תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 16:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קלאסיקה - תולדות האולפן הישראלי, 1
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (480) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  DorPere  
הצטרף: 01 אפר' 02
הודעות: 42
מיקום: סוף היקום
קלאסיקה - תולדות האולפן הישראלי, 1
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 07:49   
בשבוע שעבר דיברתי עם להקה שבקרוב נכנסים להקליט אלבום בכורה כששאלתי אותם איזה סאונד הם מחפשים התשובה המפתיעה היתה :
"את הסאונד של טריטון בשנות ה 80 "

במשך השנים כשהאזנתי לתקליטים שנעשו כאן בארץ, תמיד תהיתי ביני לבין עצמי מה הציוד שהיה להם שעשה
את הסאונד הישראלי למה שהוא.
(לטוב ולרע, וכן היו פה גם דברים טובים מאוד שנעשו אז תעזבו אתכם מציניות היא אף פעם לא ממש מועילה.)
אז השאלה שלי מופנית לותיקים מבאי הפורום שהכירו
את טריטון היטב.
איזה מיקסר, מיקרופונים ומעבדים חיצוניים היו בטריטון ?
והאם חדר ההקלטות המיתולוגי שלו היה אכן חדר נפלא
מבחינה אקוסטית כמו שמספרות האגדות.

ובמחשבה שניה למה לא להרחיב את זה לשאר האולפנים הגדולים בארץ
ולפרט מה בדיוק יש או היה באולפנים כמו המון די.בי זאזא ושאר הגדולים.
כך שנדע עם איזה ציוד בדיוק מקליטים והקליטו
אומני ישראל לדורותיהם.

לטיפולך ראובן
#thumbsup
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2960
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 09:11   
אני לא יודע לגבי אז אבל היום רוב האולפנים הללו מציעים מבחר אפשרויות וחדרים דיגיטליים ואנלוגים (ולרוב החדר הגדול מכיל משניהם).
  DorPere  
הצטרף: 01 אפר' 02
הודעות: 42
מיקום: סוף היקום
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 10:16   

אבל איזה ציוד יש שם בדיוק ?
שמעתי שלאחד מהגדולים יש NEVE אבל לא הצלחתי להבין איזה דגם יש שם בדיוק.
ולאיזה אולפן יש כאן SSL ?
היום אמרו לי שבטריטון הקליטו עם API,
ולא הבנתי אם התכוונו למיקסר או לפרה אמפים בנפרד
מישהו יודע על זה ?

ובכלל השמועות המיתולוגיות שיש על המיקסרים של פעם, ראויות בהחלט לבדיקה. יסודית.

יש סיפור שבאחד האולפנים שוכנת הקונסולה שעליה הקליטו את BROTHER IN ARM של DIRE STRAITS
או בואריאציה אחרת הקונסולה שעליה הקליט
ברוס ספרינגסטין
הסיפורים האלה נראים לי מפוקפקים אבל אם יש מקום
לברר את זה, אז זה נראה לי כאן.
ובכלל מאוד חסר כאן תיעוד היסטורי של
הציוד האולפני שדרכו הקליטו במשך השנים
על איזה מיקסר הוקלט דרכים ? שבלול ??
אדם בתוך עצמו ??? יעל לוי הראשון ???
ועוד עשרות תקליטי מופת שנעשו כאן.
ואם כבר חותרים לפענח את הסאונד הישראלי
אולי כדאי לבדוק מה היה הציוד שהשתמשו בו
לאורך השנים.
אז כל מי שיודע מוזמן לחלוק את המידע הזה.
ובכלל הצעה כללית לבעלי אולפנים בארץ
יהיה מאוד נחמד אם הייתם מפרסמים את רשימת הציוד המעודכנת שלכם באתר של האולפן עבור סקרנים
חקרנים וסתם לקוחות פוטנציאלים.
(לכשיוקם האתר בכלל, מתי שהוא בעתיד הרחוק )

בציון לשבח זוכים אולפני נויז, TOP SOUND, אשל, הצוללת הצהובה, ווילאג' (למרות התחכמויות הFLASH המעצבנות ) שכבר הקימו אתרים ראויים עם תמונות
ורשימת ציוד ואומנים מפורטת.

:smile:
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19232
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 15:11   
"הסאונד של אולפני טריטון - 80' "...
הרבה נוסטלגיה.. ומיתוסים שנבנו על דבר שכבר איננו.
אני כבר נשמע חוזר על עצמי, אבל להאמין שציוד עושה את התוכן, זה אך מפלט מהבעיה האמיתית או מהאתגר שביצירה או המשימות הטכניות שבדרך אליה.
אולפני טריטון של ה-80' היו מתים שיהיה להם אפילו חלק מהציוד האנלוגי ו/או הדיגיטלי שיש כיום. ושיהיה במצב תקין ועובד 24 שעות ביממה.
אבל בטריטון היו אנשים שהעריכו עבודה אמיתית, וזאת למרות ואולי בגלל שהציוד היה מכשיר בלבד, וברוב המקרים אף לא תפקד כראוי, והכשרון שיחק תפקיד חשוב מהכל בקרב על התוצאה. חלקם מצויים פה בפורום, חלקם התחילו שם, חלקם בנו את טריטון ושאר האולפנים המאוזכרים מעלה, ויש כמה כאלה שכבר אינם, כמו טומי פרידמן היקר, שחזון אולפני טריטון נבע ממנו, וקיבל ממנו את הנשמה.
אמנים גם היו ישנים על רצפת האולפן.
וטכנאים היו ניטשים בידי בני משפחתם.
אבל כנראה שלעולם זה לא ישכנע, אנשים ימשיכו לרכוש ציוד שאמן זה או אחר השתמש בו, יקליטו באולפן שהביטלס הקליטו, וינגנו על הכלי שהלהיט בוצע בו.
טובים לכשלעצמם יהיו כלים ואמצעים אלה, אין ביכולתם להביא את האינסטנט של הכוכבות, או להחליף את מורכבות הפרקטיקה.
אני מצטער שאיני איש ה'פריסטים'. יכלתי לרצות את האוזן, אולי, אם הייתי מערבב נוסטלגיה עם מעללים אישיים, סיפורים ואגדות. אני אולי מאכזב חלק מהקוראים, אבל אני מאוד מאוד מקווה שמפיח תקווה בהרבה קוראים אחרים, דווקא בגלל עובדה זו.
זה הכי קל לפזר מיתוסים וסיפורי ערגה, כי אגדות קצת קשה לאמת, ביחוד שזמן נתן בהן אות.
אישית, אפילו לא אהבתי את המוסיקה שהוקלטה באותה תקופה, להוציא מעללי רוק אמיתיים שנדמו כמעט מיידית.

"העוני מביא את העושר", הוא כלל שהייתי ממליץ לשנן, ועל בסיס זה נשארת תמצית האדם, יכולתו וכשרונו.
אם אני נשמע פלצן, אוקיי מבחינתי, אך אני בטוח שגם כיום יש פה מספיק כשרון וידע בקרב הדור הצעיר כדי להגיע לכל סאונד שרק אפשר, ועוד יותר מכך: להמציא את ה"סאונד" שבעוד עשר שנים ירצו 'לחקות'. בשביל זה גם הפורום.
"המחסור מביא את האושר". אולי. אם ה"סאונד של טריטון" לא כלל ארפג'יאטורים מוכנים בעוצמה הנכונה ובדגימה הנכונה; אם הסאונד של טריטון כלל (ברוב היצירות שהוזכרו מעלה) את רעשי המקדחה מקומה שניה ואת הורדת המים בשירותים באמצע הקלטה; אם הסאונד של טריטון הכיל אמנים שכבר פחות מוקלטים כיום; אם הסאונד של טריטון הציג אמנים חדשים שכבר אין היום..
אולי זה "הסאונד של טריטון".
ציודים?!
טריטון: מיקסרים חלקם עבודת יד (של טומי פרידמן) משולבי מודולים של API ו-NEVE, מכשירי הקלטה של AMPEX שברוב המקרים חלק מהערוצים לא תפקד או הקליט בצורה לא תקינה (עובדה שחוץ מהבעלים, הטכנאים וממני לא תמיד היתה ידועה), מיקסר של AMEK מסוג 2500 שהוכנס בשנים האחרונות יותר, 'צריבה' על תקליטי וויניל בצורה הנתונה למחלוקת, מכשירי אפקטים מהסוג הבעייתי ביותר...
אבל היד שנגעה בהם, סובבה ימינה ושמאל, מצאה את הכמות הנכונה שבה מבדילים בין רעש לצליל והבינה שזה חשוב, אכן היתה שם.

אני יכול לפרט כאן את הציוד שהיה בכל האולפנים דאז, השאלה אם זה רלוונטי למי שרוצה ליצור כיום.
אני חושב שחוץ מנוסטלגיה, ושרטוט היסטורי, אך גם מכורח העברת התמצית לדור הבא - לא.
digi
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 483
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 16:37   
בואו ננסה להמר -
איזה סאונד (אולפן או ציוד) של היום, יחשב "קלאסי" או "נוסטלגי" או "Vintage" בעוד נאמר.. 10 שנים?

:smile:


_________________
Citizen K
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 17:58   
נמאס לי לשמוע את אותה שטות כל הזמן חוזרת על עצמה
(בלי לפגוע כמובן באף אחד)
אבל לבוא כל פעם "ולחפש" את הסאונד המסויים הזה..או אחר..רק בגלל שהוא עבר דרך קונסולה כזאת או אחרת..נשמע לי פלצי וחסר כל תוכן מעשי ועיניני בעבודה הזאת שנקראת מוסיקה...
זה נאמר מיליון פעם ואני אוסיף ואגיד..זה לא הציוד ! זה האדם ! ותרגום חופשי...זה לא המכונה..אלא האדם המפעיל אותה...
אני מצטער שאני מתפרץ ככה...אבל אם יש נושא שמרגיז אותי בהוויה המוסיקלית זה אי חופש היצירה והתלות המחשבתית בכלים חיצוניים לגרימת ההבדל...ואני חש צורך עז לרשום את מילותיי אלו בתר'ד הזה..כי האוזניים חייבות להיפתח מתי שהוא...

סאונד של טריטון בת** שלי !

_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
  DorPere  
הצטרף: 01 אפר' 02
הודעות: 42
מיקום: סוף היקום
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 18:19   
ראובן ווודו (עוד לא נתקלתי במילה עם ארבע ווים בחיי#smile

אין שום ספק שסאונד הוא לא פונקציה יחודית לציוד בלבד
וברור שכשמחפשים את המאפיינים החמקמקים שגורמים
לך להתרגש משיר מסוים אתה מחפש גם את הריגוש שהמילים הלחן וההגשה עשו לך, ולא רק את התדרים ואת אופי הקימפרוס.
ועם זאת בימים אלו ממש גודל פה דור שישנה ומשנה את התפיסה של הסאונד הישראלי בצורה מהותית,
אבל בשביל שתהיה פה אוולוציה אמיתית הרי שהיא
חייבת לבוא על בסיס העבר,לטוב או לרע כדי ללמוד ממנו, לא בכדי לשחזר אותו אלא כדי למקם אותו בהקשר ההיסטורי הראוי לו.
או במילותיך "נוסטאלגיה שרטוט היסטורי והתמצית עבור הדור הבא "
לדעתי האישית הפורום הזה הוא כלי בסיסי ביצירת סצינה של סאונד כי למרות הגישה שהיתה נהוגה במחוזותינו במשך השנים, חלוקת הידע שלך עם אחרים אינה ממעיטה אותך והופכת אותך לפראייר,
היא מעשירה אותך .
אז אולי הגיע הזמן לכתוב את הפרק
הנוסף של "סוף עונת התפוזים" :
פרק 13 - מאחורי השימשה סיפורם של אולפני ההקלטות בארץ.
ביו אם בפורום זה
או אולי שווה לפתוח פורום שיוקדש לעינין הסאונד הישראלי עבר הווה עתיד
אז לשיקול דעתך

לוודו - אני משוכנע שהרבה אומנים בעבר אמרו את
"הסאונד של טריטון בת*ת שלי"
לא מענייו אותך לדעת למה ? :smile:

ולדיגי
כבר עכשיו בגלל אופי העבודה שלי עם להקות בתחילת דרכם אני יכול לומר לך מה נחשב קלאסיקה עבורם
הנה אוסף של ציטוטים
1.שלום חנוך - "שהשירה שלי תשמע כזאת גדולה
ושהאקוסטית תישמע כמו- לא יכול
לישון עכשיו..."
2.סחרוף -תעשה : "שירה סחרופית כזאת
גיטרות סחרופיות כאלה
אלקטרוני סחרופי כזה "
3.משינה - "איך עושים את הקורוס של שלומי ברכה"
4.אמדורסקי 2 - "בוה'נה כאלה באס תופים אני רוצה !!"
5.סאונד שירה של עמיר לב, שלמה ארצי בדרכים.
הסאונד הדחוס הזה של עברי לידר
6.שבלול - "שהתופים ישמעו בדיוק כמו עמי טרייבש "
7.היהודים הראשון- עשרות פעמים שמעתי את השם של
התקליט הזה כאבן בוחן עבור סאונד ללהקת רוק
8. נטאשה הראשון שינויים בהרגלי הצריחה
ורדיו בלה בלה -
בבחינת כל להקה והסאונד נטאשה שלה.
9. הריוורב האוורירי של שרון ליפשיץ !!!
10.והיה אפילו אחד שדיבר איתי על הסאונד גיטרות
של אלי שאולי (הגיטריסט הנפלא של פונץ' )

אז הנה מעט קלאסיקות בהתהוות :razz:
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 18:38   
אני פשוט לא מאמין למה שאני קורא פה...
כנראה בגלל זה המוסיקה הישראלית תישאר תמיד במקום הראוי לה :yuck: ..

אלוהים נתן לבני האדם עיניים בקידמת הראש..כדי שנוכל להתסכל קדימה,לעבר העתיד..אם הוא היה חפץ שנתסכל אחורה בזמן ולעבר..הוא היה שם אותם באחורי הראש כדי שתמיד נסתכל אחורה...העתיד והמוסיקה שבתוכו נמצאים ישר קדימה !!! ..

אני בוחר באפשרות הזאת..כי זאת האפשרות הטבעית שלי...והחופשית שלי..להתסכל קדימה..

ומה שכתבת פה..על להקות חדשות ישראליות...שרוצות להישמע כמו,,וכמו וכמו ההוא..וכמו הזה..וכמו הזמר ההוא,,וכמו המתפוף ההוא..זה פשוט מזעזע!

אני רוצה להישמע כמוני !..

איחולי שפיות !


נ.ב אל תיפגע ממני..פשוט לא האמנתי שאני מסוגל להתרגז בצורה חריפה כזאת בבוקרו של יום שלישי..
ואני אגלה לך סוד למה אני התרגזתי..כי כל כך איכפת לי מזה..ומה שאמרת כל כך כואב ..שאתה באמת עובד עם להקות צעירות והם משמעים באוזנייך את הדברים האלה..
שמצאתי רק את המקום הזה לפרוק את כעסי...
_________________
אח של מי התקליטן ?
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19232
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 18:54   
ציטוט:
ועם זאת בימים אלו ממש גודל פה דור שישנה ומשנה את התפיסה של הסאונד הישראלי בצורה מהותית,
אבל בשביל שתהיה פה אוולוציה אמיתית הרי שהיא
חייבת לבוא על בסיס העבר, לטוב או לרע כדי ללמוד ממנו, לנסות לשחזר אותו ולמקם אותו בהקשר
ההיסטורי הראוי לו.

תיאורטית אני מסכים עם כל מה שהעלת. גם הרעיון שמאחורי הדברים הוא הגיוני ורצוי, אך אני מעניק לזה נימוק שונה: לא "הסאונד הישראלי" שיש להתרפק עליו, כי ניתן בכמה שעות להפוך כל שיר שיושמע ללא הרף - ללהיט, או להשמיע שיר דכאוני בזמן מלחמה כדי להפוך אותו להמנון, או לגדול טבולה-ראסי'ת על כוורת ולחשוב שזה הסאונד של העולם והפזמונאות היוצרת.
אני גדלתי על "אבא'לה בוא ללונה פרק", ו-"שיר היקינתון" ודוגמתם, אז שאתרפקה על סאונד המסרגה שלהם?
אני שם בצד נוסטלגיה. תמיד טוב שהיא ישנה, וכפי שאמרתי, לוקח את כל מה שלמדתי, ומנסה להעביר לכל מי שרוצה לשמוע. אני יכול לשחק אותה ב"אח, איפה הסאונד של הימים ההם.." שעות וימים, אבל זה יהיה לשקר לעצמי, דווקא בתור אחד שבא משם ובנה את רוב האולפנים שהזכרת.
אז הנימוק שלי, אם נעלה פה באוב את "עלילות האולפן העברי", יהיה דווקא למניעת מיתוסים של "המיקסר שהקליט עליו ברוס" (והסיבות לשטויות שהופצו בזמנו), והסיבה החשובה שלפעמים בין המשפטים וההברות יוכל מישהו למצוא זהב, או לפתוח את העין לרווחה, ולגלות משהו שכה היה חסר או נסתר ממנו, בדרך לעשיה או הבנה של דברים שעסקינן.
למשל: למה חשוב להעמיד מיקרופון נכון ולמה להקליט איתו בכלל (להבדיל מדגימה למשל), או, מה היתרון בהתמודדות עם מחסור בציוד, או, החשיבות של כלי נגינה מכוון, או כמה אקוסטיקה צריך, ולמה חשוב לשמוע נכון, והבדל בין שימוש נכון בציוד לבין הנחיצות שלו, או למה להנחית יותר טוב מלהגביר... דוגמאות אין קץ מהעבר, ומההווה, ומהעתיד, כל עוד האוזניים הן המדד.
אז אתה אומר דברים נכונים בכל הקשור להעברת המסר, והאינטרנט מאפשר לעשות את זה במינימום שמועות, בייחוד אם המקור עוד קיים עד כדי כאב, כדי לדווח על כך, ואולי כפי שהצעת, גם לתעד.
רעיון יפה העלת, ויש ממנו הקרנה של אכפתיות ציבורית.
"לטוב או לרע" זה משפט המפתח.
  DorPere  
הצטרף: 01 אפר' 02
הודעות: 42
מיקום: סוף היקום
הודעה פורסם: שלישי 02 אפר',02 18:55   
וודו
קודם כל אני לא נפגע ההיפך
אני שמח על הלהט הזה שיש בך :smile:
הייתי ממליץ לך לעבוד קצת עם חברה צעירים תיכוניסטים חיילים בתחילת דרכם המוזיקלית
בשביל להבין שכולם כולל המקוריים ביותר שנתקלתי בהם
התחילו בהשראה או השפעה של מישהוא אחר
ואני בטוח שגם אתה בשלב זה או אחר אמרת לעצמך
וואלה איזה יופי איך הם עשו את זה ?

הדבר החשוב הוא באמת להבין מתי אתה מחקה
(וכולם יודעים שיש כאלה שהתפרסמו ולעולם לא עברו את השלב הזה )
ומתי אתה מייצר סינטזה של הדברים שגדלת והשפיעו עליך עם אישיותך המקורית.
הגישה שאתה רוצה להישמע כמו עצמך היא מובנת וחשובה
אבל הרי אתה תמיד תשמע כמו עצמך כי בסופו של דבר
אתה לעולם לא תהיה מישהוא אחר פרט למי שאתה.

ועדיין איני חושב שלנסות להמציא את הגלגל מחדש
בכל פעם שאתה מקליט היא גישה יעילה.
בשביל לשבור את החוקים אתה חייב קודם לדעת מהם.



 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   הבא
עמוד 1 מתוך 10

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון