תפריט
שלום Anonymous ::: 2022, 20:11
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מנורות מנורות מנורות
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (110) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  Soundance Studio  
Act Compatible
הצטרף: 09 מרץ 02
הודעות: 336
מיקום: תל אביב
מנורות מנורות מנורות
הודעה פורסם: שני 13 פבר',06 17:56   
ברשותי 2 מכשירים של TLA שאני מאוד מרוצה מהם האחד 5050 IVORY 2 והשני הוא ה5060 גם מאותה סידרה, לאחרונה מישהו אמר לי שהוא שמע שאם מחליפים את המנורות במכשירים אז אפשר לקבל מהם תוצאות הרבה יותר טובות.
האם יש כאן מישהו שיש לו את אחד המכשירים והחליף מנורות בהם שיכול ליעץ לי על סוג המנורה ואיפה אפשר לקנות אותה?
אני באמת רוצה לדעת שאני מנצל את המירב שאני יכול מהמכשירים שלי.

אשמח על כיוון והסברים בנושא אם אפשר
_________________
אריאל ברנס
אולפני Soundance
מעצב סאונד ופס-קול
טכנאי סאונד ויוצר מוזיקה
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 13 פבר',06 22:28   
אם אתה אכן מרוצה מהמכשירים אז אין סיבה להחליף את המנורות.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 01:08   
http://www.tlaudio.co.uk/tlaudio/docs/tech/faq_1.htm

השאלה היא לאיזה שפורפרת אתה רוצה להחליף? מיצרן אחר או מדגם אחר?
לגבי יצרן, אם תקרא, הם אומרים שאין כל בעיה למרות שיתכנו הבדלים, לגבי דגם, בלי להתיימר להיות מומחה או מבין, אני מניח שהדבר בד"כ בלתי אפשרי מכיון שסוגים שונים הם בעצם רכיבים שונים שבנויים בצורה שונה ומתאימים לתפקידים שונים.

במכשירים של TLA משתמשים בשפורפרת 12AX7WA של SOVOTEK, אתה יכול למצוא חדשות כאלה או מדגמים דומים פה:
http://thetubestore.com/12ax70ectyp.html
המחירים לא גבוהים במיוחד, ככה שאם באמת בא לך להתנסות....


בלינק הזה יש קצת הסברים על שיקוליי GAIN בהחלפה (ננכתב לגבי מגברי גיטרה, אני מניח שהעקרון דומה גם למגברי מיקרופון) ומצגת פלאש קטנה שמראה לך איזה דגמים יכולים להתחלף ביניהם אם אתה רוצה להחליף יותר מאשר רק יצרן:
http://thetubestore.com/gainfactor.html

דעתי האישית היא שמדובר לא ב"הוצאת המירב" אלא בעיקר משינויי צבע ש"איכותם" נמדדת לפי העדפה אישית של המשתמש

עריכה:
בהמשך לדיעה שהבעתי למעלה, כדאי לקרוא את ההשוואה באותו אתר :
http://thetubestore.com/12ax7review.html
השפורפרות שבTLA לא הבריקו במיוחד ב"מבחן" הזה, ובתאור עצמו הועלתה הסברה שהן פופולריות בקרב יצרנים בעיקר בגלל העמידות הפיזית שלהן.
בכל מקרה, הועלתה גם הסברה שכל מכשיר מותאם לרכיב, ולכן הוא זה שיוציא את התוצאה הטובה ביותר במכשיר ספציפי.
מהכרות עם שוק הרכיבים , I call BS.

עוד נקודה מוזרה, בפרה אמפ של ART שברשותי, ישנה שפורפרת שמחירה גבוה ב50 אחוז מהשפורפרת שבמכשירים המדוברים של TLA.
זה תופס את העין בעיקר משום שהמכשירים הנ"ל של TLA עולים פי 3 ו4 מהמכשיר של ART(לפי מחירונים באנגליה) ולחסוך 4 דולר הפרש (במחיר ליחידה לצרכן) נשמע כמו חיפוף רציני.

אני מביע פה שוב דיעה אישית, שמבוססת בעיקר על היכרות מסויימת עם שוק הרכיבים ועל קריאת מספר מאמרים(הערב): נראה כאילו השפורפרות הנ"ל נבחרות משיקולי העוצמה שהן מסוגלות להפיק (הכוונה ל12AX7) ולאו דווקא משיקולי איכות, נראה גם שהיצרן נבחר משיקולים שאינם קשורים ישירות לסאונד אלא לעמידות המוצר ולמחירו.

לגבי ההחלפות, נראה שמעבר לדגמים בעלי עוצמת GAIN נמוכה יותר פותר בעיות של רעש עצמי במקרים מסויימים.
זה שיקול שלך בלבד, אם אתה רוצה לנסת ולבצע כזה שינוי.

הייתי שמח לקבל קצת מידע נוסף ממי שהתנסה בהחלפות כאלה, או ממי שמבין יותר ממני (אני "מבין" בערך מאתמול בצהרים) לגבי שפורפרות והסיכונים והשיקולים שבהחלפה.
  Soundance Studio  
Act Compatible
הצטרף: 09 מרץ 02
הודעות: 336
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 13:04   
ואוו שחר #clap תאמין לי לא ציפיתי לכזאת תשובה מפורטת הרבה תודה על הסקר,
אני יכול להגיד לך שגם אני חקרתי קצת אבל לכיוון של לחפש מישהו שעשה את זה
ומצאתי איזה אולפן שהיה לו את ה5001 של TLA שזה רבעיית PRE והם החליפו את המנורות בפרה הראשון למנורה של RCA ואת המנורה השנייה לפיליפס ואת השלישית לטלפונקן והם אומרו לי שאין מה להשוות איזה סאונד חם וגדול יצא להם מהמכשיר פשוט לא להאמין.
הם בודקים לי את הדגמים של המנורות ומאיפה הם קנו אותם.
אני מקווה שבקרוב מאוד אני אוכל לבדוק את זה באופן אישי מאוד מעניין אותי כל השינוי הזה והניפוח של המכשיר זה אמור לעשות פלאים.
#thumbsup
_________________
אריאל ברנס
אולפני Soundance
מעצב סאונד ופס-קול
טכנאי סאונד ויוצר מוזיקה
Tomer Iserovitch
Supporter
הצטרף: 05 ספט' 02
הודעות: 4077
מיקום: קריות
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 13:15   
נסה גם את המנורות של GROOVE TUBES חברה בעלת שם בתחום ייצור המנורות ומוצרים מודרנים מבוססי מנורות ברמת HIGH END מיקרופונים,פרהאמפים,קומפרסורים,מגברים וכדומה.

http://www.groovetubes.com/
_________________
www.Soundcloud.com/tomervalve - פרויקט מת.
www.Soundcloud.com/tomtomz פרויקט עכשיו.
"זה עולם אלקטרוני, קצת קשה (לסינטים) לדבר"
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 13:57   
הנה עוד מיתוס, השפורפרות של גרובטיובס , מיוצרות במזרח וברוסיה על אותם קווי יצור, וגם של "יצרנים" אחרים.
אפילו השם סובטק, שכביכול הוא רוסי, הוא בכלל שם מותג אמריקאי של חברה (new sensor) שמשווקת אותם בעולם.

ADD, כן, אנשים מדברים על שיפורים, במיוחד ממעבר משפורפרות זולות לשפורפרותNOS/JAN* אלה שפורפרות ששכבו שנים במחסנים (בעיקר צבאיים) כחלקי חילוף זמינים למכשור שפעל על שפורפרות, ולאחר שהמכשירים הוצאו משימוש הם נמכרו כעודפי צבא.

JAN=JOINT ARMY NAVY - שפורפרות שיוצרו לצרכים ובתקנים צבאיים.
NOS=NEW OLD STOCK - שפורפרות מייצור ישן שלא היו בשימוש ושכבו על המדף, להבדיל מ USED.

שפורפרות של פיליפס, טלפונקן RCA למיטב הבנתי כבר לא מייצרים, והסטוקים שלהם הם בד"כ NOS
http://www.tubedepot.com/tubesbybrand.html
פה אתה יכול למצוא ממגוון יצרנים שפועלים היום (במזרח ורוסיה) וכמה דגמים של שפורפרות JAN, כולל של פיליפס וג'נרל אלקטריק, שלמרות שהן יחסית יותר קשות להשגה (ככה טוענים) והמחיר שלהן באופן יחסי גבוה פי 10 עד 5 משפורפרות זהות מייצור חדש, עדיין אנחנו מדברים על כ50-60 דולר ליחידה.

למיוזיק סנטר בראשון לציון יש כלמיני שפורפרות סובטק ואלקטרו הרמוניקס שיכולות להתאים לך.
  Soundance Studio  
Act Compatible
הצטרף: 09 מרץ 02
הודעות: 336
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 14:22   
תודה שחר אני באמת אלך לבדוק את החנות הזאת לראות מה יש להם ובמקביל אני אחפש את המנורות היותר נדירות כי נראה לי ששווה להשקיע איזה 100$ ב-2 מנורות על מנת לשנות ולשפר את הצבע של המכשירים שלי , דרך אגב דיברתי עם אותם חברה שעשו את השינוי ובנתיים הם רכשו את הקונסולה מנורות של TLA והם מכרו את הפרה (למשינה שדרך אגב הולך להיות במופע האקוסטי שלהם אליו יתחברו האקוסטיות על תקן DI כמובן שאנחנו מדברים על ה5001) ואני הולך לשמוע את הPRE עם המנורות שהחליפו לו כדי שאני אוכל לשמוע מה ההבדל בין המנורות ולהחליט אם באמת להשקיע בכיוון.

הרבה תודה לך שחר על ההכוונה.
_________________
אריאל ברנס
אולפני Soundance
מעצב סאונד ופס-קול
טכנאי סאונד ויוצר מוזיקה
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 14:32   
עכשיו גם לי עשית חשק....
אבל לא נראה לי שאני ישקיע כאלה סכומים, אולי רק זוג MATCHED אחר לשמוע האם יש שינוי משמעותי
  Soundance Studio  
Act Compatible
הצטרף: 09 מרץ 02
הודעות: 336
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 17:38   
שחר, אילו מכשירים יש לך עם מנורות?
_________________
אריאל ברנס
אולפני Soundance
מעצב סאונד ופס-קול
טכנאי סאונד ויוצר מוזיקה
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שלישי 14 פבר',06 22:11   
אני לא מציע לאף אחד לקפוץ מהגג ולקנות שפופרות ב 100$ , מבחניי השוואה הם בעייתים בעסק הזה , ואנשים שמבצעים החלפה יקרה נוטים לשמוע הבדלים באופן פסיכולוגי, ולא תמיד מבצעים השוואות A-B כנדרש, נתקלתי באנשים רצינים שעשו השוואות A-B ולפעמים מצאו שדווקא השפופרות החדשות והזולות של סובטק נשמעו טוב יותר משפופרות נחשקות וקשות להשגה.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון