תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:18
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בין מי דיאז לפה יש הבדל של רבע טון(?)
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (85) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 21:40   
אני חושש ששוב יש פה מיש מש בין כמה גורמים:
מה יותר קל ללמד / ללמוד
באיזה שיטה קל יותר לנגן (איזה שיטה יעילה יותר כשיטת תקשורת)
איזה שיטה מפורטת יותר וכ"ו

אני צעד וחצי בדרך לפיצול נוסף משום ששוב השרשרת הולכת לכיוון של דיון בשיטת התיווי ומתרחקת מההיבטים של צלילים אנהרמוניים ומשמעותם.
ניחא - יש באמת הרבה מן המשותף. נראה לאן זה ייגרר.

סמנטיקה.
סימבוליסטיקה.
סימן הנושא משמעות.
מה באות "T" מציין אות בעלת פונטיקה לשונית ?
מה באות "P" מציין פונטיקה פוצצת?
מה בסימן "2" מציין זוג איברים או את ה"ש?ני" בסדרה?

אני לא אכנס לסוגיות של ניקוד ופיסוק.
כולן בסופו של דבר סימנים.
וגם הפיאנו רול הוא אוסף של סימנים וגם כתב התווים הוא אוסף של סימנים.
ומי יכול לקבוע שזה יותר קריא מזה?
בעיני, אין דבר יותר הגיוני מצורת האותיות הלטינית.
תלמידי, לא מצליחים לסיים פסקה בלי להתיאש ולחפש תרגום זמין באינטרנט.
עברית היא שפה שקל לכתוב בה?
וערבית?

לכתב התווים הגיון גרוויטציוני רב (תו גבוה ביחס לקווי החמשה) בכל מה שנוגע להיבט של גובה הצליל והגיון קלוש בכל מה שקשור למשך הצליל (תו חלול, רגל, דגלון וכ"ו)
אבל מרגע שהחלטנו על השיטה הזו, היה חובה להכיר במגבלותיה.
אי אפשר שיהיו אין-סוף סימנים.

זה חורג מהמשמעות האנהרמונית של מי# ו-פה.
אבל זה בא בדיוק מהמקום הזה.
זו שפה שיש בה מוסכמות והיא צריכה להילמד מתחילתה ועד סופה.

אולי, (ורק אולי), לנגן בלי לדעת תווים, זה קצת כמו לטייל באיטליה בלי לדבר איטלקית.
אפשר להינות מהנופים. אפשר להיתפעל מהעיטרים והפרסקאות על הביניינים מפירנצה אבל תהיה איזה בעיית תקשורת קלה שיהיה צורך למצוא דרך לגשר עליה.

מה שאני קולט במרבית אולפני ההקלטה זה בדיוק את החווייה ההפוכה מזו של ZOOOT.
כל עוד מדובר בדברים קונבנציונליים, במוסכמות יסוד, בדברים שבאת איתם מהבית (גם באיטליה אני נוהג בצד ימין של הכביש ולא ניגש לפלוני ומשחק לו בביצים, למרות שאין לי מושג אם בא לו או לא ואולי כתוב משהו בעניין הזה) - אז אין בעיה.
באמת שיטת ה - Gm Bb7 ברורה לכולם ומאפשרת התנהלות זריזה.
אבל ברגע שמגיעים לסוגיות מסובכות יותר, מיד מתחילים הדיונים.
ותמיד זה איכשהו צריך להגיע ל"תראה לי...".
ואז זה כבר לא ביצוע אלא חקיינות.
ומתחילים נסיונות, וזה מבין ככה והוא מבין אחרת ובשורה התחתונה, אני שמנגן בטהובן מגיל 4 נופל מחברה שלא ראו מימיהם פרטיטורות אבל יש להם זיכרון טוב.
הזיכרון שלי חרא, אני מגיע לאולפן וממש לא בא לי להתחיל לזכור מה שהגיטריסט חושב שצריך להיות הריף.
תמיד אני שואל את עצמי מה היה כל כך מסובך לכתוב את זה.

אבל - זה אני.
אגב, אני מדבר איטלקית
ואגב 2 - לא הייתי נוגע לגבר איטלקי בביצים גם אם היה שלט שמחייב את המנהג הזה.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 21:44   
אבקש אותך לקרוא את הטקסט בתשומת לב, אתה מגיב כבר זמן מה על דברים שלא נאמרו:

ציטוט:
מעניין שאתה משייך אותי דווקא לקבוצה של נגנים קלאסיים המחונכים מגיל צעיר, למרות שדווקא התחלתי ללמוד תווים בגיל 17 והאוריינטציה שלי היא לא קלאסית כלל וכלל (למרות הכשרה מסוימת בכיוון הזה שיש לי) אלא דווקא של מוסיקה קלה.


א. לא הזכרתי גיל

ב. 17הוא גיל צעיר

ג. הקבוצה המדוברת היא במקרה זה היא לא "נגנים קלאסיים" אלא קבוצת כל מי שהוכשר לפי אסכולה שהתווים הם מרכזיים בה, שלפיה "לא נעשה צעד" ללא התיאוריה הנוקשה של התיווי (יכולת גם להיות נגן ג'ז שהוכשר כך וזה לא היה משנה), מה גם שהכשרה קלאסית ממילא היתה לך על פי הציטוט ולכן אתה שייך לקבוצה המדוברת.

---------------------------------------------------------------------------------

ציטוט:
הדפס הפיאנו רול לא אפקטיבי בשום צורה עבור כל נגן


כל סקצית "הפיאנו רול" בהודעתך מיותרת, מאחר ולא טענתי שיש לחלק לנגנים דפי פיאנו רול.

נושא הפיאנו רול עלה בתגובה לנושא "כמות הרישום הפרטנית ביותר המתאפשרת באופן תיאורטי" שהעלית כאן:


Zooot :
eyalamir :
זה אומר אחד משני דברים:
א. יכול להיות שכדאי להוסיף עוד אלמנטים לתווים\למצוא שיטת תיווי אחרת.
ב. מוסיקה היא אלמנט של גלי קול וצלילים, שלעולם לא יהיה אפשר להעביר במלואם על דף, ולכן תמיד יאלץ להיות תיווך אנושי כלשהו כדי להגיע לתוצאה הנשמעת המבוקשת.


הנחה א' היא כמובן הטענה שלי, הנחה ב' נופלת מיידית מאחר והמילה "במלואם" הופכת אותה לטיעון מעגלי (אפילו הקלטת קול משובחת אולי לא תשחזר את הנאד של הזבוב שיושב על הקשת של הצ'לן השלישי), ובהחלפתה במילים "במידה סבירה" -

די בהדפסת פלט הפיאנו רול + קונטרולרים רלוונטיים כדי לספק רמה סבירה של פרמטרים לביצוע, הרבה מעבר לכל דף תווים, ואם נתאמץ ונשתמש ברזולוציית המידי של 14 ביט (NRPN) נקבל דיוק עוד יותר גדול.


ומכאן שכל הקטע הזה על מסקנותיו לא רלוונטי:

ציטוט:
הדפס הפיאנו רול לא אפקטיבי בשום צורה עבור כל נגן. יקח שעות לזהות בדיוק מה הפיץ' שצריך לנגן ברגע נתון (שלא לדבר על מצב בו יש כמה כאלה, כמו בפסנתר וכו'), אורך ההדפס עצמו יהיה כאורך הגלות. ושורות הקונטרולר עצמן יתפסו טונה מקום.

מעבר לזה, כל המידע הנפלא שאתה מתאר שחסר לך בפיאנו רול הוא מידע שלא ניתן בפועל להעברה לנגן. אף פסנתרן לא יכול לנגן בעוצמה 72 בדיוק לפי דרישה. הוא יכול לנגן 'מצו פורטה' ששווה, נניח (אין לי מושג) ל65-75. את כל שאר המידע שאתה רוצה (ואשמח אם תתייחס לחתיכות מידע בפועל ולא רק 'הכל וזהו') אפשר להעביר בתיווי מסורתי בלי שום בעיה, כולל קונטרולרים ופדאל ווא ווא וויברטו ומאה דברים אחרים, ואפילו בתיווי מאד מדויק אם תרצה.

הרגע הבנתי שכל שאר הדברים שאתה אומר מתנגדים למעשה לא לתיווי אלא לקונספט של נגן חי לעומת VST. לצערנו, בני אדם עובדים ומנגנים במונחים של 'בערך'. גם אם תבקש מינגווי מלמסטין ואמני טכניקה אחרים לנגן את אותו הסולו כמה פעמים זה לא יישמע זהה לחלוטין גם בעשרה נסיונות. אתה יכול בסופו של דבר לקחת נגן עם אוזן טובה ולהוציא ממנו מה שתרצה בדיוק, אבל אין שום סיכוי שללא קובץ סאונד קיים (ואגב, אתה חייב לצייר אחד כזה בשביל שיהיה לך פיאנו רול...) תעביר למישהו את כל המידע הדרוש שאתה מדמיין במוח.


-------------------------------------------------------------------------------------------

הערה קטנה:

ציטוט:
אני במיוחד לא הולך להילחם כדי להסביר לך למה אדם אקראי בפורום שאני לא יודע מה כישוריו המוסיקליים (ולא כישוריו בתווים! כישוריו במוסיקה) והוכיח בהמשך השרשור שהוא לא שולט באומנות התווים בכלל, יכול לתת דעה 'מקצועית'. מספר הדוגמאות שאני יכול לתת לך של אנשים שמשתמשים בתווים בהצלחה הוא כ"כ גדול עד שאין טעם אפילו להיכנס לדיון הזה. גם אני, אגב, פגשתי עשרות נגנים, וגם יורם אילן ואחרים.


אם אתה מבקש לעמוד על הקושי בלימוד התווים, ודאי שצריך לבדוק את מי שלומד אותם, וללא קשר לכישוריו כמוזיקאי -
אחרת תגיע למסקנה שרק מוזיקאים מוכשרים יכולים ללמוד תווים, וזה אומר גם שללימוד תווים נדרש כישרון מיוחד, ושאינך יודע דבר על הקושי של מוזיקאים "ביתיים" -

ושתי המסקנות ממילא תומכות במסקנתי.

הערה שניה:

זה שיש אנשים המצליחים להשתמש בתווים אינו רלוונטי לקושי הלימוד והקריאה, כי הרי יש מלא אנשים ברמת משכל של 150, וזה לא אומר דבר על הממוצע.

הערה שלישית:

למרות שפגשת המון מוזיקאים, אינך מתיחס לתגובות פרט לשלי שפורסמו כאן המעידות על קשיים בלימוד וקריאה, וביניהן המדווחות על דיון מעמיק באקדמיה בנושא רמת הקריאה של פסנתרנים.

אין ספק שהמתדיינים באקדמיה פגשו גם הם הרבה נגנים, ורק היה זה רלוונטי למסקנותיך אם היית מאשר/מכחיש את קיומו של דיון כזה ואת מסקנותיו.
_________________
Peace,

Zooot
SAR
Act Compatible
הצטרף: 14 מרץ 02
הודעות: 1293
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 21:46   
ציטוט:
ההיקש שלי הוא הגיוני וסביר, אבל אם אתה חולק עליו אמור שאתה מתנגד חד משמעית לקביעה לפיה "רב נגני הפסנתר בעולם אינם קוראים תווים באופן סביר וקיים פער ענק בין יכולת הנגינה וההבנה שלהם לבין קריאת התווים. הבעיה הזו מוכרת גם באקדמיה וניסוב עליה דיון מעמיק", ואחזור בי מן המסקנה.

אני מתנגד, פשוט משום שאין לי שום נתונים.הפסנתרנים שאני מכיר מסביבי בהחלט קוראים סביר ומעלה, חלקם מעולה.
אם כבר, הטענה המושמעת כלפי פסנתרנים היא שהם קוראים כמו תוכי בלי להבין מהם מנגנים.
גם את זה אין לי יכולת לאשר או להפריך, כי הפסנתרנים שאני מכיר סביבי, מי מג'אז ומי מקלאסי הם מוסיקאים מצויינים.
אין לי שום ידע על שום דיון מעמיק או לא שהתרחש היכן שהוא בעולם על כך שפסנתרנים או מישהו לא קורא טוב.
חשוב לזכור שרמת הקריאה פסנתרנית משתנה מאדם לאדם, בדיוק כמו רמת הטכניקה באלמנטים השונים(חלקם טובים בסולמות, אחרים חזקים באוקטבות בסטקטו וכ"ו) , הזכרון, יכולת הריכוז וכיוב'.
בלי קשר קריאה פסנתרנית היא לא היחידה בעולם. לא פחות חשובה היא קריאה מלודית.
IcanPiano
הצטרף: 29 אוג' 05
הודעות: 51
מיקום: העוגן
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 21:48   
אולי נעזוב את מי שקורא טוב או לא ומי שראה ופגש והכריז.
ומכיון שיש טענות לכאן ולכאן וכבוד לכולם אולי פשוט נבדוק בהגיון בריא האם קריאת התווים קלה או קשה.

האם קל יותר למשל לנשפן לקרוא תווים מפסנתרן?
אני לא יכול לראות שום סיבה בעולם שיהיה לו יותר קשה.
1. הוא קורא צליל אחד בו זמנית.
2. לרב האצבעות שלו ממוקמות באותו מקום.
3. הצליל דו ינוגן תמיד כאשר אותם חורים סגורים.
4. יש לו זמן פנוי בזיכרון להסתכל קדימה ולהתכונן לכל צליל זר לסולם שיגיח לפתע.

אבל מה לגבי פסנתרן?
1. שני מפתחות.
2. כל מנגינה בכל יד גוררת עצמה לכיוון אחר ולעיתים אף באותה יד.
3. האצבעות משתנות חליפות בתוך כל יד. פעם אצבע שלישית על דו ופעם ראשונה. במקרה
הטוב האצבעות כתובות. במקרה הגרוע לך תנחש ותתכנן.
4. הכתב קטן כי אם יהיה גדול לא יהיה ניתן לתפוס אותו ברוחב או אורך העין.
5. והקצב שכל כך קל למי פה מהכותבים לנגן סינקופות וטריולות שיש בהם הפסקות נרשם לשתי ידיים וכל יד בשלה.

והנה עוד 5 עובדות הנתפסות בדרך ההגיון שלי למה קשה לקרוא תווים בפסנתר.

האם להסיק מכך שהשפה לא טובה מספיק?
אולי.. בכל מקרה היא לא יכולה להעביר את כמות האינפורמציה הנדרשת לנגינת יצירה בשבריר שניה. לפחות לא על פי ההגיון שלי.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 22:15   
ציטוט:
אני מתנגד, פשוט משום שאין לי שום נתונים.


אם כך, אני חוזר בי ממסקנתי לפיה אתה מקבל את הקביעה שרמת הקריאה של רוב הפסנתרנים אינה מספקת.
_________________
Peace,

Zooot
IcanPiano
הצטרף: 29 אוג' 05
הודעות: 51
מיקום: העוגן
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 22:27   
ציטוט:
אבל מרגע שהחלטנו על השיטה הזו, היה חובה להכיר במגבלותיה.
אי אפשר שיהיו אין-סוף סימנים.


לא יותר סימנים. אפשר עם הרבה פחות.

מיגבלות בשפה תמיד יהיו אבל שפת המוסיקה אמורה בסופו של יום להביא את הנגן לנגן אותה ואם היא גורמת למקצוען בנגינה לחדול להיות מקצוען כי את המימנות הזו הוא לא מצליח לרכוש ברמה נאותה אז יש לו בעיה חמורה. ואם הבעיה הזו חוזרת בקרב תלמידים רבים אז זו כבר לא בעיה רק שלו.

לכן כדאי להשקיע מחשבה בשיפור משמעותי של השפה על מנת לקרב אנשים רבים ככל האפשר לנגינה. (אני מדבר על פסנתר בלבד)
____________________
והייתי נוגע ב 2 של האיטלקיה...
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שישי 08 יונ',07 22:54   
Icanpiano:
אתה צודק שהקריאה לפסנרנים היא קשה בהרבה בדיוק מהסיבה שאתה מתאר. אבל שוב אין לכך כל קשר לתווים כמו שיש לכך קשר למורכבות הנגינה על הכלי. אין מה לעשות, כשאני מנגן יצירה של באך ואני אמור לנגן בכל יד ליין שונה לגמרי (ולפעמים יותר מאחד), הקריאה תיקח לי יותר זמן מאשר בליווי פסנתרני סטנדרטי בו שתי הידיים הולכות פחות או יותר ביחד. כך או כך, הרוב המוחלט של פסנתרנים שאני מכיר (ואני מכיר לא מעט מהם) שיודע לנגן ברמה סבירה יודעים לקרוא תווים מצוין.

Zooot:
אני ממש לא שייך לקבוצה המדוברת. אני לא חי את חיי המוסיקליים לפי חוקי התווים או כל חוקים אחרים. אני מודע לחוקים ומשתמש בהם כשאני צריך לכתוב, ולא משתמש בהם כשאני לא צריך אותם. חלק מהצ'ארטים שלי נראים כמו דפים חלקים עם שניים שלושה תווי קצב ואקורדים למעלה, חלק מלאים בעיגולים שחורים, ובחלק מהם סתם כתוב מספר התיבות והמשקל ואני מלמד את הנגנים בע"פ. הכל תלוי בסגנון הכתיבה ובחזון שלי כמלחין.

ממש לא הסברת לי איך הטיעון לגבי פיאנו רול לא אפקטיבי. הסברתי לך למה בפועל אי אפשר להבין ממנו מה לנגן, ובטח לא בזמן אמת, ובטח לא כמה צלילים בו זמנית, ולא הוכחת אחרת. אתה יודע מה, אני קורא עליך תיגר:

הנה קטע שמופיע בסוף של הקטע 'רפסודיה בוהמית' של קווין. העתקתי את הקטע מספר מצ'וקמק שיש לי, כך שהתפקיד לא מדויק לחלוטין (גם השמטתי את סימני הדינמיקה וסימנים אחרים מתוך עצלנות), אבל בוא נצא מנקודת הנחה שהתפקיד הזה כפי שהוא כתוב כרגע הוא המוסיקה הרצויה:

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

העליתי קובץ מידי עם תוכן זהה (ייצאתי מתוכנת התווים) לכאן:
http://www.yousendit.com/download/WFJYV28vYWJwcFUwTVE9PQ

אתה מוזמן להעלות תדפיס פיאנו רול, ונראה ביחד מה קריא ויעיל יותר.
IcanPiano
הצטרף: 29 אוג' 05
הודעות: 51
מיקום: העוגן
הודעה פורסם: שבת 09 יונ',07 00:01   
זה לא בדיוק pianoroll וגם לא מושלם אבל מאפשר קריאה מהירה יותר בפסנתר בלי לדעת תו אחד.

המספרים הם אצבעות הידיים.
שחור הוא צליל שחור.
מה שבלבן זה יד ימין. בצהוב יד שמאל.
הקריאה מלמעלה למטה.
כל צליל או אקורד מנוגן עד אשר צליל מחליף אותו.

queen
eyalamir
Expert
הצטרף: 09 אפר' 04
הודעות: 826
מיקום: ניו יורק
הודעה פורסם: שבת 09 יונ',07 02:30   
Icanpiano - אני אתן לאחרים להגיב, אבל מה שכתבת נראה לי מופרך לחלוטין. לקח לי המון זמן להבין מה רצית, וגם כשכן זה היה לחלוטין לא קריא על הפסנתר. זה מתפרס על איזור עצום בגודלו - צריך להסתכל רוחבית על שטח ענק בשביל לקרוא שתי ידיים של נקודה אחת, ובכלל סיפור שלקח שורה אחת בדף שלי לקח דף שלם אצלך! לקרוא את השיר המלא יגרום לי להעביר דף כל 10 שניות! ומה היה קורה אם פתאום היתה סינקופה של שש עשרית באמצע, או טריולה?

כמובן, בלי לדבר על העובדה שהתיווי שלך אפקטיבי רק על פסנתר ואי אפשר להתייחס לכלים אחרים איתו, בהנחה שהיו כאלה בקטע. את התווים המקוריים שלי אפשר להעביר לנבל או גיטרה (עם אדפטציה קלה), את שלך כל נגן שאינו פסנתרן לעולם לא יוכל להבין.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: שבת 09 יונ',07 05:35   
ציטוט:
אני ממש לא שייך לקבוצה המדוברת. אני לא חי את חיי המוסיקליים לפי חוקי התווים או כל חוקים אחרים. אני מודע לחוקים ומשתמש בהם כשאני צריך לכתוב


לקבוצה המדוברת אתה שייך, מאחר ולפי דבריך אתה, הוכשרת לפי המאפיין (היחידי) של הקבוצה. אתה יכול לחלוק על המסקנה המיוחסת לקבוצה זו, אבל לא להשתיכות אליה, ממש כמו שאיני יכול לצאת ביוזמתי מקבוצת בוגרי ביה"ס היסודי, למשל.

ציטוט:
ממש לא הסברת לי איך הטיעון לגבי פיאנו רול לא אפקטיבי. הסברתי לך למה בפועל אי אפשר להבין ממנו מה לנגן, ובטח לא בזמן אמת, ובטח לא כמה צלילים בו זמנית, ולא הוכחת אחרת.


לא הייתי אמור להסביר לך שהפיאנו רול אינו אפקטיבי, הראיתי לך שהוא אינו רלוונטי להודעתי לה ענית - מאחר ושם טענתי רק שהפיאנו רול יכול להכיל את כמות המידע המבוקשת, ואכן כך הוא.

אתה לעומת זאת, הסקת שבנוסף לכך אני גם טוען שניתן להשתמש בפיאנו רול כדי להעביר את המידע לנגן בזמן אמת - ואת זה לא טענתי,
ולכן הטיעון לא רלוונטי,
וחרוז כמו זה שיצא לי -
אפילו לא תכננתי.
#smile

-------------

ציטוט:
אתה מוזמן להעלות תדפיס פיאנו רול, ונראה ביחד מה קריא ויעיל יותר.


אין מה להתחיל אפילו השוואה כלשהי, כי כאמור לא הצעתי להשתמש דווקא בפיאנו רול להעברת המידע לנגן - מאחר והוא אינו אוניברסלי ואינו בצורת פורמט סופי ויעיל למטרה זו.

לו היינו משקיעים את הזמן והאנרגיה שהושקעו בדיון זה באפיון פורמט חדש במקום בוויכוח על "האם יעלה על הדעת בכלל פורמט טוב יותר מהתיווי והאם להטיל עונש מוות על החוטאים המהרהרים בו" -
אולי היו לנו כמה עקרונות תיאורטיים להשוות, ועדיין היינו רחוקים ממבחן יעילות בפועל.

עם זאת אני יכול להעיד שהבנתי את הכתיבה של IcanPiano ב-5 שניות, ואני יכול לנגן אותה ללא בעיה, וזאת ללא שלמדתי אותה מימי.

להשוות את יעילותה לתווים איני יכול, מאחר ואיני קורא תווים ועל מנת לנגן את הסקור שהוצע עלי לעבור תו תו ו"לתרגם" אותו לצורה אינטואיטיבית, ומן הסתם הייתי מתרגם את הסקור לשיטה של IcanPiano ממילא, כי היא מעין טאבים לפסנתר שזו בערך הצורה בה אני זוכר תווים -

ובמקרה כזה יוצא שאני משווה את שיטת IcanPiano לעצמה.

---

עם זאת, אני שותף כמובן לדעתך בדבר גודל הדף המתבקש, אך בנושא האדפטציה לכלים אחרים מדובר לדעתי בשאלת הביצה והתרנגולת:

לומר שרישום בשיטת IcanPiano "כל נגן שאינו פסנתרן לעולם לא יוכל להבין", זה כמו לומר שתווים "כל נגן שהוא לעולם לא יוכל להבין" -
הרי כל שיטה יש ללמוד.

לראיה, אפילו מתופפים מבינים את הכתוב בפיאנו רול, והסליחה עם המתופפים גם על הבדיחות, וגם על השימוש דווקא בקבוצתם להמחשת הנושא #biggrin .

התווים הם רישום וירטואלי - ניתן הרי לבנות כלי שצורתו כחמשה, ואופן הנגינה בו הוא השלכת עיגולים המרוכזים בקופסאות שונות אל עבר החמשה.
באנלוגיה, כלי שכזה יתיחס אל התווים כמו פסנתר לצורת הרישום של IcanPiano.

---

נראה לי שכל תכנון לפורמט חדש שכזה יש לפתוח בהכרעה בנושא תצוגת הזמן, לינארית או אחרת.

בנושא הזמן הכללי, הרי שלושת השיטות (תווים, IcanPiano ופיאנו רול) מציגות את התיבה כיחידת זמן, אופקית או אנכית אך לינארית - תיבה ריקה או מלאה חלקית בתווים תתפוס את אותו אורך של תיבה עמוסה, והדבר "מבזבז" מקום על הדף -

יש להכריע באם אנו רוצים לשמר את הצורה לה אנחנו רגילים, או שמא מתוך ראיית העתיד להרגיל את עצמנו לקריאה ב"דחיסת זמן", בה בדומה לתווים שצורתם מעידה על אורכם -
"תצוגת התיבה" תגדיר את אורכה.

באותו אופן יש להכריע בשאלת יצוג זמן התו -
ליניארי (מלבן הפיאנו רול), צורה=אורך (תווים) "נגן עד ש" (IcanPiano ) או צורה אחרת.

בהערת אגב, בשיטת IcanPiano יש כרגע "עודף אינפורמציה לא קריטית לביצוע" (ניצול לא אופטימלי של צורת התו) - מאחר והיא מכילה אינפורמציה המיועדת כנראה ללימוד טכניקה.

ניתן להוציא מהרישום את שיקולי האצבעות והידיים וה"שחורים-לבנים", ואז "יתפנה מקום" - או להקטנה, או לאינפורמציה נוספת.
_________________
Peace,

Zooot
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » תיאוריה

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
עמוד 13 מתוך 13

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון