם ומה מוציא תוצאות טובות (ואפילו מאד).>>

הדרכים להקליט תופים עם סט המיקרופונים הבסיסי שלך מגוונות. אמנם לא תוכל להציב מיקרופון על כל תוף ומצילה אולם ישנן שיטות מקובלות למצבים אלו שמתוערכות לימי ההקלטות המוקדמות ועד סוף שנות השישים:

1. מיקרופון אחד מעל הסט בגובה ראש המתופף בדיוק מעל מרכז הסנר. קונדנסר הוא בחירה מתאימה להצבה זו למרות שהמיקרופון החביב עלי ביותר הוא AKG D19E דינמי(חיפושיות).
2. כנ"ל בתוספת מיקרופון מול תוף הרגל ,58, מחוץ לו ובמרחק של 30 סנטימטרים. עדיין הפרישה הסטריאופונית היא במונו(אין פרישה). אתה חייב לבדוק שאין הפרשי מופע בין המיקרופונים ואין ביטולי כוח (פתח מיקרופון אחד והשג את הסאונד הרצוי כשהוא במרכז הפנורמה, פתח מיקרופון שני באותו מיקום בסטריאו ובצע כנ"ל תוך כדי בדיקה האם שני המיקרופונים מוסיפים אנרגיה או גורעים ממנה. במקרה של אובדן כוח הזז את המיקרופון השני). המונו הטוב ביותר הוא עם רמקול אחד בלבד ולכן אפשר לנתק לשלב זה את אחד הרמקולים ולמנוע בלבול.
3. שלשה מיקרופונים: הראשון (הקונדנסר) מעל הסנר בגובה ראש המתופף, השני, 58, מול תוף הרגל במרחק חצי מטר בגובה 2/3 התוף, השלישי, 58, פחות או יותר מעל הרים של הטום הגדול (floor tom), מהצד החיצוני פונה ומצביע אל הסנר. עצמת הכניסה של המיקרופונים הדינמיים צריכה להשתוות לעצמת הכניסה של הקונדנסר - השתמש בכפתור הGain. בדיקת האיזונים כמו בהצעה 2 אבל במישנה זהירות. ברגע שהשגת את הסאונד והאיזון הרצוי במונו אפר לפזר את הערוצים לתמונה סטריאופונית כלבבך. אני מעדיף את המיקרופון העליון מעט לשמאל, המיקרופון הקידמי במרכז, השלישי מעט ימינה. שיטה זו היא השיטה שהייתה מקובלת ביותר בימיהם הראשונים של להקות בריטיות בסוף שנות ה60 כגון לד זפלין והמי.
4. כנ"ל עם 4 מיקרופונים כשמלפנים מציבים שני מיקרופונים אחד מעל השני בדיוק נמרץ אחד בגובה 30 ס"מ מהריצפה והשני בגובה 1.4 מטרים במרווח שבין המצילות לtoms.
5. האפשרות שתשמע הכי פחות מיקצועית במצבך תהיה להציב מיקרופון על כל תוף... מיגבלות הציוד יחשפו מייד. האם הכרטיס שלך תומך בכניסות מיקרופון? האם הוא תומך בפנטום להזנת הקונדנסר? כניסת PL היא כניסת ליין ולא כניסת מיקרופון ולכן אולי עליך לשקול מיקסר קטן בדרך או פרה אמפ חיצוני.

<<(לי יש שני sm58, חיקוי של sm58 וקונדנסר אחד AKG-C3000B. לו יש קונדנסר קטן של מינידיסק (שווה משהו בכלל?)>>

תמחק את החיקויים מהרשימה. אם מצבך עד כדי כך בסיסי שווה לך לשקול לקנות/להשיג כמה SM57 שמתאימים הרבה יותר להקלטת כלי נגינה מאשר 58.
לא מכיר כלל את כל הנתונים על כרטיס הקול. תתפלל שהוא מסוגל להכיל לפחות שתי כניסות בו זמנית.



<<תרגישו חופשיים לכתוב שמות של מכשירים ואת מחיריהם ומה מתחבר למה.>>

תודה על העידוד, אולי כדאי שתשקיע קצת יותר במחקר בסאונד כמו שאנחנו עושים? העובדה שאתה עוד לא ממש יודע מה מתחבר למה מראה שיש לך עוד דרך ארוכה ופתלתלה לעבור. במקום המיקרופונים שלך ההצבה המקובלת עלי לאחרונה היא זו במספר 3 עם נוימן U67 למיקרופון העליון ואותו מיקרופון לצד הfloor ונוימן M149 מול תוף הרגל כל זה עובר דרך פרה אמפ Great River MP2MH ישירות למכשיר ההקלטה (טייפ "2 או מחשב). מחיר הסט אפ הנ"ל, לא כולל כבלים, כ6K$...
דבר אחרון, אם היית מציב את השאלה במקום הנכון בפורום סביר להניח שהיית מקבל תשובות רבות יותר. המושג חומרה מתאים למחשבים יותר מאשר לשאלה על הצבת מיקרופונים והשימוש בהם. ההשפעה שיש ל"חומרה" ול"תכנה" משנית להשגת סאונד מקצועי איכותי - הכל טמון בידע של המפעיל והמשתמש להוציא את המקסימום ממה שיש. מפעיל שאינו בקיא בעקרונות הבסיסים לא יוציא הרבה גם מ"חומרה" ששוה מליונים כמו שלא כל בסיסיט שיודע להקפיץ הוא Flea.


_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
  Span^kinG  
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שלישי 18 דצמ',01 07:24   
יואב, תודה רבה על כל ההשקעה!

דורון #thumbsup
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שלישי 18 דצמ',01 14:30   
[quote]
בתאריך 2001-12-17 09:28, JS כתב:
ציטוט:


משפט זה מתנגש עם עצמו חזיתית. לא מכיר מתופף מקצועי או טכנאי "מקצועי" שמקליט תופים בבית. הקלטת תופים היא אחד המרכיבים הקשים ביותר להקלטה מקצועית הן מהבחינה הטכנית והן מהבחינה האקוסטית. שים לב ששני אלו אינם אותו הדבר. היות ולחדר ההקלטה חשיבות עליונה בסאונד התופים - חדר טוב אקוסטית שווה לסאונד תופים איכותי


Agreed. But just 2 prove the opposite, I have a friend who records his drums in a rectangular cement room, with incredible sound.

He knows his stuff, and uses a wide array if mics, mostly U-87s , 57 and 421s.

Gear includes 2 x Neve 1073, Summit and Mackie.

Try 1 stereo pair on a bar, have ur friend play while U move the mics around, monitoring LOUD on a pair of sealed headphones.

Try high positions as well as floor level.

When U find a good spot, stop and leave the mics there.

Takes time 2 master, but this is a good way as well.

Peace,

Zooot.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: רביעי 19 דצמ',01 06:47   
דווקא להקליט תופים במקלט לא יכול להיות דבר לא מקצועי... :smile:
הכל תלוי בסאונד שמחפשים ולפעמים הסאונד המלוכלך התפל והזול עושה עבודה נפלאה ולפעמים רק המקום המושלם של המליון דולר הוא הנכון.

כתבו לך הרבה עצות מאוד מאוד שימושיות וכמו שצויין רצוי יותר להבין את שרשרת ההקלטה (משלב המיקרופון עד שלב הכניסה למערכת ההקלטה), תפעול נכון ושאר ירקות.
אחרי שמבינים את החוקים ניתן לשבור אותם...
זה תלוי בסגנון, אידיאל של צליל שנמצא באוזן מהנדס הקול ואינספור גורמים אבל לנסות מיקומים לא סטנדרטים או דברים לא הגיוניים יכולים להוביל למקומות שלא האמנת שקיימים (לטוב, ולרע...) אז בהצלחה!.

תחום נוסף שרצוי לטפל בו הוא מוכנות המערכת עצמה להקלטה. "מערכת פיצוץ" היא דבר יחסי. יכול להיות שהיא מערכת בעלת עוצמה שמיקרופונים מסויימים לא יוכלו בלחץ שלה וההיפך. גם כיול התופים (עורות מתוחים, מיקום נכון, רשת בסנר, סטנדים במצב טוב) יכולים ליצור הבדל משמעותי. ומתופף טוב... קומפרסיה לא מחליפה מתופף :smile:.

ורק טיפ אחד לגבי מיקרופונים.
דגשים:
- OVERHEAD, הקונדנסר (במצבך זה הC3000 שבשביל התחלה יספק הרבה). עיקר המערכת נמצא בעליונים. לפעמים שימוש בOHים בלבד משיג את העבודה (תלוי עוד פעם בסגנון, נגן, מקום, מערכת ועוד). רצוי להקדיש להם/לו זמן רב ולמצוא את המקום הטוב ביותר.

- STEREO IMAGE:
דמות סטריאופונית שמוקלטת (במידה ואתה משתמש ב2 OHים) מאוד חשובה כי היא נותנת לשומע את הכיוון הכללי של מיקום המערכת בחלל המוזיקה. הקלט נסיון במקום X, עצום את העניים ונסה לראות אם הצלחת "לדגום" את מה שרצית.
  Span^kinG  
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: רביעי 19 דצמ',01 08:54   
תגידו, מה דעתכם על חיבור של שמונה מיקרופונים- קונדנסרים ודינמיים שהוצבו במיקומים שונים על התופים למיקסר עם שמונה כניסות ושתי יציאות ימין ושמאל לתוך המחשב בפאנינג תופים סטנדרטי?

אם אני עושה מיקינג טוב ובאלאנס בין התופים לפני ההקלטה ומקליט את הכל בפאנינג סטנדרטי לתוך ערוץ סטריאו לקיובייס, יקרה מצב שבו אני אצטער שהקלטתי את הכל לערוץ אחד, או שזה לא נורא ומשחק קטן באי קיו בקובץ המוקלט) יכול לסדר את הבעיות שייווצרו?

אולי משחק באי קיו במיקסר לפני השליחה להקלטה יוכל לסדר לי יותר ניקיון בכל צ'אנל, לדוגמה שבבייס דראם יהיה לו-פאס וכו'. (ככה בכל מקרה עושים לא?)

נשמע לכם מעשי?
אולי שמונה מיקרופונים זה יותר מדי? אולי הכל יצא מלוכלך מדי? אתם מנוסים, תעזרו לי. יותר מעוד כמה מיקרופונים לא זולים ולא יקרים שחסרים לי + איזה מיקסר נחמד מאד של מאקי אני לא אוכל לקנות, אין כסף לזה.

יכול להיות שהשאלות שלי יישמעו לכם דביליות, אבל זה בגלל שאין לי שום ניסיון בהקלטת תופים אפילו לא הפשוטה ביותר.

שוב אני רוצה להגיד שהרמה שאני וחברי המתופף מחפשים היא רמה גבוהה של דיסק שבסופו של דבר יהיה בחנויות, תנסו לתת לי תשובה בהתאם בבקשה.

-----------------------------------------------
אני אשאל את כל השאלות שלי בצורה יותר ברורה:

אם היו לכם שמונה מיקרופונים: כמה קונדנסרים וכמה דינמיים + מיקסר עם שמונה כניסות מיקרופון ושתי יציאות מיין אאוט + מחשב וכרטיס קול נחמד, איך הייתם מקליטים מערכת תופים מדהימה בתוך חדרון אקוסטי?
הייתם עושים עם זה משהו מקצועי או שלא הייתם מנסים בכלל כי זה לא רציני כל העסק הזה?

מחכה לתשובות ומודה לכולם מראש:

דורון

Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 19 דצמ',01 15:16   
Dear Doron,

It’s very hard 2 give U the advice U seek.

I’ve recorded drums using 1- 20 mics, my mileage has varied…

A good mixer and control over each mic can get U good sounding kit, yet AIR is the best mixer…

If there was such a formula, then this forum would have contained just a FAQ thread, and we all would have been working on a better tan or a new bikini line.

Let me ask U this:

I want 2 record a hit song.
What guitar should I use? Acoustic or electric?
Should I record keyboards?
Which tempo?
Male or female lead singer?
____________ (fill in the next q)

Try all ways suggested and c what works 4 U.
We’ll try and help U with specific questions.

U may find ~ 8,000 relevant answers here:
http://groups.google.com/groups?as_q=recording%20drums&as_ugroup=rec.audio.pro&hl=en

All that being said, I would start with 1 good microphone, place it in the best place I could find, ask myself what’s missing and add mics 2 complete the picture if needed.

Controlling a mic or 2 is hard enough, and leaves less room 4 errors.

I can answer ur last q though…

EVERY recording is serious, and should b performed as such.

@ SUN records they were recording artists in a low budget room, using techniques that would have raised the (short) hair of any BBC engineer.

Yet British bands used 2 go crazy 4 that sound they could not achieve when working with the “serious” engineers wearing white coats and using “serious” techniques.

Peace,

Zooot.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 20 דצמ',01 01:57   
כמה שיותר מיקרופונים לא מזיק כל עוד הם בערוצים נפרדים. אני לפעמים מקליט עם הרבה יותר מיקרופונים (רק כאשר יש לך את הציוד :smile: ) וחלק מהם אני "זורק" במהלך המיקס. אבל אני יודע שהייתה לי את האופציה.
  Span^kinG  
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: חמישי 20 דצמ',01 06:59   
תודה רבה חברים!!!

#thumbsup

________________________
דורון
shahar
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3196
מיקום: למרגלות הגלבוע
הודעה פורסם: חמישי 20 דצמ',01 07:02   
היי דורון.
אם לא מצליח לך לבד אולי פשוט תשקיע קצת ותזמין מישהו שיודע את העבודה (אתה רוצה מאסטר, לא סקיצה)
כך גם תרויח הקלטה יותר טובה וגם תלמד בעצמך.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון