תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 11:42
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סטאנדרט במסטרינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (185) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 15:59   
אני חלילה לא מקובע - בסך הכל נתתי את הבסיס לרוב המאסטרים שאני עושה זו כמובן הכללה נוראית. בכל אופן, קראתי את מה שכתבת ולקחתי לתשומת לבי
Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 16:02   
ודרך אגב - אני דיברתי אך ורק על סוף מיקס (הרי אין לך מה למאסטר אם לא סיימת מיקס) ודיברתי גם על עניין הדינמיקה וכו' :shame:
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 17:33   
אני מציע לכל מי שמעיז לערוך "so called" מסטרינג ללמוד מה עושה הציוד שהוא משתמש בו. L1 בא מצוייד בתפריט עזרה מפורט שמציע חומר עזר חשוב ומלמד על תכונות הלימיטר הנ"ל וכולל הסבר לגבי המושגים החשובים Noise Shape, Dither, Noise type. כמו כן אפשר להבין בדיוק היכן להציב את הלימיטר הזה ויותר חשוב - למה.
שרשרת הצבת התוכנות למסטרינג ביתי שונה במהות העמוקה ביותר שלה מהדרך שבה מקליטים או מבשלים מוזיקה. למשל, הצבת הלימיטר ראשון בשרשרת ולאחריו אי.קיו. ומעבדים נוספים בעוד שההצבה צריכה להיות הפוכה ב180! בדיוק - מלמדת שעוד ארוכה הדרך. מדוע אני אומר מסטרינג ביתי אתם שואלים? כי חלק גדול מתהליך המסטרינג המקצועי לא נערך בתוכנות ופלג אין'ס אלא בציוד יעודי שנראה ממש כמו הציוד ב"עולם הישן", קריא קופסאות, אפילו אם הוא דיגיטלי. לכל פעולה בתהליך יש מודול DSP מיוחד שעושה רק פעולה אחת. מודול אחד לEQ מודול אחר לקומפרסור, מודול אחר Dither, מודול נפרד לווליום, מודול להמרת תדר דגימה וכן הלאה וכך הלאה. אכן המערכות הללו יקרות - אבל מאפשרות כתיבת קודים מדוייקים ומעולים שהם הקצה העליון של הטכנולוגיה הדיגיטלית. כמובן שאפש לערוך, ועורכים, מסטרינג דיגיטלי מוצלח בעזרת תכנות עריכה ופלאגים אבל אנשי מקצוע ראוי להם שידעו ויכירו במדוייק מהן כל האפשרויות, מהם כל הכפתורים, מהן כל התכונות של התוכנות, והיכן ומתי להשתמש בהן להשגת תוצאה שתהיה לא פחות ממדהימה. עוד לא דיברנו על כך שחלק גדול מתהליך המסטרינג עשוי להערך במימד האנלוגי גם אם הגיע לאולפן העריכה בפורמט דיגיטלי. לצערי, בישראל יש רק שני אולפנים שמסוגלים בכלל להציע אפשרות של מסטרינג אנלוגי.
ווליום ומקס בייס הם עדין לא מסטרינג.

_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2961
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 18:30   
מאסטרינג, התהליך הישן נושן שנכתב עליו כה הרבה בפורום.
אני מאוד ממליץ לחפש את הנושא "מאסטרינג ביתי" שנכתב כבר בפורום ודי מזכיר את הכתוב פה.
אבל זהו!
מאסטרינג ביתי זה דבר אחד ומאסטרינג זה דבר אחר.
הסוד האמיתי למאסטרינג מוצלח הוא להבין את מטרת התהליך וכיצד הוא מתממש ולמצוא מקום שיודע לעשות זאת (JS ציין מקומות שעם נסיונו אני בטוח שהם ברמה הגבוה ביותר במדינתו).

מאסטרינג אחד שמעניין אותי לדעת היכן נעשה הוא של הדיסק האחרון של רוקפור שחתום עליו רן בנגו (שבזמנו ניסה למכור כאן מערכת פרוטולס III ומסקרן אותי על מה בוצע התהליך שנשמע באמת מרשים).

זה לא שלא ניתן לעשות מאסטרינג דיגיטלי במערכת יחסית זולה (בעולם שבו מקליטים דיגיטלית) אבל זה תלוי בסגנון, באיכות ולכל כלל יש יוצא מן הכלל אבל כמו שאני לא אתן לצלם של הסרט שלי לערוך לי אותו כך אני לא מאמין שטכנאי הקול שלי גם יסיים את הפרוייקט (תמיד עדיף לקבל זווית נוספת, ב"מאסטרינג" הביתיים שלי אני תמיד דואג לקבל חוות דעת מעוד אנשים שתמיד מאירים את אוזני לכיוונים שלא שמתי את תשומת ליבי).
Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 18:36   
JS - קיבלתי, הפנמתי, השכלתי. תודה
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: חמישי 07 פבר',02 20:41   
אם כבר דנו במאסטרינג בייתי, אז יצא לי להתקל בפלאגין למאסטרינג של izotop שנקרא ozone.
הוא כולל אי-קיו, מאסטרינג רוורב, מקסימייזר, קומפרסור, סטראו אימג'ר והרמוניק אקסייטר (שדרך אגב אני אשמח לדעת למה הוא משמש) כל אחד מהעיבודים בא בפאנל נפרד ויש שליטה בחלקם גם לפי תחום תדרים.
והכי חשוב הפלאגין הזה נשמע ממש טוב.
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שישי 08 פבר',02 06:42   
OK,
מי שמתעניין במסטרינג מוזמן לבקר בספריה שלנו, להוריד ולקרוא את החוברת The Secretes of the Mastering Engineer מאת בוב כץ. הכתוב בחוברת עשוי להיות פותח עינים חיובי. לינק ישיר לספריה:
http://www.joavshdema.com/pages/library.htm

חינם אין כסף...

_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 09-9502596
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2961
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שישי 08 פבר',02 10:51   
הספר ניתן לרכישה במרום למיטב ידעתי...
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שבת 09 פבר',02 09:41   
Insomnaic:

כשאמרתי מיקס ואתה אמרת מאסטר, שנינו התכוונו לאותו הדבר, פשוט קצת קשה לי להתיימר שאני עושה מאסטרינג בבית, מבחינתי זה פשוט חידוד המיקס.

ב- L1 , משתמשים אך ורק בסוף המאסטרינגמיקסינג, לא משנה מה, עם אתה משתמש בו, הוא הצעד האחרון והסופי, ולאחריו אין לבצע שום שינוי בקובץ קול.

Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: ראשון 10 פבר',02 19:23   
אז למעשה דיברנו על אותו דבר למשך כל הדרך ואף הסכמנו עליו שהרי זה טריוויאלי שאחרי שהשתמשת בL1 אין לך מקום ואף חל עלייך "איסור" לשוב ולגעת בקובץ שה-L1 חל עליו. #thumbsup
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3   הבא
עמוד 2 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון