Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 21 מאי,05 14:02
אלון,
כפי שיורם ציין, שטח פתוח לפעולה מאפשר תמרון רב, ועליך לשקול כמה פרמטרים.
1. בידוד החצי שלך מהסביבה ומהבית השני:
- זה אומר שצלעות וקורות בטון עשויות להעביר קול ורעידות לעבר החצי הצמוד לבית שלך. כמו כן קירות משותפים, רצפה ושאר אלמנטים של מבנה משותפים. שכך, עליך לאתר אותם מראש, ולהבין שאותם יש לבודד היטב (עד כדי נתק אקוסטי) מקרינה של צליל. הציפוי הראשוני של משטחים אלה יהיה מחומרים בעלי מסה גבוהה (כבדים), וניתן להשיג אותם בחנויות לממכר חומרי בידוד אקוסטי בצורה של שטיחים או משטחים להדבקה.
כמובן שאם באולפן אתה לא מתכונן לקסח עם ווליום או להביא מגברי גיטרות ותופים (או שעות פעילות עמוקות בלילה), העסק דורש מיגון פחות תובעני.
- הגג הזה הוא לא ממש משהו שמבודד. הוא עביר לאבק, רעשים, חום וקור. פעולת מניעה מלאה תהיה בידוד תרמי, ולאחריו אטימה מכנית, ולאחר מכן או משולב עם הקודם - בלימה אקוסטית. בקצרה זה אומר דיפון או לקיחת מרחק מנתון הגובה כיום. לא סיפור נורא, וזה אפשרי, רק שלאט-לאט מה שנראה כיום חלק מרשים ומגרה למיקום אולפן, יהפוך לאזור מוקטן יותר במציאות.
אני לא ממליץ על האלומיניום הדק הזה (עם בלונים..) אותו מייעצים כבידוד תרמי. זה קצת עבודה בעיניים. יש משהו דומה (אלומיניום) אליו צמוד בידוד תרמי בעובי של כ-5 או 10 ס"מ.
בכל אופן, ייעוץ תרמי יעזור לך, ואפשר לבקר במרכז הבניה בשפיים להתרשמות. גג זה דבר שמתחמם מאוד וכל החום של הבית עולה אליו, כמו גם קר-אימים בחורף. שילוב נאות בין בידוד תרמי (כמגן ראשוני מיד תחת הרעפים) ולאחר בידוד אקוסטי (מזרני מוך מסוג שאינו מטרד בריאותי) יעשו את שלהם.
- פתחים, כמו חלונות, ארובה, מזגנים... ידרשו בלימה ואיטום, תלוי בנסיבות ועומק ההטרדה האקוסטית. אם לא שקלת עדיין, מזגן יהיה חובה שם.
אם במקרה הגג משמש למיקום מדחסי מזגנים, תצטרך לבודד אותם היטב, גם מהרצפה (בלוקים של גומי) וגם אקוסטית (מעטפת, וזה כבר קשה ומסובך, שכן הם דורשים אוורור מלא ומפתח לזריקת אוויר). אם יש דוד על הגג שבו אתה ממקם את האולפן, דאג שיהיה לו ניקוז ישיר לביוב (מי לחץ-יתר) וניקוז תחתון (למקרה של נזילות).
2. בידוד האולפן משאר חלקי הבית שלך:
זה אומר התחשבות באותם פרמטרים שהוזכרו מעל, אך גם פתחים משותפים, צנרת (מים/ביוב) ותעלות.
פתח אחד היוצר מועקה הוא כמובן גרם המדרגות, כך שאם הוא פתוח לעליית הגג, יש לשקול סגירה. בנוסף, דלת אמורה לחתום את האולפן.
3. כשתגיע למצב מבודד, כל שיישאר זה לקחת בחשבון כל מה שהוזכר כאן בפורום, בכתבות ובכלל, לגבי טיפול אקוסטי פנימי, שזה החלק הפחות קריטי בשלב הטרום-בניה.
בהצלחה
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שבת 21 מאי,05 15:41
שלב התשתיתי הייתי מציע לך להתמקד באמת בשני נושאים:
1. בידוד (תרמי ואקוסטי)
2. תשתית אנרגיה מספקת והצפה מהבית. (תלת פאזי, 16A לפאזה, פאזה צפה למיכשור, ופאזה נוספת למזגן (לפחות 16 מאחורי ממ"ט)
שני הנושאים הללו, הכי קלים לטיפול בשלב הבניה והכי מסובכים לטיפול כשהבית עומד. (העברת תעלות, מובילים, שטאל-באנדים... כל הגישעפט)
אח"כ, כמובן, יש את כל נושא הייטוב.
אני, לצערי, קיוויתי שהעובדה שאתה מתחת גג (רעפים), תזכה אותך בחתך הקסונומטרי נכון.
רמז = מבנה הקתדרלה הקלאסית הוא האידאל אליו אנו שואפים, שזה התרוממות של לפחות 25% ביחס לממוצע החתך בערך במחצית פרופיל האורך של החלל, כשמקור הקול נמצא בערך במחצית המרחק בין ההתרוממות לבין גב החלל. (כלומר, בערך ברבע המרחק מבחינת ציר האורך).
לצורך העניין, בחתך גובה ממוצע של 2.70 נצפה להתרוממות עד גובה 3.40 במרכז הציר.
חדר באורך של 6.00 מ, נמקם את המוניטורים בערך 1.5 מטר מהקיר.
גג ישר ונוטה למטה זה לא כל כך נוח ולא כל כך מוצלח.