תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 11:32
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקום מיקרופונים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (5) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: רביעי 06 מרץ,02 23:57   
ב"סד(ר)

שלום,
הרבה פעמים הוזכר ודובר בפורום על כך שבהקלטת מיקרופון חשוב מאוד המיקום שלו (נאמר גם שלפעמים מיקום מיקרופון יכול לשפר/להרוס סאונד של מיקרופון טוב), אבל אף פעם לא דובר פה על מיקום.
כנגד איזה קיר למקם?
פינה טוב/רע?
איזור DRY? WET? 1/2 DRY 1/2 WET?

ניסיתי להעביר את המיקרופון ממקום למקום, אבל אני לא מרגיש את השינוי בזמן השירה (או הנגינה) בגלל שאני שומע גם את המיקרופון באוזניות, וגם את הכלי המנוגן עצמו (אם אני מקליט את עצמי...)

אנא פתחו את הט'ראד, נושא חשוב מאוד לפי הבנתי...
#thumbsup
Tone
הצטרף: 14 אוג' 01
הודעות: 58
הודעה פורסם: חמישי 07 מרץ,02 01:05   
סוף סוף חוזרים קצת לסאונד!
זה נושא מאוד חשוב, אבל הוא גם לא מסובך אם קולטים את הפרינציפ ותופסים קצת נסיון. אבל מה שהכי טוב, שאתה תמיד יכול לפתח לכל מיני כיוונים משלך (כמו נגינה ואילתור), וזה הטריפ האמיתי של עמוד מיקרופונים, שהוא יצירה בפני עצמו, וחלק מהיצירה של הסאונד והשיר.
קצת תגלה את הנושא ותתחיל להתמכר אליו אם אתה אוהב "סאונד" (כל עוד אתה מתעסק עם מקרופונים ולא הקלטות וירטואליות).

אז קודם תשים לב לאיך שהאוזנים שלך שומעות דברים בחלל. תסגור כל פעם אוזן אחרת כשאתה מול כלי מנגן, תשנה כיוון של הראש, תצמיד לקיר (ס"מ מהקיר או המרצפה), תצא מהחדר ותקשיב מחוץ לדלת, פעם סגורה ופעם פתוחה לחצי.
תתחיל להבחין בהבדלים. אם קשה לך להבחין תעצום את העינים.
המשותף לכל אלה זה קליטה עם עומק, עם שתי אוזניים ועם כיוון.
המשותף לכל כלי הנגינה זו יכולת להקרין צליל מכל מקום בכלי, ולכל כיוון בחלל!
לא סתם תמצא הרבה פעמים שני מקרופונים על גיטרה אקוסטית, על פסנתר, מעליהם ליד התקרה, על הרצפה (PZM, סוג של מקרופון לא קללה!), דינמי (לכלים עם דינמיקה חזקה) קונדנסר (לקליטה רגישה וקריסטלית).
בגלל שהם מקרינים בצורות שונות מטבע הכלי, ובגלל שהצבע שונה בכל מיקום ומיקום, אתה בוחר בעצמך את הסך הכל צבע שאתה רוצה בתוצאה שתהיה. קצת מזה וקצת מהאחר, (לדוגמא קרוב לגשר או בזוית לחור התהודה של הגיטרה, או שניהם ביחד).
התפשטות הצליל בחדר היא כבר גורם בו, ואתה בטח התנסת עם תדרים שונים ואיך שהם מושפעים ומשפיעים בחדר שלך. ככה גם הצלילים שבוקעים מכלי נגינה, ובכל מקום בחדר הם יכולים להישמע אחרת, לטובה או לרעה.
עם אוזניות זה באמת בעיה לשפוט, וביחוד אם אתה גם הוא זה שמנגן, כי אתה גם שומע את עצמך לא רק מהאוזן!
לא סתם יש חדרים מופרדים באולפנים גדולים. ולא סתם הם מבודדים ביניהם כמה שיותר! הנה הגעת לזה.
לא כדאי לחפש נוסחאות מדויקות, למרות שאתה כן יכול ורצוי ללמוד מנסיונם של אחרים ומכתבות על אופן ההגעה לסאונד כזה או אחר, ולמה, בעקבות עימוד של מיקרופונים וגם הסוג של המקרופונים וגם הסוג של המוסיקה והצבע שרוצים. הכל ביחד.
אתה לוקח דוגמאות מאחרים ומנסה לתפור אותם למטרה שלך אם צריך. לא הולך על עיוור פה. שומע ועוד פעם שומע.
אתה חייב גם להגיע למצב שבו תבחין בהבדלים בסאונד, כמו שאתה מבדיל בסאונד של מי שעומד מאחוריך או מלפניך.
אז
תתאמן במרחקי מיקרופון מהכלי, בזוית קליטה משתנה (כל מקרופון יש לו שדה קליטה שונה ומיוחד למטרה מסוימת!!), בכמות המיקרופונים, בגובה שלהם - וכל אלה עוד לפני שנגעת בצד האלקטרוני שלהם במיקסר.

יש לך פה אוצר של כיוונים שאתם אתה יכול לשחק. אבל זה לא שווה הרבה אם לא תוכל להבחין בהם, או שלפחות תקליט נסיונות דינמיים (תקליט רצוף, ובזמן ההקלטה תשנה זוויות וכיונים, תסגור ותפתח מקרופונים, תגביה ותנמיך, תתקרב תתרחק, ובכל פעם תדבר למיקרופון לפני כל שינוי ותגיד מה אתה עושה, כדי שתדע אחר כך מה היה הכי טוב, ורשום על ניר כל צורה שנשמעה לך מתאימה, יענו "פריסטים" אמיתיים).
תצליח!!
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: חמישי 07 מרץ,02 01:41   
וואו!
טון היקר,
מעבר לעובדה שנתת לי חתיכת תשובה מלאה,
רואים שאתה מאוד קשור ואוהב הקלטות כלים חיים!
תודה על ההתלהבות שבתשובה שלך!

מאור #thumbsup
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: חמישי 07 מרץ,02 05:21   
פעם ראיתי בתוכנית על דיווד בואי שבאחד השירים שלו (HEROES) השתמשו במיקרופון אחד מולו, אחד במרחק 3 מטרים ממנו ואחד במרחק 10 מטרים ממנו (חדר די גדול...) ובכל פעם שהשירה שלו עלתה והמיקרופונים הרחוקים יותר קלטו זה גרם לסאונד "ענק".

אז השאלה שלי היא: האם זו בעצם שיטה לעשות GATED-VERB אמיתי?
ובכלל, האם שיטות "מאורגנות" כאלו משומשות גם באולפנים מסחריים (ריוורב טבעי, שימוש בחדר מתכת כדי לקבל סאונד של PLATE? וכו'...)

Tone
הצטרף: 14 אוג' 01
הודעות: 58
הודעה פורסם: חמישי 07 מרץ,02 07:35   
יש בך סקרנות שעוד תקח אותך רחוק. השלב הראשון הוא לנסות לקלוט מכל קטע מצולם פיסות מידע ולנסות להבין אותם. זה קרא לי שחיפשתי להבין את האקורדים שראיתי את הגיטריסט מחזיק בצילום, או למה המקרופון יושב ככה ולמה הזמר שומע רק עם אוזניה אחת. :smile: והם רק מנסים לשפר את הבלבול של הצופים בטריקים ויזואלים לא מובנים.
לא תמיד מה שבצילומים הוא משהו שמבוסס על הגיון ויותר על pose שבמאי או הצלם בחר שככה זה יותר התאים לו אומנותית. לפעמים זה בזבוז זמן להבין מה הקטע של מה שעשו כי מתברר שזה היה בלוף (לא תמיד).
לגבי השאלה שלך, אז זה לא גייטד ריוורב, ולעשות את הטריק של עוצמה נפתחת אפשר לעשות אחרת. מקרופונים בסידור המרחקים שאמרת הם יותר בעיה מאשר פתרון. לקלוט חלל גם דורש סידור אחר, ולא בשורה מתרחקת.
לגבי פלטה, זה לא בא מחדר ממתכת, אלא פלטת מתכת אמיתית שמתוחה על בלמי זעזוע. בערך במרכז שלה יש רכיב שמרעיד אותה לפי המוסיקה שמגיעה ממגבר עוצמה(בערך כמו השופר של רמקול רחוב) ובשני מקומות רחוקים עליה יש פיקאפים תקועים שקולטים את הויברציות ומחזירים למיקסר ב-AUX חזרה.

Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 07 מרץ,02 07:46   
בגבול ההגיון... כן (אולפנים מסחריים מקליטים כך, יש חדרים שייועדו לתת החזר מסויים מהחלל).

פעם לא היה לנו מכשיר REVERB ש"מדמה" כל חלל דמיוני.
(לדוגמא עוגב זה כלי שרוב התהודה שלו מגיעה מהמבנה ואם יצא לך לשמוע את הדבר האמיתי זה כלי מדהים ומפחיד...).

בסה"כ השאלה שלך באמת מוצלחת ואני בטוח שאנשים בעלי ידע ונסיון רב משלי יפרטו לך הרבה יותר אבל כמו ש-טון ציין. זהו אילתור ואומנות. כמו בכל דבר, דע את החוקים אבל גם היה מספיק חכם כדי להפר אותם...
לי לדוגמא כל הזמן נוצרות טכניקות ומיקומים חדשים למיקרופונים אבל לא בטוח שלך יעזרו.
אולי הטעם שלנו שונה? (באוזן)
אולי החלל שונה?

אם זה מעניין אותך צריך להרחיב לעולם הפיזיקה (ומומלץ גם להבין איך מיקרופון עובד, בנוסף גם הזווית של המיקרופון משנה). בקצרה ישנם מספר ספרים לגבי הנדסת קול שנותנים טבלאות ופרטים לגבי החזר כל חפץ (כיסא עץ, שטיח וכדומה) לתדרים מרכזיים.
  Maorsa  
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: חמישי 07 מרץ,02 14:46   
ש לך שמות של ספרים ספציפים?
ToneMaster
Art Reviewer
הצטרף: 23 נוב' 01
הודעות: 246
מיקום: Sweet Spot
הודעה פורסם: שבת 09 מרץ,02 02:51   
Studio Acoustic
by Alex Burd
NiTRoX
הצטרף: 07 ינו' 02
הודעות: 340
מיקום: ת'א
הודעה פורסם: שבת 09 מרץ,02 23:26   
סתם רציתי להגיד שאני מת על הפורום הזה.
(ואל תגידו שזה לא קשור לת'רד הזה).
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון