תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 11:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  שיבי  
הצטרף: 19 פבר' 04
הודעות: 131
הקלטת מגבר גיטרה עם כמה מיקרופונים\בעיות פאזה
הודעה פורסם: שלישי 03 ינו',06 23:39   
פעם הייתי מקליט גיטרות (דיסטורשן) עם מיקרופון אחד (SM57). לא מזמן החלטתי שהגיע הזמן לנסות קצת דברים חדשים, ולשפר את ההקלטות של הגיטרה...
אז הוספתי את הSM58 שלי (בלי הפופר כמובן) וגם את הקונדנסר B1 שלי. כולם צמודים למגבר (יש לי רעש של מאוורר של מחשב בחדר ורציתי להרחיק את הקונדנסר מזה כמה שיותר #smile).
מילה אחת מתאימה לתוצאה שקיבלתי: חרא.
המשכתי לשחק עם הווליומים והכל, ציפיתי שהמיקרופונים 'ישלימו' אחד את השני אך במקום זה קיבלתי צליל אטום, מעפאן. המשחקים עם הEQ בקיובייס רק הוסיפו לי רעשי רקע (פצ, פצ, פצצ) ודיסטורשן נוסף.
חשוב להדגיש שברצוני לקבל את הקומבינציה שעשיתי לערוץ מונו אחד.
מיהרתי לחרוש את הפורום והגורם העיקרי שמצאתי לנכון להאשים הוא הפאזינג. הרי לפי מה שהבנתי, כשהגלים לא זהים ב100%, אז נוצר עיוות וחלק מהתדרים מתחזקים והאחרים מתחלשים.

אז מה בעצם הפיתרון בשבילי? ועוד שאלה: מה קורה לגבי הקלטת תופים? אף פעם לא נתקלתי בבעיות כאלה, אבל העיקרון דומה לא?
nox
הצטרף: 13 אפר' 03
הודעות: 256
מיקום: Antwerpen
הודעה פורסם: רביעי 04 ינו',06 00:04   
try maybe only with 2 mics
the sm57 close to your amp and b1 1m from your amp for the ambiance
try to move the b1 around till u get the sound u are looking for
sometimes more mics wont get u better sound
sometimes "kol a mosif gorea"if u know what i mean
peace
Barak
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: רביעי 04 ינו',06 00:06   
פתרון אחד אפשרי לפייזינג הוא להפוך פאזה במיקסר
פתרון אחר הוא למקם את המיקרופונים במרחקים שונים, להתחיל איפה שאתה ולשחק עם המיקומים תוך כדי האזנה.
למרות שלדעתי האישית אתה לאו דווקא נתקל בביטול פאזות, כבר ראיתי גיטרות מוקלטות מאותה נק' בדיוק עם 2 מיקרופונים שונים, השאלה היא כמה המיקרופונים רחוקים אחד מהשני.

מגבר גיטרה הוא רמקול, כמו שאם תשים את הראש ליד המוניטור ותפציץ ווליום זה סתם יכאב, ככה גם המיקרופון, לא ממקמים מיקרופן סתם בנקודה שרירותית, אלא בנקודה שנשמעת טוב.
יש גם משמעות למיקום מול פני הרמקול (קצוות הממברנה, ישר באמצע) וגם לזוית של המיקרופון.

אם אתה רוצה לנסות דברים חדשים, הייתי ממליץ לך על להתחיל במיקרופון אחד, להביא אותו לרמה שאתה מרוצה ממנה, ואז לחשוב מה יתן לך מיקרופון שני, ולהתחיל לשחק עם מיקרופון שני, ושתהיה מרוצה מהשילוב של שניהם (אם בכלל) רק אז לעבור לשלישי.

המיקרופונים ישלימו אחד את השני רק במידה והם יקבלו סאונד שונה (או יעניקו משלהם, אם יש להם תכונות שונות בצורה מאוד ברורה), למשל, מיקרופון קרוב דינמי, בתוספת אחד מרוחק קונדנסר, או למשל 2 בוקסות שונות אחת מהשניה שמוזנות מאותה גיטרה , מוקלטות ע"י מיקרופונים נפרדים, או בוקסה שיש לה יותר מרמקול אחד, ברמקול אחד תכוון מיקרופון לקצוות ובשני למרכז
shnautzer
הצטרף: 22 אוק' 03
הודעות: 67
מיקום: מאחוריך !
הודעה פורסם: רביעי 04 ינו',06 01:22   
אל תשכח שיש לך את האפשרות להקליט לערוצים נפרדים ואז לשחק עם 2 או 3 ערוצים ולהגיע לסאונד מספק בלי לסכם את כולם למונו.
_________________
just take it easy walter
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון