תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 10:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
להקליט גיטרה חשמלית עם קונדנסר
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
להקליט גיטרה חשמלית עם קונדנסר
הודעה פורסם: רביעי 04 ינו',06 18:01   
הגיע הזמן לעשות סדר בדברים.

עד היום לרוב הקלטתי גיטרה בעזרת D770 צמוד לממברנה של רמקול המגבר ( עם רווח של 5 מ"מ ) כאשר ווליום המגבר פתוח 3/4
חוץ מזה כמובן שישנם כיווני מיקרופון וטונציה כזאת או אחרת של המגבר וגם המיקום שלו בחלל החדר משפיע.

לפעמים ובנוסף הייתי מעמיד את ה-U87 במרחק מטר עד חצי מטר מהמגבר בזוויות שונות כדי לתת גוון נוסף לערוץ של הדינמי.

החלטתי שאני רוצה לנסות לקרב עוד את הנוימן כי הוא האופי שלו מיוחד יותר וכעת אני רוצה למקם אותו מול המגבר ממש ( כמה סנטימטרים ) כאשר הווליום במגבר הוא 3/4 ( מגבר 50 וואט )

האם פעולה כזאת יכולה לגרום לקלקולו/להרס שלו ?

מהם דרכי הפעולה שהייתם ממליצים לי לנהוג ע"פיהם וממה כדאי לי להימנע ?
_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: חמישי 05 ינו',06 09:29   
או ואי ..
היה לי החשש שאף אחד לא ידע לענות על כך מכיוון שכך בטח לא מקליטים בארץ...
לא תיארתי לעצמי שאף אחד לא ידע .. #biggrin
_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3887
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: חמישי 05 ינו',06 11:45   
VooDoo :
...D770 צמוד לממברנה של רמקול המגבר ( עם רווח של 5 מ"מ )
עושה לי צמרמורת רק לקרוא על קרבה כזאת לממברנה סימן קריאה
נגיעה קטנה, חוסר זהירות קל, ואתה בדרך להאוזמן...

בבקשה תגיד לי שהתכוונת ל5 מ"מ מהגריל... שאוכל לישון בשקט #biggrin

לגבי הצמדה של ה U87 לרמקול/מגבר, אין לי נסיון איתו אבל לדעתי כל עוד אתה מקבל סיגנל נקי ולא מעוות (תנסה להעלות את
ה level לאט, תוך כדי נגינה ובחינת האות, עד לנק' הרצוייה) אזי אין כל סכנה למיקרופון.
_________________
... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: חמישי 05 ינו',06 12:20   
nimrod :
VooDoo :
...D770 צמוד לממברנה של רמקול המגבר ( עם רווח של 5 מ"מ )
עושה לי צמרמורת רק לקרוא על קרבה כזאת לממברנה סימן קריאה
נגיעה קטנה, חוסר זהירות קל, ואתה בדרך להאוזמן...

בבקשה תגיד לי שהתכוונת ל5 מ"מ מהגריל... שאוכל לישון בשקט #biggrin

לגבי הצמדה של ה U87 לרמקול/מגבר, אין לי נסיון איתו אבל לדעתי כל עוד אתה מקבל סיגנל נקי ולא מעוות (תנסה להעלות את
ה level לאט, תוך כדי נגינה ובחינת האות, עד לנק' הרצוייה) אזי אין כל סכנה למיקרופון.


לגריל..סליחה.
השאלה לגבי הנוימן היא האם הצמדה בווליום 3/4 של המגבר לא תגרום נזק ?
_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
nox
הצטרף: 13 אפר' 03
הודעות: 256
מיקום: Antwerpen
הודעה פורסם: חמישי 05 ינו',06 13:22   
from neumann web site

ציטוט:


[english]Profile:
Microphone Finder
In a word: The Neumann classic. Three directional characteristics and switchable pre-attenuation ensure suitability for a wide range of applications.

For universal use
The classical studio mic for vocalists (soloists and background vocalists)
Announcer's mic for broadcasting, dubbing, voice-over
Overhead
Spot mic for wind instruments, strings (especially cello and double bass), piano, percussion
Note: To record instruments with very high sound pressure levels we recommend our mics with TLM circuitry

These are just some of the most common applications. We recommend additional experimentation to gain maximum use from this microphone.


from the neumann cd that i have here
if your amp is not above SPL of 127db
then u can use it
peace
barak
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: חמישי 05 ינו',06 16:39   
nox :
from neumann web site

ציטוט:


[english]Profile:
Microphone Finder
In a word: The Neumann classic. Three directional characteristics and switchable pre-attenuation ensure suitability for a wide range of applications.

For universal use
The classical studio mic for vocalists (soloists and background vocalists)
Announcer's mic for broadcasting, dubbing, voice-over
Overhead
Spot mic for wind instruments, strings (especially cello and double bass), piano, percussion
Note: To record instruments with very high sound pressure levels we recommend our mics with TLM circuitry

These are just some of the most common applications. We recommend additional experimentation to gain maximum use from this microphone.


from the neumann cd that i have here
if your amp is not above SPL of 127db
then u can use it
peace
barak


אני מבין מכך שאין לי בעיה להשתמש במיקרופון בטווח קרוב לגריל על מגבר של 30 וואט , אמת ?
_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: חמישי 05 ינו',06 17:50   
זה שהמגבר הוא 30W לא אומר כלום, קשה לי להניח שהוא מגיע לעוצמות כאלה , אך יתכן שברגעי שיא קצרים ביותר מגבר חזק יגיע לעוצמות שכאלה במרחקים שציינת.

מיקרופוני קונדנסר אינם רגישים לעוצמת קול גבוהה כפי שאנשים נוטים להניח ולרוב יכולים לעמוד בעוצמת קול גבוהה יותר ללא עיוות ממיק' דינמי.

מה שכן ציוד האולפן לא תמיד עומד בעוצמות שהמיקרופונים האלה מפיקים בתנאים הנ"ל אפילו עם המנחת מופעל, ביחוד בציוד האולפני למגזר "הבייתי" של היום שלא תמיד עומד בסטנדרטים אולפניים שהיו מקובלים בעבר.

עוד נקודה היא שלמרות שמיקרופון קונדנסר אינו ניזוק מעוצמת רעש הוא כן רגיש יותר לפגיעות מכניות שנפוצות באולפן כגון מכות ממקלות תופים , נפילות וכו.., גם גל ההדף שפולט תוף הבס נחשב מזיק (אם כי גם הוא מוקלט בהצלחה ע"י קונדנסרים), לכן השימוש בהם בקירבת איזורים כאלה הוא פחות פופלארי ולא דווקא משיקולי סאונד גרידא.

באופן כללי ההבדל בהקלטה יהיה בדיוק אותו ההבדל בין דינמי לקונדנסר בכל תחום אחר, הקונדנסר הממוצע יחשוף יותר פרטים, זה יכול להיות טוב או רע בהתאם לתוצאה הרצויה והתנאים בשטח.

אגב אם בכל זאת נהרס לך המיקרופון אני לא לוקח אחריות :splat:

נ"ב - אם כוונתך להישתמש במיק' דינמי וקונדנסר על אותה "נקודה" יש לקחת בחשבון שינו הפרש פאזה מובנה בין דינמי לקונדנסר עקב צורת העבודה והתגובה שלהם לשינויי הלחץ , אני לא בטוח כמה זה רלוונטי לנושא הקלטת מגברים הוית ואני מניח שבמילא אין כוונה להציב את 2 המיקרופונים באותה נקודה, ואין כוונה בהכרך להשיג הקלטה "טבעית" אבל רצוי לקחת את הנושא בחשבון.
  VooDoo  
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: ראשון 08 ינו',06 10:32   
shem_tov :


מיקרופוני קונדנסר אינם רגישים לעוצמת קול גבוהה כפי שאנשים נוטים להניח ולרוב יכולים לעמוד בעוצמת קול גבוהה יותר ללא עיוות ממיק' דינמי.

באופן כללי ההבדל בהקלטה יהיה בדיוק אותו ההבדל בין דינמי לקונדנסר בכל תחום אחר, הקונדנסר הממוצע יחשוף יותר פרטים, זה יכול להיות טוב או רע בהתאם לתוצאה הרצויה והתנאים בשטח.

אגב אם בכל זאת נהרס לך המיקרופון אני לא לוקח אחריות :splat:

.


תשמעו
אתמול בערב הקלטתי באמצעות ה-U87
כמה שעות טובות במרחק של 5 סנטימטרים מהגריל,

במילה אחת ..תענוג !
לא תאמן איזה איכות , האינפורציה שקיבלתי מהאוזניות היתה יותר איכותית פי כמה וכמה ממה שקיבלתי מהמגבר כאשר הורדתי אותם,ובמקרה הזה אני מדבר על הבדל ענק .
סאונד שמן , מלא בכל מיני נאונסים קטנים שלא באים לידי ביטוי בדינמי.
הקלטתי גיטרת פאז, דרייב וקלין ..בכולם קיבלתי תוצאה מדהימה.
שיני גם את המיקומים שלו ובכך היתה השפעה על אופי הסאונד.
עוד חוות דעת במהלך השבוע הקרוב.
_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: שני 09 ינו',06 00:23   
קדימה קדימה, להעלות דוגמאות.
אני בדיוק אוכל סרטים בנושא (יש דברים ש57 לא מסוגל לקחת, או שאני לא מסוגל לתת)
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
muzikhead
הצטרף: 20 אפר' 05
הודעות: 7
מיקום: תל–אביב
אל תוותר על הדינמי
הודעה פורסם: רביעי 11 ינו',06 01:47   
אומנם נכון שאין לך מה לחשוש לשלומו של ה 87,אך לא הייתי ממקם אותו כל-כך קרוב למגבר. למיקרופונים דינמיים טובים כמו ה-SM57 או ה MD421 ישנם איכויות וכוח שיהיה קשה לקבל מקונדנסר דווקא בגלל שהקונדנסר יותר טבעי.
עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון - אם אתה מקליט בסביבה אקוסטית לא אידיאלית, ה-87 במרחק של 1.5 מטר הולך לעשות לך צרות במיקס. מה שאתה רוצה לקלוט בעיקר עם הקונדנסר בנוסף לצליל הטבעי יותר זה את ה-Early Reflections של החדר ולכן הייתי ממקם אותו לא רחוק יותר מאשר 50-60 סנטימטר מהמגבר בנוסף לדינמי (רצוי 57, 421 - יש לי גם נסיון מעולה עם ה Blue Ball) שממוקם כ2-3 ס"מ מהמגבר. תקליט לשני ערוצים נפרדים כך שבמיקס תוכל לשחק עם הצבעים ללא צורך ב-EQ
מיקרופונים נוספים שעושים קאמבק לאחרונה הם מיקרופוני Ribbon שלא מעט טוענים שהם
אידיאלים לגיטרות.
לגבי עוצמות - אין צורך להפגיז.

#read טריק שלמדתי מטכנאי מפורסם שעוזר במיקום הקונדנסר ושומר על האוזניים - חבר את כבל
הגיטרה למגבר כאשר אתה אוחז בקצה השני ויוצר "באז" חשמלי. תאזין לבאז במיקומים שונים ליד המגבר. איפה שהבאז נשמע הכי טוב שם תמקם את הקונדנסר.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :