תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 00:44
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קלאסיקה - תולדות האולפן הישראלי, 1
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (480) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
VooDoo
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
הודעה פורסם: רביעי 03 אפר',02 23:06   

ציטוט:

בתאריך 2002-04-03 13:12, ReuvenM כתב:
שקט בחדר הבקרה בקולינור, לאחר ש"בוגי" נדם, וגילי דור מפר אותו מיידית, פונה אל אחיו ואל קיקי רוטשטיין "זה כל הענין," הוא דורש "זה לא האולפן! זה הבן-אדם. תשמעו איזה גרוב, תשמעו איזה סאונד!".



ראובן..כתבת פה את הבסיס להתחלה של הקלטות....
אי אפשר היה לכתוב את זה יותר טוב...

אני מחכה להמשך..

_________________
עצה בחינם לטכנאי הישראלי -
שירה היא כלי נגינה לכל דבר,עליה להיות בווליום אחיד עם שאר הכלים המנגנים ולא לעלות עליהם.

האתר שלי
www.mrgreen.us
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1703
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 00:05   
ראובן, אני רוצה להודות לך (אני חושב שבשם כולם) על מה שסיפרת כאן. לדעתי, אתה צריך לעבוד על ספר שיכלול גם ראיונות עם אחרים ויספר את הסיפור בצורה מלאה. גם אם לסאונד הישראלי יש עוד דרך ארוכה, וגם אם היחס למקצועיות של אנשי הסאונד בארץ איננו כפי שהוא צריך להיות, תחילת השינוי יכולה לבוא מכאן וחשוב שידעו משהו על השורשים של הסאונד בארץ.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19290
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 00:11   
מי אמר שזה נגמר?
רק עכשיו אני נזכר ששכחתי לפחות חצי, ולפני עוד פעמיים ורבע. אז יש להשלים.
קצת אוויר... לא האמנתי שזה יענין מישהו.
kimchy
S.Supporter
הצטרף: 28 מאי 01
הודעות: 7916
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 03:01   
ראובן, לא האמנת שזה יעניין מישהו? אני מרשה לעצמי בצניעות לומר פה בשם רבים : יודפס הספר לאלתר !!!
אנא, המשך #thumbsup
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 03:43   
אינשאללה!!!
MiniMoog1
הצטרף: 18 ינו' 02
הודעות: 27
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 07:50   
ראובן אתה ענק!
כבר קראתי את הת'רד פעמיים ואני מחכה בכליון עניים להמשך! (כריכה קשה, כן?)

MiniMoog #thumbsup #thumbsup #thumbsup
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 11:24   
אני גם רוצה להוסיף תמיכה משלי ולהגיד שזה מאד מעניין גם אותי.

ימשיך כבודו..

#thumbsup
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19290
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 20:47   
שימו לב שהרשימה הזו מתעדכנת גם אחורה, ובעזרת כמה חברים מאוד יקרים פה, המבקשים להישמר עלומי שם.
והנה מגיע המפרט שהיה בטריטון, מאחד החברים שישן שם .מפרטי כל הזמנים של טריטון (ציוד שנוסף/נבנה עם הזמן):
מיקסר תוצרת יד של טומי פרידמן, עם העתקים של NEVE ו-16 ערוצים של API (3 תחומי תדר 550 איקיו). שימו לב: יום אחד טומי מחליט שהוא חייב להכניס את הכבודה הזו לאולפן. לוקח האיש והאגדה משור אנכי (ג'יג'סאוו'), נכנס לאולפן באמצע ההקלטות (!) חוצב חור מרובע במרכז המיקסר, ומתחיל להלחים...
כניסה אוטומטית למצב Input בהקלטה בוצעה מתוך המיקסר.... גם באולפן B מיקסר של טומי-NEVE ועוד מכונת הקלטה/מקרר מדגם Ampex.
מכשירי אפקטים: דיליי דיגיטלי של Delta-Lab, שתי פלטות חיקוי EMT של פרידמן, מכונה 16 ער' Ampex, מכונה 24 ערוץ אמפקס-פרידמן (עם מהירות משתנה. שבאמת השתנתה! ובאמצעות מחולל תדר), 2 מכשירי LA-2 (טלטרוניקס ו-Urei), שני מכשירי DBX 160VU, שני קומפרסורים ודי-אסר של API, מכשיר LA-3 של Urei,
מערכת מוניטור ארבע-Way של טומי ("15 וופר BlackWidow של פיווי ושופרות), Auratones, שתי מכונת ¼" של חברת Ampex.
שני Aural Exiter מקוריים של חברת Aphex ועוד חיקוי של קובי-כהן/עציוני, עוד 2 העתקים של איקיו NEVE שעשה טומי, ואקספנדר ("קיפקס") של Valley People.
מה לעשות, לא היה כסף...
יותר מאוחר, לקראת השנים האחרונות, התווסף דיליי דיגיטלי של AMS מדגם RMX-15 שהיה גם הרמונייזר, ריוורב של אותה חברה מדגם RMX-16, עוד Gatex ו-Drawmwer (גייטים), דיליי של איבנז, מיקסר של AMEK 2520 עם אוטומציית MasterMix (שפירא כינה את זה אז MisterMax), מכונת הקלטה 24 ערוצים Ampex MM-1200, מכשיר ריוורב RV7 של ימהה,
Lexicon 200, Aphex compellor, מכונת הקלטה Studer A-80, דיליי MXR, קומפרסור BSS 402.
כלי נגינה במקום היו שני פסנתרי כנף, 2 סטים תופים, מלוטרון (אותנטי!), קלבינט, סטרינג אנסמבל, סינטי של קורג מהראשונים דאז, מכונת תופים RX-11, וגיטרת מרטין של גייא יפה, שבשלב מסוים נהיה לשותף הבכיר והמנהל של האולפן.
מיקרופניים שהיו בשימוש:
Neumann, Beyer, RCA, AKG, Schoeps, Shure, Senheizer
(אפשר שהתבלגן לי בין עברית לאנגלית למעלה)
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 04 אפר',02 22:20   
מי שמעדכן אחורה, שידגיש בצבע.
החוויה בקריאה היא מאלפת אבל 8 עמודים להריץ בכל פעם, זה לא מעט.

אנחנו מחכים שתגיע לקונסולה האוטומאטית הראשונה...
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19290
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 05 אפר',02 05:13   
בשלב זה כבר מתחיל להתווסף חומר. מנסים להשיג תמונות, מנסים לשחזר את הצליל. ובינתיים...

וזה הזמן לשים על השולחן את אחת הטכניקות, (אם אפשר לקרוא לאילוץ שהיה מובן מאליו), אשר הקימה טכנאי לגדולה או התיכה אותו לפלסמה, יצרה טעויות שהפכו לאגדה, שימשה בסיס לוירטואל שעוד יבוא, ותחת זכוכית מאוד מגדלת, ניתן למצוא בין הוראות הפעלתה שאינן, וגם מעולם לא נכתבו, את אחד מתענוגות האוזן, הבושם של הצליל, הסם המשכר את הטכנאי המנוי על תשבץ הסאונד:
ה-Pre-Mix.

היא זו שקבעה הכשרתו של טכנאי
היא זו שמשכה אליה אמן
היא זו שאיננה עוד. לעולם!
ואולי, מן הסתם, עשתה את הסאונד.

עד כדי, ששווה היא פוסט חינם.

(המשך יבוא)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   הבא
עמוד 5 מתוך 10

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון