תפריט
שלום Anonymous ::: 2022, 06:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לימודים למבינים....
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (350) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  ori_m  
הצטרף: 13 יונ' 04
הודעות: 57
מיקום: Tel-Aviv
לימודים למבינים....
הודעה פורסם: רביעי 05 ינו',05 20:49   
שלום.
אני מעוניין לשתף בבעיה אישית:
אני יוצר מוסיקה באמצעות מחשב כבר 9 שנים (היום אני בן 24) - מתוכן 3 שנים
עם ציוד אמיתי.... (לפני כן זה היה תוכנות ישנות כמו אימפולס טראקר ועוד....
יש לי ידע רב (אני חושב) אבל יש לי פערי ידע רבים גם כן....
אני עובד עם הציוד הנ"ל:
Pulsar
M-Audio Monitors
Behringer Eurorack UB-1008
and Studio Projects B1 Mic.
כתבתי לא מעט קטעים במהלך השנים בהרבה סגנונות, עזרתי לחברים בכל מיני הפקות, הקלטתי ואני מקליט ציוד חיצוני , שירה גיטרות וכו'...
אבל משהו חסר לי..... ואני לא יודע איך להגדיר אותו!
אני מנגן בקלידים מגיל צעיר, אך לעולם לא למדתי (הכל משמיעה...), את כל העבודה
עם הציוד והתוכנות למדתי לבד...
אני עובד עם המון סאונדים, הרבה וי.אס.טים ופלאגאינס אבל אני אף פעם לא מרוצה מהתוצאה.... דבר
שמקשה עלי מאוד לסיים קטעים... אני בעיקר "עושה התחלות" - שהן דוקא נשמעות לא רע....
אני מרגיש כאילו אני צריך ללמוד תאוריה של כל הדברים שלמדתי לבד בצורה אינטואטיבית
ולעבוד ליטושים מסויימים על-מנת להגיע לרמה האישית שתספק אותי - אבל בהרבה תחומים:
גם בנגינה, גם בעבודה עם קיובייס וגם בסאונד וכו'....
האם יש לי סיכוי למצוא מסגרת שתתאים לי?
לפעמים החוסר סיפוק מהעבודה יכולה לתסכל ואף לגרום לי להחליט שנמאס לי ממוסיקה.... אכן עד כאן אני מגיע!
אשמח מאוד לקבל עצה!

בכבוד רב,

אורי מגן
052-3782577
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 06 ינו',05 01:32   
היי אורי
מה בעצם אתה רוצה שנגיד לך?!
אתה אומר שאתה רוצה למצוא מסגרת ללימודי מוסיקה. ברוך השם, יש הרבה בתי ספר מקצועיים למוסיקה בארץ. אתה יכול לחפש עליהם בפורום, וגם לבקר באתרים שלהם או להתקשר ולשאול שאלות. הלימודים בבתי הספר במגמות לפי בחירתך יקנו לך את כל הידע שאתה צריך - החל מתיאוריה מוסיקלית וכלה בהקלטה באמצעות מחשב.

השאלה היא, כמובן, אם אתה מתעתד לעסוק במוסיקה בתור מקצוע לחיים.
כי אם לא, אולי דווקא מורה פרטי שיענה לך על כמה שאלות ויתן לך הכוונה להמשך למידה עצמאית - הוא מה שאתה צריך.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19344
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 06 ינו',05 09:23   
אורי, אתה מספר את סיפורם של הרבה מוסיקאים שהתחילו עם כשרון ורצון, ולאו דווקא מלימודים.
בשלב מסוים נתקלים בצורך להתמקצע ולהבין כיצד דברים עובדים ומתקשרים, וזאת לשם מימוש עמוק ומחובר של רעיונות בהפקה שבאים מהלב, מה גם ליישם אותם במהירות רבה יותר (קיצור הדרך שבין הראש לידיים המבצעות).
הלמידה, הדורשת זמן משלה, ומקצרת לך תהליכים בהמשך, כי במקום להתמודד עם הלא-מובן אתה מתעסק רק עם יצירה נטו - וכאן הנקודה המבדילה בין ייאוש לרצון להמשיך.
כאן גם המקום להבחין בין כיוון של אחד והמטרות של השני, להפריד, או לנסות להבחין מהם הצרכים או המועקות בדרך ההפקה/יצירה, כיוון שבצורה זו תוכל לשים את היד על אותה נישת אצלך שדורשת חיזוק, ומכאן להתאים מסלול לימודים לאותה נישה ספציפית, לפחות בהתחלה, אלא אם כן יש לך את הזמן והיכולת להיכנס ללימוד כולל, רחב-תחום.
להנחיה באיתור המועקות, אפשר לחפש את נקודות התורפה; האם זה העיבוד, התזמור, ריבוד תפקידים, להגיע לסאונד מסוים, מיקס, רמיקס, הקלטות, בקרת צליל ואבחנה..? כל אלה הם תורה שלמה, שמגיעה עם נסיון מעשי של שנים או תמיכה-מקצרת של לימודים.
חגי דוידוף
תומך
הצטרף: 02 ינו' 05
הודעות: 2187
מיקום: מרכז
עודף אפשרויות...
הודעה פורסם: שלישי 08 פבר',05 08:42   
מנסיוני - עודף אפשרויות וסאונדים זה מה שמסרס אותנו.
פחות זה יותר.
תצתמצם רק למה שאתה חייב, תפסיק להיות טכנאי ומבין בהכל - החיים קצרים מידי.
תעבוג רק עם תוכנות חוקיות - כך יהיה לך הערכה אליהם ורצון ללמוד ולחקור אותם באמת.
ובעזרת ה' יפתחו מעיניי היצירה.
כל טוב אחי
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19344
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 08 פבר',05 09:30   
אכן.
אחד הדברים החכמים והנכונים שיש לשנן לאחרונה. #thumbsup
זה לא פלצני, אלו עובדות שאני רואה ושומע מהשטח, לצערי;
- אי הכרות עם הכלים
- שימוש בפלגינים שדופק את הסאונד, אם השימוש או הפלגינים עצמם
- שימוש בתוכנות וחומרה שמתחת לתקן המקצועי (כל מה שיש לו "לטנסי", כן)
- מיקס חסר אחריות המושווה לתקנים פשוטים במכנה המשותף הנמוך ביותר (כולל MP3 ויצירות אחרות שסובלות מהבעיות שכאן).
- טכנאות על חשבון יצירה
- בקרת צליל, וגם באווירת בקרת הצליל הפגומים
- "אני יודע הכל" ועודף המידע כיום, חייבים להתחלף במיקוד, מוגדרות וצמצום, או פחות פיזור ומידע שהתפרק מהאמת שלו והפך לרכילות.
fuzz
הצטרף: 04 ינו' 05
הודעות: 29
מיקום: center-israel
ובכל זאת...
הודעה פורסם: שלישי 08 פבר',05 11:31   
קבלת תשובות רבות מעניינות ונכונות עד כה...
אך למיקוד על השאלה שלך, יש בית ספר בתל-אביב ששמו בישראל "DJ בית הספר למוסיקה עכשווית". יש שם לימודים במגוון רחב של תחומים החל מתיאוריה והרמוניה, ועד להפקת סאונדים והקלטות אולפן.
אחד הדברים היפים בבית הספר (בעיקר במצבך...) הוא, שמכיוון שתוכנית הלימודים בנויה מקורסים, בחור כמוך יכול לראות מה חסר לו (לדוגמה הפקה וגימור קטעים שהכנת...) ולקחת קורס \קורסים המתמקדים בנושאים הללו. #read

הצעה שלי, כנס לאתר שלהם ואולי אפילו תקבע שם פגישה להתרשם. אני מכיר מספר אנשים שלקחו רק קורס אחד שם וזה עזר להם המון. #biggrin

www.djschool.co.il
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
הודעה פורסם: שלישי 08 פבר',05 11:43   
אורי

תמצתת פה את **ה**בעיה של יצירת המוסיקה בשנות ה-2000 (לפחות בשביל אלה שמתיימרים ללמוד מוסיקה בשנות ה-2000). אני ציינתי את זה בעצמי בכל מיני מקומות אחרים בפורום, בכל מיני הזדמנויות שונות אבל זה לא זכה לתגובות. אני שמייח שאליך מגיבים #thumbsup


וכדי לתמצת הבעיות הן כאלו (אני גונב ממה שראובן כתב... עם שינוי קטן בסדר העבודה) :

1) "אני יודע הכל" ועודף המידע כיום, חייבים להתחלף במיקוד, מוגדרות וצמצום, או פחות פיזור ומידע שהתפרק מהאמת שלו והפך לרכילות - היום כבר הידע הופך ללא רלוונטי. מה שהופך רלוונטי זה כמות הפיצ'רים שיש לכלי X (פיצ'רים שלא רלוונטים להרבה מאד מאלה שמשתמשים בכלים הללו).... ויותר מזה, היום כל אחד נהפך לראיס. שחרר טרק בלייבל זה או אחר בחו"ל ונהפכת לתותח יום-הדין (וזה בלי קשר לעובדה שאתה לא יודע קומפוזיציה/המיקס שלך מ-ח-ר-י-ד/הטרק מצריך מאסטרינג עם פאלגינים שעובדים על עיבוד מקבילי כדי לתקן את הנזק). מצטער, לא תוכלו לשכנע אותי אחרת. ראיתי ואני עדיין רואה את זה קורה (אצל אמנים בולטים מתחום האלקטרוני !)

2) בקרת צליל, וגם באווירת בקרת הצליל הפגומים - למה צריך בכלל בקרת צליל ? קנה לעצמך Kyma, אפקטים של Eventide, מוניטורים מפלצתיים 17way .... תן אותה ב-4 און 4.... תרביץ איזה בייס ליין קליל ב-1/16 וב-1/32... תוסיף קצת FX וגמרנו ! יש לך טרק !.... נכון ? לא נכון ! הבעיה שרוב האנשים חושבים שזה ככה....

3) שימוש בפלגינים שדופק את הסאונד, אם השימוש או הפלגינים עצמם / אי הכרות עם הכלים - ואני לא מדבר פה על נושא הפיצוחים למיניהן. אני כן מדבר על זה שהיום, כל עוד אתה נשאר במתחם המחשב, הכל זמין. ולמשתמש הממוצע/פשוט (או משמ"פ #biggrin ) זה פשוט צונאמי אחד גדול. אתה לא יודע כבר במה להשתמש, מה לעשות עם אלה שאתה כבר כן משתמש ואפילו אז, אתה לא תדע איך למקסם את הידע שלך מהם כי "שוחרר היום פלאג X עם סייד-צ'יין !" (רק שאתה לא יודע מה זה סייד -צ'יין.... את השורה הזו, אגב, כתבתי ב-ד-י-ו-ק כך בפוסט אחר)

4) מיקס חסר אחריות המושווה לתקנים פשוטים במכנה המשותף הנמוך ביותר (כולל MP3 ויצירות אחרות שסובלות מהבעיות שכאן) - "למה לעשות מיקס טוב אחי, הרי בכל מקרה אפשר לתקן הכל במאסטרינג !". נכון ?! לא נכון ! השאיפה שלך היא להביא מיקס מ-ו-ש-ל-ם לטכנאי המאסטרינג כדי שייעשה עליו "פוליש ווקס". יש פעמים שאפילו הוא יגיד לך, "אחי, אין לי מה לעשות פה" (זה נדיר אבל לא בלתי אפשרי). המשפט הזה מזכיר לי עוד רעה חולה שאנחנו אומרים בחבר'ה של הצלמים "צ?ל?ם...צ?ל?ם.... מקסימום אחרי זה נתקן את זה בפוטושופ". יש צלמים (ואני בתוכם) שיורידו לך ראסיה וישלחו אותך ללמוד למה קומפוזיציה, תאורה ועימוד חשובים יותר.

4) טכנאות על חשבון יצירה - עוד רעה חולה שבא לי כבר להקיא ממנה. אנשים לומדים קומפרסיה ואיקיו ("לומדים" אעלק) עוד לפני שהם יודעים מושגים בסיסים במוסיקה. הם יודעים ש-"קומפרסיה משפיעה על הדינמיקה של אודיו", אבל לא יודעים מה זה דינמיקה... #ugh אז אתה יכול לעשות את זה, כן, אבל זו לא דרך הטבע. זה כמו שילד בן שש יכול, טכנית, ללמוד לנהוג על אוטו (לפני שהוא למד לרכב על אופניים). חסרה לו תאוריה כדי לקרוא תמרורים.... הוא לא בוגר מספיק כדי להבין התנהגות בכביש עם בן אדם אחרים.... הוא לא מגיע לברקס.... הוא לא יודע מתי בדיוק ללחוץ על הברקס ובאילו מצבים ברקס חזק מדי יכול להוות סכנת חיים.... וכן הלאה והלאה.... (אני מקווה שהבנת את האנלוגיות)

בסופו של דבר מה אני רוצה להגיד :

א) אני נמצא באותו המקום שאתה נמצא (אבל בדיוק באותו המקום). גם אני הרגשתי שאני "הולך לאיבוד" בתוך כל הידע העצום שיש לרשותי ושעדיין אני לא יכול למצות ממנו כלום. אז עשיתי את השלב הראשון ונרשמתי לקורס קיובייס. שם קיבלתי את ההבנה בסיסית של אודיו וזה עזר לי להתפקס. קצת. עזר לי ? כן ולא. הרחבתי מאד את היכולות הטכניות שלי מצד אחד ויחד איתם התרחבו התיסכולים שלי מחוסר היכולת המוסיקלית לנצל את מה שאני יודע טכנית. אם הייתי יודע אז מה שאני יודע (או יותר נכון, לא יודע) היום.... הייתי בונה לעצמי תוכנית לימודים רחבה הרבה יותר (על זה בסעיף ב').
עוד עצה שימושית (ואני לא רוצה להיות פלצן.... ותאמין לי שאני יודע כמה שזה קשה....) זה לחתוך בכמות הפלאגים והתוכנות שיש לך (כמו שאמר פה מכובד מעלי). זה לא קשור לעניין חוקי או לא חוקי (כאילו, זה כן אבל החוק היום הוא כזה שאתה יכול. לטוב ולרע). זה כן קשור לזה שככל שיש לך יותר אתה הולך יותר לאיבוד. נקודה. סימן קריאה.
אני ממליץ על דיאטת פלאגים. וזה לא משנה באילו אתה משתמש.... חוקי;פרוץ;חינמי;Shareware... ברוך השם, יש היום גם פלאגים ותוכנות חינמיים באיכות מאד מספקת. אבל ההמצאות שלהם באיזור מקשה עליך (ועלי) עוד יותר את התהליך.
דיאטת פלאגים. זו הדרך הבטוחה.

ב) תתחיל לחשוב ברצינות על מקום לימודים. ממרום נסיוני (אעלק... :razz: ) אני יכול לספר לך שהיום, אין כזה דבר למצוא מקום אחד שמלמד אותך הכל. יש הרבה מוסדות לימוד בארץ, לכל אחד יש את החסרונות והיתרונות שלו. מכל אחד אתה צריך לקחת את הכי הטוב שהוא נותן. הייתי ממליץ לך להפסיק כרגע עם היצירה (או נסיונות היצירה) בצורתה הנוכחית ולעשות פסק זמן. ללמוד בסדר הזה את הבאים: עיבוד, תזמור, ריבוד תפקידים. שוב, חפש את מקומות הלימוד שיתאימו לך מבחינת הידע שהם מקנים ובחינת העלות הכלכלית.
רק אחר כך תחזור ליצירה וכאן אני ממליץ לך ללמוד את נושאי היצירה במחשב (כי אם הבנתי נכון, אתה מצביע על חוסר בתחום הזה. לא, נגיד, בזה שאתה רוצה להיות טכנאי אודיו...).
הידע שצברת בתחום המוסיקה + הידע האישי הטכני שכבר יש לך + ההשלמות שיעשו לך בלימודי המוסיקה על המחשב האישי... ייסגרו לך את כל הפינות ויהפכו אותך (לדעתי) ליוצר שלם יותר ובעל ידע מוסיקלי רחב יותר. מנסיון שלי, ככל שאתה לומד יותר כלים מוסיקליים (בין אם זה תאורתיים ובין אם זה טכניים), זה "מצית" לך את הדמיון ומאפשר לך לחשוב על דברים שלא היתה לך היכולת אפילו לחשוב עליהם כי לא נחשפת אליהם.

זו הדעה שלי....

מקווה שעזרתי

אריאל ג.
AriG
תומך
הצטרף: 13 נוב' 01
הודעות: 3278
מיקום: מעלה ויאסטים
Re: ובכל זאת...
הודעה פורסם: שלישי 08 פבר',05 12:07   
fuzz :
הצעה שלי, כנס לאתר שלהם ואולי אפילו תקבע שם פגישה להתרשם. אני מכיר מספר אנשים שלקחו רק קורס אחד שם וזה עזר להם המון.


Fuzz, מלמדים שם הכל ?
אז איך אתה מסביר את זה שאתה מוצא את עצמך תקוע בשאלות בסיסיות על הסמפלר Kontakt, שאלות ששאלת בפורום הזה .... ואנחנו מדברים פה בכל זאת על סמפלר שאתה מוצא היום בכל אולפן ביתי ממוצע, ככה שזה לא איזה מוצר איזוטרי שלא מלמדים בשום מקום...

אז אני שואל, מה נהייה ?
:o

הממ.... מעניין #ugh

אני מבקש שתישאר בבקשה צמוד לטופיק המקורי. בוא לא נעשה פרסומת לשום ב"ס וניתן לאדון בחור פה לעשות את הבדיקה שלו בעצמו אחרי שהוא יבין כמו שצריך מה לא בסדר... אם הוא יחפש המלצות ספצפיות, נמליץ לו. בסדר ?

תודה
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שלישי 08 פבר',05 13:43   
EytanMich :
אורי


עוד עצה שימושית (ואני לא רוצה להיות פלצן.... ותאמין לי שאני יודע כמה שזה קשה....) זה לחתוך בכמות הפלאגים והתוכנות שיש לך (כמו שאמר פה מכובד מעלי). זה לא קשור לעניין חוקי או לא חוקי (כאילו, זה כן אבל החוק היום הוא כזה שאתה יכול. לטוב ולרע). זה כן קשור לזה שככל שיש לך יותר אתה הולך יותר לאיבוד. נקודה. סימן קריאה.



I second that!
Gear lust has destroyed many a fine musician.
If I may continue your line of thought:
I would like to see again a world in which people would divide according to their skills: songwriter, arranger, producer, player, engineer and so forth.
When you take a great songwriter and force him/her to deal with the realities of getting monitors & learning Cubase you detract from his/her songwriting.
This is a "concept"-diet of sorts - people should stop trying to master more areas than is humanly possible!
Eric.Bar
Act Compatible
הצטרף: 26 ינו' 02
הודעות: 1575
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 08 פבר',05 14:40   
דיאטת פלאגינים ותוכנות, זאת באמת הדרך
התחלתי לעבוד עם ריזון בזמנו, ריזון כמו שכולנו יודעים היא מערכת סגורה, אין VST אין Audio
למדתי להכיר כל פרמטר ופרמטר במערכת. אם הייתי צריך משהו, ידעתי בדיוק איפה לחפש ומה לעשות בשביל להשיג את מה שאני רוצה.
ההגבלה של ריזון גם איפשרה לי "לפתוח את הראש" ולחשוב מחוץ לגבולות הנורמל בשביל ליצור דברים שממבט ראשון בלתי אפשריים בתוכנה.

כאשר עברתי לקיובייס, התחלתי כמו ג'אנקי לאסוף פלאגינים....לאט לאט איבדתי את הידים והרגליים, ככה זה שיש לך 10 פלאגינים שונים שיאפשרו לך ליצור בייס ליין (;

לפני כשבועיים התחלתי בדיאטה המומלצת למעלה....הכרחתי את עצמי להשתמש במספר מוגבל של פלאגינים...מש שיכריח אותי להתמקצע בכל אחד מהם.


מבחינת התוכנה, מה שהייתי ממליץ זה דבר ראשון להגביל את עצמך באפשרויות
כדי שלא תמצא את עצמך browsing presets במקום ליצור.
זה יאפשר לך ללמוד את התוכנה לעומק. לדעתי אין צורך בלימודי התוכנה, יש מספיק עזרה ברשת. עדיף להשקיע בידע תיאורטי מוזיקאלי.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד 1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 1 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון