תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 13:27
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ספקטרום אנלייזר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (130) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת
  ofer™  
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 1316
מיקום: הרצליה
ספקטרום אנלייזר
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 17:46   
החלטתי להקפיד עוד יותר על הפרדת התדרים במיקס שלי.
חשבתי שספקטרום אנלייזר (פלאגין VST או DX) שעובד ב REALTIME יאפשר לי לאתר טעויות/חפיפות במיקס לפני שאני מייצא/מקליט את הכל לאודיו.
התמכרתי לפלאגין הזה (: כל שנייה אני בודק את הספקטרום של כל ערוץ וגם של המאסטר.
זה רעיון טוב לדעתכם?
ראובן אומר שהרבה משתמשים באנלייזרים

"מתוך תאוצה שהתחילה מלראות אחרים משתמשים בהם, או שלמדו שיש מכשיר כזה ושצריך להשתמש בו."

לא רוצה להיות אחד מאלה! :grrr:
אז בבקשה מכם, איך משתמשים נכונה באנלייזר?




_________________
בקרוב תגיע רחוק
053-309192
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 26 ינו',02 18:40   
הפעולות שאתה רוצה לבצע חשובות ואפילו מומלצות. הן חלק מעיבוד/תזמור/סאונד החיוניים מאוד ביצירה.
יש כמה כלים המשמשים אותנו בהקשר למטרה הזו, ביניהן החשובה ואולי החורצת, האוזן. הבעיה שלא תמיד היא פנויה/יכולה לעסוק בעוצמות ובניתוח תדרים בצורה טכנית, ולשם כך יש כלים נוספים כמו שעון חיווי (על סוגיו) ומנתח תדרים (ברמות שונות).
כמו כן, לא תמיד האוזן מצויה בסביבה אקוסטית התואמת את האתר בו תושמע המוסיקה בסיום התהליך, והרי הדמיה (לפחות ויזואלית) של תכולת היצירה תהיה לעזרה מרובה.
אם יודעים לאן רוצים להגיע ואיך הכל צריך להישמע, ספקטרום אנלייזר יכול לעזור מאוד, כפי שכל מרכיב באולפן. הענין הוא שבמקרה זה מומלץ לדעת כיצד רוצים שמשהו יישמע, לעומת שימוש אוטומטי שלא תמיד מוביל לתוצאה.
כאשר היוצר הוא גם הטכנאי (אך גם כשלא), רוב הזמן האוזן עסוקה בצד האומנותי של היצירה ופחות בצד הטכני, ולפעמים זה לגמרי הפוך, כך שמשוב ויזואלי המראה בקביעות וחזיתית את התכולה ההרמונית של השיר מאוד לעזרה (= בזמן אמת ומול הטכנאי, ללא צורך בהסטת הראש).
גם כאן הספקטרום אנלייזר חיוני, ורצוי שהוא יהיה כך עד הסוף, עם אפשרויות שקלול שונות (כמו "כיצד האוזן שומעת" ולא איך הגל בצורה אלקטרונית = C), אפשרויות תצוגה ברזולוציות משתנות ו/או בהתמקדות על תחום מסוים, יכולות להצביע על שיאי עוצמה בצורה מגוונת, כולל הקפאה זמנית של שיאים או שיקלולם בהתאם לאופי של השיר.
אי.קיו. אינו פעולה אוטמטית נדרשת. יש לשקול אותה "אם וכאשר". רצוי במקרה זה לדעת לאן רוצים להגיע. נסיונית? אוקיי, לזה אין גבול.
יצא לי כבר לראות טכנאי שעבד יומיים על איקיו של זמרת, וזאת לכדי להגיע בסוף למסקנה שאין כלל צורך באיקיו. זו לא בדיחה וזה גם לא חלק כמו שזה נשמע: שחק קצת עם האיקיו על אחד הכלים ותראה כמה קשה היא הדרך חזרה!
גם יצא לי לשמש גיבוי טכנאי להופעה מורכבת של אמן מחו"ל, כאשר הטכנאי העסיק לידו ספקטרום אנלייזר משוכלל ומערך של איקוולייזרים שהעין דמעה בכאב למראיתם. כשעה הוא כיוון ובדק ומדד והתאים, כל זאת כדי שאגש אליו בעדינות ואגלה לו בסוף שכל האקיו למעשה נמצא ב-bypass.
השימוש באנלייזר לא מראה על חוסר מיומנותה של האוזן, כל אחד ודרכו הוא במהלך היצירה. זהו כלי חשוב שיש לדעת להיעזר בו, אך גם להבין שהאוזן מחכה בסיבוב.
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שבת 02 פבר',02 18:32   
תנו לי לראות אם הבנתי.
האנלייזר, כשמו כן הוא, מנתח.
אני מכניס לתוכו קטע והוא מראה לי את התדרים שנמצאים בקטע הזה. אפשר להעלים/ להגביר/ להנמיך את התדרים האלו ע"י eq. פה באה השאלה הגדולה, אילו תדרים צריך להעלים/ להגביר/ להנמיך? האם הכל צריך ללכת לפי האוזן? אז בעצם כל עבודת מסטר יכולה להשמע לאדם אחד כמצוינת ולשני כמאעפנה. לא כך? או שיש סטנדרטים במיסטור תדרים שצריכים להיות ותדרים שלא.
אני מאמין שהאנלייזר עוזר בעוד דברים(אולי לא?). האם הבנתי נכון? אשמח אם תענו לי.
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2934
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שבת 02 פבר',02 19:37   
בגדול הבנת את ענין האנליזר והקשר המיידי שלו לEQ
לגבי איך לכוון, זו שאלה קשה הרבה יותר. סאונד
הוא בעיקר ענין של טעם אישי, מה שאתה אוהב לא בהכרח
יאהב מישהו אחר. כמו באוכל. ואוכל זו דוגמה מצויינת
להבדלים בין אנשים וגישות. ג'וקים מטוגנים מסוכרים-נשמע דוחה? מעדן יוקרה במזרח!!!!! מצד שני גם שם לא ישתמשו בחומרי גלם מעופשים ומקולקלים. כלומר הציוד ומקורות המוסיקה,סאונד. חייבים להיות תקינים ובלי שתוספות טפיליות ולא רצויות. וכל השאר כיד הדמיון המוזה והטכנולוגיה.
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שבת 02 פבר',02 20:01   
ציטוט:

בתאריך 2002-02-02 12:37, t-kol כתב:
כלומר הציוד ומקורות המוסיקה,סאונד. חייבים להיות תקינים ובלי שתוספות טפיליות ולא רצויות.

כלומר, כל הציוד צריך להיות תקין? מהן התוספות הטפיליות? תדרים? רעשים לא רצויים?
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2934
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שבת 02 פבר',02 20:21   
תמחק את סימני השאלה כי התשובה לשאלתך נימצאת בשאלתך
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: שבת 02 פבר',02 21:37   
בקשר לציוד אני מבין, רעשים בהקלטה אני מניח שזה כל מיני זמזומים. אבל תדרים? יש תדרים שאסור להם להיות בשירים ויש כאלה שמותר???
אשמח אם תפרט, כי אפשר לראות שאני לא מבין...
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2934
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: ראשון 03 פבר',02 00:13   
אין דבר כזה תדרים שאסור שיהיו. אין חוקים יבשים,
כל דבר צריך שיהיה במידה, אם יש צליל מסוים שנשמע חזק ומפריע הרי צריך להדעיך אותו, אם צליל אחר חלש מידי צריך להגביר אותו. ולכן מי שקובע הוא המאזין.
והמעבד המוסיקלי בהקלטה. האיקווליזיר הוא רק כלי-מכשיר לאיזון התדרים. אם נתרגם את שמו לעיברית אולי
נבין טוב יותר את תפקידו: איקווליזר זה משוון כלומר משווה תדרים. השימוש בספקטרום אנלייזר מאפשר לנו לזהות תדר בעייתי חזק מידי ואז להנחיתו בעזרת האיקווליזר, אף אחד מהמכשירים הללו אינו מכשיר פלא והשיטה של ניסוי וטעיה עד למציאת הרצוי היא הדרך היחידה, היתרון בשימוש באנלייזר זהו קיצור הזמן
כדי לזהות תדר בעייתי.
eliya
הצטרף: 07 אוק' 01
הודעות: 363
מיקום: ..
הודעה פורסם: ראשון 03 פבר',02 00:27   
תודה! #thumbsup
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: ראשון 03 פבר',02 02:53   
מעיון משרשרת הזו, אני מרגיש שייש צורך לחדד מהו בדיוק "תדר" ומהו בדיוק "גל".
1. דמה את האנאלאייזר למכשיר שמודד מתיקות.
נניח שדחפתי את האלקטרודה שלו לכוס הקפה ומצאתי שרמת המתיקות היא (בכיול נכון) 2 (שזה יעני, שתיים סוכר).
אז מה זה אומר? שהקפה מתוק מדי? או אולי פחות מדי מתוק? עניין של טעם כמובן.
אבל נניח שבבדיקה יותר מעמיקה, אני מגלה שבאזור שפת הכוס רמת המתיקות היא 0.002 ובמעמקי הכוס רמת המתיקות מגיעה ל-5. (אל תשאל איך זה יתכן - אנו מדברים על רמה=אחוז ולא על נפח או כמות).
מה משמעות האנליזה? שהקפה אינו מעורבב?
כעת, מטאפורית, אתה מבין שאנאלייזר (לא רק ספקטרום) נותן שני סוגים של חיוויים: הראשון, מציין רמה כך שאם אני יודע במספרים מה אני רוצה, אני מתכייל אליו, והשני שינויים כך שאני יכול ללמוד על תופעות שקשורות באובייקט המנותח.

עכשיו, נניח שייש לי אנאלייזר שבודק גם את מידת החום של הקפה וגם את רמת הקופאין וגם מתיקות וגם מרירות וכ"ו, ומציג כל אובייקט אנאליטי בחלון... זה עדיין לא יאמר כלום על "אם זה טעים או לא" אבל זה בהחלט יגדיר במונחים אבסולוטיים, מה הטעם.

עכשיו אני חוזר למשפט הפתיחה:
גל הקול אשר נכון יותר לכנותו גל הקול השקול הוא אוסף מטורף אך מאורגן ביותר של תדרים בייחסי עוצמות שונים.
גל הקול השקול יהיה אוסף התדרים ביחס לאוסף האמפליטודות בהתאמה במרחק הנתון מפאזה לפאזה. (חוק פורייה).
במרכז קיצון האמפליטודה, עובר קו דמיוני המשיק לציר ה-Y של מערכת צירים. קו זה נקרא נקודת שיווי המשקל (באלאנס פויינט). כל מה שמעליו נמצא בפאזה חיובית ומה שמתחתיו בפאזה שלילית.
עקרונית!!! ההבדל בין צליל לרעש הוא שצליל יכיל כפולות תדר מלאות לאורך הציר ורעש לא ובמינוח יותר בהיר ניתן לומר שצליל בהפרש של פאזה, מחציתו התחתונה תהא תעתיק מדוייק של העליונה. (וישנם לא מעט רעשים רצויים כמו תופים אשר צריכים להילקח בחשבון).
נניח שתבודד מופע אקרעי של פאזה במיקום כלשהו.
קיבלת גל שקול המכיל קבוצה רבה מאוד של תדרים המוגברים שונה אחד מהשני.
כל כלי נגינה דחף קבוצת תדרים מגוונת (תדר היסוד וצלילים עיליים) כך שכל ההרכב דחף עשרות תדרים שונים כשכל תדר מוגש בעוצמה שונה ולמעשה, מתאבך לתוך הגל השקול ומאבד את זהותו.

אם תנתח קטע זה באמצעות האנאלייזר, תמצא מגוון של תדרים המוגברים באופן שונה. כל משחק באי-קיו ישנה את התוצאה.
אבל, וזו שאלת השאלות, גם בלי המספרים על המסך יכולתי לערוך שינויים ולנתח אותם.
נכון, רק שהניתוח נעשה באמצעות האוזן ולא העיין. יש (ורובנו כאלה) מי שסומך על המידע החזותי האבסולוטי יותר מאשר על אוזניו.
אז בשביל מה זה טוב?
חזור לדוגמאת הקפה: זה טוב בשני מקרים:
זה טוב למי שבא עם עובדות מהבית. לדוגמא, אני אוהב שהבס שלי צורחת באזור ה 100 HZ. אני בודק, צורח? טוב. לא צורח? מבצעים שינוי. או שדגמתי איזה גל סינוס בתדר 8000 שכל הזמן צריך לדחוף מקצבים, אבל דגמתי אותו בסביבה לא נקייה. באמצעות האנאלייזר אני אוכל קודם כל לגלות את זה ואח"כ לבצע כירורגייה עדינה.
אבל המקרה הנפוץ יותר קשור דווקא לזיהוי השינויים.
שמעתי משהו. טוב! עשיתי שינוי. פחות טוב. אני חוזר למצב המקורי. וכן הלאה.

בהצלחה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מונחים בשרשרת

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון