תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 15:17
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מוניטור לאולפן ביתי - מספר שאלות:
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (30) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
msmrodan
הצטרף: 23 יונ' 01
הודעות: 217
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: ראשון 19 מאי,02 07:39   


"אפשר גם לקנות מערכת ביתית של 1500 שקל ולעשות עליה בלאנס שתשמע אותו בדיוק במערכת אחרת או בדיסקוטק על דיסק צרוב, לא צריך להשקיע הרבה כסף על מוניטורים..."

האנה,

אין לי מושג על ה M-AUDIO שציינת אבל עם מערכת ביתית הוא לא יגיע רחוק, מנסיון. ה"בלאנס", כפי שאתה קורא לו, אמנם צריך להשמע טוב על מערכות ביתיות, אבל כדי להגיע אליו דרוש זוג מוניטורים מהימן ש"עוזר" לך למצוא תדרים, צלילים צורמים, בעיות במיקס, ומה לא..
kedar
הצטרף: 29 נוב' 01
הודעות: 214
מיקום: TLV
הודעה פורסם: שישי 24 מאי,02 06:25   
טוב, אז לעדכון...
לפני יומיים חזרתי הביתה עם זוג ה-krk rokit הדנדשים שקניתי, ואין מאושר ממני...
אחרי ששמעתי כמעט את כל המוניטורים בעיר, זו הבחירה שלי. הכל כמובן ביחס למחיר...
תענוג אמריקאי אורגינל.
K
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 00:10   
תתחדש קדר. כמה עלו לך? #biggrin
fish
הצטרף: 17 פבר' 02
הודעות: 43
מיקום: Los Angeles, CA
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 02:04   
היי, זה שאלה יותר לממוחים שביניכם.
במה שונים המוניטורים ממערכת בייתית?
האם אפשר לגרום לכך שהמערכת הבייתית תהיה FLAT אמיתי, ולא רק שכתוב לה בתצוגה FLAT?

דבר נוסף, הרי האנשים והקהל הרחב, מאזין למערכות בייתיות, אז למה לכוון את הסאונד לפי מוניטור מדוייק? - לפי הכיוון שלי צריך לקנות הרבה מערכות סטראו בייתיות מסוגים שונים ולעשות מיקס עליהם? - האם זה לא יניב תוצאה טובה?
Saibuster
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 234
מיקום: London
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 02:24   
שום מערכת סטראו לא תהיה פלאט לעולם.
יש לכולם איקיו פנימי שנועד להחמיא לסאונד.
נראה אותך יושב ושומע מוסיקה בכיף בns10 יותר מחצי שעה. אתה לא תרצה לשמוע מוסיקה יותר אחרי זה.

_________________
"Adventure, excitment , the jedi craves not these things"
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 02:36   
FISH כתב:

"דבר נוסף, הרי האנשים והקהל הרחב, מאזין למערכות בייתיות, אז למה לכוון את הסאונד לפי מוניטור מדוייק? - לפי הכיוון שלי צריך לקנות הרבה מערכות סטראו בייתיות מסוגים שונים ולעשות מיקס עליהם? - האם זה לא יניב תוצאה טובה?"


השאלה שלך על אותו משקל של:
למה להקליט ב24 ביט אם הקהל הרחב בכל מקרה שומע ב 16 ביט?


על שתי השאלות יש תשובות מורחבות בפורום. בדף לפניך יש תשובה חלקית של MSM.
בכל מקרה תמיד מומלץ להחזיק את 2 סוגי המוניטורים.
ובכלל כל המרבה הרי זה משובח. (קצת בנאליה לקראת השבת)


שבת שלום




_________________
Sartre knows it
fish
הצטרף: 17 פבר' 02
הודעות: 43
מיקום: Los Angeles, CA
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 03:42   
סליחה, אבל אני חושב שאתה טועה AMIT.

AMIT כתב:
"השאלה שלך על אותו משקל של:
למה להקליט ב24 ביט אם הקהל הרחב בכל מקרה שומע ב 16 ביט?"
לא קשור כל כך...
זה נובע ממקור אחר לגמרי. אני לא בטוח למה, אבל מאמר שקראתי בקישור מהאתר מציין את הסיבה האמיתית לכך.
והרי הקישור:http://www.digido.com/ditheressay.html

ולSaibuster, הגישה הקמצנית שלי תמיד צועדת לפני :smile: , ואני שואל, האם אפשר לעקוף אי קיו זה?... ואז אולי להגיע לתוצאות יפות כמו מוניטור?...
תודה על ההיענות!
AMIT
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 05:50   
יכול להיות שלא קלטת אותי.
השאלה שלך יכולה להשתמע ב2 צורות שונות.
איך שאתה מציג אותה:

1. למה צריך לעבוד על הסאונד בצורה שונה מזו שהקהל הרחב שומע אותה?

ובצורה שאני מציג אותה:

2. למה צריך לעבוד על הסאונד בצורה יותר ברורה, יותר נכונה ועבודה על יותר דקויות, עם תמונת סטראו בריאה יותר מזו שהמאזין שומע??

השאיפה היא להגיע לדקויות בזמן המיקס. ולחדד את הסאונד עד כמה שאפשר. כל אחד רודף אחרי המוניטור שייתן לו את התוצאה המבטיחה ביותר. מוניטוריים אולפניים נועדו כדי לספק לנו את הכלים לכך.

מוניטור פשוט לשמיעה משקר לנו בצורה מגוחכת, המיקס הנעשה בו יהיה קיצוני. וכך הוא ישמע מגוחך ו"לא קשור" במערכת ביתית אחרת עם נתונים אחרים לגמרי.
המוניטור האולפני שואף להיות אוביקטיבי. כך שבכל מערכת שתשמע את המיקס הוא ישמע הגיוני. הוא מאפשר לך להגיע לדקויות, באלאנס נכון, תמונה בריאה. הוא גם שואף להיות מאוזן יחסית מבחינת תדרים. אין לו את "הבסים המפוצצים של השכן מלמעלה " והוא לא נשמע פיצוץ כמו "המערכת החדשה שמני קנה לרכב"

זה בקצרה.
אני חושב שכבר דנו בזה. חפש: "מה ההבדל בין מוניטור אולפני לרגיל" או משהו כזה.

בצלחה בחיפוש.

_________________
Sartre knows it
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 05:55   
מר פיש, תתחיל בלעשות מיקסים על מערכת סטריאו, יכול להיות שזה בהחלט יספק אותך (במיוחד אם אתה מקליט בעיקר סקיצות לצורך עבודה לייב + להכיר חומר מקורי לשאר חברי ההרכב וכד'). גם אני לצערי לא יכול להשקיע במוניטורים כרגע מבחינה תקציבית והפתרון שלי הוא באמת מערכת סטריאו אבל (!) זה לא אומר שאתה צריך לוותר על כל שאר הטיפים שרצים פה בפורום - שני הרמקולים בהחלט ממוקמים במרחק שווה ממני ויוצרים בערך משולש, אין חזרה של בסים כל כך פשוט בגלל המבנה והעצמים בחדר וכן, הסאונד נשמע לא רע בהחלט, לא הייתי שולח שירים שהוקלטו כאן לאירוויזיון :wink: אבל אפשר להגיע לתוצאות משעשעות אם באמת משקיעים בזה. הרבה פעמים גם יהיה נחמד לשמוע דיסק שאתה מחשיב את ההפקה בו למושקעת ביותר כמו awake של dream theater או twilight in olympus של symphony x ושוב, זה תלוי סגנון (וכדאי להקשיב לכמה שיותר סגנונות ולא לפסוח על הקלאסיקות של פינק פלויד, דייר סטרייטס, ביטלס וכד') על מערכת סטריאו לעומת מוניטורים ולראות מה ההבדל... בד"כ באמת זה קשה להאזין קצת אבל זה שווה ואתה יכול לקבל תמונה של "לאן אני צריך למשוך את המיקס" בהתבסס על איך ש"אלבומי מופת" ( #biggrin ) מסוימים נשמעים ממוקססים על אותה מערכת שמע כמו זו עליה אתה ממקסס.

ואגב, קח בחשבון שמערכת סטריאו אכן נוטה להגיב בצורה לא כל כך לינארית ו"פלאט"ית לתדרים, חשוב לנסות לקלוט איפה זה קורה במערכת איתה את עובד ובכלל לנסות לעקוף כמה שיותר דברים בדרך לרמקולים (בהרבה מערכות או רסיברים תמצא כניסת אוקסילרי, לא תמיד היא מתפקדת בדיוק אותו דבר).
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19288
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 25 מאי,02 16:47   
שתי ההודעות האחרונות נותנות את המענה בצורה הטובה ביותר שאפשר, ומי שלא מבין יקרא אותן פעם נוספת.
תודה.
הדיון הזה ננעל.
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד הקודם  1, 2
עמוד 2 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון