תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 12:52
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה הדרך הכי טובה להקליט בס ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (345) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שלישי 09 אוג',05 15:28   
בואו נהיה יותר ספציפיים. אותי מעניינת מאוד דרך הפקת סאונד הבאס בשיר "עתיד מתוק" של משינה מהתקליט הראשון, זה עם הקופים.
אשמח לדעת את כל הפרטים הרלוונטיים, כמו באיזה גיטרה באס השתמש מייקל בנסון, איזה מגבר ו/או פראמפ ו/או DI ואיזה סוג של איקיו וקומפרסיה וכמובן איזו טכניקה. (לי נשמע כמו מפרט משולב עם סלאפ)
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שלישי 09 אוג',05 17:10   
ציטוט:
יורם,
bloody- זה רק ה"צידוד" הקל? ללא טיפטוף?
יש פה תיכנון לתפריט של יום שישי.


נראה לי שאני אלך על קובה עם במיה...עגבניות מבושלות ובזיליקום.
יש דלעות טובות עכשיו בכרמל?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שלישי 09 אוג',05 23:19   
astond :
בואו נהיה יותר ספציפיים. אותי מעניינת מאוד דרך הפקת סאונד הבאס בשיר "עתיד מתוק" של משינה מהתקליט הראשון, זה עם הקופים.
אשמח לדעת את כל הפרטים הרלוונטיים, כמו באיזה גיטרה באס השתמש מייקל בנסון, איזה מגבר ו/או פראמפ ו/או DI ואיזה סוג של איקיו וקומפרסיה וכמובן איזו טכניקה. (לי נשמע כמו מפרט משולב עם סלאפ)


איזה כיף לי לצטט את עצמי.
עכשיו שימו לב היטב.
מי אמר שלא מקבלים פה תשובות? #biggrin

קבלתי תשובה ממה שראובן שפירא (שהייה הטכנאי והפיק את התקליט עם הלהקה) זוכר, אז אני חולק אותה כאן:

המסלול הוא: הפנדר פרסישן האקטיבית של מייקל בנסון -> דרך DI (לא זוכר איזה) לתוך ערוץ של soundcraft 2400 -> קומפרסור drawmer dl221 (אטאק מהיר, ריליס בינוני, רטיו 1:4 וללא לימיטר) -> לתוך טייפ 2 אינץ' ampex 456
הנגינה היא שילוב של מפרט עם סלאפ.

ה"סאונד" נובע לדברי שפירא ממייקל בעיקר. אך בנוסף גם מהעיבוד המרווח יחסית, מהישיבה המטורפת על הקצב ומה"צבע" בשרשרת הסאונד.

לדברי שפירא הבס הוקלט מייד לאחר התופים, בקונטרול, כשהקליק והבס מושמעים במוניטורים הגדולים במרחק של כ-3 מטרים.

על מייקל הוטל לנגן את התפקיד כך שצליל המפרט יכסה על הקליק עד שכלל לא ישמע. מה שבעצם נשמע הוא "צבע" של קליק/מפרט.
אם הייתה משתנה הנגינה אפילו בקצת, מכל בחינה, הייה מייד משתנה ה"צבע", ואז היו עוצרים ומתקנים מנקודה זו.

שיטה זו, והמרחק מהרמקולים גרמו לכך שעל מייקל הייה לנגן בעצם קצת לפני הקצב, לדחוף קדימה, ולנגן בצורה מקפיצה, לחוצה ו "שפיצית", מה שהתאים בעצם את הסאונד לקונספט שהתאים למשינה כלהקה צעירה ומקפיצה באותם ימים.

"הפיקוח" המחמיר בהאזנה לשילוב של סאונד המפרט עם הקליק גרמה לתוים שנוגנו להיות אחידים באורכם, מאוזנים מבחינה דינמית, ועל (אפילו קצת לפני) הביט.

שפירא מסביר שלכל כלי יש את המיקום שלו בקצב (ה-"pocket") שם הוא "מרגיש" נכון. מיקום זה אינו דוקא על הפעימה (לתשומת לב חובבי ה-quantize) אלא יכול גם להיות לפני הפעימה וגם אחריה - אך עליו להיות מחזורי - דהיינו להופיע באותו אופן בכל "סיבוב" קצב.

העובדה שהבאס שהוקלט בצורה כזאת, הייה הכלי בעצם ראשון בשיר הזה, גרמה לשאר הנגנים שהקליטו אחריו למצוא את ה-pocket קרוב לביט, תוך כדי מתן אפשרות לשירה מעט לרחף ,טיפל'ה אחרי הביט.

ראוי גם לציין שמייקל ("מלך השמיניות" קורא לו שפירא) בנסון הקליט את הטראק כמעט ללא טעויות ובזמן קצר ביותר.

תודה רבה רבה לראובן שפירא על ההסבר המעניין והמחכים.
אני רץ לחבר את הבאס ולנגן את השיר (בפעם המיליון... #biggrin )
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שלישי 09 אוג',05 23:52   
וואאווו.
אליפות.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 10 אוג',05 00:19   
אכן:
מסלול הקלטה הגיוני ושגרתי

ושוב
נגינה נגינה נגינה
ובו בזמן: הפקה מוסיקלית

יושבים אנשים ומקבלים הכרעות מוסיקליות
איך, למה וכ"ו.

אין פה סודות.
יש רק הרבה שאלות שאנשים שלא שוכחים שהם מוסיקאים, שואלים את עצמם.
ואת הפוסט הזה צריך להדביק אוטומטית לכל מי שישאל בעתיד, "למה צריך מפיק מוסיקלי", או "מה צריך לעשות כדי להיות מפיק מוסיקלי..."
shahar
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3202
מיקום: למרגלות הגלבוע
הודעה פורסם: רביעי 10 אוג',05 07:12   
#thumbsup זה התקליט שהכניס לי את המושגים סאונד ובס לתודעה.
תודה #thumbsup
_________________
www.shibolim.co.il
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 10 אוג',05 08:11   
shahar :
#thumbsup זה התקליט שהכניס לי את המושגים סאונד ובס לתודעה.
תודה #thumbsup


אני חושב שאתה קצת מגזים, מיקי (שביב) היה פה לפני
גם אלי מגן ואוהד אינגר וצוף ו... ממש לא חסר.

אבל בסגנון הזה, ובגישה הזו - בהחלט מאסטר-פיס... רק מה חבל שלא מקורי, כי כל הגישה בתקליט הזה מועתקת תו בתו בלהקות אחרות...
ואני אומר את זה באמת בגישה פוזיטיבית. גם קאוורים צריך לדעת לנגן, אבל מבחינתי, הרגע הראשון והחשוב ביותר בדברי ימי משינה (שבהחלט ראויים להחקק על לוח דברי ימי הרוק הישראלי) הוא הרגע שאיגי תפס פיקוד.
שם החלה להתגלות גדולתה של הלהקה הזו.
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: רביעי 10 אוג',05 09:47   
yoramilan :
אבל מבחינתי, הרגע הראשון והחשוב ביותר בדברי ימי משינה (שבהחלט ראויים להחקק על לוח דברי ימי הרוק הישראלי) הוא הרגע שאיגי תפס פיקוד.
שם החלה להתגלות גדולתה של הלהקה הזו.


אתה יכול להרחיב בעניין? כי לי לא ידוע על רגע כזה? זה דווקא יכול להיות מעניין, כשהמתופף לוקח פיקוד. התכונה הכי חשובה בעיני במתופף היא להיות לידר.
_________________
Are you a mod or a rocker?
Um no,I'm a mocker

http://www.act.co.il/guide/index.php?gu=shwad&ad=261

?

למכירה בבזאר
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 10 אוג',05 11:40   
astond :
yoramilan :
אבל מבחינתי, הרגע הראשון והחשוב ביותר בדברי ימי משינה (שבהחלט ראויים להחקק על לוח דברי ימי הרוק הישראלי) הוא הרגע שאיגי תפס פיקוד.
שם החלה להתגלות גדולתה של הלהקה הזו.


אתה יכול להרחיב בעניין? כי לי לא ידוע על רגע כזה? זה דווקא יכול להיות מעניין, כשהמתופף לוקח פיקוד. התכונה הכי חשובה בעיני במתופף היא להיות לידר.


אני מתכוון מבחינה של פוקוס סגנוני - לא מבחינה של ווליום בישיבות הפקה.
והכוונה היא כמובן לתקליט מפלצות התהילה
pildus
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 481
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 10 אוג',05 11:58   
ציטוט:

אבל מבחינתי, הרגע הראשון והחשוב ביותר בדברי ימי משינה (שבהחלט ראויים להחקק על לוח דברי ימי הרוק הישראלי) הוא הרגע שאיגי תפס פיקוד.
שם החלה להתגלות גדולתה של הלהקה הזו.


ציטוט:

אני מתכוון מבחינה של פוקוס סגנוני - לא מבחינה של ווליום בישיבות הפקה.
והכוונה היא כמובן לתקליט מפלצות התהילה


וכי מה שונה מפלצות התהילה מהתקליט הראשון? זה מועתק תו לתו מסגנון X וזה מועתק תו לתו בסגנון Y (פיקסיז ושאר אושיות התקופה)....
שלא תבין אותי לא נכון - משינה היא להקה מאד מוערכת בעיניי ובהחלט ראויה להיחקק בספרי ההיסטוריה, אבל מקוריות גרידא לא הייתה מעולם תכונה חזקה אצלם....
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון