תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 00:01
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
ניהול דינמיקה - דילמה של מיקסינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (50) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
ניהול דינמיקה - דילמה של מיקסינג
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 08:24   
שלום לכולם,

בשבועות האחרונים עבדתי על פרוייקט מסחרי של זמרת מסויימת.
היא הגיעה אלי להקלטה מחודשת של שירה, עם פלייבקים שהם למעשה חזרות של הנגנים איתם היא עובדת.
הקלטות הפלייבקים הן הקלטות אולפן באיכות טובה, שנמסרו לי כערוץ אחד סופי - אין אפשרות לשנות להן את המיקס.

החיסרון היחידי של הפלייבקים האלה, הוא שהדינמיקה שלהם מאוד לא אחידה.
ישנם קטעים שקטים שמלטפים את המינוס 24 דיבי, ורגעי קרשצ'נדו ארוכים שבנס לא הגיעו לקליפינג.

והשאלה היא: איך אני יכול לאזן ולרסן את הדינמיקה של הפלייבקים?

נסיונות עם קומפרסור הניבו תוצאות בינוניות למדי - רגעי השקט נמצאים הרבה מתחת ל-threshold,
ורגעי הקרשצ'נדו הממושכים נמעכים מדי ונשמעים נורא.

איך אתם הייתם מתמודדים עם סיטואציה שכזו?


פרטים טכניים:
אני עובד בקיובייס SX3, על שני כרטיסי פולסאר משולבים.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
Eric.Bar
Act Compatible
הצטרף: 26 ינו' 02
הודעות: 1575
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 08:49   
קופרסורים בקביעות שונות לכל תחום בעייתי ו"דילוג" ביניהם?
הורדת העוצמה של הקטעים הרועשים (הפיקים) לעוצמה קרובה לקטעים השקטים ועל זה קומפרסור אחד?
קומפרסיה ידנית (שב על הפיידר)?
Adiel Levi
הצטרף: 22 פבר' 03
הודעות: 163
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 09:13   
אוטומציה #biggrin
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 09:22   
Adiel Levi :
אוטומציה #biggrin


כלומר קומפרסיה ידנית, כפי שהציע אריק?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
TimTam
הצטרף: 09 מרץ 05
הודעות: 424
מיקום: לונדון
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 15:12   
אם מדובר בגדול רק בשני "מישורים" של דינמיקה ולא ביותר (כלומר יש לך בעיקר חלק של חלש וחלק של חזק) אז בהרבה קומפרסורים (וגם EQ) יש מצב של A-B. באופן הזה אתה יכול להתמקד בכל חלק בנפרד, לבצע את המיקס בו את מעוניין ואז לשמור אותו כמצב A. החלק האחר יהיה במצב B. אז האוטומציה שאתה צריך לעשות היא בסך הכל בין שני המצבים.
שים לב, אם ההבדל הדינמי באמת כה גדול, תצטרך לעשות אוטומציה גם על הגיין בהתאם לחלק שאתה ממקסס. חבל לקרוע את הקומפרסור על אות שהיה בריא ופתאום מגיע ב24- דיבי (לדבריך).
זה יהיה בדיוק כמו לפתוח שני מכשירים אחד אחרי השני ולעשות אוטומציה על הבייפאס שלהם, רק עם חיסכון במשאבים.
במצב אידיאלי, בו אין לך מגבלת משאבים, עדיף להעתיק את הערוצים הרלוונטיים לערוצים חדשים ובהם הקומפרסיה/EQ השונים. כך תמנע ממצב מאוד אפשרי של "קפיצה" בסאונד כתוצאה מלחיצות על בייפאס או במעבר בין A-B.

זה כמובן מאוד מקובל. הרי לא ייתכן שזמרות שרות כל כך חלש, לוחש ממש, בבית ואז בפזמון הן קורעות את הגרון ועדיין הסאונד לא בדיסטורשן. זו עבודה ברורה עם ערוצים נפרדים לפי חלקי הדינמיקה בשיר.
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 16:10   
עשיתם אותי מאוד שמח, תודה.

נראה לי שבשלב ראשון אני אעשה אוטומאציה ידנית שתיצור גל קול אחיד פחות או יותר, אותו אחליק עם קומפרסור אחד.
לביצוע של הנגנים יש אופי זורם ואורגני, ואני חושש שמעברי AB עלולים לבלוט בחדותם.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 16:26   
ציטוט:
רגעי השקט נמצאים הרבה מתחת ל-threshold,
ורגעי הקרשצ'נדו הממושכים נמעכים מדי ונשמעים נורא.


אני לא ממש מבין מה הכוונה , האם גם שהסף נמצא במינימום הקטעים החלשים לא מכניסים את הקומפרסור למצב עבודה? (קשה להאמין).

בכל מקרה בנוסף לתשובות שמעלי , אחת הדרכים לצמצם תחום דינמי אבל לא לפגוע ביחסי העוצמות בין הכלים היא לקבוע את הסף ממש מעל רצפת הרעש, ולהשתמש ביחס דחיסה נמוך כך שתשיג דחיסה של כל התחום המוקלט.
_________________
מאוסים נמאסתם !!!
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
Re: ניהול דינמיקה - דילמה של מיקסינג
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 16:32   
אולי תוכל להשתמש ב-multiband compressor כדי להביא תחילה את התדרים הנמוכים באמת תחת שליטה (200-100 הרץ ומטה), וכנ"ל לגבי הגבוהים - אלה שמשפיעים בצורה הכי פחות חדה על השירה (אני מניח שהיא הכלי הראשי).
  ds-sound  
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 16:42   
שם טוב: הפער בין נקודות השיא לנקודות השפל הוא כ-24 דיבי.
אם אקבע את הסף ע"פ קצה הנמוכים, רגעי השיא יתקמפרסו מדי ויישמעו מזעזע.
הבעיה היא לא "להכניס את הקומפרסור למצב עבודה", אלא לגרום לעבודה שהוא עושה להשמע טוב.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5207
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: ראשון 03 ספט',06 17:28   
אתה יכול לקבוע את נקודת הפיק של החלקים השקטים בתור הסף של הקומפרסור, לגשת לקטעים הרועשים, וביחס אפילו של 1:3 תקבל הפרש בפיק של 8 דיבי, ועם עבודה נכונה של האטאק והרליס תוכל תשמור על הצבע, נסה את זה עם כמה קומפרסורים שונים עד שתמצא אחד שמתאים.

מהנק' הזאת תוכל גם לרדת לנסות להמשיך להוריד בעדינות עם הסף, לקמפרס מאוד קלות את הפיקים של החלק החלש (זה יעבוד בעיקר אם יש פיקים מפוזרים ולא קימפרסו עדיין למוות את השיר) בצורה בלתי מורגשת, ולקבל עוד קצת הנחתה החלק החזק.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון