Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: שבת 28 ינו',06 06:58
על ה 57 או ה 604 כמה ס"מ מהכלי
_________________
This one goes to 11!!!
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שבת 28 ינו',06 08:53
בעיקרון, גם אני הייתי הולך על דינמי קרוב לעור. מה שעלול ללכת לאיבוד במיקום כזה הוא הססטיין של ה"דום" - אבל לפעמים זה דווקא טוב, מה גם שסביר שתקבל אותו מהדליפות שכן יהיו למיקרופונים האחרים.יתרון נוסף הוא מינימום של דליפות מכלים אחרים לתוך הדג'מבה וצליל בהיר ומפורט של מגע האצבעות בעור. אם יש לך בעיה עם תדרים נמוכים מוגזמים ומהדהדים נסה לשחק עם שיטות אטימה שונות בגוף התהודה - כלומר, גאפה ונייר טואלט. אם תראה שאינך מקבל מספיק מתדרים אלה נסה לעבוד עם קונדנסר מעט רחוק יותר מהכלי, אפשר בשילוב עם הדינמי (שים לב לביטולי פאזות), אפשר לכיוון פתח היציאה האחורי. גם דינמי במיקום זה יכול לעזור. כמובן שעצמת הנגינה של הנגנים האחרים והמיקום שלהם ישפיעו. נסה לא לשים כלים שקטים כמו למשל גיטרה אקוסטית או עוד ליד הדג'מבה. (בעיקרון, נראה לי שתהיה לך בעיה הרבה יותר קשה של דליפת הדג'מבה לכלים אחרים מאשר להיפך, אבל זה תלוי, כמו שאמרתי).
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שבת 28 ינו',06 12:06
טיבעי וללא זליגה לא הולכים ביחד, היות ועל מנת להקטין את הזליגות אתה צריך להיתקרב אל הכלי מה שכבר לא נשמע טבעי היות שכלים אקוסטים פולטים תדרים והרמוניות מחלקים שונים של הגוף ולא רק מהעור.
לא ברור באיזה סיטואציה אתה מקליט אבל מספר פתרונות שיכולים לעזור לך הם שימוש במחיצות אקוסטיות שונות בין הכלים כדי להקטין זליגות
מצד שני אתה יכול במקום להילחם בזליגות להישתמש בהם בחוכמה על מנת להשיג את הסאונד הטבעי בחדר ע"י משחק בהצבות וכ"ו.
אני בטוח שתקבל יותר תשובות אם תציין איזה כלים נוספים משתתפים בסשיין ומה בדיוק הסידור ואופי וסגנון הביצוע.