תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 23:03
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כיצד לקרוא : Phase Correlation Meter?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  gilaviad  
הצטרף: 05 דצמ' 03
הודעות: 1
מיקום: יבנה
כיצד לקרוא : Phase Correlation Meter?
הודעה פורסם: שלישי 15 נוב',05 12:43   
שלום רב,
רציתי לדעת כיצד לקרוא Phase Correlation Meter וכיצד הוא אפקטיבי במהלך המיקס/מאסטרינג.
:?:
גיל.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19317
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 15 נוב',05 15:57   
בדיקת תאימות-מונו מהווה את הצורך הראשוני בחיווי שכזה, ולא רק למטרת השמעה במונו, אלא גם להערכת התפישה של הסאונד היוצא משני מקורות (סטריאו) בתוך המוח.

למה?
אנו רוצים להבטיח שכלי/תפקיד ביצירה יפוענח נכון ברמקול של המאזין, וזאת לנאמנות קרובה ככל האפשר למקור, דהיינו - למה ששמענו בעת היצירה עצמה.

אפשרויות
- אם האות הינו זהה בשני הרמקולים, אנו נשמע אותו במרכז הראש, בהנחה שאנו מצויים מול הרמקולים במרחק שווה מכל אחד מהם, והעוצמה המושמעת היא זהה.
- אם האות זהה בשני הרמקולים, אך הפוך במופע (פאזה) בצד אחד (לאמור, 180 מעלות של זווית מופע ביניהם), שני מקורות הצליל (מכל רמקול בנפרד) יתמזגו אחד אל השני לכדי היעלמות מלאה, וזאת כיוון שנוצר כאן סיכום של אחד ועוד המינוס שלו (ראה "מופע", "פאזה", כאן בפורום לפירוט).

כיצד זה קורה?
- הנ"ל אינו מצב טבעי של מיקס, אולי מצב של תקלה בחיווט או התקנה, אך אפשר שנשתמש בשני מיקרופונים על אותו מקור צליל, ולאחד מהם יהיה כבל הפוך-מופע, ואז נקבל בתוצאת המיזוג של שני הערוצים צליל רזה, חיוור ואולי אפילו מחוק.
- גם השימוש במעבדי צליל ואפקטים תורם לשינויי מופע, כחלק אינטגרלי מהתהליכים היוצרים את התוצאה המבוקשת (דחיסה, השהייה, גוון צליל, כדוגמא).

תוצאה
- מכאן שיכול להיווצר מצב, נאמר במיקס, בו נעשה שימוש באיזה עיבוד צלילי, היוצר תוצאה הקיימת בשני הרמקולים, אך יש הפרשי מופע בהפקת הצליל של אותו תפקיד ספציפי (לאמור, הוא מופיע בשני הצדדים בעיבוד שונה המציב את שני האותות בזווית מופע מנוגדת בצורה מלאה או חלקית), מה שיוביל לסאונד שהוא אולי במכוון נדרש להיות כזה, או שלא. במקרה שהוא לא נדרש, אפשר שנשמע שינוי בצבע, התנהגות מוזרה בהיענות התדרים של התפקיד, או שהוא ייעלם ויחזור מדי פעם, או אפילו ייעלם לחלוטין.

הכרחי?!
לרוב, אוזן מאומנת היטב יכולה להבחין בכל אלו. לעתים לא ניתן לסמוך על האוזן, או שתנאי הסביבה אינם מאפשרים האזנה איכותית/ביקורתית, ואז שעון הקואורלציה עשוי לעזור.

חיווי
שעון חיווי שכזה מציג את זווית המופע שבין האות שבצד שמאל לימין, מראה בזמן אמת נקודות רגעיות של סטיה, ובצורה רציפה את ההתאמה למונו (מצב האזנה המתרחש בהתקנים שונים, כמו שמיעה בציבור, טלויזיה, רכב ועוד), שאפשר שנרצה מאוד שלא תופק בצורה המשנה את היצירה שלנו.
כיוון שהמשקל של טעם ואמנות הינו כבד מאוד בכל הקשור לצבע ומיקום, לא תמיד סטיית המופע היא בעיה, אלא תוצאה של הקלטה או עיבוד מרצון.
בעבר היתה בעיה רצינית עם הפרשי מופע, וזאת בתקופת הווינילים (תקליטים), היכן שהפרשים גדולים היו יוצרים בעיות בחריטה ומכשילים את יצירת המסטר.
על CD בעיה זו לא קיימת בשלבי הייצור.
על השעון עצמו אפשר שנמצא חיווי בערכים של זווית (0 ו-180 מעלות) או פלוס 1 ומינוס 1, המצויים במיקום מנוגד, להמחשת מעגל המופע או המרחק בין חיובי לשלילי, כאשר המרכז הוא הנטרלי.
כיוון שעוצמה משפיעה אף היא על היחס בין אות אחד לזה ההפוך לו (כמות הביטול ומיקומה משתנה), שעון חיווי מקצועי לא יהיה תלוי בעוצמת אות הכניסה, ויתעלם ממנה לחלוטין בכל רגע נתון. לאמור: לא משנה מה עוצמת האות, הוא תמיד יציג רק הפרשי מופע ולא עוצמה.



שימוש
לרוב מחברים את השעון בזמן הקלטה סטריאופונית (לשמירה על מקורות צליל החלטיים מבחינת מופע), או בזמן המיקס, לבקרת התוצאה הסטריאופונית.
בזמן הבקרה של החיווי נוכל לראות קפיצות אל עבר היקף המעגל או חיווי מספרי של הפרשים. ככל שהנתון יגדל או יתרחק בעיגול, כך כמות הסטייה.
לא צריך להתרגש מכל סטיית מופע בין הצדדים, בייחוד מאלה המתרחשות בחלקיקי שניה. זה טבעי.
אם צופים בסטיה גדולה קבועה, יהיה קשה אולי להחליט איזה מהתפקידים גורם לכך (אלא אם התצוגה מתאימה לקצב של אותו התפקיד), ובמקרה זה משתיקים בכל פעם תפקיד אחר (במיקס), ובוחנים כל אחד בתורו על שעון הפאזה, וכשמגלים את התפקיד האחראי לסטייה הזו, מעריכים אם זה תוצר נילווה-מכוון ורצוי, ו/או כזה שעשוי ליצור בעיה רצינית בעת הפקתו מחדש אצל המאזין במקום אחר, במיחוד בתנאים קרובים-למונו.

סימן קריאה
כדי למנוע טעויות בהגדרה, מומלץ לזכור שמדובר כאן בהשוואה בין מקורות צליל, כך שלא ניתן להגיד על מקור בודד שהוא "מוסט מופע", כיוון שיש להשלים התייחסות "יחסית למי".
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון