הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
פורסם: שבת 26 ינו',02 06:24
חיפשתי ולא מצאתי. ראיתי כמה הודעות על איך ליצור מלכודת בס אבל בשום ת'רד לא מוזכר מה זה.
אז אני שואל אתכם, מהי מלכודת בס?
המלכודת היחידה שאפשר לעשות עם בס, זה לקחת את המיתרים ולהפיל איתם אנשים :wink:
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
פורסם: שבת 26 ינו',02 16:24
אני לא מתיימר להיות מבין גדול באקוסטיקה , ממש לא.
הייתה לי בעייה נוראית באותו עניין שהוציאה אותי מדעתי , לפני כחודש וחצי הייתי בחו"ל אצל מישהו שבדיוק היה בשלבים האחרונים של רה-אירגון באופלן שלו ונתקלנו באותה הבעייה :"מה עושים עכשיו ? " שאלתי "מה הבעייה ?" הוא השיב , לקח 4 קופסאות של cdr והניח שתי קופסאות מתחת לכל מוניטור , ככה באופן פרוביזורי , וראה זה פלא , אין בס !
נחתתי בארץ ועוד לפני שאמרתי שלום למישהו , רצתי לעשות את אותו הדבר , ככה באופן פרוביזורי , וראה זה פלא , אין יותר החזרי decay אין סופיים בתדרים הנמוכים.
ומאז ועד עצם היום הזה , המוניטורים שלי גבוהים (באופן לא פרוביזורי בכלל) בערך ב40 ס"מ ונשמעים טוב מתמיד.
אח , תמיד אבל תמיד אני לומד דברים חדשים , ודווקא כשחשבתי שאני יודע הכל... :wink:
_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
פורסם: שבת 26 ינו',02 16:44
ראובן,
האם אתה יכול לתת טיפ לשליטה על התדרים בבנית BASS TRAP? נגיד מ- 40HZ עד 500HZ.
תודה מראש!
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: שבת 26 ינו',02 16:56
סופגי תדרים מהסוג השני קצת יותר קשה לעשות לבד, אך חפש כאן את יורם לב, שמביא אותם לארץ. הוא כבר יישם פתרונות כאלה בחדרי מוסיקאים ובאולפנים אישיים.
לגבי הבעיה ש-SL דיבר עליה, אקוסטית היא באמת נשמעת מטרידה כמו כל בעיה אקוסטית אחרת, ולפעמים קשורה יותר לצימוד רכיבים באולפן, בידוד מכני ביניהם, ו/או הקרנה של מוניטור אל עבר המיקסר עצמו.
בזמנו היינו משתמשים בקופסאות של 2", או 'פנימיים' של 1/4"...
SL נתן דוגמא שלא חייבים לחשוש מהתנסות באקוסטיקה. קצת הגיון בדרך התפשטותם של גלי קול וניתן לפתור בעיות רבות בסביבה. הסיפור הידוע של קרטון ביצים הוא דוגמא. אולי זה היה נראה רע בתקופה בה השתמשו בזה (המילה "אקוסטיקה" לא היתה מובנת בעצמה בתקופתו...), אך זה היה אחד היישומים של "תאי שיכוך" זעירים לגלי הקול, ריכוך משטחים ופיזור צליל - טכניקות שמשתמשים בהן בצורה כזו או אחרת ובצורה מסיבית.
אם אחד מאתנו מוצא דרך לפתרון בעיה, והיא אולי לא נראית יפה חזותית, ניתן לתרגם אותה לאמצעים 'אטקרטיביים' יותר. במקרה של צימוד רמקולים למעמד שלהם, לדוגמא, ישי זיזי הפרדה (מעין קונוסים או קוצים), שעוזרים מאוד באולפן האישי. במקרה של הקרנה אל עבר המיקסר ומשם לאוזניים, בעוד קיים במקביל מסלול נוסף וישיר בין הרמקול לאוזן, ניתן להרחיק, להגביע/נמיך, להטות ולסובב כדי להשיג ביצועים טובים יותר.