תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 21:33
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סאונד של פרקט
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (190) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  shavit7  
הצטרף: 26 יול' 05
הודעות: 82
מיקום: קיבוץ כפר עזה
הודעה פורסם: שישי 02 דצמ',05 18:06   
איך משפיעה רצפת פרקט על האקוסטיקה בחר?

מישהו יודע? :question:
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שישי 02 דצמ',05 23:18   
רצפת פרקט, או לצורך העניין רוב רצפות העץ (Hardwood Flooring), הינה חומר רפלקטיבי.
ההשפעה הברורה היא הגדלת ההחזרים המגיעים מכיוון הרצפה.

סוג זה של חומר (אגב, לא רק על הרצפה), אופייני מאוד לחדרים "רטובים" יחסית ("Live Room") ומאפשרים יותר "חדר" בהקלטה.

כמובן שהדבר תלוי גם בסוג ועובי העץ, ובמשטח עליו הוא מונח.
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: שישי 02 דצמ',05 23:31   
זה מעניין.
פרקט מחזיר יותר מרצפה רגילה?
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שבת 03 דצמ',05 00:53   
Seamus :
פרקט מחזיר יותר מרצפה רגילה?


זה תלוי למה אתה קורא "רצפה רגילה"....

צריך גם לקחת בחשבון כי לעץ (בניגוד לכמה חומרים רפלקטיביים אחרים) יש רזוננס פנימי יחסית גבוה, שמשפיע על סוג ואופי הצליל שחוזר ממנו.

זו למשל אחת הסיבות שבד"כ מייצרים תיבות תהודה של גיטרה מעץ, ולא מבטון, פלסטיק או שיש.

לכל חומר ישנו מאפיין הקרוי "עכבה אקוסטית" (בדומה לעכבה חשמלית), והוא מורכב מהתנגדות ותגובתיות (גם כן בדומה לעכבה חשמלית).
היחסים הכמותיים בין ההתנגדות והתגובתיות של החומר ישפיעו על מידת היסט הפאזה של גל הקול ה"מנסה" לעבור לתוכם, שבדיעבד ישפיע על ה"צביעה" (Coloration) הכוללת של החדר.
עכבה זו, כמו כל עכבה אחרת, הינה תלויית תדר.

זוהי חלק מהסיבה שכל חומר "נשמע אחרת" ביחס לספקטרום התדרים, והסיבה כי נהוג להניח חומרים שונים עבור הקלטה של כלי נגינה שונים.
לצורך הדוגמא, ישנם חומרים (כמו עץ ואבן) ה"מחמיאים" יותר לכלי הקשה ולתופים, מאשר לקול אנושי או אקורדיון.

שוב, החוקים טובים ויפים, אבל לא חסרות הקלטות שנשמעות מצויין דווקא בגלל ש"נשברו החוקים".
קח מכשיר ריוורב מבוסס קונבולוציה (כמו Altiverb או IR1) וטען לתוכו אימפולסים (דגימות) של חדר עץ, חדר אבן, חדר בטון וכו'...
ההבדלים ברורים מאוד.
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: שבת 03 דצמ',05 01:57   
א. סחטיין, הסבר מצוין לגבי העכבות - קראתי והבנתי בOne-Shot #thumbsup
ב. בדיוק חשבתי על דימוי הדהוד של שרותים מצופי קרמיקה לעומת בלוקים רגילים. עכשיו זה מובן יותר.
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
ziki
הצטרף: 10 אוג' 05
הודעות: 159
חייב לציין שתמיד אבל תמיד ההסברים של יונתן ממצאים ביותר :)
הודעה פורסם: שבת 03 דצמ',05 03:48   
תודה רבה על עוד עמוד מהנה >
מתי הספר יוצא ? אני בתור אנייי #smile

#thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון