תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 19:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
דו"ח דוברת-טוב או רע למורי המוסיקה?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  SAR  
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1285
דו"ח דוברת-טוב או רע למורי המוסיקה?
הודעה פורסם: שני 13 דצמ',04 21:46   
שמעתי היום בחדשות את עיקרי דו"ח ועדת דוברת.התחלחלתי!
האם יהיו חיים ללימודי המוסיקה בתיכונים אחרי המבול?(אני מתכוון לבגרות בספרות המוסיקה,תורת המוסיקה ורסיטלים ולא די-גיי וכאלה).
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 13 דצמ',04 23:28   
דו"ח דוברת - סיכום ביניים שלי:
1. מה שקראת או שמעת אלה חצאי אמיתות ורסיסי מידע. לא משום שהם לא נכונים, או מכל סיבה אחרת, פשוט מאד הדו"ח עדיין לא הושלם (ואם הוא יושלם אז נדע בדיוק)
2. האם הוא רע או טוב בכלל ובפרט.?
כתבתי זאת כבר בעבר.
הבעיה היא קודם כל מצב "החינוך" בארץ. והמצב - מצב ביש.
כדי לתקן משהו צריך קודם כל להחליט מה מקולקל, וכשהגוף שצריך להחליט מה מקולקל הוא בד"כ גם הגוף שקילקל (=משרד החינוך) והאדם שתפקידו לקבל החלטות מונע ע"י שיקולים של פוליטיקאי (=טווח קצר, הישגים מיידיים, הישגים נראים לעיין, מעט כסף, מביא קולות), קשה להגיע להצלחות אמיתיות.

דו"ח דוברת הוא עיסקת חבילה אמיצה ביותר, יש לומר, שיש בה מגרעות הכרחיות, יש בה מגרעות שאני מקווה שישתנו, ויש בה דברים נכונים והגיוניים (שמתבקשים כבר עשור או שניים).
הצרה הגדולה שלו היא ההגיון האסטרטגי שיצר אותו = עיסקת חבילה.
בדו"ח הזה אין מקום לחצי עבודה ואין מקום ליעדי ביניים.
או שמקבלים אותו במלואו או שלא מתחילים בכלל.

הסכנה שיש בדו"ח הזה היא שיש בו דברים שמאד זול ופשוט לבצע.
ויש בו דברים שמאד מסובך ויקר לבצע.
יש בו אלמנטים שכל פוליטיקאי היה קופץ עליהם
ויש בו אלמנטים שאני לא מאמין שקיים שר חינוך שיעז לבצע אותם.
ומאחר ובתוך עמי אני יושב, אני כבר יכול למרקר את הסעיפים (מתוך עיקרי הדו"ח שפורסמו במחוזות) שאותם כן יבצעו וייזנחו לחלוטין את האחרים.
בתסריט הזה, לתפיסתי ולהבנתי, הדו"ח הוא רע ומר ומערכת החינוך בדרך לחינוך מצויין לעשירים בתוך קולג'ים פרטיים, וחינוך ציבורי מחפיר.
אחת הדוגמאות היא כל שינוי הגישה כלפי כניסה למוסדות להשכלה גבוהה והזיקה לאפליה מתקנת.
כרגע, המהלכים שמבוצעים הם אלה שקל מאד לשרת החינוך לבצע.
הרפורמות האמיתיות שקשורות בהכפלת ההקצבה למחקר, הוזלת שכר הלימוד כפי שהוחלט בועדת וינוגרד, הפיכת שנה א' באוניברסיטה לשנת מבוא וסינון רצחני בכניסה לשנה ב' (מתוגמל למצטיינים) - כל אלה רפורמות שבמצב הכלכלי הנוכחי, אין לשום שר אוצר כוונה לבצע.
בסיטואציה הזו, מה שכן יבוצע זה סגירת המכללות (זול), ביטול בחינות בגרות (מביא רייטינג) במקצועות שנחשבים לנמוכים בפריפרייה (לכאורה, אפלייה מתקנת, בפועל - העמקת הפער בין הפריפריה למרכז תוך גידול דורות של מתחנכים שאין בינם ובין המציאות שסובבת אותם - הכלכלית, החברתית, המדינית, התרבותית והמורשתית שום קשר).

לעניין המגמות למוסיקה - ע"ע קולג'ים פרטיים.
מקצועות הבחירה יתומחרו.
השכל"ם ירד (=הכסף שהמדינה משלמת עבור כל תלמיד PER מקצוע)
מי שלא יוכל לגייס X תלמידים לא יוכל לפתוח מגמה (ומי בפריפרייה יכול לגייס כמות גדולה של תלמידים "לאומנות" או מוסיקה).

בקיצור - המצב פטטה
Ram Sofer
S.Supporter
הצטרף: 11 יול' 02
הודעות: 1091
הודעה פורסם: שבת 15 ינו',05 20:38   
פורסם דו"ח דברת הסופי.
אני לא יכול לחוות דעה כי עוד לא קראתי לעומק.
המצב עדיין מעורפל ומהעיתונים לא ניתן להבין כלום, תגובות פופוליסטיות של המתנגדים מצד אחד ושל המצדדים מצד שני, וכמו תמיד, האמת נמצאת איפשהו באמצע...

עכשיו, כשהדו"ח גמור, אשמח אם מישהו שמעורה במערכת יוכל לחוות דעה אובייקטיבית ככל שניתן בדגש על ההשלכות לגבי החינוך המוסיקלי-
גם בנוגע להמלצות עצמן, ואם אפשר, גם תוך התייחסות לסיכויי היישום של ההמלצות הרלוונטיות, לאור יישומים של רפורמות קודמות במערכת (הררי, קרמניצר, שנהר...).
אני פשוט לא נמצא במערכת מספיק זמן, ולא בטוח שיש לי את הכלים לנתח את הדו"ח הזה בצורה אובייקטיבית.

יורם?!
הבמה שלך...
#thumbsup
ml
Supporter
הצטרף: 31 דצמ' 02
הודעות: 812
מיקום: Police Room 619
הודעה פורסם: שני 17 ינו',05 01:14   
גם אני לא קראתי את כל 380 ומשהו מדפי הדוח אבל, תראו את העובדות הבאות:

1. בישיבת הממשלה מיום א 16/1/2005 אושר הדוח כדבאי על ידי הצבעה בעד של כל שרי הממשלה החדשה למעט השרה דליה איציק. הממשלה אישרה את הדוח כדברו ללא סייגים.

2. שני ועדי המורים טוענים שהדוח לא טוב, שאין בו התיחסות לתכנים אלא רק להיבט האדמיניסטרטיבי. לטעמם מדובר ב"הפרטה" של מערכת החינוך וצפוי שהחלקים הקלים לבצוע ,היינו פיטורי אלפי מורים, יבוצעו מיד וכל השאר ידחה מטעמי תקציב/פוליטיקה בחר את המיותר.

3. ניצני האוצר אמרו שהדוח טוב אבל אינם מסכימים לחלק השילומי שלו לאמר: אין בתקציב כסף לשאת את העלאת שכר המורים, ובכלל הסכומים שנכתבו שם לא מקובלים עליהם.

4. שמעתי בגל"צ את השרה לבנת שאומרת שהדוח הוא רק המלצות ויש מקום לשבת לשולחן הדיונים (מורים אוצר משרד חינוך) ולהגיע בדיון לעמק השווה. מאידך: שמעתי מאיימת שבמידה והמורים ישביתו את הלימודים הדוח יהפך לחוק -- ראה חוק ההסדרים בהמשך --- .

5. כמי שנושא בנטל המס במדינה הזו אין לי ספק שמערכת ה"חינוך" דהיום היא מפלצת שחורה שיש לערוף את ראשה ויפה שעה אחת קודם, שלא לדבר על הפיכת תקציב החינוך לתקציב הגדול ביותר בסל התקציב על חשבון תקציב האין שלום ובטחון.

6. לא צריך לקרוא את הדוח כדי להבין כמה רציניים ונכונים דבריו של יורם מעלי #thumbsup

7. חפשו באתר ynet את הערך תצריזם ורגיניזם וקראו. יורם: אכן,... השלטון הנוכחי רוצה ,בעזרת דוח דוברת או למרות דוח זה, להפוך את החינוך בישראל לחינוך מעולה למי שידו משגת ומי שלא יכול לשם שיחנק עם מה שיש.

8. דוח וינוגרד: חלקו ייושם והחל משנת התקציב 2004 ולמשך 5 שנים מדינת ישראל תתקצה תוספת של 15000 סטודנטים - רובם במכללות המוכרות והמתוקצבות על ידי הול"ל.

9. מכללות שבהן תוכניות שאינן מתוקצבות על ידי הול"ל או תוכניות כמו רקאנטי - בהן לא ינתן תקציב של המדינה והסטודנטים יוכלו לקנות בכסף חינוך גבוה ומנסיון לא רק גבוה גם איכותי.

10. אין שום דבר רע בהפרטת מערכת החינוך והפיכתה לעסק כלכלי כל עוד הממשלה לא תתן ל"יד הנעלמה" לעשות את עבודה שכן הוכח בעליל שהיא לא עושה את זה - ובמילים אחרות תוך התערבות מתקנת (מתקנת ולא טיח על הקיר) של הממשלה.

11. ואחרונים אך לא חביבים: דוח דוברת מעביר חלק מהעלויות הכלכליות של יישום המלצותיו על גבי הרשויות המקומיות שרובן המכריע (והייתי אומר המחריא) עניות מרודות ומשחרות לפתחה של הממשלה כקבצן כילאי.

12. כמי שצאצאיו לקוחות של מערכת החינוך המילה חינם היא לעג לרש וכדי שהילדודס אכן ירכשו חינוך ולא "חינוך" אני משלם ואפילו הרבה אז יוצא איפה שחינוך הפרטי או בשמו היפה "אפור" כבר כאן חי נושם בועט ומפלה לרעה את מחוסרי האמצעים.

13. לפי כל מדד חברתי מדינת ישראל נמצאת במקום השני בעולם בפערים החברתיים שבה ובמימדי העוני. עולה עליה אחת ויחידה ארצות הברית של אמריקה.

14. שלומה דוברת הוא איש ישר וחביב והוא גם איש עסקים ממולח שיודע לעשות עסקים ומכיר היטב את רזי השוק ומשחקיו - הדברים פושים בדוח לכאן ולכאן.

15. בהסכם הקואליציוני בין ממשלת הליכוד לדתיים כל או רוב המלצות הדוח לגבי החינוך החרדי לא - לא! ייושמו דה פקטו. הינה כי כן כבר הוסם פלטר על הדוח והמלצותיו שזה עתה מתיבשת הדיו על אישורו בממשלה.

16. בעת כתיבת דברים אלה התאריך הוא 17 בינואר 2005. למדינת ישראל (זשה אתם ואני וכולנו ביחד) אין תקציב ולא פה המקום לכתוב למה. בנוסף: במדינת ישראל נהוג הליך לא דמוקרטי ופסול של חקיקת חוקים המסדירים את המשק הישראלי. ההליך נקרא "חוק ההסדרים" עקבו אחריו ותגלו בקלי קלות אפשר לפטר אלפי מורים כהמלצתו של מר דוברת ומעבר לזה ,באיצטלא של הסדרת המשק, לא ליישם דבר אחר ממנו. חוקן ההסדרים ,שטרם הוחל, מסביר כיצד הממשלה מאשרת את הדוח לא מתקצבת אותו ----- כאן לשוב ולקרוא את מה שכתב מעלי יורם ------ ולהבין שחבל על הזמן לקרוא את הדוח ולהבין שמי שיש לו כסף והרבה יקבל חינוך מעולה וכל השאר "שילכו לעבוד" כדברי ביביהו התצריבט.

שינה עריבה לכולם,

ML
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שני 17 ינו',05 05:54   
I'm no education expert, nor a typical system product.

(In the words of my high-school math teacher - "... Every1 take out ur books, Zooot- take ur motorcycle and drive 2 the beach").

However I'm a good judge of human nature.

IMO, in this day age and country, unless teachers r rewarded in proportion 2 ACHIEVEMENT - we'll b just building a new BASTA.

We used 2 trust teachers (...and reporters) 2 improve and keep their motivation based on personal integrity and professional, idealistic pride.

Bye-bye.

Gone r the days of mutual and social responsibility on a large scale. We may find a gem in the garbage heap 1ce in a blue moon, but 4 the majority of teachers it's ridiculous 2 assume personal motivation when all they need 2 do 4 promotion is w8.

THAT, imo, is the source of all evil. We used 2 say in the army: "Tie a donkey 2 a tree - in time it will become a general".

I believe they 4got some donkeys in the school system, changing JUST the funding means tying them 2 other trees.

Salary should b proportional 2 the students' grades in fair, unbiased, achievement tests.

Peace,

Zooot
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שני 17 ינו',05 07:26   
Zooot :


Salary should b proportional 2 the students' grades in fair, unbiased, achievement tests.

Peace,

Zooot


אני חושב שבו טמונות כמה בעיות:
א. מי ייקבע את אותן תוצאות באופן הוגן ולא משוחד ? (במיוחד במדינת קומבינה)
ב. יווצר מצב שמורים יעדיפו ללמד כיתות מוצלחות יותר, ובמקום לפתח את החינוך, התלמידים החזקים ייתחזקו יותר והחלשים יישארו מאחור (לדעתי אין בזה שום דבר רע כשמדובר באוניברסיטה, אבל לגישה הזו אין מקום בביה"ס)
ג. לא הכל זה ציונים. במיוחד במקצועות מתמטיים (מתמטיקה, מחשבים, פיסיקה) מצד אחד אפשר לשים את הדגש על סוג מסוים של שאלות בתקווה שהתלמידים יקבלו ציון גבוה יותר במבחן, מצד שני אפשר להדגיש עקרונות ולהציג רעיונות מעניינים שיפתחו את האופקים של התלמידים, אבל יכול להיות שלא יועילו לציון במבחן.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 17 ינו',05 07:42   
כמי שלימד שנה אחת בתיכון, אני נחרד מהאפשרות שהישגי המורים ימדדו עפ"י הישגי התלמידים בבחינת הבגרות, למשל. ממה שאני ראיתי, הגישה של "ללמוד לבחינה" או "ללמוד כדי להשיג הישגים מדידים" מביאה את התלמידים לדרוש "תכתיב לנו" ולהאמין ששינון "החומר" הוא מה שיאפשר להם לסמן וי במבחן כלשהו. הקשר בין איכות ההוראה לקידום המורה צריך להימדד באופן הרבה יותר מורכב, ואני לא בטוח שמערכת החינוך מסוגלת להערכה מורכבת כזו. יש סכנה שהמורים שישארו יהיו אלה "שיתקתקו" את החומר וישיגו ציונים גבוהים בבגרויות ובמתכונות ולא אלה שיעודדו את התלמידים שלהם לחשיבה אמיתית. יש מקום גם למורים כאלה, אבל זו בהחלט לא הגישה היחידה.
_________________
יובל עמית - אולפן הקלטות | הגברה והקלטת מופעים | הוראת סאונד
www.yuvalamit.com
https://www.facebook.com/YuvalAmitSoundRecording
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שני 17 ינו',05 11:04   
Oh please.

ציטוט:
א. מי ייקבע את אותן תוצאות באופן הוגן ולא משוחד ? (במיוחד במדינת קומבינה)

So m I 2 understand that the main BAGRUT tests and the SAT test 4 the universities r all wrong?

If U doubt the future improved system's MANAGEMENT even in its ability 2 produce fair tests (that may b checked easily and quickly 4 fairness) -

Then how can U trust its EMPLOYEES with fairness in everyday and general teaching - which is MUCH harder 2 evaluate?


Read the report, the man worked his butt off - @ least give him that.



The Dovrat report recommends changing the education system in2 a business oriented model:

Schools will b made in2 departments, principles in2 managers.

Constant EVALUATION is the key. The teachers, the principle and the school should b evaluated on a year 2 year basis. Internally AND externally.

Teachers, like all workers, should b required 2 get a license, and @ work - RANKED.

ציטוט:

המעבר מדרגה לדרגה יותנה בעדות מוצקה על התפתחות מקצועית ועל הצלחה מתועדת בפעילות הוראתית-חינוכית, במילוי תפקידים, בעמידה בהצלחה בצבר של השתלמויות בנושאים רלוונטיים (כולל תואר אקדמי בדרגות מסוימות), ובהוכחת יכולת בדרכים ובתחומים שייקבעו על-ידי משרד החינוך. הדרגה שיקבל המורה תתבטא בתוספת לשכרו ותלווה אותו במהלך כל שנות עבודתו.


...and ...



ציטוט:
אנו מייחסים חשיבות רבה לביסוס תרבות של מדידה והערכה כתהליכים מובילים במערכת החינוך. לכן אנו ממליצים על הקמת יחידה סטטוטורית עצמאית –רשות ארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) – שתהיה הגוף המוביל והמנחה המקצועי של מערכת החינוך בתחומים אלה.

5.5.1 יעוד הראמ"ה

§ ראמ"ה תהיה יחידה עצמאית ובלתי תלויה, פנים ממשלתית, המנטרת ומדווחת על מצב מערכת החינוך במדינה לגורמים שונים במשרד ומחוצה לו - שר החינוך, המועצה הלאומית לחינוך, כנסת ישראל, ממשלת ישראל, מטה משרד החינוך, מינהלי החינוך האזוריים והציבור הרחב.

§ ראמ"ה תהיה המנחה המקצועי של מערכת החינוך בתחומי המדידה וההערכה.

§ ראמ"ה תהיה מופקדת על יישום חוק ראמ"ה.

§ תובטח עצמאותה ואי-תלותה של ראמ"ה בדרגי הביצוע של מערכת החינוך.



Teaching is a job like any other in this respect. I.e.:

GOOD WORK, MORE EFFORT = MORE MONEY
BAD WORK, LESS EFFORT = LESS MONEY

ציטוט:

ב. יווצר מצב שמורים יעדיפו ללמד כיתות מוצלחות יותר, ובמקום לפתח את החינוך, התלמידים החזקים ייתחזקו יותר והחלשים יישארו מאחור (לדעתי אין בזה שום דבר רע כשמדובר באוניברסיטה, אבל לגישה הזו אין מקום בביה"ס)


It's not a 1:1 ratio I'm proposing. The key is improvement.

1st, it's the principle with his team that will asign the teachers, and since both the school AND the principle r evaluated 2 - he will b motv8ed 2 improve the outcome, not the teachers ease of life.

2nd - if IMPROVEMENT is the key, then teachers will b motiv8ed 2 teach WEAK classes, that can easily b improved, so it's the other way around, really.


ציטוט:
ג. לא הכל זה ציונים. במיוחד במקצועות מתמטיים (מתמטיקה, מחשבים, פיסיקה) מצד אחד אפשר לשים את הדגש על סוג מסוים של שאלות בתקווה שהתלמידים יקבלו ציון גבוה יותר במבחן, מצד שני אפשר להדגיש עקרונות ולהציג רעיונות מעניינים שיפתחו את האופקים של התלמידים, אבל יכול להיות שלא יועילו לציון במבחן.


The era of "advanced" and "varied" education is over. It FAILED. BDIDIM, HAKBAZOT, LIMUD HAZUTI etc. were all רעיונות מעניינים. Macramé and horse riding were tried with zero results.

Correction: we do have results. We got 2 many pupils that can't read or write, don't understands what they CAN read, fail in math however do find the time 2 slash each other on weekends, and avoid any social commitment under the flag of אופקים and individuality.

Time 2 wake up and smell the PUPIL.

There ARE ways 2 evaluate and test knowledge, social contribution, behavior etc. They however need 2 b applied and MONITORED by an external body, and the RESULT should b reflected in the teacher's reward.

MISRAD HACHINUCH, teachers and pupils have been enjoying our confidence 4 a long time now - they had our trust and backup.
"Interesting" programs were devised, pupils were left 2 choose 4 themselves, believing they will choose right.

THEY FAILED MISERABLY.

Time 2 take it all back.


ציטוט:

אני נחרד מהאפשרות שהישגי המורים ימדדו עפ"י הישגי התלמידים בבחינת הבגרות, למשל. ממה שאני ראיתי, הגישה של "ללמוד לבחינה" או "ללמוד כדי להשיג הישגים מדידים" מביאה את התלמידים לדרוש "תכתיב לנו" ולהאמין ששינון "החומר" הוא מה שיאפשר להם לסמן וי במבחן כלשהו.



Grades don't necessarily mean BAGRUT. A pupil may b graded 4 social contribution 4 ex. But the grading system should standardized and supervised, AND THE TEACHER'S ACHIEVEMENTS should b the backbone of his salary.

Read the report 4 details. There r other parameters, but unless we keep that mechanism - it will all go 2 waste.



Peace,

Zooot
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שני 17 ינו',05 15:25   
ZOOOT, יודע מה, אתה צודק, לא קראתי את הדו"ח עדיין. מה שכתבתי בא כתגובה למשפט (או כמה מילים במשפט) שרשמת והתפרש בעייני בצורה לא נכונה.

באופן כללי אני מאוד מסכים עם הגיש שהמבנה הניהולי של ביה"ס צריך לעבוד תחת סטנדרטים של מודל עיסקי (אם היו מלמדים מבוא לכלכלה בביה"ס כמקצוע חובה, אז הרבה יותר אנשים היו מבינים למה המהלך הזה כל כך הגיוני), וחייבים למצא מדד להישגי המורים (מה שבטוח מורה/מנהל לא יכול להיות אחראי על קביעת ציונים של תלמידיו אם הוא מתוגמל לפיהם, זה ניגוד אינטרסים מוחלט, וזו הבעיה שהתכוונתי אליה).

בקשר למה שאמרת על רעיונות מעניינים, כנראה שלא הסברתי את עצמי. לא התכוונתי לבדידים וכל מיני שטויות כאלו, התכוונתי בשבוע האחרון של הלימודים אפשר ללמד משהו מעבר לחומר הסטנדרטי (לדוגמא: אני זוכר שהמורה שלי באנגלית בתיכון שבוע וחצי לפני סוף השנה, אחרי שהיא סיימה את החומר, הביאה לכיתה שיר של רוברט פרוסט והעבירה על זה שיעור, וביום אחר היא הביאה קלטת של Yellow Submarine בלי תרגום. זו היתה הפעם הראשונה בשנה שהגעתי ליותר משני שיעורים ברצף).
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון