תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 12:51
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
Bi wire מיתוס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  ToneMaster  
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: שבת 12 ינו',02 05:29   
יש באפשרותי לחבר את הרמקולים בשיטת ה-B wire האם יכול להיות איזהוא שיפור מ -singel wire ? האם מישהוא יכול להסביר את כל עניין הכבלים בין המגבר לרמקול? כמה חשוב איכות הכבל? במה איכות הכבל תלויה?
אורכים שווים לשני צדדי הסטריאו,חייב? (יקר)
Damping Factor, עוד נושא שכדאי לחקור לעומק...
מצפה בכליון אוזניים #headphones
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 12 ינו',02 09:17   
ציטוט:

בתאריך 2002-01-11 22:29, ToneMaster כתב:
יש באפשרותי לחבר את הרמקולים בשיטת ה-B wire האם יכול להיות איזהוא שיפור מ -singel wire ?


מנסיוני לא. אין שום שיפור - ולטעמי אפילו הרעה (במיוחד בבסים). אנשים שנקראים "אודיופיילס" יתווכחו ויסנגרו עד מחר על השפעתה החיובית של Bi Wire על איכות הסאונד.

_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
  ToneMaster  
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: ראשון 13 ינו',02 05:28   
תודה JS, אבל אני מחפש תשובה יותר טכנית..
מנשרוף איכה???
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 13 ינו',02 06:17   
קודם, נבין מה זה B-WIRE. עקרונית, כפי שאתה ודאי מבין, רמקולים נבדלים זה מזה במספר פרמטרים וזאת בשל השוני בתכונותיהם.
מאחר ואי אפשר לצפות מאלמנט אחד לייצר את כל טווח התדרים והעוצמות, מקובל (וגם בזאת בוודאי נוכחת) לשלב בארגז אחד אלמנטים מגדלים וסוגים שונים. המגוון עצום וכן מגוון השיטות. המטרה היא אחת: לייצר חבילה אשר מסוגלת באמצעות כמה אלמנטים, לתת תשובה לכל הדקויות אשר אמורת להגיע לאוזננו כמסר אקוסטי/מוסיקאלי. (וכל זה בתקציב סביר).
מאחר והמשימה מחייבת שילוב של כמה רמקולים בעלי תחומי תגובה שונים, יש להפריד את האינפורמציות אשר מגיעות אליהם באמצעות אלמנט נוסף אשר נקרא קרוסאובר. (Crossover).
המעגל הזה, נמצא לרוב בתוך הארגז של הרמקולים והתכנון שלו קשור בכל מכלול האלמנטים אשר נמצאים בארגז.
אופצייה נוספת, היא לפצל את האינפורמציה כבר ביציאה מה-PRE, להגבירה באמצעות מגברי הספק שונים המותאמים לכל אלמנט שבארגז ולהוביל את האינפורמציה המוגברת בנפרד באמצעות כבלים נפרדים.

כעת, יש להבהיר. B-WIRE, אינה שיטה להכפיל את כמות הכבלים המיוצרת בעולם אלא פרוצדורה שלמה הכוללת מגבר המיועד לכך. חיבור כבלים שונים, מיציאות מקבילות של מגבר ההספק לא יועיל בהרבה ולעיתים אפילו יזיק. (למגבר - יזיק בטוח).

שיטה זו יקרה יותר ואכן, לא תמיד "טובה יותר".
מהנדסי הקול אשר מתכננים ומאזנים את האלמנטים של הבוקסה מול המגבר והקרוסאובר, למדו דבר או שנים באקוסטיקה והם (בד"כ) אינם חוסכים מאמץ ע"מ לייצר את הקומפלקציה המאוזנת ביותר.
בנוגע לטוב יותר ופחות.... לא יודע להגיד.
אני באופן אישי שומע מוסיקה בבית עם B-WIRE על רמקולים של מישן עם מגברי מנורות של קווד (ישנים וטובים) ומחייך כל הדרך לאספרסו.
באולפן, דווקא לא... למה? ככה...

שאלת בנוגע לאיכות הכאבלים.
רבות נכתב על כך אך במסגרת תוכניתו: "כל התורה כולה מבלי לצאת מהפורום", למה שלא תציץ בשרשרת הזו?
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: ראשון 13 ינו',02 09:01   
או קי
היות ועדיין לא ברור שכולם כאן יודעים מה זה Bi Wire, אבל מדברים על זה, בואו ונעשה סדר.
רמקולים ביתיים מסוימים מאפשרים להתחבר אליהם בעזרת יותר מכבל דו גידי אחד לצד, בשיטת Bi Wire ההתחברות מתבצעת בעזרת שני כבלים היוצאים מאותה היציאה במגבר כשכבל אחד מוביל אודיו מהמגבר לטוויטר וכבל שני מוביל את אותו האודיו מאותה יציאה במגבר לאלמנט הבס ברמקול. השיטה שמציעה הפרדת תדרים אחרי קדם-מגבר ולפני מגבר הכוח תוך הגברת כל תחום תדרים בנפרד נקראת Bi Amp ולא Bi Wire! נא לא להתבלבל. שתי שיטות אלו הן חיות שונות לחלוטין המציעות תוצאות שונות לחלוטין.
ההגיון הכפול שמאחורי Bi Wire גורס שכבלים מסוימים טובים יותר להעברת תדרים גבוהים וכבלים אחרים טובים יותר להעברת תדרים נמוכים. טענה נפוצה נוספת היא שעשוי להיות עומס קטן יותר <חיוך> על הכבלים כששני כבלים ולא אחד מוליכים מידע מהמגבר לרמקול.
לטובת שיטה זו שמעוררת "הדים" ומסונגרת על ידי מספר לא קטן של משתמשים לא הוצגו עד עצם היום הזה שום הוכחות. ההגיון דווקא אומר שהשימוש בשני כבלים פוגע בעקרונות החשובים של אחידות הובלת האודיו ובאחידות הפקת הסאונד מהרמקול. ברוב המקרים הבחירה בסוג הכבל חשובה יותר מכמות הגידים המובילים את האות, וכבל איכותי אחד מסוג א' עדיף על שני כבלים בינוניים מסוג ב'. עומס עבודה גם הוא טיעון רעוע ביותר. כל כבל, ולו הפשוט ביותר, מסוגל להעביר כמויות מידע כה גדולות לפני רוויה עד שאות אודיו רגיל שנצרך לפס צר ביותר מן הבחינה הזו אינו מהווה כל בעיה לכבל.

יש לך אפשרות לנסות שיטה זו? נסה. אם אתה חש הבדל לטובה - הרווחת, לא חש הבדל - לא יצאת נפסד. החל מרמה מסויימת מוניטורים הם עניין של אסטטיקה בסאונד וטעם אישי.

_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 13 ינו',02 17:45   
Whatever makes U rock.

I preferred normal wiring 2 B-wire when I tried the 2.

Monitoring is a personal preference, and may seriously vary from 1 engineer 2 another. I’ve seen ppl using the strangest systems as monitors, which did not make sense 2 me.
They got good results though, since it made sense 2 THEM.

If it makes sense 2 U- use it.

It’s all about KNOWING the speaker, and predicting the sound on most other systems.

I may mix using Bi-amped or B-wired big monitors (comes with the room), but most of my decisions r made on the small monitors – NS-10s, Auratones and the Studer 2TK small speaker (rulez!), or similar.

My personal mid-fields r bi-amped, btw. (Active speakers, using original amps and wiring inside the speaker).

Peace,

Zooot.




Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 14 ינו',02 05:43   
לך תדע...
הרכב רמקול+מגבר+חדר+כבל אחד יניב תוצאות שונות מהרכב אחר. לשמחתי הרבה מוזיקה/סאונד הם לא מדעים מדוייקים וכמה שפיזיקה מדוייקת הכל בתאוריה :smile:.
העולם הוא ג'ונגל של גורמים.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון