תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 11:05
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
איך להגיע לסאונד באס סטייליסטי ברגאיי?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (55) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 356
מיקום: פלורנטין
איך להגיע לסאונד באס סטייליסטי ברגאיי?
הודעה פורסם: שבת 06 מאי,06 02:52   
אני צריך טיפים בשביל להגיע לסאונד באס סטייל מה שעשו בג'מייקה ובלונדון בתחילת הסבנטיז.
ברור שאין לי סיכויי לשחזר 1 ל 1 את הסאונד האנלוגי הנהדר שהייה אז, אבל בכל זאת אשמח לשמוע על טכניקות שיעזרו לי להגיע לסאונד הזה.
הגעתי לסאונד סביר ע"י משחק עם EQ וקומפרסור.
אבל עדיין חסר לי די הרבה בשביל להגיע לסאונד שאני מחפש.
אשמח לשמוע גם לגבי טכניקות במיקסים של רגאיי לסאונדסיסטמים, איך הם יוצרים את כמויות הבאסים העצומות, גם במקרה של בס אנלוגית?
תודה
#guitarist
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שבת 06 מאי,06 21:35   
איזה ראגאיי , איזה אומנים בלה בלה בלה

ראגאיי הרבה פעמים תלוי במערכת שמנגנת אותו, בסאונד סיסטמס הרציניים יש יותר ארגזים של באס מאשר במערכת טיפוסית להופעה או מסיבה

אם ראית פעם סרטים על הקלטות קלאסיות של ראגיי היית רואה שהכל הוקלט באמצעים מאוד פשוטים, אם צריך יותר באס פשוט מגבירים או מדגישים באיקיו

נדמה לי גם שקיים פדאל שמוציא גל שנמוך באוקטבה מהמוצא של הגיטרה, בכל מקרה באולפן קל ליצר כזה אפקט או עם פיץ' שיפט או עם סמפלר/סינטי
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 356
מיקום: פלורנטין
מצאתי את התשובה...
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 00:30   
shaharv, תודה על התשובה, אבל נראה לי שאתה קצת טועה.
לגבי סאונדסיסטמס, אני יודע בוודאות שבהרבה מקרים עושים רימיקס מיוחד למסיבות ובו מוסיפים תדרים נמוכים, כפי שאסביר בהמשך.
ברור שקומפרסייה וEQ הם כלים חשובים אבל לא מספיקים. לגבי משני פיצ', הם לא עובדים טוב בשביל הסאונד הזה, כי אם תוריד את הבס באוקטבה שלמה תקבל תדר נמוך מדי ואם תוריד בפחות מאוקטבה, תקבל הרמוניות שיכולות לדפוק את כל השיר.

מה שחבר אמר לי (וגם נוסה על ידי בהצלחה) שעושים זה בשביל להוסיף תדרים נמוכים לבאס ולבייסדראם מכוונים מחולל תדר על התדר הרצויי (אני השתמשתי במחולל תדרים בתוך טיונר של באס, לכן השתמשתי או בתדר 73 הרץ או בתדר 55 הרץ), מחברים את היציאה של המחולל למכשיר גייט ומפעילים את הגייט ע"י חיבור לערוץ של הבאס או של הבייסדראם. מה שקורה שה שהגייט נפתח ונסגר לפי הערוץ של הבס ובכל פעם שהוא נפתח הוא מוסיף לסאונד של הבס את התדר הנבחר וכך "מעשיר" אותו בנפח במיקס.

אני שם פה קישורים לשני קטעים, הראשון עם הוספת התדר והשני בלי ההוספה.
את הכל אגב הקלטתי בבית וזה שלב ראשוני של עבודה, מחר אני מקליט בראס, ואת השירה העלתי יחד עם חבר שתרם את קולו בטייק אחד בשביל לבדוק כמה דברים.
ובסופו של דבר אני הולך לעשות מזה דאב עם אפקטים וכו'.

אשמח לשמוע תגובות על הסאונד וגם עוד רעייונות לעיבויי הסאונד.


http://cubbe.org/reggae/yam128.mp3

http://cubbe.org/reggae/artibella%20(voc)mp3.mp3
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
Re: מצאתי את התשובה...
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 00:57   
Smilan :
shaharv, תודה על התשובה, אבל נראה לי שאתה קצת טועה.
לגבי סאונדסיסטמס, אני יודע בוודאות שבהרבה מקרים עושים רימיקס מיוחד למסיבות ובו מוסיפים תדרים נמוכים, כפי שאסביר בהמשך.

אם איי פעם ראית סאונסיסטם "מכובד" אני בטוח שראית את היחס בין סאבים לשאר האלמנטים, BASSBINS זה מה שכל סאונד מתגאה בו
ציטוט:

ברור שקומפרסייה וEQ הם כלים חשובים אבל לא מספיקים. לגבי משני פיצ', הם לא עובדים טוב בשביל הסאונד הזה, כי אם תוריד את הבס באוקטבה שלמה תקבל תדר נמוך מדי ואם תוריד בפחות מאוקטבה, תקבל הרמוניות שיכולות לדפוק את כל השיר.

אם לא ניסית לא תדע, אני לא מדבר על חצי אוקטבה אלא על אחת שלמה, אתה לא חייב לשנות פיצ' , אתה יכול לנגן בסינטי/סמפלר סאונד/דגימה של גל סינוס טהור למשל.
להוריד אוקטבה שלמה, זה לא כזה נמוך, גם עם הבייסליין שלך נע על איזור ה80 הרץ, אתה סה"כ יורד ל40 הרץ.
ציטוט:


מה שחבר אמר לי (וגם נוסה על ידי בהצלחה) שעושים זה בשביל להוסיף תדרים נמוכים לבאס ולבייסדראם מכוונים מחולל תדר על התדר הרצויי (אני השתמשתי במחולל תדרים בתוך טיונר של באס, לכן השתמשתי או בתדר 73 הרץ או בתדר 55 הרץ), מחברים את היציאה של המחולל למכשיר גייט ומפעילים את הגייט ע"י חיבור לערוץ של הבאס או של הבייסדראם. מה שקורה שה שהגייט נפתח ונסגר לפי הערוץ של הבס ובכל פעם שהוא נפתח הוא מוסיף לסאונד של הבס את התדר הנבחר וכך "מעשיר" אותו בנפח במיקס.

תסלח לי, אבל בהתחשב במה שאמרת קודם , אתה קצת מפגין בורות:
קודם כל , זאת בדיוק השיטה שהצעתי לך, רק עם טעות קטנה שגם אתה עלית עליה בעצמך, אתה מכניס כאן תדר קבוע, ולא תדרים (רמז: תוים) שעוקבים אחרי הבייסליין שלך, משמע אתה בעצמך מייצר הרמוניות שיכולות להיות לא נכונות, אולי זה עובד לך במקרים מסויימים, אבל זאת גישה קצת מוטעית לדעתי
73 או 55 הרץ זה סבבה, אבל אפשר לרדת גם אוקטבה שלמה מתחת לזה....
אפשרות נוספת ומאוד הגיונית היא המוניטורינג שלך, אני לא רוצה להכנס לדיון על מוניטורים פה, אבל באופן כללי, מוניטורים קטנים (ניר פילד) וחדרים קטנים (יחסית) יעשו לך חייים קשים עם הבאסים, אבל אנ ירושם את זה כהערה כי לא רשמת איפה אתה ממקסס
ציטוט:


אני שם פה קישורים לשני קטעים, הראשון עם הוספת התדר והשני בלי ההוספה.
את הכל אגב הקלטתי בבית וזה שלב ראשוני של עבודה, מחר אני מקליט בראס, ואת השירה העלתי יחד עם חבר שתרם את קולו בטייק אחד בשביל לבדוק כמה דברים.
ובסופו של דבר אני הולך לעשות מזה דאב עם אפקטים וכו'.

אשמח לשמוע תגובות על הסאונד וגם עוד רעייונות לעיבויי הסאונד.

http://cubbe.org/reggae/yam.m3u

http://cubbe.org/reggae/artibella.m3u

[/QUOTE]

לצערי אני לא יכול להקשיב, אני לא בבית
  Smilan  
Act Compatible
הצטרף: 18 אפר' 03
הודעות: 356
מיקום: פלורנטין
Re: מצאתי את התשובה...
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 01:33   
ציטוט:
אם איי פעם ראית סאונסיסטם "מכובד" אני בטוח שראית את היחס בין סאבים לשאר האלמנטים, BASSBINS זה מה שכל סאונד מתגאה בו


אני לא טוען שלסאונדסיסטמס הטובים אין יותר אלמנטים של באסים מאשר של תדרים אחרים, אבל אם תקשיב לדאבפלייטס של אבאשנטי או של שאקה תראה שהם תמיד מחזקים את התדרים הנמוכים.

ציטוט:
אם לא ניסית לא תדע, אני לא מדבר על חצי אוקטבה אלא על אחת שלמה,


דווקא ניסיתי, ועם פיצ' שיפטר לא קיבלתי סאונד טוב, כי בתדרים הנמוכים אוקטבה שלמה נתנה תדר נמוך מידי.

ציטוט:
אתה יכול לנגן בסינטי/סמפלר סאונד/דגימה של גל סינוס טהור למשל.

זה בדיוק מה שעשיתי.

ציטוט:
תסלח לי, אבל בהתחשב במה שאמרת קודם , אתה קצת מפגין בורות:
קודם כל , זאת בדיוק השיטה שהצעתי לך, רק עם טעות קטנה שגם אתה עלית עליה בעצמך, אתה מכניס כאן תדר קבוע, ולא תדרים (רמז: תוים) שעוקבים אחרי הבייסליין שלך, משמע אתה בעצמך מייצר הרמוניות שיכולות להיות לא נכונות, אולי זה עובד לך במקרים מסויימים, אבל זאת גישה קצת מוטעית לדעתי
73 או 55 הרץ זה סבבה, אבל אפשר לרדת גם אוקטבה שלמה מתחת לזה....


תדר קבוע (טהור) של 55 או 73 הרץ שמופעל באוטומציה עם הבאס כמעט ולא משפיע על איך שההרמוניה של הבאס נשמעת. הוא פשוט מוסיף גוון "עמוק" יותר לסאונד של הבאס.
תדרים מתחת ל55 הרץ כבר עושים בעיות ברוב המערכות שהן לא סאונדסיסטמס והמערכת הסטנדרטית שלי כמעט לא משמיעה כלום ב31הרץ.
לכן הרעיון של הפיצ' שיפטר לא נראה לי מוצלח במיוחד. אשמח לשמוע דוגמה שתשנה לי את ההתרשמות.

ציטוט:
לצערי אני לא יכול להקשיב, אני לא בבית

אשמח לשמוע מה אתה אומר אחרי שתקשיב לדוגמאות.
לילה טוב.
danny_bar
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 05:15   
נגינה.

הסטייל פה הוא קצת too much נגינה. ממה שאני שומע בסגנון הזה, הבייס בד"כ יותר למטה, מחזיק.
הולך, לא קופץ.
ממלא.
מעברים - הרבה גיטרה + בייס בסינק, ביוםיום לאו דווקא. יותר מחובר לתופים.

זה מה שאני שמעתי, לא מבין ב20hz . #biggrin
_________________
East of Eden
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 10:41   
לא כזה רע, למרות שאני שומע את זה ברמקולים של מחשב עם סאב....

אני גם עם דני, לא כתבת איך הבאס מוקלט, אבל מה שהכי בולט זה לדעתי שהנגינה דיי גסה, חסרת דינמיקה
מפה זה נשמע לי כאילו כן יש לאן לאן לרדת

השאלה הגדולה היא לאן אתה הולך עם זה, עם זה חומר לאנשים לבית, אף אחד לא שומע דאבים להנאתו בבית (הם גם "נגמרים" #ugh ), 7" שמגיעים לאנשים הביתה וגם לדיג'ייז לאו דווקא שוחים בבאס.

אם זה הולך להיות חלק מהופעה, לסאונמן שלך יש את כל החופש להרעיד את המערכת שתנגנו עליה
אם למועדונים, לי אישית מפריע עודף באיזור 80 וההרמוניות שלו, מאשר סינוס "מרעיד" ולא נשמע אוקטבה מתחת
הפתרון הכי טוב בשבילך לדעתי הוא לעבוד קודם מול רפרנס ולנסות לשמוע את הטרק עצמו על מערכת גדולה, וכמו שאמרתי , ראגאיי הוא לא תמיד שיא ה CORRECTNESS בכל מה שקשור לסאונד
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 12:38   
[quote="shaharv"], עם זה חומר לאנשים לבית, אף אחד לא שומע דאבים להנאתו בבית[QUOTE]
Speak for yourself #headphones

מסכים עם ההערות לגבי המלודיה.
תן לי בייס ליין פשוט של שתי תבות, ואני מסודר.
תן לגיטרה לעשות צ'ופניג ואני מאושר.

כמובן שאפשר לגוון מדי פעם, אבל ההנאה האישית שלי נובעת דווקא מהמונוטוניות המסוימת . לפחות בסגנון הנ"ל.

ואכן, בפעם האחרונה ששמעתי את באבאשאנטי נותן סט, הטחול שלי התחלף עם הכבד מרוב באסים... בהחלט חוויה #thumbsup
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 15:16   
כפרה, הכוונה בדאבים היא לא דאב ברבים (על משקל טראנסים) אלא לדאב-פלייטס....
רוב הדאבפלייטס (לפני עידן ההורדות שלכל ינוקא בר ראסטה יש ספיישלים שהוא הוריד מקאזה) לא נועדו לנגינה בבית, הם נועדו למערכות שנועדו לשחזר את הכמויות באס שיש עליהם, בגלל זה הגרסאות האלה נמצאות (נמצאו , בזמנן, היום הכל בדיסקים) על פלייטס ולא על הרליסים הרגילים (שגם הם לא היה חסר להם באס)

למי שלא מכיר, הפלייט עצמו נשחק, ואחרי20-30 השמעות אפשר לשחק איתו פריזבי, במיוחד אחרי כל הריויינדים....
danny_bar
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 07 מאי,06 15:50   
dubwize!

קיצר אח, קח לך רפרנס ונגן איתו בגרוב.
מה ששחר אמר נכון מאוד, זה האווירה הוויב ברגע ולאו דווקא איזה לבן עם קומפרסור מכוון לפי נוסחאות וכאלה. הרבה ניסוי וטעייה. תתפנן
_________________
East of Eden
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » סינתזה ומבנה צליל

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון