תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:31
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  cdrampa  
הצטרף: 16 אפר' 05
הודעות: 2
מיקום: כפר סבא
שאלה בנוגע לנורת הקליפ שבמגבר והנזק של ה-distortion
הודעה פורסם: רביעי 29 יונ',05 20:46   
שלום.
יש לי שאלה בנוגע ל-distortion שמתרחש, כאמור כאשר נורת הקליפ במגבר דולקת...

רציתי לדעת
מה זה אומר כאשר נורת הקליפ דולקת,
מה הנזק שיכול להתרחש?
מה הנזק בכלל, של ה-distortion
מה הכי חמור שיכול לקרות...

וקצת הסבר...

תודה רבה לעוזרים ולמגיבים...
_________________
פתגם סיני עתיק אומר שאם אין לך מה להגיד תגיד פתגם סיני עתיק.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 29 יונ',05 22:11   
כשנורית האות המקוצץ דולקת, יכולות להיות לכך כמה משמעויות, תלוי בתכנון של ההתקן, אך לרוב זה אומר "אזהרה".
כשאות עובר בגודלו או בתכולתו את התחום האפשרי של התקן מסוים, זה כמו לנסות להעביר איש גבוה מאוד דרך דלת קטנה ללא שיתכופף. הוא יקבל מכה בראש. במקרה של אות בכניסת המגבר, זה אומר שהאות מקוצץ, ממש כמו שגוזמים שיח.
נורית העיוות יכולה לדלקו כשרמת האות בכניסה גבוהה מדי עבור רגישות הכניסה במגבר, ואז הקיצוץ ייגרם בדרגת הכניסה, או כאשר הספק המגבר מגיע לקצה היכולת ביציאות המגבר, למרות שאות הכניסה עדיין בסדר.

ויש לכך שתי השלכות חשובות במגבר:
1. האות עצמו לא ישקף את המקור, יכיל הרמוניות מיותרות עקב הקיצוץ, אפשר שיצרום ביותר, ובכל מקרה זה לא מה שאנחנו אמורים לשמוע, להוציא מגברי גיטרות, שם יש אפשרות מיוחדת ומתאימה לייצור סוג מסויים של עיוותים, מוסיקליים יותר, ובלתי הרסניים (ראה 2).
2. בהיות האות מקוצץ, הוא למעשה מציג צורת גל שטוחה בשיאים של הגל, כלומר מגולחת או חתוכה. זה כמו שתגלח קצה של משולש ותיישר אותו.
גל ישר הוא זרם ישר (קבוע, DC), להבדיל מזרם חילופין ( משתנה, AC), ורמקול אסור שיקבל זרם ישיר כי אז הסליל שבתוכו יתחמם, ובתורו יחליש את הדבקים המחזיקים אותו במקומו, את הציפוי המבודד של הסליל, ורכיב הרמקול ייפגע, יונחת מתכונותיו או יקרוס לגמרי לאחר זמן מה או מיד.
את הנזק בשמיעה של צליל צורם אני לא מכליל כאן, כי זה נושא קצת שונה, אבל יש לקחת אותו בחשבון.
מרדכי
Act Compatible
הצטרף: 22 מאי 03
הודעות: 336
מיקום: here
הודעה פורסם: רביעי 29 יונ',05 22:24   
אפשר לקחת טרמפ על השרשרת ולשאול שאלה קשורה קצת?

המשפט אומר: "בעולם האנאלוגי, בשונה מהעולם הדיגידלי, אין דיסטורשן ב-0 דיבי כי יש רזרבה".

האם הכוונה ש-0 באנאלוג אינו 0 אמיתי וה-0 האמיתי קיים בשיא הה?דרו?ם?

(וסליחה שאני מנסה לענות לעצמי אך...) אולי הכוונה שהאות מתקמפרס מעל 0 דיבי אבל לא "מתגלח"?

תודה.
_________________
Next year in Jerusalem
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 29 יונ',05 23:11   
מרדכי :
האם הכוונה ש-0 באנאלוג אינו 0 אמיתי וה-0 האמיתי קיים בשיא הה?דרו?ם?.

אתה די קרוב לאמת. תחום העבודה של התקן הוא זה שמגביל אותו, ובעולם האנלוגי כל התקן מציב תחום שונה במקצת, כך שאין תקן לנקודת הקיצוץ, אלא יותר לרמות של עבודה נומינליות (נקובות כסטנדרט בין התקנים).
בעולם הדיגיטלי המכשירים מדברים באותן יחידות של ביטים, והתחום המירבי הוא זה הקיים כמספר הביטים נקודה.

לגבי "מתקמפרס מעל 0 דיבי".. מממממ זה סלט קטן שבדרך כלל שדולף בחצי אוזן ממי שלא התעסקו עם ציוד מסורתי, ואז במשך הזמן מעניקים את זה כ'תכונה' לציוד אנלוגי.
בכולם (אנלוג, דיגיטל) יש קיטוע של האות מעל רמת העבודה שלו. ה"סאונד" של תופעת הקיצוץ אפשר שתהיה שונה מהתקן אחד לשני, ובציוד דיגיטלי היא די נשמעת דומה.
את ההקשר לדחיסה אפשר ליחס לסרט מגנטי, שהיה מגיע לרוויה מעל סף מסויים, והיה מציג הפרעה מסויימת על החומר המגנטי, שהיו כאלה שכינו אותה דחיסה. כיוון שהסרט המגנטי אינו התקן ממש הפועל על מתח הפעלה, (כמו מים, אוויר, חול), הוא מציג התנהגות שונה בזמן עומס, להבדיל מהתנהגות של התקנים חשמליים המוגבלים במתחי העבודה שלהם.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון