תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 09:51
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
רמקול אקטיבי או פסיבי
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  עומרי מיקס  
הצטרף: 24 מאי 01
הודעות: 58
מיקום: טבריה
רמקול אקטיבי או פסיבי
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 07:51   
מישהו יכול להסביר לי את ההבדלים בין שני סוגי רמקולים אלה, ולשימושים של כל אחד מהם, אני מאד אודה לו. :shame:
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 08:40   
פשוט מאוד. כל רמקול צריך מגבר שיזין אותו.
לרמקול אקטיבי מצורף מגבר built-in באותה קופסה ואילו לרמקול פאסיבי אתה חייב מגבר חיצוני.
:smile:
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 12:39   
bobis אל תתבאס יותר מידי, אם אתה ממשתמש בהם כמוניטורים ולא כרמקולים הם ממילא לא אמורים לנפח את הסאונד אלא לתת לך את הסאונד הכי "אמיתי" שאפשר.
peace
#thumbsup
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: שישי 21 דצמ',01 18:28   
ההבדל הוא כמו שנאמר בעצם הנוכחות של המגבר.
רמקול פסיבי צריך להיות מחובר ליציאה של מגבר הספק - שזה הצורה המפורסמת יותר.
רמקול אקטיבי צריך להיות מחובר רק למקור של סאונד, כי המגבר כבר בתוכו.
ברמקול פסיבי יש את חופש הבחירה לגבי סוג המגבר, אך אתה צריך לשלוח כבלים בין המגבר לרמקול, וככל שהמרחק עולה ככה יש השפעה על ההפסדים בכבל.
ברמקול אקטיבי אתה מחותן עם המגבר שיש כבר בתוכו. אבל אתה יכול להסתפק בכבלי אודיו רגילים ישירות ממקורות הסאונד שלך ועד למגבר, וכאן ההשפעה פחות משמעותית במידות של האולפן הנפוצים שיש היום.
אבל האם זה רע? לא הכרחי. בדרך כלל היצרן דואג לבנות מגבר שהכי יתאים לרמקול שלו, וזה כולל גם התאמה לקרוסאובר (שמפצל את התדרים) שהוא הכניס בתוכו.
יש כמה סוגים אקטיביים. יש סוג שהמגבר אמנם בתוכו, אבל בתוך מגירה משלו. הוא פשוט צמוד לרמקול מבחינת מרחק. יש סוג שהמגבר מונח בתוך החלל האקוסטי של הרמקול, אך הוא מתוכנן ככה שהוא לא מפריע להתפשטות הסאונד ומקבל איוורור מהתנועה של הרמקול. יש כאלו שגורסים שעצם החום של המגבר בפנים, עוזר לשמור על טמפרטורת עבודה קבועה של הרמקול עצמו ופחות מעברים קיצוניים.
סוג נוסף מכיל את המגבר, סתם תקוע איפשהוא בתוך החלל של הרמקול. זה באמת בעיה אם לא לקחו פה חישובים מסוימים שהתפשטות הצליל. רוב הרמקולים שנמכרים בחנויות מחשבים הם מהסוג הזה, ולא שה'גדולים' לא חוטאים גם בפלילי! במקרה שכזה אתה יכול לקחת צמר זכוכית (לא סלעים) או פוך ולהניח בתוך הרמקול, ובתור בונוס תקבל צליל יותר טוב.
בתכנון נכון לא צריך להיות הבדל בסאונד שבין אקטיבי לפסיבי. אם אתה מוצא רמקול שאתה יכול להשוות בין דגם פסיבי לאקטיבי שלו, ואתה מוצא שיש הבדלים, אז כנראה שדחפו שם מגבר כדי להציע משהו מסחרי יותר אטרקטיבי ללא פתרון אקוסטי נכון.
באולפנים גדולים שמשתמשים בכמה סוגים של מונטיטור להשוואה, קשה יותר להחליף אלקטרונית בין רמקולים שונים שמחוברים על אותו מגבר (אפשרי, אבל בעייתי ומלא בלאי). לעומת זאת סוויצ' בין יציאות המיקסר לכניסות של רמקולים שיש להם כבר מגבר הוא הרבה יותר קל ופחות בעייתי.
הסוג האקטיבי נהיה מאוד פופולרי בשנים האחרונות, ובאולפן הפרטי זה חוסך מקום וכבלים מיוחדים, פחות השראה ואפילו נייד יותר, אם צריך.

_________________
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',01 00:00   
אמוניה - דוז פוואה. תשובה מלאה
בוביס: להגיד שרמקול אקטיבי הוא פחות איכותי מפאסיבי זה כמו להגיד ש4X4 יותר טוב מהנעה אחורית רגילה.
אלה שתי שיטות, שכל אחת מהן מזמינה מוצרי יוקרה איכותיים ושרלטנות מסחרית. (אם כי אני מודה שפראמטרים שיווקיים מסויימים הפכו את האקטיבי לשק החבטות של השיטה הקאפיטליסטית).
גם לא נכון שיחידה אקטיבית (בדגש על סטודיו מוניטורים. לא!!!! על רמקולים המיועדים להגברת שדה רחוק יותר יקרה/זולה בהיכרח מפאסיבית.
בקיצור, פשוט לא נכון.
החוויה האישית שלך יכולה להיות מאוד אוטנטית ומדויקת ולכן כדאי שתפרט על איזה יחידות אתה מדבר.
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',01 04:38   
אני אמנם לא מבין כלום מהחיים שלי, אבל שמעתי פה ושם כמה דברים, אז הנה הם.
מה שצריך לבדוק ברמקולים הוא שהם לא חותכים, מעלימים ושאר מזיקים לצלילים הגבוהים או הנמוכים.
אחרי שאתה רואה שהם בסדר מהבחינה הזאת ואתה יודע איך המוסיקה שלך צריכה להשמע, תלמד את הרמקול ואז תדע איך להפיק ממנו את המיטב.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 22 דצמ',01 22:29   
נו..... ניחא
זאת מסקנה קצת פשטנית
יש עוד כמה דברים לבדוק ולהגיד שהרמקול הכי מוצלח זה הרמקול שבאמצעותו תוכל להפיק את המירב, זה בערך כמו לסכם, שהמטוס הכי מוצלח זה זה שמביא אותך לאן שאתה צריך בלי להתרסק.
כאילו, דהההההה
(
ציטוט:
אחרי שאתה רואה שהם בסדר מהבחינה הזאת ואתה יודע איך המוסיקה שלך צריכה להשמע, תלמד את הרמקול ואז תדע איך להפיק ממנו את המיטב.
)
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 23 דצמ',01 03:58   
Take the NS-10 4 ex. – “bad” specs, gr8 performance…

Peace,

Zooot.
efi
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 77
הודעה פורסם: חמישי 14 פבר',02 09:19   
הגודל של המגבר זניח ולא מפריע לתהודה,
ישנם דגמים של אותו רמקול גם אקטיבי וגם פסיבי,
ואם לרמקול אפקט תהודה טוב - כמו שהוזכר -הוא
לא ניר פילד מוניטור
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון