תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 15:07
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מהי מלכודת בס?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  eliya  
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 06:24   
חיפשתי ולא מצאתי. ראיתי כמה הודעות על איך ליצור מלכודת בס אבל בשום ת'רד לא מוזכר מה זה.
אז אני שואל אתכם, מהי מלכודת בס?
המלכודת היחידה שאפשר לעשות עם בס, זה לקחת את המיתרים ולהפיל איתם אנשים :wink:
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 16:12   
להבדיל מ"מלכודת בסיסטים", שזה משהו אחר לגמרי הבנוי מלהקה שבה כולם מנגנים גיטרה ואין מי שינגן בס, אסטונד הסביר הכל.
רק אוסיף שניתן להתייחס לזה כאל מסנן עמוק ביותר לתדרים ספציפיים אותם רוצים לדכא.
מלכודות אלה הן בדרך כלל חללים מגודרים ומורפדים פנימית, מותקנים לרוב לאורך הקירות ו/או בפינות חיבור שבין משטח מעטפת אחד לשני (קיר לתקרה, רצפה לקיר), היכן שתדרים נמוכים אוהבים להתגודד ולהתחזק ולסבך את המרקם האקוסטי של החדר.
הנה דוגמא של מלכודת פינתית:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
המילה מלכודת באה מעצם אפשרות מעבר הצליל לתוך התיבה הזו (אין מחסום), אולם ברגע שהסאונד חודר, רכיבי התדר שלו, להם מכוון החלל המותחם ספציפית, מקבלים את הדיכאון של החיים שלהם ומחליטים להתאבד.
לרוב משתלבת המלכודת בצורה נאה באווירת האולפן, לעתים אף מוסוות כספסל ישיבה או ארון, ובדירות מגורים, בסלון למשל, הן יכולות להשתלב במעין קיר 'עיצובי'.
מלכודות ניתן לרכוש בצורה המוכנה שלהן, אפשר לרכוש חומרים דומים המבצעים את אותה פעולה (מעין סופגי פינות), ואפשר לבנות לבד די בקלות, אם יודעים לאיזה תדר לכוון אותן, או כללית לתחום רחב (או נסיונית כמובן).
המוכנות מגיעות לרוב עם ציון תחום הדיכוי שלהן, או התדר אליהן הן מכוונות, ויש היום גם "דגמים מותאמים אישית בשטח", כמו בדוגמא הזו:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
- הוראות לבנית מלכודת בעצמך
אחת מני עשרות דוגמאות ברשת.
SL
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 16:24   
אני לא מתיימר להיות מבין גדול באקוסטיקה , ממש לא.
הייתה לי בעייה נוראית באותו עניין שהוציאה אותי מדעתי , לפני כחודש וחצי הייתי בחו"ל אצל מישהו שבדיוק היה בשלבים האחרונים של רה-אירגון באופלן שלו ונתקלנו באותה הבעייה :"מה עושים עכשיו ? " שאלתי "מה הבעייה ?" הוא השיב , לקח 4 קופסאות של cdr והניח שתי קופסאות מתחת לכל מוניטור , ככה באופן פרוביזורי , וראה זה פלא , אין בס !

נחתתי בארץ ועוד לפני שאמרתי שלום למישהו , רצתי לעשות את אותו הדבר , ככה באופן פרוביזורי , וראה זה פלא , אין יותר החזרי decay אין סופיים בתדרים הנמוכים.
ומאז ועד עצם היום הזה , המוניטורים שלי גבוהים (באופן לא פרוביזורי בכלל) בערך ב40 ס"מ ונשמעים טוב מתמיד.

אח , תמיד אבל תמיד אני לומד דברים חדשים , ודווקא כשחשבתי שאני יודע הכל... :wink:


_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
ToneMaster
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 16:44   
ראובן,
האם אתה יכול לתת טיפ לשליטה על התדרים בבנית BASS TRAP? נגיד מ- 40HZ עד 500HZ.
תודה מראש!
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 16:56   
סופגי תדרים מהסוג השני קצת יותר קשה לעשות לבד, אך חפש כאן את יורם לב, שמביא אותם לארץ. הוא כבר יישם פתרונות כאלה בחדרי מוסיקאים ובאולפנים אישיים.
לגבי הבעיה ש-SL דיבר עליה, אקוסטית היא באמת נשמעת מטרידה כמו כל בעיה אקוסטית אחרת, ולפעמים קשורה יותר לצימוד רכיבים באולפן, בידוד מכני ביניהם, ו/או הקרנה של מוניטור אל עבר המיקסר עצמו.
בזמנו היינו משתמשים בקופסאות של 2", או 'פנימיים' של 1/4"...
SL נתן דוגמא שלא חייבים לחשוש מהתנסות באקוסטיקה. קצת הגיון בדרך התפשטותם של גלי קול וניתן לפתור בעיות רבות בסביבה. הסיפור הידוע של קרטון ביצים הוא דוגמא. אולי זה היה נראה רע בתקופה בה השתמשו בזה (המילה "אקוסטיקה" לא היתה מובנת בעצמה בתקופתו...), אך זה היה אחד היישומים של "תאי שיכוך" זעירים לגלי הקול, ריכוך משטחים ופיזור צליל - טכניקות שמשתמשים בהן בצורה כזו או אחרת ובצורה מסיבית.
אם אחד מאתנו מוצא דרך לפתרון בעיה, והיא אולי לא נראית יפה חזותית, ניתן לתרגם אותה לאמצעים 'אטקרטיביים' יותר. במקרה של צימוד רמקולים למעמד שלהם, לדוגמא, ישי זיזי הפרדה (מעין קונוסים או קוצים), שעוזרים מאוד באולפן האישי. במקרה של הקרנה אל עבר המיקסר ומשם לאוזניים, בעוד קיים במקביל מסלול נוסף וישיר בין הרמקול לאוזן, ניתן להרחיק, להגביע/נמיך, להטות ולסובב כדי להשיג ביצועים טובים יותר.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 17:14   
מי שרוצה להעמיק, לבחון, לפענח את ממצאי סביבתו ואולי לבנות סופגי תדרים לכל תחום, הרי לינק ישירות לקולג', רק אל תפגיזו את האתר יותר מדי כי הוא יינעל.
1. למדו את הסביבה
2. בחרו את התחום הדורש הנחתה
3. העמקה בנושאי הדהוד, פיזור וספיגה.
4. שתפו את האחרים בהצלחות שלכם.
---
אם יש שאלה או בקשה להסבר/תרגום של הנושאים שמוזכרים בחומר באתר הנ"ל, ניתן לשאול כאן.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון