תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 19:01
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תופים וכלי הקשה
  maoz  
Act Compatible
הצטרף: 10 אוג' 04
הודעות: 473
מיקום: ת"א
טיפול בזליגה בין מיקרופונים במיקס תופים.
הודעה פורסם: ראשון 31 יול',05 23:00   
הקלטתי שיר באולפן ,ולקחתי את הערוצים אלי למקסס.
השאלה שלי היא מה נהוג/עדיף לעשות לגבי זליגות (סנייר בערוץ בייסדראם,מצילות בערוץ סנייר וכיו"ב).
האם "לנקות" את הערוצים(silence) או להשאיר ככה? כמה זה משנה בכלל?
digi
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 483
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 04:06   
תשאיר את זה ככה. זה הכי טבעי.
סיילנסים רק יהרסו, מה גם שיהיו מקומות שלא תוכל להפעיל סיילנס,
למשל זליגה של Overhead למיקרופון של Bass, אז מה, פעם כן ופעם לא?

למען האחידות והטבעיות תשאיר את זה ככה למיקס.
_________________
Citizen K
avi arbel
Act Compatible
הצטרף: 10 יול' 02
הודעות: 459
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 05:31   
כמובן שהסאונד הטבעי יפה יותר ואם מנקים אז לרוב רק הורסים, אבל לא תמיד זה מוכרח, תלוי למה שאתה מנסה להגיע בשיר, תלוי גם בשיר ועוד ועוד ועוד ועוד....

אך אם תרצה לטפל בדליפה לא רצויה הדבר שתוכל לעשות הוא להשתמש בגייט, אבל כמובן בעדינות, היות ואנחנו לא רוצים לפגוע בסאונד וכמובן שאת הגייט אתה תיתן בכל כלי שתחפוץ מלבד ה-Over Head שבהם אתה לא תיתן גייט [שוב תלוי בתוצאה שאתה מנסה להשיג]

במה שקשור לבייס דראם אז מכמה טכניקות באולפנים שבהם הייתי ראיתי שהם מכניסים את המיקרופון לתוך הבייס דראם פנימה ולא עומד בחוץ, כך משיגים קיק פאנצ'י יפה ורעש משאר חלקי המערכת לא דולף לתוכו.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 10:22   
תופים זה טריטוריה ענקית בתחום ההקלטה והיא מאוד מורכבת #sad

זליגות. תמיד יש.
לגבי "ניקוי" וכאן אמרו לך היטב זה תלוי בסיגנון.
לדוגמא בהרבה סגנונות עם נגינה אותנטית יחסית סגירות/השתקות וטכניקות שכאלה יסרסו את הסאונד.
מצד שני בלא מעט פרוייקטים של רוק עכשווי (ופופ כמובן). ננקה הרבה מהתופים, ננסה לשים שערים מתוכננים על ערוצי סנר, קיק. נוסיף שכבות של דגימות אכזריות, ננתב את התופים למספר שליחות עם הבדלים כמו דחיסה אכזרית וללא דחיסה.
בלי לבלבל יותר מדי. אין ממש חוקים...
יש הרבה טכניקות להוציא תוצאות וכל מה שכתבתי למעלה זה רק רעיונות שכדאי לנסות (כדי לשנוא או ליישם אם מתאים).

בעידן המודרני גם השימוש בגייטים לא הכרחי ובאותה מידה וניתן לעבור על הערוץ הרצוי ולדאוג ידנית לנקות אותו כמו שאתה רוצה שישמע במקום לעבוד עם גייט שיגביל.


כמובן שערוצי OH ואמביינס נועדו לתת תמונה רחבה ובהם בד"כ לא יבוצעו השתקות/ניקויים.


ולסיום עוד גורם חשוב - מופעים! (פאזות).
_כל_ מיקרופון עלול רק להוסיף הבדל מופע. צריך לבדוק מה המצב בנושא (בעידן הדיגיטלי ניתן ממש לראות בעין מה המצב), לפעמים נרצה להושיב ערוצים או להפוך פאזה לתקן.
קיצר עולם שלם ומורכב. #smile
_________________
PCPower APCi7-920 @ 10.13
MacBook Pro 13.3" Mid2018 @ 10.14
MacBook Air 13.3" Mid2013 @ 10.12
  maoz  
Act Compatible
הצטרף: 10 אוג' 04
הודעות: 473
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 16:22   
תודה על התגובות,
rock artist כתב:
ציטוט:
כל_ מיקרופון עלול רק להוסיף הבדל מופע. צריך לבדוק מה המצב בנושא (בעידן הדיגיטלי ניתן ממש לראות בעין מה המצב), לפעמים נרצה להושיב ערוצים או להפוך פאזה לתקן.

א. איך בודקים מה המצב בנושא ?
ב. איך רואים את זה בעין?
ג. איך הופכים פאזה ומתקנים?
ברור לי שנושא הפאזות הוא מורכב,ואני נשבע שכבר קראתי איזה 4 פעמים את שרשראות הפאזה השונות.יחד עם זאת אני גם נשבע שזה זרק אותי ישר לכתה יא' לשיעורי כימיה,שם ישבתי, בהיתי בתקרה,(או בענת או ביעל או ביערה) ובעיקר לא הצלחתי להבין מה רוצים ממני.
:?: אז אם למישהו יש רעיונות יצירתיים איך בכל זאת לגרום לי להבין,ולו רק בשביל תחושת הסיפוק העצומה שתיהיה לו כשאני אשיב לו:
ציטוט:
אח שלי-שיחקת אותה :thumbsup
: אז בבקשה, אולי אפילו תרגילים ומשחקים שונים עם ערוצי התופים (או כל דבר אחר),שכרגע לפחות,אין לי מושג מה ואיך.
תודה על צומת הלב #smile
מאור
הצטרף: 08 נוב' 03
הודעות: 186
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 16:46   
אם יש זליגה שממש מפריעה לך , תנסה להפעיל נוייז-גייט על ערוצים (לא כולם , רק איפה שמפריע ) ותכוון את הטווח של הגייט לתחום קטן יחסית ( לדוגמא 6 db , אבל זה תלוי מאוד בחומר ) , בצורה הזו ישאר רוב הסאונד החי של המערכת בלי לסרס אותה , ובכל זאת תהיה לך טיפה יותר שליטה על המיקס.

דבר נוסף הוא שימוש נכון באקולייזר בשביל להבליט אלמנטים של כל ערוץ טיפה מעל השאר.

בשני המקרים - אם אתה רוצה סאונד "חי" של המערכת , עדיף להשתמש בדברים האלה כמה שפחות ,על עקרון LESS IS MORE

מנסיוני , לפעמים זליגה דווקא מקלה על העבודה, למשל כשיש זליגה של ההייאט לערוץ של הסנר , אני כמעט ולא צריך להשתמש בערוץ של ההייאט ..

שוב , הכל תלוי בחומר ובהקלטה מלכתחילה - מתופף טוב שיודע לשמור על באלאנס והצבת מיקרופונים נכונה מלכתחילה עושים את רוב העבודה.

לסיכום - אל תשתמש במשהו ( וזה נכון לגבי כל דבר מקומפרסור עד ריוורב ) אלא אם יש בו צורך:
* אתה לא חייב להפריד את הערוצים אם התופים נשמעים טוב כמו שהם
* לא תמיד אתה חייב להשתמש בכל הערוצים , לפעמים שילוב של סנר-בייסדראם-אוברהדס הוא מספיק , ואז כל המוסיף גורע.
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 16:54   
לגבי ניקיונות - כמו שכתבו מעלי זה בהחלט תלוי בסגנון ובתוצאה המבוקשת. נסה ושפוט לפי האוזן. אני משתדל לנקות רק אם משהו מפריע לי. למשל, אתמול עברתי על הקלטת תופים חיה עם הי-הט שנשמע מרוח. סולו על הערוץ שלו הוכיח שהמיקרופון דווקא קלט את ההי-הט באופן סביר. מסקנה - ה"מריחה" באה ממקום אחר או משילוב של מקום אחר עם הערוץ של ההי-הט. השתקה של ערוץ אחר ערוץ בתופים גילתה שעיקר הבעיה נבעה מהסנר (ופחות מהאובר-הדים שבהם חשדתי בתחילה). גייט על הסנר נשמע קיצוני מדי ופגע בססטיין הטבעי שלו. בחרתי להשתמש באקספנדר ולהוסיף לסנר מעט ריוורב כדי לפצות. זו רק דוגמא כדי לנסות להראות את שיטת החיפוש ודרך אפשרית לפיתרון. ההחלטה הסופית היא תמיד של האוזן הפרטית שלך.
לגבי פאזות (הפרשי מופע) - כאשר צליל מסוים מגיע ליותר ממיקרופון אחד וכאשר יש מרחק מסוים בין המיקרופונים האמורים, יש הפרש זמן בין הגעת הצליל לכל אחד מהמיקרופונים. הפרש זמן זה מתבטא כהפרש מופע של הגל. המרחק בין המיקרופונים יקבע אם הפרש המופע יגרום לצליל להיות חזק או חלש יותר, ישפיע על תכולת התדרים שלו ועל תחושות כמו "פאנצ'יות" או "מריחה". עליך להקשיב לכל המיקרופונים כמכלול ולקבוע אם כל אחד מהם מוסיף או גורע ואם יש צורך גם לוותר על המיקרופון או להזיז אותו. כדאי מאד לשים לב לפלאג-אינים שגורמים להשהיה בעיבוד - למשל, סנר שנקלט היטב באובר-הדים יכול לסבול אם תוסיף לערוץ שלו קומפרסור שיש לו השהיה מסויימת בעיבוד, ואת זה אי אפשר לראות בעין. יש מצבים שבהם תוכל למקם שני גלים זה מעל זה ולראות אפרש מופע ביניהם אבל אני לא הייתי סומך על כך אלא רק על השמיעה. בין השאר מפני שלא תמיד הפרש כזה הוא רע.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 19:52   
maoz :
בהיתי בתקרה,(או בענת או ביעל או ביערה) ...


יעל סתם כונפה :yuck:
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 21:48   
maoz :


ברור לי שנושא הפאזות הוא מורכב,ואני נשבע שכבר קראתי איזה 4 פעמים את שרשראות הפאזה השונות.יחד עם זאת אני גם נשבע שזה זרק אותי ישר לכתה יא' לשיעורי כימיה,שם ישבתי, בהיתי בתקרה,(או בענת או ביעל או ביערה) ובעיקר לא הצלחתי להבין מה רוצים ממני.
:?: אז אם למישהו יש רעיונות יצירתיים איך בכל זאת לגרום לי להבין


Ok, here we go, based on the info that DID penetr8 ur brain in those chemistry lessons.

An alien ship flies by Pamela Lee's house just as she happens 2 b swinging NAKED on a swing in her garden.

While frantically zooming in on the swing, the aliens alert their telescope ships near the moon, Mars and Pluto, so they may get a 3 dimensional image of Pamela.

All telescopes zoom in on Beverly Hills, and the images r transmitted back 2 the space ship so that they r ALL projected on2 a SINGLE screen showing Pamela swinging back and 4th, back... and 4th... back... and 4th... miau.

But due 2 the time it takes the light 2 travel 2 the moon, Mars and Pluto, the images arrive @ different times.

This makes the screen appear 2 show 4 Pamelas, in different stages of the full swing.
In 1 image she's on the left, on another she's on the right, etc.

The constructed image is blurred, unclear, NOT PUNCHY so-2-speak.

The aliens can't concentrate on the image, and swear that this is the 1st time it ever happened, even with other girls.

Then 1 alien comes up with a gr8 idea: They can't change the TOTAL distance of the ships, however since basically Pamela is just REPEATING the same motion over and over again (God bless her), they may move(align) the ships just a little, so that all images will arrive showing Pamela in SYNC, @ the same STAGE at least.

DEHAYNU, regardless of the NUMBER OF CYCLES Pamela has performed until each image arrives- as long as all cameras would show Pamela @ the same STAGE (4 ex. on the left side ) @ the same time, all images will merge ok.

And so they move the ships just a little e.g.: "Pluto ship, move a little 4ward! Mars ship move a bit backwards! Moon ship move 4ward! 4ward! A little more... AHHHH!".

The STAGE Pamela's swing is in is called the PHASE. It does not have an absolute value, but may b counted from any point, as long as it's the SAME point 4 all cameras.

If all cameras start counting when Pamela is on the left, we refer 2 this point as 0, and divide the full length of the motion (back and 4th, back... and 4th... back... and 4th... miau) in2 360 STAGES, just like we divide the hour in2 minutes, and each minute in2 seconds.

We refer 2 each such stage as a degree of PHASE.

Now we may describe the repeating motion in small measurable parts, like the 365 days of the year describing the seasons.

We may say 4 example: "@ this moment, all cameras show Pamela @ 145 degrees of PHASE".

SPECIAL examples:

When Pamela is on the highest point on the LEFT, we may say she's @ 0 degrees of PHASE, or the beginning of the CYCLE.

When Pamela is in the middle point traveling 2WARDS the RIGHT, we may say she's @ 90 degrees of PHASE, or quarter CYCLE.

When Pamela is on the highest point on the RIGHT, we may say she's @ 180 degrees of PHASE, or HALF the CYCLE.

When Pamela is in the middle point traveling 2WARDS the LEFT, we may say she's @ 270 degrees of PHASE, or 3 quarters of a CYCLE.

As mentioned, we may start counting @ ANY point, as long as all cameras will refer 2 the SAME point, and then the values above will SHIFT accordingly.

4 example if we start counting the days in the year from July instead of January, spring will begin 182.5 days LATER.

Now instead of Pamela, think of Jean-Jacque Goldberg (enjoy) hitting a snare drum with 4 mics around him @ different distances.

Peace,

Zooot
  maoz  
Act Compatible
הצטרף: 10 אוג' 04
הודעות: 473
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שני 01 אוג',05 22:28   
zooot rules #thumbsup
תודה על ההסבר המאוד ציורי (מאוד #biggrin ), חברים:לגזור ולשמור.
יכול להיות שסופסוף הבנתי מהן פאזות (בלונדיניות על נדנדות?),אבל אני עוד לא סגור על מה זה אומר מבחינה פראקטית,דהיינו-מה זה דורש ממני כשאני עובד על המיקס.
אני אחזור בפעם ה700,000 לשרשראות הפאזה,(ואולי עוד פעם-פעמיים ללינק כדי להרגע) ואנסה להמשיך משם.
תודה רבה.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תופים וכלי הקשה

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון