תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 08:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טיפול בתדרים נמוכים בחדר קטן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  MichaelA  
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 51
מיקום: באר שבע
טיפול בתדרים נמוכים בחדר קטן
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 16:02   
שלום,
יש לי חדר כזה:
אורך 350
רוחב 280
גובה 270
כרגע עובד עם שני מוניטורים tannoy reveal שיושבים על קיר האורך, בזוית כשהמרחק הממוצע מהקיר אליהם הוא בערך 27 28 ס"מ.
על הקיר האחורי יש בחצי ארון מלא בבגדים ושמיכות ובחצי השני קיר חשוף ועוד שידה כזאת שיש דיקט שמפריד בינה לבין הקיר - ז"א בעקרון הקיר מכוסה בדיקט. ליד הקיר השמאלי יש ספה, גובה 40 ס"מ בערך כמעט לכל אורך הקיר, חוץ מאיזה מטר מקדימה (ז"א הספה צמודה לקיר האחורי).
תדר 130 (וסביבתו הקרובה) בעייתי במיוחד, צורח ונשמע חזק משאר התווים. כמו כן, כשרק רמקול ימין עובד, הוא נשמע כאילו הוא מגיע מצד שמאל.

המטרות שלי זה חדר בקרה... חדר שאני עושה בו מיקס. לא צריך הקלטות ולא צריך בידוד החוצה (לשכנים לא אכפת).
הקירות עשויים מבלוקים נראה לי... הבית די ישן. עומד כבר כמה עשרות שנים.

מה צריך לעשות בשביל לפתור את זה? מלכודות באס? מסגרות עם חומר סופג?
תקציב סביבות ה-1000 שקל עם אפשרות לחריגה למעלה.

מה עם snowhite? בעקרון לפי מה שהבנתי זה הולך לפי דגמים - יש 700 ן-1200 במזרנים. פה בבאר שבע מצאתי מקום (מרזבית) שמוכרים בעקרון את הגלילים - שעובד לפי 300 ו- 500 - מה מאלה היותר טוב לאקוסטיקה (זאת אומרת מקביל ל-1200)?
יש גם מקום שמוכר SONEX שהבנתי שזה אחלה לצרכים. השאלה אם צריך? זה עולה בערך פי 4.. אולי אפשר לקנות SONEX רק למקומות קריטיים ואת השאר עם snowhite? ומה עם באסטראפס?

עזרה תתקבל בברכה #smile
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 16:51   
קודם כל, האם אתה בטוח שמדובר דווקא ב-130 הרץ? מדדת את החדר?

שנית, מדבריך משתמע כי החדר מבקש שיכוך של משך התהודה בתדרים הנמוכים.
למזלך, Low Absorbers קלים מאוד לבניה, מחומרים נגישים.

אל תתקרב ל-Snowhite.
אם מוצאך מ"שבט חרדי הסיבים המינראליים" (כאלה שמפחדים מצמר סלעים, פיברגלס וכו'), תוכל להשתמש בחומר הקרוי Ultra-Touch. אני לא סגור על מי מביא את זה לארץ. אם בכלל.
החומר הזה עשוי מסיבי כותנה דחוסים, ובעל מאפיינים אקוסטיים דומים מאוד לפיברגלס דחוס.

תוכל להכין לבד פאנלים סופגי נמוכים מבוססי ממברנה, כמו כאן, או כאן (רלוונטי לא רק ל"נמוכים") או כאן (גלגל למטה).

אלטרנטיבה היא לרכוש מוצרים מוכנים מראש המטפלים בתחום הנמוך.
יורם (vintage) מייבא כמה מוצרים מתאימים.

לגבי Sonex - זהו שם של חברה. הייבואן בארץ למיטב ידיעתי הוא "אורנים-סיילנסר".
סונקס מייצרת קו גדול של מוצרים המיועדים למטרות שונות.
בדוק לפני שאתה קונה.
וכן, המוצרים האלה לא זולים.

***
להבא, אנא תן להודעתך כותרת עניינית.
"מספר שאלות" מתאר בערך כל הודעה שניה בפורום.
  MichaelA  
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 51
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 17:09   
יש בעיה עם 130? זה לא מתאים למידות של החדר או משהו? :?:
130 זה משמיעה... B & C תווים מציקים במיוחד. מקביל לסביבות ה-130, אלא אם חישבתי פה משהו לא נכון.
לי אישית אין בעיה עם סיבי המינרלים, אבל אמא שלי בפאניקה וכל עוד אני גר אצלם בבית אין שום סיכוי בעולם שזה יקרה.
Low Absorbers שמים רק בפינות? כי בעקרון יש לי רק 2 פינות איפה שאפשר לשים את זה - פינה אחת חסומה על ידי ארון והפינה השנייה חסומה על ידי דלת.
השאלה אם גם צריך לשים כאלה על הקירות עצמם? ואם כן, איפה? בצדדים מול הרמקולים? מאחוריהם (יש לי bass port ברמקול).

נניח שאני לא מתקרב ל snowhite, לא קונה משהו שיכול להרוג את אמא שלי ואין ultra touch בארץ אז מה שנשאר לי זה את החומרים המוכנים שמוכרים אצל יורם לב ושות'? מה יהיה סדר הגודל של המחירים? כמו שאמרתי - 1000 שקל יש לי.
האם מוצרים אלה יתנו תוצאות טובות יותר מסיבים ומינרלים וצמר ושלגיות?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 17:20   
MichaelA :
יש בעיה עם 130? זה לא מתאים למידות של החדר או משהו? :?:
130 זה משמיעה... B & C תווים מציקים במיוחד. מקביל לסביבות ה-130, אלא אם חישבתי פה משהו לא נכון.
לי אישית אין בעיה עם סיבי המינרלים, אבל אמא שלי בפאניקה וכל עוד אני גר אצלם בבית אין שום סיכוי בעולם שזה יקרה.
Low Absorbers שמים רק בפינות? כי בעקרון יש לי רק 2 פינות איפה שאפשר לשים את זה - פינה אחת חסומה על ידי ארון והפינה השנייה חסומה על ידי דלת.
השאלה אם גם צריך לשים כאלה על הקירות עצמם? ואם כן, איפה? בצדדים מול הרמקולים? מאחוריהם (יש לי bass port ברמקול).

נניח שאני לא מתקרב ל snowhite, לא קונה משהו שיכול להרוג את אמא שלי ואין ultra touch בארץ אז מה שנשאר לי זה את החומרים המוכנים שמוכרים אצל יורם לב ושות'? מה יהיה סדר הגודל של המחירים? כמו שאמרתי - 1000 שקל יש לי.
האם מוצרים אלה יתנו תוצאות טובות יותר מסיבים ומינרלים וצמר ושלגיות?


א. 130 הרץ - השאלה היא *איפה* בחדר ואפילו *באיזה כיוון* אתה משמיע אותם, אם כי כיווניות בתדרים נמוכים היא פחות משמעותית ... אגב כשאתה מנגן B ו-C אתה גם מנגן הרמוניות ועוד "ליכלוכים" בתדרים אחרים שאולי גורמים לבעיה. לא שזה משנה, בתקציבים ובשיטות עבודה של אולפנים ביתיים הטיפול יהיה בגדול אותו הטיפול ...
ב. עדיף לשים מלכודות באס בפינות, אבל אם אין פינות אז גם על הקירות והתקרה. אבל בכלל, כדאי לנסות ולהזיז את המלכודות, את הרמקולים ואת כלי הנגינה שלך כדי לקבל תוצאה אופטימלית. החדר שלך הוא מערכת לא פשוטה והתשובה הטובה ביותר היא - לנסות ולשמוע (באוזן) היכן חל השיפור המשמעותי ביותר.
ג. סמ"ק לסמ"ק, ספוגים בגדול פחות מוצלחים מסיבים מינרלים.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 17:29   
א. Low Absorbers שמים בכל מקום המהווה "נקודת תורפה" עבור התדרים הנמוכים, קרי בפינות או על הקירות והתקרה.
במידה ומניחים פאנלים לקירות, המרחק מהקיר מהווה גורם חשוב בקביעת תדר התהודה של המנגנון וביעילותו.
כדי להגיע לתדרי רזוננס נמוכים, בד"כ תראה פאנלים מרוחקים במידה מסויימת מהקיר.
חפש בפורום. כתבתי על זה כבר יותר בפירוט.

ב. הדבר היחיד שיכול להרוג את אמא שלך, זה אם לא תתחתן עד גיל 30.
שימוש נכון ומוגן בסיבים מינראליים לא מהווה בעיה כלל.
אין לי כבר כח להסביר על זה, ובטח שלא לנסות לשכנע אותך או את אמא שלך.
אבל למען הדיון, קרא (או שלח את אמא שלך לקרוא) כאן.
(כותב ההודעה הזו הינו איש מקצוע מוערך, ויודע לגבות את טיעוניו בהתאם).

ג. ב-ה-כ-ל-ל-ה (הכל תלוי באופן השימוש) המוצרים ה"מוכנים" יתנו תוצאות טובות יותר משלגיה (וגם משבעת הגמדים) אך לא יעילות כמו סיבים מינראליים או אולטרא-טאץ'.

ד. אסף - אתה זריז אתה. #smile
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 17:41   
oh-babie :

ד. אסף - אתה זריז אתה. #smile


לו רק הייתי כזה גם בעבודה כבר מזמן הייתי לפחות סמנכ"ל #wink.
  MichaelA  
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 51
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 18:16   
אסף :
א. 130 הרץ - השאלה היא *איפה* בחדר ואפילו *באיזה כיוון* אתה משמיע אותם, אם כי כיווניות בתדרים נמוכים היא פחות משמעותית ... אגב כשאתה מנגן B ו-C אתה גם מנגן הרמוניות ועוד "ליכלוכים" בתדרים אחרים שאולי גורמים לבעיה. לא שזה משנה, בתקציבים ובשיטות עבודה של אולפנים ביתיים הטיפול יהיה בגדול אותו הטיפול ...
ב. עדיף לשים מלכודות באס בפינות, אבל אם אין פינות אז גם על הקירות והתקרה. אבל בכלל, כדאי לנסות ולהזיז את המלכודות, את הרמקולים ואת כלי הנגינה שלך כדי לקבל תוצאה אופטימלית. החדר שלך הוא מערכת לא פשוטה והתשובה הטובה ביותר היא - לנסות ולשמוע (באוזן) היכן חל השיפור המשמעותי ביותר.
ג. סמ"ק לסמ"ק, ספוגים בגדול פחות מוצלחים מסיבים מינרלים.

130 בסינוס. לא ניגנתי כלים. סינוס נקי. #smile
איפה בחדר? בכללי - איפה שה sweet spot. פחות עניין אותי שאר החדר. הרי אני לא הולך לשבת בפינה או צמוד לקיר כשאני עושה מוזיקה.

ציטוט:
א. Low Absorbers שמים בכל מקום המהווה "נקודת תורפה" עבור התדרים הנמוכים, קרי בפינות או על הקירות והתקרה.
במידה ומניחים פאנלים לקירות, המרחק מהקיר מהווה גורם חשוב בקביעת תדר התהודה של המנגנון וביעילותו.
כדי להגיע לתדרי רזוננס נמוכים, בד"כ תראה פאנלים מרוחקים במידה מסויימת מהקיר.
חפש בפורום. כתבתי על זה כבר יותר בפירוט.

כן - התכנון היה מלכתחילה לא להדביק הכל צמוד לקיר אלא להשאיר כ-5 ס"מ (מרחק נכון אני מקווה) בין המסגרות לקיר.
זה נכון גם למלכודות בפינות? להדביק את זה ישר על הקיר או להשאיר שם איזה כמה ס"מ פנויים של אויר?
ומה לגבי טחב ורטיבות? באיזה מצבים זה יוותר ואיך אפשר להמנע מכך?
ואיך בדיוק מדביקים לקיר? כל דבק מגע?

ציטוט:
ב. הדבר היחיד שיכול להרוג את אמא שלך, זה אם לא תתחתן עד גיל 30.
שימוש נכון ומוגן בסיבים מינראליים לא מהווה בעיה כלל.
אין לי כבר כח להסביר על זה, ובטח שלא לנסות לשכנע אותך או את אמא שלך.
אבל למען הדיון, קרא (או שלח את אמא שלך לקרוא) כאן.
(כותב ההודעה הזו הינו איש מקצוע מוערך, ויודע לגבות את טיעוניו בהתאם).

אוקיי, במידה ואני הולך על זה - מה בדיוק לקנות?
הבנתי שיש כמה סוגים שונים (705, 703), נכון?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 19:17   
MichaelA :
אוקיי, במידה ואני הולך על זה - מה בדיוק לקנות?
הבנתי שיש כמה סוגים שונים (705, 703), נכון?


703 ו-705 הם דגמי פיברגלס קשיח של חברת Owens Corning.
השוני הוא בדחיסות. 703 הוא בחיסות 48 ק"ג\מ"ק, ו-705 הוא 96 ק"ג\מ"ק.
אני הייתי משתמש למטרה זו בדגם 703 בעובי 76 מ"מ.
המרחק מהקיר תלוי בחומר שבחרת. כדי "לכייל" לאיזור ה-130 צריך לדעת מהי מסת החומרים הנבחרים (החומר הסופג + הפאנל הקדמי).
פרסם את תוכנית הסופג שלך, ואגיד לך באיזה מרחק להציב אותו.


איני יודע אם מישהו מייבא את OC לארץ, אבל אני לגולמט יש לבטח מוצרים מקבילים.
פשוט בקש את ה"מקבילה" של 703.

ציטוט:
זה נכון גם למלכודות בפינות? להדביק את זה ישר על הקיר או להשאיר שם איזה כמה ס"מ פנויים של אויר?


אישית, אני לא מת על הרעיון של פאנלים חוסמי-פינה, מכיוון שהתוצאות נוטות להיות מאוד לא צפויות.
בלית-ברירה ובאילוצי תקציב אתפשר על פתרון כזה, אבל במסגרת פתרונות DIY הייתי הולך בכיוון של משהו כזה.

ציטוט:
ומה לגבי טחב ורטיבות? באיזה מצבים זה יוותר ואיך אפשר להמנע מכך?

לא נתקלתי בבעיות חמורות בעניין זה עם שימוש בפיברגלס. דווקא האולטרא-טאץ' יותר בעייתי בנושא זה.

ציטוט:
ואיך בדיוק מדביקים לקיר? כל דבק מגע?

דבק מגע בקושי יחזיק את הבד.
הדבר הזה שוקל המון.
ווים ע"ג המתקן, וחוט מתכת תלוי על בורג עבה מחובר לקיר עם דיבל מתאים. במקרים קיצוניים מאוד ניתן להשתמש בג'מבו.
הרעיון הוא לתלות את זה כמו תמונה.

אחרי התליה, קח גליל קרטן עבה וחזק וחתוך אותו באורך המתאים.
את חתיכת הגליל דחוף מאחורי ה"תמונה" בכדי להרחיק אותה במידה שווה מהקיר.
  MichaelA  
הצטרף: 23 מאי 01
הודעות: 51
מיקום: באר שבע
הודעה פורסם: ראשון 18 יונ',06 20:27   
מה זאת אומרת הפאנל הקדמי?

בקשר לתדרים - בדיקה מחודשת ומעמיקה יותר מעלה את התדרים הבעיתיים הבאים:
B - 123hz
C - 130hz
F# - 183hz
G - 195hz
שלושת התווים האלה נשמעו בווליום גבוה מאוד יחסית לתווים שמעליהם ומתחתיהם.

תדרים שנשמעו מהאמצע ועם הד כשנוגנו רק מהרמקול ימין:
G - 98hz (בתדר הזה ממש משמעותי! כשאני מזיז ראש קדימה ואחורה זה כאילו מסובבים את הרמקול סביבי! כשאני יושב במרכז של החדר הבעיה הכי קריטית נראה לי)
F - 174hz
כשניגנתי הפוך, ז"א רק ברמקול שמאל - הבעיה לא עלתה בתדרים האלה - אך ההפרש בעוצמה באיזור ה-125 הרץ הפך למשמעותי יותר.

החדר נראה ככה:
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

הרמקולים לא בדיוק סימטריים יחסית לחדר. האם להעביר אותם למרכז החדר יעזור? עד כמה? זה טיפה בעיה כי יש לי דברים זרוקים שם משמאל לרמקול השמאלי שטיפה מגבילים.
הצהוב זה שולחן שיש דיקט בינו לקיר - לא בדיוק אופטימלי לאקוסטיקה. החום זה הארון עם הבגדים בפנים. הירוק זה הספה, גובה 40 ס"מ בערך.
כחול זה חלונות. ימין שמה זה הדלת. אין הבדל משמעותי כמעט אם הדלת פתוחה או סגורה.


מהי תוכנית הסופג שלי? אין לי מושג. השאלה מה אתה ממליץ.

תודה מראש #smile
Vintage
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 20 יול' 01
הודעות: 1020
מיקום: ramat-gan
הודעה פורסם: שני 19 יונ',06 11:22   
התחל קודם כל בתקרה אקוסטית מיקצועית "אדוונטג" או :רוקפון" 20מ"מ בהנמכה של
20 ס"מ מהתקרה.
לאחר הטיפול הנ"ל תוכל לאבחן ביתר דיוק את הבעיה שלצניות דעתי תרד באופן משמעותי.
_________________
יורם לב - יעוץ אקוסטי, ציוד אנלוגי, 050-4295458
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון