תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 20:03
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
reaktor
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  liran_ziv  
הצטרף: 18 נוב' 04
הודעות: 74
מיקום: חיפה
reaktor
הודעה פורסם: ראשון 09 אוק',05 08:33   
אפרופו הריאקטור,איך הוא?אני זוכר שהוא היה לי מאוד מסובך להפעלה
אבל יאמר לזכותו שיש לו מגוון רחב של סאונדים-חבל על הזמן.
יש הבדל מהותי בין סינטים שונים כשמדובר בוירטואליים או שזו אותה הגברת בשינוי אדרת?

:razz: :yuck:
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: ראשון 09 אוק',05 20:11   
בוא נגדיר את ריאקטור כ "הכל מהכל" ..... אין סוף למה שאפשר לעשות עם התוכנה .
הכל עניין של , כמה עמוק אתה מוכן לחפור "בקרביים" של התוכנה . יש לך את האפשרות לבנות סינט משלך שישלב בתוכו כמה שיטות סינטוז , כמה סוגי פילטרים שתרצה , כמה מעטפות , אפקטים , וכו' .... וכל זה תקף גם לגבי אפקטים ועוד הרבה כלים אחרים לעיבוד ושאר ירקות . יש לך את הסבלנות והידע ? מה טוב התוצאות לא מאכזבות .
ציטוט:
יש הבדל מהותי בין סינטים שונים כשמדובר בוירטואליים או שזו אותה הגברת בשינוי אדרת?

יש ... מהותי מאוד , תן לאוזניים שלך להחליט . כמו שיש הבדל בין סינט חומרה X לסינט חומרה Y ההבדל קיים גם בוירטואלים . לכל סינט יש את המנוע שלו , אפשרויות הסינטזה שהוא מציע , סוג הפילטרים שהוא עושה שימוש בו (ואני לא מדבר על LP , HP , BP במובן הפשוט) . מסובך להפעלה זו הגדרה לא ממש נכונה . יש כאלו שיראו בה כתוכנה סופר מסובכת ויש כאלו שיתענגו על כל שניה של התעסקות עם התוכנה . בהיכרות ראשונית איתה היא דיי מרתיעה אבל כשקוראים ומנסים להבין איך הכל עובד ותוך כדי משלבים עשיה והתנסות היא ממש ידידודית. בעיקרון יש לך סינטים , אפקטים , ועוד כמה כלים שכלולים בה כברירת מחדל , אין הרבה מה להסתבך, זו כבר נקודה טובה להתחלה . ויש לך את כל חבילות התוספים :
Reaktor Sessions , Reaktor v User Library . שאיתם ממש אין מה להסתבך .
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שני 10 אוק',05 03:04   
אם אתה בעניין של ללמוד סינטזה לעומק ולהבין את המבנה המודולרי של סינטי אנלוגי - התוכנה הזו היא התחלה מצויינת.
על פניו, התוכנה מציעה שלל מודולים בכל מיני רמות "פיתוח" ובשלל תצורות.

אבל, אם אתה בעניין של פיתוח עצמאי של סינטים עם ייחודיות בסאונד ובצבע, כדאי לך להקדיש מחשבה לכמה דברים:

קח סטייק. אנטריקוט מיושן טוב - לא מהקפואים. עשה אותו על הגריל לדרגת הצלייה הרצויה.
טעים הא?
עכשיו קח סטייק עין קפוא. השרה אותו במרינדה חלומית ותבלינים בטוב-טעם.
למרות המרינדה ושלל אפקטים, האנטריקוט המיושן עדיין יותר טעים.
מסקנה? עם Reaktor תלמד לבשל מרינדות ולתבל, לא תלמד "לייצר" בשר משובח.
שלא תבין לא נכון.
אני לא רומז ש-Reaktor זה סטייק עין.
אבל.....
התוכנה הזו מאפשרת לך "לשחק" עם מודולים קיימים, ולא לכתוב מודולים בעצמך.
עיקר האלמנטים המבדילים סינטים אנלוגיים בסאונד אחד מהשני הם האוסילטורים והפילטרים.
כמו שאתה בטח יודע, אם תיקח אוסילטור מסינטי, Moog לדוגמא, תכוון אותו שייצר סינוס "טהור" ותבדוק את התוצאה, תגלה שהסינוס לא כ"כ טהור. זה מה שמיוחד בו.
אם אתה רוצה "לייצר אנטריקוטים" אין מנוס מלרדת "קצת" יותר לעומק מלחבר חוטים ולהזיז כפתורים שמישהו אחר כבר תיכנת עבורך.
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: שני 10 אוק',05 20:13   
ציטוט:
התוכנה הזו מאפשרת לך "לשחק" עם מודולים קיימים, ולא לכתוב מודולים בעצמך

אני לא מסכים איתך ........ ההגדרה של "לכתוב מודולים בעצמך" זה כבר להיכנס לרמת תיכנות והרבה מעבר . גם במוג הכי מורכב שקיים Modular Systems אתה משחק עם מודולים קיימים ולא "בונה" או "כותב" מודול בעצמך . אני חושב שאתה די סותר את עצמך בזה שאתה מצד אחד אומר
ציטוט:
עם Reaktor תלמד לבשל מרינדות ולתבל, לא תלמד "לייצר" בשר משובח
ומיד אח"כ אתה אומר ש
ציטוט:
שלא תבין לא נכון.
אני לא רומז ש-Reaktor זה סטייק עין.
אבל.....
התוכנה הזו מאפשרת לך "לשחק" עם מודולים קיימים, ולא לכתוב מודולים בעצמך

התוכנה מאפשרת לך לעשות הכל מאפס , ובשום אימולטור וירטואלי אין אפשרות לבנות או לתכנת מודולים דוגמת פילטרים אנלוגים , אוסילטורים אנלוגים מבלי לדעת להתעסק עם תיכנות ברמה של לכתוב אלגוריתם של אוסילטור או אלגוריתם של פילטר . אתה רוצה לייצר בעצמך בריאקטור ? לך על זה ..... אל תשתמש בסינטים או אפקטים שבאים כברירת מחדל , תתחיל מאפס עם חלון עבודה ריק לחלוטין ואם התוצאה לא תהיה "ייחודית בסאונד ובצבע" ..... אז אתה כנראה מדבר על סינטים ממאדים או שאתה עובד עם nasa על פיתוח סינט סודי #biggrin
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שני 10 אוק',05 21:27   
ציטוט:
אני לא מסכים איתך ........ ההגדרה של "לכתוב מודולים בעצמך" זה כבר להיכנס לרמת תיכנות והרבה מעבר

נכון. יופי הבנת. זה בדיוק מה שאמרתי.
ציטוט:
אני חושב שאתה די סותר את עצמך בזה שאתה מצד אחד אומר

דוגמת הבישול שלי בסה"כ באה להסביר את ההבדל בין מערכת מודולרית המיישמת רכיבים שנכתבו מראש, לבין מערכת שכתובה מאפס. היא לא השוואה בין ריאקטור לשום דבר אחר.
ציטוט:
התוכנה מאפשרת לך לעשות הכל מאפס ,

זה תלוי למה אתה קורא "מאפס". בשפה שאני מבין, לחבר מודולים קיימים אחד לשני זה לא מאפס.
ציטוט:
ובשום אימולטור וירטואלי אין אפשרות לבנות או לתכנת מודולים דוגמת פילטרים אנלוגים , אוסילטורים אנלוגים מבלי לדעת להתעסק עם תיכנות ברמה של לכתוב אלגוריתם של אוסילטור או אלגוריתם של פילטר

לא מדוייק. אפשר להנות משני העולמות. ראה כאן.
ציטוט:
ואם התוצאה לא תהיה "ייחודית בסאונד ובצבע" ..... אז אתה כנראה מדבר על סינטים ממאדים או שאתה עובד עם nasa על פיתוח סינט סודי

באמת לא צריך להגיע עד NASA, תודה.
התשובות לפעמים נמצאות במרחק חיפוש.

ואגב, כידוע לך בעולם הסינטזה נוטים להשתמש במינוח "תכנות" (Programming) עבור "כתיבת תוכניות ופריסטים לסינטים". יש הבדל בין תכנות כזה, לבין פיתוח אלגוריתמים או מידול אוסילטורים. זו בדיוק הנקודה שלי.
אני לא מנסה להגיד שכל הסינטים שנבנו בריאקטור נשמעים בדיוק אותו הדבר.
אני אומר שהסינטים שתבנה בריאקטור יהיו מוגבלים ברמה מסויימת, עקב מגבלת התוכנה שלך להכניס רכיבים משל עצמך.
Kirkagur
Expert
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 623
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שלישי 11 אוק',05 00:55   
החל מREAKTOR-5 בהחלט ניתן לבנות מודולים בעצמך. בגירסה 5 של התוכנה נוספה רמה נוספת של עבודה מתחת לרמת המודול וזו רמת הCORE CELL. ברמה זו ניתן לבנות פילטרים, אוסילטורים וכל דבר העולה על הדעת שעדיין לא ניתן לו שם. מה שכן, הדבר דורש השקעה שעלולה להחשב בחוגים מסויימים מטורפת.
אז הREAKTOR זאת אכן מערכת שמאפשרת לך לבנות סינטים, מכשירי אפקטים וכו' בהתאם לדרישות שלך ליכולות שלך ולידע שלך בסינטזה. ניתן להשתמש באנסמבלים מוכנים, לשרשר אינסטרומנטים, לחבר מקרו'S לכדי אינסטרומנט, לבנות מכשיר ממודולים או להשתגע ממש ולבנות מודולים בעזרת רמת הCORE.
גם תיכנות ברמת המודול בראקטור דורש ידע רב ומעמיק בסינטזה-סאונד-מתמטיקה. למשל, כדי לבנות מכשיר רוורב איכותי בראקטור (ובהחלט אפשר להוציא משם דברים באיכות גבוהה ביותר) יצתרך המתכנת מעבר לידע בכל אלה גם להעמיק ולחקור על רוורב, מכשירי רוורב שונים, סכימות של מכשירים וכדומה.
מי שמוכן להשקיע ולהעמיק בREAKTOR השמיים הם הגבול.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 11 אוק',05 01:06   
ציטוט:
החל מREAKTOR-5 בהחלט ניתן לבנות מודולים בעצמך. בגירסה 5 של התוכנה נוספה רמה נוספת של עבודה מתחת לרמת המודול וזו רמת הCORE CELL. ברמה זו ניתן לבנות פילטרים, אוסילטורים וכל דבר העולה על הדעת שעדיין לא ניתן לו שם. מה שכן, הדבר דורש השקעה שעלולה להחשב בחוגים מסויימים מטורפת.


האמת שאני היכרתי את גירסה 4, ואתה ממש מחדש לי כמה דברים.
בדקתי קצת ברשת את עניין ה-Core Technology וזה די דומה לתוכנות בלינקים שהצעתי למעלה #smile .יפה מאוד NI.

אז אני אתקן את עצמי.
כרגע החסרון היחיד של Reaktor הוא הצורך בתוכנה עצמה בכדי להריץ את הסינטים (גם במצב בו היא מופעלת כ-VST).
התוכנה שהוצעה למעלה מאפשרת לך לייצא את הסינט שעשית כ-Standalone VST.
Kirkagur
Expert
הצטרף: 04 נוב' 03
הודעות: 623
מיקום: חיפה
הודעה פורסם: שלישי 11 אוק',05 13:53   
לעובדה שמכשירים שבונים בREAKTOR חייבים את המעטפת של הREAKTOR כדי לתפעל אותם יש חסרונות ויתרונות.
החיסרון העיקרי הוא צריכת CPU גבוהה יותר של מכשירי הREAKTOR כי המעטפת של הREAKTOR צורכת כמות (קטנה) של משאבי מחשב.
היתרונות הם השימושים שאתה יכול לעשות במעטפת של הREAKTOR לצורך שיפור העבודה עם המכשיר. למשל:
1. ניתן לשנות את הSAMPLE RATE שבו עובד המכשיר. יעיל במיוחד כדי להמנע מתופעת הALIASING האופיינית למימד הדיגיטלי. כמובן שSAMPLE RATE גבוה יותר יגבה מחיר של CPU גבוה יותר.
2. ניתן לעשות מורפינג בין שני פריסטים שונים של אותו מכשיר בזמן אמת.
3. ניתן תוך כדי עבודה להכנס לקרביים של במכשיר ולהתאים אותו לצרכים הנוכחיים שלך.
4. ניתן לקבוע את הפוליפוניה ואת הUNISON תוך כדי עבודה.
ועוד אלף ואחת פונקציות שהמעטפת של הREATOR מאפשרת לך. במחיר של תוספת קטנה לCPU זה שווה.

לגבי הSYNTHMAKER - זוהי תוכנה בפיתוח שעדיין עמוסה בבאגים רבים ומשונים, ועניה במודולים מוכנים בשלב זה של הפיתוח. בכל אופו התכנות בה מסובך ופחות אינטואיטיבי מזה של הREAKTOR והיא מכוונת יותר למתכנתים מאשר למוסיקאים.

תוכנה קרובה יותר לREAKTOR היא SYNTHEDIT, שלא מזמן יצאה בגירסה מסחרית ראשונה, אחרי שנים של פיתוח. גם בSYNTHEDIT אפשר ליצא סינטי כVST. התיכנות בה מעט פחות נוח מבREAKTOR (לפחות לדעתי), לא ניתן ליצור בה לולאות פידבק (מגביל ביותר), והסאונד של המודולים האורגינליים שלה נחות בהרבה מהמקבילים בREAKTOR.
טוב, היא עולה 50$ והריאקטור 500$ :razz:

חתימה טובה לכל המתכנתים, המוסיקאים ושיבואו עלינו הרבה אנסמבלים מדהימים בשנה הבאה #beer
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: שלישי 11 אוק',05 19:03   
ציטוט:
האמת שאני היכרתי את גירסה 4, ואתה ממש מחדש לי כמה דברים.

והאמת שבזמן שכתבתי את ההודעה עלתה בי המחשבה הזו בראש שאולי אתה מדבר על גירסאות קודמות לריאקטור #smile , בכל מקרה מגרסה 5 היא הפכה לדבר מפלצתי ומורכב שיורד לדקויות ורמות תיכנות כ"כ מעמיקות שבאמת השמיים הם הגבול #biggrin
ציטוט:
ואגב, כידוע לך בעולם הסינטזה נוטים להשתמש במינוח "תכנות" (Programming) עבור "כתיבת תוכניות ופריסטים לסינטים".

נכון , רק שבמקרה הזה לא דיברתי על תיכנות ברמה כזו אלא ממש ברמה של "תיכנות" . וגם לתכנת ברמת סינטזה זה לא דבר הכי פשוט , להגיע למצב כזה שבו אתה יודע בדיוק מה אתה רוצה להשיג מבחינת הסאונד או לחכות כלי מסוים בעזרת סינטזה זה מכובד מאוד לדעתי .
ציטוט:
תוכנה קרובה יותר לREAKTOR היא SYNTHEDIT, שלא מזמן יצאה בגירסה מסחרית ראשונה, אחרי שנים של פיתוח. גם בSYNTHEDIT אפשר ליצא סינטי כVST. התיכנות בה מעט פחות נוח מבREAKTOR (לפחות לדעתי), לא ניתן ליצור בה לולאות פידבק (מגביל ביותר), והסאונד של המודולים האורגינליים שלה נחות בהרבה מהמקבילים בREAKTOR.

מסכים איתך לגמרי , לדעתי זה אפילו לא מדד להשוואה .
מבחן השוואה פשוט A\B כששתי התוכנות פתוחות ובשתיהן נבנה אוסילטור שייצר גל שן מסור עם פילטר HP (ובחרתי דווקא ב HP מהסיבה שרוב הויאסטים נופלים ברזולוצית פילטר שלהם כשזה מגיע ל HP FILTER) יוכיח שלרזולוצית פילטר של ריאקטור יש הרבה יותר עומק בזמן שב SYNTHEDIT הפילטר נחנק קצת לפני החצי .
בכלל האלגוריתם של הפילטרים של נייטיב נשמעים ממש טוב לדעתי ביחס להרבה ויאסטים שקיימים בשוק . לסיכום ..... בריאקטור השמיים הם הגבול #biggrin
חתימה טובה לכולם ושיהיה צום קל למי שצם .
ציטוט:
ושיבואו עלינו הרבה אנסמבלים מדהימים בשנה הבאה

אמן ואמן #biggrin
plato
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
הודעה פורסם: שלישי 11 אוק',05 22:43   
מכיוון שבריאקטור יש לך שליטה על כל הרכיבים זה מוסיף גמישות במהלך העבודה ...
בדיוק כמו טיפול בבעיה ש"נתקלנו" בה היום אנוכי וקירקגור ...הוצאנו במיקס דאון דיסטורשיין (מעשיי ידיו של קירקגור) במונו כשרצינו סטריאו ... בשניות הפכנו את האפקט ממונו לסטריאו .
באמצעות כניסה ל"מרכיבים" של האפקט .
בVST זה בעיה אחרת .
בגדול ליצירת VST מ"אפס" יש יתרונות לא מעטים על הריאקטור ...אבל "ייחודיות בצבע וסאונד" זה עניין לא קטן של כשרון (כמו בכל דבר אחר ) .
הצצה קטנה לאפקטים ומכשירים שבנה קירקגור יגרמו לך להבין שזה לא "במה ?" אלא "איך ?"
בקרוב יעלה האתר שלו ...

כרגע אני נהנה לבדוק את פרותיו אצלי במחשב ... #thumbsup
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון