תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 03:30
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה הן פאזות, פאזה? phase, מופע
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (530) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
hitphy
Act Compatible
הצטרף: 27 פבר' 02
הודעות: 710
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: רביעי 12 מרץ,03 17:21   
ReuvenM :
**הערה חשובה : אי אפשר להגיד על משהו שהוא הפוך בפאזה, כל עוד הוא לא מושווה למשהו אחר כדמותו. מדובר בהשוואה של מרחק/זוית בין שני דברים מאותו המתחם.
לדוגמא: אי אפשר להגיד שהמיקרופון שזה הרגע חיברת הפוך בפאזה! אפילו אם הכבל שלו הפוך בחיבורים. ואפילו אם הוא בעצמו הפוך פעמיים עם הראש לרצפה.
כל עוד אין משהו אחר השוות אותו אליו (במקרה הזה מיקרופון נוסף בסמוך הוא דוגמא מצוינת), אי אפשר להאשים אותו בהיפוך.


תרשו לי להחיות את הת'רד הזה לצורך מספר שאלות.
מחר אני אמור להגביר איזה הצגה חובבנית של מגמת בית-ספר (בהתנדבות)
לדברי ראובן , הגדרת "הפוך בפאזה" חייבת בהשוואה למשהו אחר כדמותו.
נניח שאני מציב מיקרופון על רצפת הבמה , המיקרופון קולט את הסאונד הישיר מהשחקנים על הבמה
אבל בנוסף קולט השתקפות דיליי מהרצפה.
האם שילוב של הסאונד הישיר והמעוכב ביחד אמור לגרום לביטול פאזה?
האם הסאונד שיצא לא ישמע כאילו עבר בפילטר שמשתנה בהתאם להליכה והדיבור של השחקנים על הבמה?
תקנו אותי אם אני טועה.
תודה!
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19376
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 12 מרץ,03 19:18   
למרות שהבעיה שציינת מתרחשת יותר עם שני מיקרופונים המצויים במרחק שונה ממקור הצליל מוקלט/מוגבר, ורק כאשר הם ממוזגים (במיקסר) למכנה משותף, הדוגמא שהבאת מתקיימת ונכונה גם היא, כיוון שמדובר בגלי קול, ישירים ומושהים, המתמזגים ליד המיקרופון.
כן, זה יכול ליצור בעיה, למרות שבמקרה שלך לא הייתי חושש כל כך.
זו בעיה אקוסטית ידועה בחדר בקרה או אולפן ביתי, היכן שגלי הקול מהרמקול פוגעים במשטחים וחוזרים בזוויות מופע משתנות אל אוזן הטכנאי, שם יוצרים היענות מוזרה המשתנית עם המיקום של המאזין, וזו אחת הסיבות לשימוש ברמקולים ל"שדה קרוב"...
אגב הגברה מהריצפה, ובאותו הקשר ממש, קיים מיקרופון העושה שימוש בתופעה זו (החזר ממשטח), והוא מכונה Boundary Microphones או PZM.
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
אופן השימוש: על הריצפה, הקירות, ארגזים וכו', לוכדים איזורית.
Dror_Shi
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3169
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שני 24 מרץ,03 16:42   
האם מישהו יודע וניסה כבר את האפשרות של הקלטת ערוץ באופן רגיל,
אחר כך להקליט ערוץ שהפאזה בו הפוכה בחלק מהכלים ולשלב את שניהם?
הבנתםלמה אני מתכוון?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19376
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 24 מרץ,03 16:54   
עשו את זה משחר ההיסטוריה של אודיו ועד היום. איכויות הסאונד, מיקום ושילוב מבוססים על זה.
אתה עושה את זה בעצמך, במודע או שלא,
כמעט כל אי.קיו. או tone control (על זה חלקם מבוססים), וגם מכשירי אפקטים עושים שימוש מסיבי בשינויי מופע.
בואו נתייעל: אל תשתמשו במושג "מופע הפוך" בצורה פזרנית.
"שינוי מופע" או "זוויות מופע" יותר מכובדים לתיאור נכון של דרכי עבודה ומימוש טכנולוגי, ו"היפוך מופע" לסימון בעיה.
אין ב"פאזה הפוכה" לתרום לנו, מלבד עבודה מעבדתית או שקט נפלא.
פעם בניתי מיקסר שבו כפתורי הצידוד היו משולבים בשינויי מופע.
מיותר לציין שזו היתה חוויה אורלית, ולעומת ימי התקליט בו שינויי מופע מסויימים היוו בעייה בחירוץ הוויניל, כיום ניתן ורצוי לתת חופש לדמיון הזווית. והכלים זמינים מתמיד.

רק צריך שהאוזן תבחין בכך.
CosmoGrill
Act Compatible
הצטרף: 27 ספט' 03
הודעות: 797
מיקום: NYC
הודעה פורסם: שבת 11 אוק',03 02:38   
הממ... שרשרת מעניינת מאוד, ובעקבותה התחלתי לשחק עם העניין הזה כבר במשך כמה שעות,
אבל, עם קשר או בלי, איך תסבירו את זה שהמוח שלנו מפריד בין סאונד שבא מלפני לבין אחר מאחור? (בנוסף להפרדה שהוסברה בין ימין לשמאל)
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שבת 11 אוק',03 09:46   
ראשית, עלי לתקן:
יש הבדל עצום בין מה שקורה במוח באזורי השמיעה שלו אשר נמצאים מחלקו הימני (כנראה!!!*) לבין מה שקורה במוח באזורי העיבוד או ליתר דיוק, בחלק המוח אשר אחראי על סיכום הנתונים - הגשטעלט, בעגה הנוירו-פסיכיאטרית.
ובכן, אם אנחנו שומעים באופן תקין - אות אשר מוקרן לכיוונינו באופן תקין (לא צריך מעבדה בשביל זה), ואם אין בעיה מיוחדת עם האזורים הנוירולוגים שציינתי למעלה, ואנחנו מחפשים את אזור המרכז של זווית המופע:
אז אנחנו לא שומעים יותר חזק בנקודת האמצע, אנחנו גם לא מקבלים סיכום שונה של רכיבי הצליל (בהנחה שכאמור אנחנו מאזינים לאות זהה בפאזות זהות).
גם המוח שלנו לא מקבל או מעבד אינפורמציה שונה.
ההבדל היחידי הוא באותו אזור שאחראי על סיכום האינפורמציה והתגובה העיצבית.
מה שאנחנו כן מקבלים זה נפח וצפיפות (density) שונים של אינפורמציה.
אזור הגשטעלט מסכם את זה ומאפשר לעצבים להגיב.
התגובה העיצבית הזו נועדה לאפשר לנו לווסת את האנרגיה ההתקפית (תוקפנית אצל פרוייד) שלנו ע"מ שנתנהג שונה מול חיפושית ומול דינוזאור.

זה לעניין העוצמה. בחיפוש נקודת המרכז, אל תחפש את אלמנט ההגבר אלא את אלמנט הנפח. (לצערי, אצל חלק ניכר מהמאזינים, אין הבדל בין השנים - עוצמה ונפח, אבל זה כבר לשרשרת אחרת שכותרתה: F*-k אתה מוסיקאי או סנדלר?

לענין ימין שמאל אחורה קדימה.

באוזן הפנימית, בחלק הקרוי "האוזן הפנימית" מצוי איבר הקרוי "איבר שיווי המשקל". הוא בנוי באופן כזה שבאמצעות האוזן את אחראי לכל מיקומך הגרוויטציוני במרחב. (אגב, שכחת למעלה למטה).

עוד על האוזן:
כאן
וכאן

* רשמתי "כנראה" למרות שהנושא הזה כבר די ברור. בכל מקרה, אין אדם בעולם שיכול לשים את הראש תחת גליוטינה ולומר "אני יודע ומבין את פעולת המוח האנושי באופן מוחלט. האזור הזה נמצא בטוח בדיוק כאן.
plato
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
הודעה פורסם: שבת 11 אוק',03 14:30   
נוסיף ונציין שאף אדם ( בריא ) אינו משתמש רק בחוש אחד על מנת להבין מה קורה ...
בשביל לדעת במדויק מהיכן בא הצליל אתה תשתמש בעיניך ( על מנת לוודא במאה אחוז ) לגלות מאיפה הוא בא בדיוק ... כמו כן אתה תטה את ראשך למספר כוונים עד שתקבל מספיק רמזים בשביל לקבוע מאיפה בא הצליל בדיוק ...
המוח הוא מערכת מתוחכמת ...משולבת ...שלפעמים עצם הסתמכותנו על אלקטרוניקה וטכנולוגיה אנו מנוונים אותה...היא מערכת פנימית (ביולוגית ) וגם מערכת חיצונית ( מסתמכת על רמזים שנמצאים חוצה לה על מנת לפענח סוגי מידע שונים , כגון : קרוב -רחוק , כהה -בהיר ועוד ) ... ועוד ועוד ועוד ...

צהריים טובים .
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19376
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 12 אוק',03 09:34   
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

ועוד קצת: מבנה האפרכסת הוא לא סתם "חתיכת סחוס ועור מקומט" #smile הוא משמש לניתוב רב-תחומי מקדים של רמזים אקוסטיים, אותם מעבד המוח הנ"ל למטרות כיוון ומרחק.
YOH-GrafiX
הצטרף: 06 אוג' 02
הודעות: 36
מיקום: ירושלים
ואחריי זה עוד אומרים
הודעה פורסם: חמישי 12 אוג',04 21:10   
ציטוט:
ועוד קצת: מבנה האפרכסת הוא לא סתם "חתיכת סחוס ועור מקומט" הוא משמש לניתוב רב-תחומי מקדים של רמזים אקוסטיים, אותם מעבד המוח הנ"ל למטרות כיוון ומרחק.


ואחריי זה עוד אומרים שאין פה "חשיבה מקדימה" של חוכמה מאוד מדויקת עד כמה שאפשר
להגדיר את זה כך.

ושהעולם נוצר מפיצוץ #headphones

נו באמת !!!!
יש לי את ההוכחה שזה לא נכון
עובדה
אחרת כולנו הינו חרשים #thumbsup

אחלה שרשרת
יוחאי
בנציון
Act Compatible
הצטרף: 29 מרץ 04
הודעות: 379
מיקום: Bney Braq
איך הופכים Chorus.
הודעה פורסם: שני 27 דצמ',04 00:01   
ברשותי כמה קטעי mp3 שמפגם ב Rip כנראה - נשמעים כאילו יש עליהם Chorus. לפי האמור לעיל, אם נאמר שיש לי את הערכים של האפקט, איך אני הופך אותו. ?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4   הבא
עמוד 3 מתוך 4

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון