S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
פורסם: שלישי 02 אפר',02 09:11
אני לא יודע לגבי אז אבל היום רוב האולפנים הללו מציעים מבחר אפשרויות וחדרים דיגיטליים ואנלוגים (ולרוב החדר הגדול מכיל משניהם).
הצטרף: 01 אפר' 02
הודעות: 42
מיקום: סוף היקום
פורסם: שלישי 02 אפר',02 10:16
אבל איזה ציוד יש שם בדיוק ?
שמעתי שלאחד מהגדולים יש NEVE אבל לא הצלחתי להבין איזה דגם יש שם בדיוק.
ולאיזה אולפן יש כאן SSL ?
היום אמרו לי שבטריטון הקליטו עם API,
ולא הבנתי אם התכוונו למיקסר או לפרה אמפים בנפרד
מישהו יודע על זה ?
ובכלל השמועות המיתולוגיות שיש על המיקסרים של פעם, ראויות בהחלט לבדיקה. יסודית.
יש סיפור שבאחד האולפנים שוכנת הקונסולה שעליה הקליטו את BROTHER IN ARM של DIRE STRAITS
או בואריאציה אחרת הקונסולה שעליה הקליט
ברוס ספרינגסטין
הסיפורים האלה נראים לי מפוקפקים אבל אם יש מקום
לברר את זה, אז זה נראה לי כאן.
ובכלל מאוד חסר כאן תיעוד היסטורי של
הציוד האולפני שדרכו הקליטו במשך השנים
על איזה מיקסר הוקלט דרכים ? שבלול ??
אדם בתוך עצמו ??? יעל לוי הראשון ???
ועוד עשרות תקליטי מופת שנעשו כאן.
ואם כבר חותרים לפענח את הסאונד הישראלי
אולי כדאי לבדוק מה היה הציוד שהשתמשו בו
לאורך השנים.
אז כל מי שיודע מוזמן לחלוק את המידע הזה.
ובכלל הצעה כללית לבעלי אולפנים בארץ
יהיה מאוד נחמד אם הייתם מפרסמים את רשימת הציוד המעודכנת שלכם באתר של האולפן עבור סקרנים
חקרנים וסתם לקוחות פוטנציאלים.
(לכשיוקם האתר בכלל, מתי שהוא בעתיד הרחוק )
בציון לשבח זוכים אולפני נויז, TOP SOUND, אשל, הצוללת הצהובה, ווילאג' (למרות התחכמויות הFLASH המעצבנות ) שכבר הקימו אתרים ראויים עם תמונות
ורשימת ציוד ואומנים מפורטת.
:smile:
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 02 אפר',02 15:11
"הסאונד של אולפני טריטון - 80' "...
הרבה נוסטלגיה.. ומיתוסים שנבנו על דבר שכבר איננו.
אני כבר נשמע חוזר על עצמי, אבל להאמין שציוד עושה את התוכן, זה אך מפלט מהבעיה האמיתית או מהאתגר שביצירה או המשימות הטכניות שבדרך אליה.
אולפני טריטון של ה-80' היו מתים שיהיה להם אפילו חלק מהציוד האנלוגי ו/או הדיגיטלי שיש כיום. ושיהיה במצב תקין ועובד 24 שעות ביממה.
אבל בטריטון היו אנשים שהעריכו עבודה אמיתית, וזאת למרות ואולי בגלל שהציוד היה מכשיר בלבד, וברוב המקרים אף לא תפקד כראוי, והכשרון שיחק תפקיד חשוב מהכל בקרב על התוצאה. חלקם מצויים פה בפורום, חלקם התחילו שם, חלקם בנו את טריטון ושאר האולפנים המאוזכרים מעלה, ויש כמה כאלה שכבר אינם, כמו טומי פרידמן היקר, שחזון אולפני טריטון נבע ממנו, וקיבל ממנו את הנשמה.
אמנים גם היו ישנים על רצפת האולפן.
וטכנאים היו ניטשים בידי בני משפחתם.
אבל כנראה שלעולם זה לא ישכנע, אנשים ימשיכו לרכוש ציוד שאמן זה או אחר השתמש בו, יקליטו באולפן שהביטלס הקליטו, וינגנו על הכלי שהלהיט בוצע בו.
טובים לכשלעצמם יהיו כלים ואמצעים אלה, אין ביכולתם להביא את האינסטנט של הכוכבות, או להחליף את מורכבות הפרקטיקה.
אני מצטער שאיני איש ה'פריסטים'. יכלתי לרצות את האוזן, אולי, אם הייתי מערבב נוסטלגיה עם מעללים אישיים, סיפורים ואגדות. אני אולי מאכזב חלק מהקוראים, אבל אני מאוד מאוד מקווה שמפיח תקווה בהרבה קוראים אחרים, דווקא בגלל עובדה זו.
זה הכי קל לפזר מיתוסים וסיפורי ערגה, כי אגדות קצת קשה לאמת, ביחוד שזמן נתן בהן אות.
אישית, אפילו לא אהבתי את המוסיקה שהוקלטה באותה תקופה, להוציא מעללי רוק אמיתיים שנדמו כמעט מיידית.
"העוני מביא את העושר", הוא כלל שהייתי ממליץ לשנן, ועל בסיס זה נשארת תמצית האדם, יכולתו וכשרונו.
אם אני נשמע פלצן, אוקיי מבחינתי, אך אני בטוח שגם כיום יש פה מספיק כשרון וידע בקרב הדור הצעיר כדי להגיע לכל סאונד שרק אפשר, ועוד יותר מכך: להמציא את ה"סאונד" שבעוד עשר שנים ירצו 'לחקות'. בשביל זה גם הפורום.
"המחסור מביא את האושר". אולי. אם ה"סאונד של טריטון" לא כלל ארפג'יאטורים מוכנים בעוצמה הנכונה ובדגימה הנכונה; אם הסאונד של טריטון כלל (ברוב היצירות שהוזכרו מעלה) את רעשי המקדחה מקומה שניה ואת הורדת המים בשירותים באמצע הקלטה; אם הסאונד של טריטון הכיל אמנים שכבר פחות מוקלטים כיום; אם הסאונד של טריטון הציג אמנים חדשים שכבר אין היום..
אולי זה "הסאונד של טריטון".
ציודים?!
טריטון: מיקסרים חלקם עבודת יד (של טומי פרידמן) משולבי מודולים של API ו-NEVE, מכשירי הקלטה של AMPEX שברוב המקרים חלק מהערוצים לא תפקד או הקליט בצורה לא תקינה (עובדה שחוץ מהבעלים, הטכנאים וממני לא תמיד היתה ידועה), מיקסר של AMEK מסוג 2500 שהוכנס בשנים האחרונות יותר, 'צריבה' על תקליטי וויניל בצורה הנתונה למחלוקת, מכשירי אפקטים מהסוג הבעייתי ביותר...
אבל היד שנגעה בהם, סובבה ימינה ושמאל, מצאה את הכמות הנכונה שבה מבדילים בין רעש לצליל והבינה שזה חשוב, אכן היתה שם.
אני יכול לפרט כאן את הציוד שהיה בכל האולפנים דאז, השאלה אם זה רלוונטי למי שרוצה ליצור כיום.
אני חושב שחוץ מנוסטלגיה, ושרטוט היסטורי, אך גם מכורח העברת התמצית לדור הבא - לא.
Act Compatible
הצטרף: 08 יול' 01
הודעות: 483
מיקום: תל אביב
פורסם: שלישי 02 אפר',02 16:37
בואו ננסה להמר -
איזה סאונד (אולפן או ציוד) של היום, יחשב "קלאסי" או "נוסטלגי" או "Vintage" בעוד נאמר.. 10 שנים?
:smile:
_________________
Citizen K
Act Compatible
הצטרף: 25 ספט' 01
הודעות: 1275
מיקום: Third stone from the Sun
פורסם: שלישי 02 אפר',02 18:38
אני פשוט לא מאמין למה שאני קורא פה...
כנראה בגלל זה המוסיקה הישראלית תישאר תמיד במקום הראוי לה :yuck: ..
אלוהים נתן לבני האדם עיניים בקידמת הראש..כדי שנוכל להתסכל קדימה,לעבר העתיד..אם הוא היה חפץ שנתסכל אחורה בזמן ולעבר..הוא היה שם אותם באחורי הראש כדי שתמיד נסתכל אחורה...העתיד והמוסיקה שבתוכו נמצאים ישר קדימה !!! ..
אני בוחר באפשרות הזאת..כי זאת האפשרות הטבעית שלי...והחופשית שלי..להתסכל קדימה..
ומה שכתבת פה..על להקות חדשות ישראליות...שרוצות להישמע כמו,,וכמו וכמו ההוא..וכמו הזה..וכמו הזמר ההוא,,וכמו המתפוף ההוא..זה פשוט מזעזע!
אני רוצה להישמע כמוני !..
איחולי שפיות !
נ.ב אל תיפגע ממני..פשוט לא האמנתי שאני מסוגל להתרגז בצורה חריפה כזאת בבוקרו של יום שלישי..
ואני אגלה לך סוד למה אני התרגזתי..כי כל כך איכפת לי מזה..ומה שאמרת כל כך כואב ..שאתה באמת עובד עם להקות צעירות והם משמעים באוזנייך את הדברים האלה..
שמצאתי רק את המקום הזה לפרוק את כעסי...
_________________
אח של מי התקליטן ?
הצטרף: 01 אפר' 02
הודעות: 42
מיקום: סוף היקום
פורסם: שלישי 02 אפר',02 18:55
וודו
קודם כל אני לא נפגע ההיפך
אני שמח על הלהט הזה שיש בך :smile:
הייתי ממליץ לך לעבוד קצת עם חברה צעירים תיכוניסטים חיילים בתחילת דרכם המוזיקלית
בשביל להבין שכולם כולל המקוריים ביותר שנתקלתי בהם
התחילו בהשראה או השפעה של מישהוא אחר
ואני בטוח שגם אתה בשלב זה או אחר אמרת לעצמך
וואלה איזה יופי איך הם עשו את זה ?
הדבר החשוב הוא באמת להבין מתי אתה מחקה
(וכולם יודעים שיש כאלה שהתפרסמו ולעולם לא עברו את השלב הזה )
ומתי אתה מייצר סינטזה של הדברים שגדלת והשפיעו עליך עם אישיותך המקורית.
הגישה שאתה רוצה להישמע כמו עצמך היא מובנת וחשובה
אבל הרי אתה תמיד תשמע כמו עצמך כי בסופו של דבר
אתה לעולם לא תהיה מישהוא אחר פרט למי שאתה.
ועדיין איני חושב שלנסות להמציא את הגלגל מחדש
בכל פעם שאתה מקליט היא גישה יעילה.
בשביל לשבור את החוקים אתה חייב קודם לדעת מהם.