תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 01:49
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לימודי מוסיקה-האם זה כדאי?
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד
  SAR  
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1279
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 02:01   
שלום לכולם
יש לי בעייה ומאד מעניין אותי אם אני היחיד שעובר את זה.אני מוסיקאי שנים רבות והחלטתי לשפר את רמת
הקומפוזיציה שלי-והלכתי ללמוד ברימון.
בהתחלה הייתי מאושר.קיבלתי המון "כלי עבודה" למלחין,
בכל האספקטים של המוזיקה.אבל היום,בעיצומם של הלמודים,גיליתי שההשפעה של כל אלו היא ההפך מהמצופה.
בין שלל המודוסים האקזוטים,הפולירימטיקה וכיו"ב,אני
כבר לא מסוגל לכתוב.שום דבר לא נראה לי מתוחכם מספיק
אני במרדף מתמיד אחר הנסיון לשכלל את המוסיקה שלי
שלא תהיה "בנאלית"-וסופה שהיא יוצאת בייסורים או לא
יוצאת בכלל.
האם זה קורה לכולם?
מה הדרך לצאת מזה?
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2956
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 02:40   
לא לכולם, אבל לי באופן אישי כן...
זה מאוד קשה.
פשוט צריך לשים "פס" או לחשוב על הדברים הקטנים ולהישאר על הבסיס.
פשוט לזכור שהכל מבוסס על 3 מצבים (טוניקה, סאב ודומיננט בכינויים הסלנגי).
האוזן שלי לפחות אוהבת פשטות וגם באך נשמע פשוט אבל הוא מורכב וזה הסוד...

לעשות משהו פשוט עם מורכב. פשוט צריך לנתק את עצמך.
אבל מנסיון זה מאוד קשה.
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 02:54   
צריך תמיד לזכור את שיטת
K.I.S.S - keep it simple, stupid!
:smile:

ואם אתה נתקע בקטע אובר-השגי ולעשות את הדברים הכי מורכבים שאתה יכול סתם ככה לך לשתות משהו עם חברים ונגן איתם קצת 12 באר בלוז אח"כ ב 8 סולמות שונים רצוף בסשן של 3 שעות ותנסה לא להתחרפן באמצע :smile:

אחד הקטעים הכי חשובים לפי דעתי זה לדעת להיות מעניין גם עם 3 או 4 תוים סה"כ. אפשר לבלות שנים בלימוד של סולם מז'ור על כל מה שמשתמע ממנו ועדיין לא להבין מזה כלום ובסוף לנגן על הפנים או שאפשר סתם להשאר על פנטטוני ובלוז ולנגן דברים מדהימים, וחייבים לשמור על איזון. אם תנסה להתקדם רק בצורה של ללמוד עוד ועוד סולמות ומודוסים אקזוטיים (מעבר למז'ור, מינור הרמוני ומינור מלודי על מודוסיהם) בלי לעבוד מספיק על להיות מעניין גם בקומפוזיציות של 3 אקורדים ופנטטוני אולי תעשה דברים מאוד מרשימים תאורטית אבל לא תוכל למצוא את היופי בהם בקלות.

זו לפחות דעתי, אם הצלחת להבין ממנה משהו. אני רק מאחל לך שתצא מהמחסום היצירתי הזה כמה שיותר מהר.
Maorsa
Act Compatible
הצטרף: 02 יונ' 01
הודעות: 978
מיקום: Raanana
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 04:41   
אני מאחל בשבילך שלא תצא כמו קודמי רימון (אריאל הורוביץ וחבריו...) שיוצרים מוזיקה לפי מתכון....

אולי בגלל זה יש לי משהו אישי נגד ביה"ס רימון.

:yuck:
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4653
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 05:13   
עקרונית, הנושא הזה (למעשה עולים כאן שלשה נושאים) נטחן עד דק, לא רק כאן בפורום אלא, לאורך כל ההיסטורייה המתועדת של המוסיקה.

1. האם ללמוד מוסיקה או לתת לאינטואיצייה לדבר

2. מורכבות כתנאי לאיכות מול פשטות

3. בתי הספר / אסכולות כמקרה בוחן להמשך הדרך

אומר רק זאת:
רשמתי את זה כבר באחת השרשראות. "אי אפשר לדעת בלי ללמוד, כשם שאי אפשר לחיות מבלי להיולד". אמר את זה ברנארד שואו, שבכל פעם שאני מחפש להעביר רעיון בפחות מ-10 מילים אני חוזר לספר שלו.
כולם למדו. באך למד אצל בוקסטהודה, מוצארט למד אצל ליאופולד - אביו, סטרווינסקי, שנברג, קופלאנד, שופן למדו אצל מרייה בולאנז'אר, גרשווין למד אצל דביוסי שלמד אצל רימסקי-קורסאקוב. לני ברנשטיין למד אצל גרשווין. יוסף טל למד אצל ברנשטיין. חיים אלכסנדר למד אצל יוסף טל. (ואני למדתי אצל חיים אלכסנדר...)

כך נמשכת השרשרת....
לומדים. קצת מחדשים, הרבה מצטטים. כבוד! משמעת! יצירתיות! אהבה ורגש.
קצת מעצמך, הרבה מהמסורת...

הרוק'נ'רול, לא שונה בעניין הזה במאום. רק כמו כל דבר במאה ה-20 בואכה המאה ה-21 הוא מנסה לעשות את זה קל, מהר ובלי להתאמץ.
ובחיים אין בלונים שמחזיקים מעמד מבלי להתפוצץ (ונפילת הנאסד"ק היתה המחשה "נהדרת" לעניין הזה. במרכאות משום שהרבה מאד חברים שלי לא שמעו לנבואות הזעם שלי ועכשיו הם מובטלים) ואי אפשר להצליח מבלי להתאמץ - ומאד!!!
וע"מ שלא יובן ממני כאילו אני מזלזל ברוק (אני לא!!!, לא מזלזלים בפרנסה), מי שהצליח ברוק'נ'רול, היה מי שלאורך זמן ידע לקום בבוקר לעבודה.
מי שירה שיר חזק לרדיו והרוויח מליון וחשב, שזהו, החים מסודרים, מצא את עצמו מהר מאד רץ אחרי חלטורות מבישות.
מי שלא למד מאחרים. מי שנתקע במקום, מי שלא התקדם... נעלם!

אז, כן - תלמד. המון!!! כל החים!!!

במוסד אקדמאי???? ברימון????

אז על השאלה השניה אני מנוע מלהגיב מטעמים קולגיאליים אבל על הראשונה בהחלט כן. כמי שמלמד במוסד כזה ולוקח את עצמו די ברצינות אני יכול לומר שהשאלה רלוונטית מאד. התשובה, לצערי, לא.
שום תזמורת שנבחנתי (והתקבלתי או נדחייתי) לא שאלה אותי איזה תואר אקדמאי יש לי (ויש לי). שום הקלטה שלקחתי בה חלק לא פירסמה את ההדירוג האקדמאי שלי כחלק מרשימת הקרדיטים, ושום הרכב שניגנתי בו לא העביר אותי אודיציות מסיבה כזו או אחרת זולת רמתי המוסיקאלית.
באותו עניין אני גם אומר ששום מוסיקה שהלחנתי לתיאטרון או מחול לא נקנתה מסיבות של תואר או תעודה וכיוצא באלה דוגמאות נוספות.

אבל בהחלט, במקומות שבהם למדתי, הסתופפו להם טובי המורים (לדעתי) ובכל פעם שחששתי שטעיתי, עזבתי בלי שיקולים של תואר או תעודה, וכך אני ממליץ גם לך לעשות.
רימון זה אכסניה למוזיקאים מעולים (בנאקוט, עדר, הניג וכ"ו) לצד נוספים.
מי שילמד אותך זה מורים ולא המזכירה האקדמאית שחותמת על התעודות בסוף התואר.

בעניין האינטואיציה מול הידע...
נשאיר את זה לפעם אחרת...
זוהר
הצטרף: 21 פבר' 02
הודעות: 69
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 09:06   
קח את מה שטוב לך
כנל לגביי בי"הס לך לשנה. קח שנה מנוחה .חשוב אם באמת בא לך להמשיך הלאה.
אם לא- לך למקום אחר. התפתחות זה אחלה.
astond
Act Compatible
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 4069
מיקום: gan yavne
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 10:54   
אחלה תשובה נתן אילן וכיוצא רימון, אוכל לתת לך מספר עצות פרי נסיוני.
אתה כרגע נמצא בתקופת לימודים. נסה להתיחס לעובדה בהתאם.
נסה לספוג כמה שתוכל וקח בחשבון שלא את הכל תפנים מייד. יש דברים מסויימים שתפנים מייד ויש דברים אחרים שיעבור זמן רב עד שיופנמו אצלך במלואם.
רימון הוא מוסד אקדמי שפועל על פי חוקים אקדמים בעולם שבו החוקים הם לעיתים בגדר המלצה.למד את החוקים ובהמשך תשתמש בהם ואפילו תוכל לשבור את חלקם.
נסה לעמוד בהתחיבויותיך ובמטלות האקדמיות שמוטלות עלייך.
תחרותיות היא חלק מהוויית מוסד אקדמי כרימון שמעודד תחרותיות. תחרותיות כזו עלולה לשתק ולפגוע ביצירתיות. קח את התחרותיות הזאת בפרופורציות המתאימות. זה לא העולם האמיתי.
מפגש עם כל כך הרבה כלים וחוקים וכמו כן המפגש עם אוכלוסיה כל כך גדולה של מוזיקאים על שטח כה קטן, עלולה גם היא לפגוע קשות בתחושת היצירתיות. "אני לא מספיק מקורי" גם את זה תיקח בפרופורציה.
קח חופש מיצירתיות.כן. נסה להתרכז בלימודים בלבד ובמטלות האקדמיות תוך כדי ידיעה שבעתיד, בעולם האמיתי שמחוץ לרימון, תשתמש בכלים אלו. לעתים אף בצורה לא מודעת אלא טבעית.
קח גם קורסי העשרה שהם לא חובה.
נגן והתערבב עם מוזיקאים שלא מרימון. לפעמים זה מרענן גם לדבר או לנגן אם אנשים שהמודוסים שנלמדו בשיעור האחרון של מוכיח הוא לא נושא מרכזי בשיחה...
כדאי לרענן קצת את האווירה.
קח את תקופת הלימודים באיזי כי סה"כ אח"כ זוכרים בעיקר את הרגעים היפים ויש הרבה כאלו ברימון.
והעיקר הוא שאתה לומד בשביל עצמך.

yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4653
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 14 מרץ,02 14:50   
כל כך הרבה דובר על רימון, אז רק לשם האיזון, אני אזכיר שבת"א ובישראל כולה פועלים עוד כמה מוסדות על תיכוניים שמתמקדים במוסיקה ועוד כמה גורמים חוץ ממסדיים.
חלקם מעניקים תעודות, חלקם תארים מסוגים שונים וחלקם לא נותנים אלא רק לוקחים.

תואר אקדמאי במוסיקה: B.A M.A, מוענק לכל בוגר הפקולטה למוסיקולוגייה. פקולטה כזו קיימת באונ' ת"א, ירושלים (העיברית), בר-אילן, וחיפה.
מוסיקולוגיה הוא מחקר ידע המוסיקה והוא מטפל בשטחים שונים הקשורים ל"ניתוח", הבנה וניתוח קומפוזיטוריים, תולדות המוסיקה והקשרים היסטורים, כל זאת יש להדגיש, בגישה מחקרית.

תואר אקדמאי בוגר במוסיקה B.MUS.A:: מוענק לבוגרי האקדמיות ע"ש רובין בירושלים או בתל אביב.
התואר הנ"ל מתמקד בלימודים מעשיים, (ביצוע) וקימת גם מחלקה לקומפוזיצייה וניצוח.
בת"א הדיסציפינה היא קלאסית בלבד. בירושלים קיימת מחלקה גם לג'אז ומחלקה לאתנומוסיקולוגייה.

לימודי תעודה: לימודי תעודה אינם מקנים תואר אקדמאי. במקומות מסויימים מתייחסים לתעודת גמר כקבילה בנושא דירוג אקדמאי ובמקומות מסויימי לא. (במשרד החינוך לדוגמא, אם תרצה ללמד באופן מערכתי - כן). כאן יש את רימון כמובן, ואת הד בדרום ת"א.

עד כאן המוסדות.
אני לא יודע סביב איזה אוריינטצייה מוסיקאלית אתה חי (רוק, אלקט' קלאסי) ולתפיסתי זה גם לא חשוב.
לימודים זה לימודים. באך ולנון קראו וניגנו את אותם תווים.

פועלים בישראל מליון מורים פרטיים אשר כל אחד מהם הוא, לתפיסתי, מוסד אקדמאי לא מוכר.
ישנם טובים וישנם פחות...

צא ולמד!!!
יוני תפר (Stitches)
הצטרף: 05 דצמ' 01
הודעות: 286
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 15 מרץ,02 00:51   
SAR.אני סיימתי את רימון לפני שנה ומאז לא עובר יום בלי געגוע למקום...אני מבין את מצוקתך אבל אין לי מה להגיד לך חוץ מSNEP OUT OF IT אני למדתי קומפוזיציה אצל הנדלסמן,בן משה,בנאקוט ועוד.
ונכון אתה מופצץ בחומר ונכון שמה שיוצא בהתחלה לא מספק אבל אתה חייב לדחוף קדימה .
תכתוב המון אל תתאמץ לסיים רק תשפוך הרבה חומר,תשמור
ותמיד תוכל לחזור.
אל!!! תנסה לספק אף אחד חוץ ממך,תכתוב מה שאתה אוהב מסובךלא מסובך לא משנה.
ברגע שאתה מצליח פעם אחת,אז שברת את המחסום.


...And Stitches For All...
1eyedbitch
Supporter
הצטרף: 29 מאי 01
הודעות: 996
מיקום: Toronto, Canada
הודעה פורסם: שישי 15 מרץ,02 02:02   
ידע משמש ככלי.
ויש לך כל כך הרבה מוסיקאים עשירים בידע שחלק מיצירותיהן פשוטות להפליא:
פיל קולינס, סטינג, פיטר גבריאל ועוד'
אם הפשטות מספיק טובה בשבילם תאמין לי שהיא תהיה מספיק טובה גם בשבילך.

וחוץ מזה מוסיקה היא לא בנויה על מודוסים וחוקים היא כלי שבאמצעותו אתה נותן ביטוי לכל מה שאתה מרגיש/חושב/רוצה וכו'. ושתדע שקודם כל באה הפרקטיקה וממנה נוצרו ה"חוקים".

#thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » לימודים, הוראה, ספרות מקצועית ומוסדות לימוד

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון