תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 00:06
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
מעברי באלאנס בערב של מופעים מתחלפים
הודעה פורסם: שלישי 10 מאי,05 06:22   
בעוונותי אני עלול למצוא את עצמי מאחורי קונסולה בערב כזה. חלק מהמופעים פשוטים (3-4 קווים) וחלק מגיעים לאיזור ה-14. יש כמה דקות הפסקה בין מופע למופע. אולי יהיה יום חזרות לפני ואולי לא, חלק מההרכבים יגיעו לבאלאנס מוקדם (אם כי יש לי שליטה כלשהי על כך, ולפחות מידה מוגבלת של אחריות על אלה שלא יגיעו).
השאלה פשוטה אך כואבת:
מהי הדרך הטובה ביותר לרשום את הבאלאנס של כל מופע כדי לעבור אליו במהירות ברגע האמת? האם זה בכלל כדאי או שעדיף לקיים באלאנס קצרצר בין מופע למופע (בנוכחות הקהל)? מכיוון שהמיקסר בעל 16 כניסות מיקרופון בלבד אין לי אפשרות "לשמור" ערוצים לצורך זה - האם כדאי לחבר סאבמיקסר לחלק מהקווים ולנסות להכין באלאנס למופע הבא בזמן המופע הנוכחי? לאיזה רמה כדאי לרדת ברישום הבאלאנס מתוך רצון שכתיבת הרישומים וקריאתם יהיו פשוטים ומהירים (האם ניתן להסתפק ברישום הבאלאנס במוניטורים וב-PA ולא להיכנס לרמת ה-EQ והאפקטים)?
נתונים נוספים: מקום קטן, תקציב נמוך, אפשרות לבקליינר / אסיסטנט רישומים, קהל של כ-70 איש.
תודה...
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19248
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 10 מאי,05 08:21   
במקרה כזה לא כדאי וגם לא רצוי להסתבך יותר, שכן צרכי ההפקה לא מאפשרים מראש לטכנאי שום סיכוי למשהו רציני מתכוון מראש.
ערב של הרכבים מתחלפים מאתגר את הטכנאי, שכן למרות חוסר ההתחשבות (במודע או מאילוצים) של ההפקה, כל בעיה קטנה נופלת על כתפיו, בכל מקרה, תמיד #biggrin
שכך, יש לאבחן קווים קבועים וכאלה שחריגים וכאלה שמשתנים, דרמטית או לא.
הקווים הקבועים יעבירו כלים שרמת השינוי שבהם לא תדרוש החלפת מיקרופון/עימוד/סט-אפ, להוציא שינויי איקיו מסוימים ו-ווליום. ערוצים אלה מומלץ שיהיו בגוש אחד במיקסר.
קווים חריגים יהיו אלה שידרשו שינוי על הבמה, ולשם כך יעזור הבקליינר, או שכמה דקות של הפסקה יעזרו.
קווים שמשתנים רצוי שיהיו בגוש אחר במיקסר, לשם נוחות הגישה וההתעסקות בזמן אמת, עם או בלי רישום המציין את השינויים המאוד-מסויימים.
במקרה של מספיק ערוצים במיקסר, לאחר הורדת הערוצים ה"קבועים" מהחשבון, אפשר לארגן חלק מהם כקבועים ומחוברים ומעומדים מראש עם סאונד, וסגורים כל עוד אינם נדרשים.
גם במקרה ואין מספיק ערוצים, אפשר לציין ליד ערוץ משתנה-דרמטית, אילו להקות ידרשו שינוי מאוד מסוים בו, כמו הנחתה של תחום תדר, רגישות כניסה ו/או כמות שליחה לאפקט. לא מאמין שיהיו הרבה כאלה, אם מפרידים מראש לגושים שציינתי.

בכל אופן, קח את זה כאתגר, שמראש אינו הגיוני עבור תוצאות אופטימליות, וכל מה שייצא יהיה אך לטובה ואימון עצמי רב בזמן-אמת. מכאן שכל מעבר בין הרכב אחד לשני רצוי שלא יהיה דרמטי מבחינת בלאנס, ואולי להתחיל עם מסטרים נמוכים במקצת, בכל פעם מחדש, עד שנוצר איזון בסיסי והתפקידים המרכזיים ואלה שדורשים הגברה תמיד (שירה, מקלדות, ופחות תופים וגיטרות בעלות בוקסות) יעלו ראשונים לחזית הסאונד, ומשם להמשיך בעדינות (שינויים קטנים).
לניחום, גם במופעי ענק, עם כל הבלאנס המסיבי לאורך היום, יש שינויים מתבקשים, תמיד, איך שהמופע מתחיל והקהל גודש את השטח. #smile
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2938
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שלישי 10 מאי,05 09:05   
עוד כמה טיפים:
מדובר באולם קטן עם כמות קהל קטנה ולכן:
1. תופים לא צריכים הגברה כלל (מקסימום 2 מיקרופונים B.D ו OH וגם זה יותר מידי)
2. מגברי גיטרות, מומלץ שלא יוחלפו בין -גם אם הגיטרות הוחלפו, ואין צורך גם אותם להגביר,
היה והם קטנים וחלשים- להגביר ע"י מיקרופונים ולא ע"י DI
3. הכי חשוב לשמור על סידור קווים קבוע. גם כשהלהקות מתחלפות , מיקרופני שירה נשארים לשירה, ערוצי קלידים לקלידים וכ"ו
4. סדר באלנס הפוך- הלהקה הראשונה שמופיעה תהיה האחרונה שעושה באלנס.
בהצלחה
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3800
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
עוד "טריק" קטן
הודעה פורסם: שלישי 10 מאי,05 13:29   
אבל ישן, לענין הגיטרות/מגברי הגיטרות. כאשר צפויים הבדלים בלתי נשלטים (בידי איש הסאונד #ugh ) בעוצמת הסאונד המופק ממגברי הגיטרות, עקב חילופי נגנים/גיטרות/מגברים, אפשר להטות את המגברים לאחור ז"א להפנות את הרמקול כלפי מעלה, יותר אל הנגן/גיטריסטם ופחות אל הקהל.
הרעיון הוא לצמצם את הסאונד הישיר ממגברי הגיטרות אל הקהל, ולתת אותו יותר (וביתר שליטה ובקרה) באמצעות מער' ההגברה.
כך, במקרה של "התקפה חזיתית" של גיטרה מובילה עם דיסטורשן #guitarist , הנגן הוא הקרוב, בגזרה, והראשון "לסבול". אולי הוא אפילו ישים לב, ינקוט יוזמה ויתקן לעוצמה הנכונה (נכון, זה באמת יותר מדי לדרוש מגיטריסט על במה #biggrin ). ואם לא, עדיין הוא לא עורף את ראשי/אזני הקהל ויש בידי איש הסאונד מידה של שליטה על כמות הגיטרה שבחוץ.

בהצלחה וחג שמח.
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  UV  
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 10 מאי,05 13:55   
אימון עצמי רב בזמן אמת ועוד איך! בכל מקרה, הרגעתם אותי קצת והעצות נשמעות לי הגיוניות מאד (מיד לשרשראות המועדפות). מה שכן, נתון קריטי שלא הזכרתי הוא שהמופע נערך בחצר ולא בחלל סגור (אם כי המקום באמת קטן). למעשה, אם אני מבין נכון את ההצעות שלך T-Kol, הכוונה היא שכמה שיותר מהסאונד יבוא מהכלים עצמם כך שתהיה לסאונדמן אפשרות "לזחול" למעלה עם הפיידרים ולשפר את הבאלאנס בהדרגה.
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1088
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: שלישי 10 מאי,05 14:31   
מהניסיון הלא רב שיש לי בתחום, בד"כ את המגברים כיוונתי למרכז הבמה מצידי הבמה ע"מ שרוב עוצמתם תורגש על הבמה (מה שיצר פחות דרישה לקיומם במוניטורים). לתופים עשיתי בלאנס ורשמתי אותו על דף, רק נגיעות קלות ביצעתי לכל הרכב שעשה סאונדצ'ק על הבלאנס הזה כתלות בדינאמיקה של המתופף. לכל הרכב נתתי דף ועיפרון ע"מ שכל גיטריסט ירשום את מצב הפוטנציומטרים במגבר בתום הסאונדצ'ק של ההרכב שלו, אותו הדבר ביצעתי גם אני על גבי דפים שהכנתי מראש (מספר עיגולים שמשקפים את הפוטנציומטרים + ריבוע בשביל הLEVEL של הערוץ + עוד שורה בשביל לרשום הערות).
כל הרכב שעשה בלאנס נרשם בדף ניפרד וככה עבדתי, בזמן שלהקה מתארגנת אני פשוט כיוונתי את הכל לפי הדפים ורק נגיעות קלות בכיוון בזמן שהחברה בדקו את הציוד כדקה לפני התחלת ההופעה.
_________________
www.spawnofevil.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון