תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 14:28
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  justadog  
הצטרף: 25 אוק' 04
הודעות: 58
מיקום: ירושלים
איך לגרום לצלילים מסאמפלרים להישמע חיים?
הודעה פורסם: רביעי 21 ספט',05 00:47   
בעצם כל השאלה היא בכותרת #smile (השתדלתי שזה יהיה ענייני).
בעיקרון מעניין אותי איך אפשר לחכות סאונד של כלים חיים בעזרת תוכנות כמו sample tank או hypersonic?
דרך איזה אפקטים אני צריך להעביר את הסאונד?
הרי אני רוצה לדמות מצב אמיתי בו הכלי עובר הקלטה אם אקוסטיקה מסויימת ואז זה עובר את הpre amp והלאה בשרשרת... השאלה היא איך אני מדמא את זה במחשב?
(יש הצעות לפלאגינים מסויימים או שיטות עבודה מסויימות?)
תודה.
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 21 ספט',05 09:29   
הבעיה היא שהכלי מראש הוקלט עם אקוסטיקה מסויימת, פרה-אמפ מסויים וגם לפעמים אפקטים מסויימים.
כל המוסיף גורע.
ואל תצפה מדגימות של Hypersonic להישמע כמו כלים חיים #biggrin
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19290
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 21 ספט',05 10:47   
יש אפשרות, שהיא לא תמיד מתאימה או עובדת לטובה, בה אתה משמיע את הכלי הדגום דרך אמצעי חיצוני ומקליט אותו באמצעות מיקרופון.
יש אפשרות להשמיע גיטרה מודגמת דרך מגבר גיטרה טיפוסי ולהקליט עם מיקרופון/DI
יש אפשרות להשתמש במדמי מרחב/אקוסטיקה/מיקרופונים (פלגים).
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: רביעי 21 ספט',05 12:07   
אני לא בטוח אם התכוונת לשימוש בסימפולים מוכנים - או שאתה הולך לסמפל את הכלים...

אם אתה מסמפל אותם, חשוב מאוד לשבת ולנתח את כל השכבות הדינמיות והטונאליות של הכלי לפני הסימפול, למצוא את הטונים החשובים לסימפול (או לסמפל את כולם, אם יש לך את המקום, הזמן והכלים לעשות זאת...) ולהקפיד על שרשרת הקלטה זהה לאורך הקלטת כל הסימפולים...
_________________
http://www.geekeenc.com - לחנון שבכם...
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: רביעי 21 ספט',05 13:27   
דבר חשוב הוא להתייחס אל הסמפל כאל כלי נגינה לכל דבר.

לצורך הדוגמא ניקח בנק דגימות של תוף Snare ו-"נעבוד" על שיר רוק.
במידה והסנר היה מוקלט חי, סביר להניח שהיה עובר קומפרסיה מסויימת בשלב המיקס.
הקומפרסיה כאמור מקטינה את התחום הדינאמי של התוף.
וכאן למשל בא עניין חשוב לידי ביטוי:
רבים חושבים שאפשר "לחסוך" עבודה בכך שננגן את תפקיד הסנר ב-MIDI תוך שמירה על Velocity אחיד. אבל... בפועל האחידות ב-Velocity תגרום לסמפלר להנפיק את אותו הצליל בדיוק עבור כל מכת סנר.
מצד שני, אם ניצור את תפקיד הסנר בעל Velocity משתנה מאוד, נשתמש במגוון רחב של דגימות ולכן התפקיד ישמע פחות "מכונה". לאחר מכן בשלב המיקס, נוכל לבצע קומפרסיה של הסנר וליצור תחושה של "כלי אמיתי" שעבר טיפול באולפן.


דבר חשוב נוסף שכדאי לשים אליו לב הוא "איך הצלילים מתחברים".
אחד הדברים שנותנים תחושה "חיה" למוסיקה היא לא הצלילים עצמם, אלא החיבור בין הצלילים.
כאשר אתה יוצר תפקיד MIDI, תדמיין נגן באולפן ותחשוב איך הוא היה מנגן את זה, והאם התפקיד "ריאליסטי" עבור כלי הנגינה אותו אתה מנסה לחקות. לדוגמא:
* לכל כלי נגינה יש את המנעד שלו. קלרינט שינגן C0 לא ישמע ריאליסטי.
* מתופף לא יכול לתת גם מכת סנר, גם HH סגור וגם crash בו זמנית (יש לו רק שתי ידיים...).
* אי אפשר לעשות Vibrato או Tremollo בפסנתר אקוסטי.
וכו' וכו'

אם תשתמש לפחות בכלי חי אחד בפרוייקט, הדבר ישנה את כל הפרספקטיבה.

צעצועים לאוזניים עוזרים לנו "לחשוב" שהכלי חי. לדוגמא "מכה" על תיבת תהודה של גיטרה תוך כדי נגינה, או דגימה של לחיצה על פדאל הפסנתר.
frankzappa
הצטרף: 25 יול' 05
הודעות: 514
הודעה פורסם: ראשון 25 ספט',05 22:53   
אני בדרך כלל מעביר סאונד דגום מסינטי (שהם בד"כ יבשים), דרך מכשיר מולטיאפקט חיצוני, עם סוגים שונים של ריוורב ולפעמים גם קורוס וויברטו, ומקליט את הסאונד מחדש כערוץ אודיו.
כאשר כל ערוץ מידי מוקלט בערוץ אודיו נפרד עם "טיפול" אחר, זאת כדי ליצור תחושה של
"Space" ולא של עיבוד דחוס.
_________________
Industry Standart
yoavcohen
Act Compatible
הצטרף: 24 מאי 03
הודעות: 961
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שני 26 ספט',05 02:00   
לפי דעתי המומחיות הראשונה בשימוש בדגימות, זה התאמה נכונה למטרה.
הרבה דגמיות נשמעות "חיות" שמשמעים אותם ב-DEMOים של החברה, גם אם הן לא עוברות דרך שום אפקט חיצוני (למרות שזה הרבה פעמים עוזר).

"הבעיה" וזה גם היתרון בהרבה בחינות של דגימות מוכנות, זה שהן כבר כאילו עברו חדר, פרהאמפ, קומפרסיה, EQ, ולפעמים עוד עיבודים כאלו ואחרים, וכמובן צורת הנגינה, ובחירת הכלי המתאים (למשל סוגי פסנתרים שונים וצורות הקשה שונות על אותו תוף לקבלת סאונד שונה).
תפקידו של צרכן הדגימות הוא לבחור מבין ים הדגימות את זאת שתתאים לאופי הקטע והמטרה, וכאן כבר מגיע תפקידן של האזניים והטעם האישי.

בדרך כלל דגימות יבשות יותר משאירות מקום להתאמה אישית למטרה כאשר אתה מלביש עליהם את האפקטים המתאימים לך.

לדוגמה אפשר להסתכל על דגימות תופים שם זה בולט במיוחד. כאשר לוקחים דגימת תופים רגילה היא כמעט תמיד מתאימה לסגנון מסויים. כאשר לוקחים דגימת תופים יבשה קל יותר להתאים אותה למטרה אחרי שמשחקים עם ה-EQ ומעבדים דינמיים, וזה הרבה פעמיים נשמע אמיתי יותר.

עד כאן הקטע בבחירת הדגימה.

אחרי שבוחרים את הדגימה, צריך שהתפקיד שמנגנים יתאים לכלי. כלומר לא לנגן עם צ'לו תפקיד מהיר מדי שמתאים לכינור או במנעד שהצ'לו לא מגיע אליו בכלל כי זה יישמע מוזר.

אחרי התפקיד מגיע שלב הביצוע שגם בו, צריך לזכור שלמרות שבד"כ מדובר במקלדת יש לנסות לנגן את התפקיד כך שיישמע מתאים (נניח לפעמים בסקסופון יש תוספת אוויר באפטר-טאץ' - להשתמש בה בגבול הטעם הטוב, ולא לשחק עם הפיץ' בנד בכלים שזה לא מתאים להם).

כמובן שגם נגינה חוזרת במקום COPY PASTE עוזרים. כפי שאמרו מעלי.

אחרי כל זה, כדאי להתייחס לערוץ כאל ערוץ אודיו גולמי ולהתחיל לטפל בסאונד כמו שמטפלים בכל כלי, ולא להשאר עם כל מיני Reverbים ברירת מחדל שבאים מתוך המודול, כי לעצלנות יש מחיר.

בהרבה מקרים, מומלץ להחליף לפחות חלק מתפקידי המידי בכלים חיים, ואז זה כבר נותן מספיק אווירה אקוסטית בשיר וזה גורם גם לשאר הכלים להשמע משכנעים יותר.

יואב.
_________________
www.YoavHaCohen.com - יואב הכהן.

Logic Pro 8, FF800
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון