תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 17:09
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
קלאסיקה - תולדות האולפן הישראלי, 1
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (480) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: שלישי 23 אפר',02 05:30   
עוד ועוד ועוד ועוד
תמשיך
זה מרתק
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שלישי 23 אפר',02 09:00   
צחיפו, שלא תגמור על המסך בטעות...
:wink:
זאק
הצטרף: 10 פבר' 02
הודעות: 10
מיקום: 32.05N 34.48E
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 14:20   
הפרק האחרון שיכנע אותי סופית!
אפשר לרכוש את הזכויות? להפקת סדרת טלויזיה...
#smile
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 21:00   
אני מתנדב לסייע לך בהפקה
shahar
Supporter
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 3196
מיקום: למרגלות הגלבוע
הודעה פורסם: רביעי 24 אפר',02 21:06   
"חלף עם הפיידר"

"מנשרוף הלוחם בכפתורים"

"Natural Born METER"........
_________________
Imagination Is More Important Than Knowledge :smile:

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19232
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 01 מאי,02 19:15   
למי שקורא את הטלנובלה הזו, אני מצטער על העיכוב, פשוט נמחקו לי לפני שבוע כ-20 עמודים וורד עם חומר שכתבתי, כולל תשאולים ותחקירים בשטח. לא הצלחתי להעלות ולתקן.
אני מנסה לשחזר עכשיו את השחזור עצמו (...), ובקרוב זה ימשיך. יתכן שכמה דברים יחזרו על עצמם ובצורה יותר מעודכנת עקב שיחות עם הדמויות הפעילות.

בפרקים הבאים נראה כיצד ישראל פיספסה את עצמה מלהיות מעצמת סאונד, מהן הסיבות שאנשים בונים אולפן, איך קרו דברים מתוך הפשטות וההגיון, אך גם כיצד נועלים אומנות בארון ומהן הסיבות שהסאונד הישראלי נשמע כפי שהוא.
ביום שישי האחרון, תוך שיחה עם אחד מנפילי התקופה, ולמרות שכבר הייתי בטוח שאני יודע, חטפתי הדגמות של סאונד ישראלי מכל התקופות בפרצוף, השוואות AB, כולל השמעות מוויניל ומסרט.
אפשר היה לסכם את אותו ראיון בשני משפטים, אותם זרק לאוויר אחד החברים כאן במהלך השרשרת הזו.
כנראה שתגלו מי ומהם בהמשך.
הרבה חומר. הדקו חגורות.
Insomniac
הצטרף: 05 פבר' 02
הודעות: 222
מיקום: הרצליה
הודעה פורסם: חמישי 02 מאי,02 02:20   
"...כל זאת ועוד בפרק הבא של 'ראובן צייד האולפנים'"
:razz:
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19232
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 05 מאי,02 04:55   
חלק ב' נמצא כאן.







ציטוט:
הצמד "חדוה ודוד" הוא אחד הצמדים הישראליים המצליחים ביותר שפעלו בארץ ובחו"ל מאמצע שנות ה– 60 ועד תחילת שנות ה– 70. הצלחתם הגדולה ביותר הייתה ב– 1970, כשזכו במקום הראשון בפסטיבל הזמר הבינלאומי של טוקיו עם השיר "אני חולם על נעמי".
[מתוך מומה]
ואני מדבר על היסטריה #lol הצלחה ישראלית בחו"ל!
באולפני "אשל" (ישראקול) בתל אביב יושב הטכנאי יהודה קולטון ולצידו דוד קריבושה - בזמנו אימת כל האולפנים, המעבד הטרחן, המניאק, הקפדן, המתנשא... כל מה שתרצו (אגב, גם גדל איתי בשכונה, רק היה גדול מאיתנו בהרבה), ומקליטים את להיטי התקופה...

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

רגע.
קולטון הגיע לישראקול - אז האולפן הכי נחשב במדינת ישראל - לאחר שנתיים של עבודה בלונדון, אולפני Decca (האורים והתומים של כל האולפנים דאז, ואלה שאף ייצרו ציוד לאולפנים אחרים), עם רזומה של מנטובני, טום ג'ונס ואנגלברט האמפרדינק (שיאני התקופה). הוא מגיע לארץ לתרום את הידע שספג שם. בלונדון...




אז, לפני שהיית נכנס להקלטות, היית עובד שנה במרתף שבו חרטו, תיקנו והדפיסו תקליטי וויניל - המסטרים של העידן. היית נחשף ישר להתהליך ה"מסטרינג" המכני (כן, עם מיקרוסקופ ישבו ותיקנו חריצים), ולאחר שנה של למידה "מה-לא-טוב", זורקים אותך ישר להקלטות באולפן.

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

קולטון:
ציטוט:
"האמנים המקליטים דאז התחלקו לתבלין מקומי וללהקות קצב.
בנישת הלהקות היו את "עוזי והסגנונות", "הצ'רצ'ילים", "פלסטלינה" (שלום חנוך), "האריות", "הכוכבים הכחולים" ועוד (20 אלבומים בשנה ישראלית).
כל "להקות הקצב" נתנו לטכנאי לעשות את מה שנראה לו לנכון. ככה היה אמור להיות.
יוצאים מהכלל היו ההקלטות מ"הסוג השני". שם מעבדים ונגנים רוב הזמן רצו לבלוט, בהנצחה הזו על הסרט ובתקליט, או רצו שהיחסים במיקס יהיו לפי טעמם - ללא התחשבות בנושא איכות ההקלטה/מיקס או חשיבות החיתוך של תקליט הוויניל.
הרוב נבע מחוסר הידע של הנגנים לגבי רמות ההקלטה. כמו לדוגמא פסנתר, שהיה תופס את כל הנוכחות בהקלטה מבחינת תדרים, ואח"כ עוד היו מתפלאים למה בתוצאה זה נשמע ככה, ולאחר החיתוך (תהליך החריטה של תקליט וויניל ר.מ.) כל התדרים באמצע היו מתחזקים בגלל נטיית המחט בתהליך זה."


ר: עם מה הוקלטו כל האלבומים האלה?
קולטון:
ציטוט:
"מכונת 4 ערוצים אמפקס, 2 ערוצים סטודר. אקו chamber של EMT (שהיה מותקן מעל האולפן), ולפעמים 'הרשו' לי אקספרימנטים שבחו"ל היו טבעיים, כמו שימוש בדיליי סרט...
אתה קולט?!
פחדו "מה זה? זה לא נשמע טוב!".
זו טרגדיה שליוותה את כל ענף ההקלטות בארץ - שנים!
אתה מגיע עם נסיון רב בחיתוך, הקלטות ומיקס, עבדת על הציוד הכי 'נחשב' באנגליה, ופה הציוד היה.. מה להגיד... לא איכות ציוד ולא איכות שמיעה.
להקות הקצב נתנו לי יד פתוחה. אבל אמנים כמו שלום חנוך, אריק איינשטיין ומעבדים מוסיקליים ופזמונאים, התחילו להגיד לי במיקס "אני רוצה את זה ככה וההוא אחרת".. האגו שיחק ולא אחריות לתקליט.
הזמר תמיד רצה להיות הכי בחוץ.
בחו"ל הזמר בכלל לא קבע לגבי התקליט איך הוא יהיה. לדעתי זה נמשך פה עד היום (הראיון היה לפני שלש 4 שנים, ר.מ.)
לדוגמא, תשמעו את השיר "לא יודעים" מהתקליט "קצת שקט" (המקור 1970, התקליט שבו "חוזה לך ברח" המיתולוגי). האזינו היטב לפסנתר ותראו איך דוד קריבושה עמד לידי והכריח אותי להרים את הכלי.. "תרים, תרים עוד, עוד תררררים!"
ושומעים תוך כדי מהלך השיר (זה מונצח) איך הפסנתר עולה לקטסטרופה. תשמעו! עד שהוא עולה על השירה ונהיה רק פסנתר. אגואיזם. הטרגדיה.
לעומתו שיר שהוא לא התערב, בו הצ'רצ'ילים מנגנים בליווי. "מיקס נכון" של אז. כמו של להקה.

זו התקופה שבה בישראל היה סאונד אנגלי. קחו את שיר מס' 16 "שתי אחיות" (התעלמו מהישראליות), זה מה שהיה מודרני אז. כן.
תשמעו את"עוזי והסגנונות" בשיר Firiends, סאונד כמו החיפושיות "של אז", עם כל הדיסטורשן והצליל האנגלי של אז.
הכל פרה-מיקסים. זה הסאונד של אז - סאונד של פרה-מיקסרים.
שמע את didn't know...משחקים מטורפים בפיידרים, גיטרה הפוכה, עוזי דרך לזלי. תשמעו איך הוא נגמר..." (התקליט "חברים", ר.מ.)


הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

קולטון מבואס מהרכב "פלסטלינה", איינשטיין מתווכח איתו על הפסנתר:
ציטוט:
תשמעו את "אמא שלי" - רק פסנתר!
אני בוכה למאיר (מאיר אשל, בעלי האולפן, ר.מ.), והוא אומר לי "הוא משלם, אז שיהיה"
כאן רבתי איתו ולא הייתי מוכן לעבוד כך יותר.
בלגאן! תשמעו את "כתבו עליו בעיתון", "מיאה", "מה איתי?"..

עוד שימו לב. עד אז עוד לא נתנו קרדיטים לטכנאים בכלל. בכל מקום בעולם. ומאז כבר ראית קרדיטים כמו "מנהל הקלטה: יהודה קולטון"... #lol



ציטוט:
"הם לא היו מקצועיים, הם לא ידעו להתנהג ליד המיקרופון, אבל לך תגיד ל"כוכבים" מנופחי אגו מה לעשות. הם בלעו את המיקרופונים. הכל דיסטורשן."


ר: ומה עם קומפרסורים?
ציטוט:
"האמת שהיו. אבל מאיר אשל לא נתן להשתמש "אל תגע, זה חדש, חבל... זה ידפוק את כל ההקלטות.
אחרי שנה נשבר לי הז-י-ן וברחתי לגרמניה. שם שמעו עלי דרך Decca וחיפשו טכנאי שיודע לעשות "סאונד אנגלי"...
"

מאיר ותרומתו להיסטורית הסאונד הישראלית.

1970.
אחרי זה זה נרמס, נגמר. תם ניצוץ התקווה של הסאונד הישראלי עד הדור שהגיע אחרי הדור ההוא.
כמה הפסדנו?! המון זמן. הרבה כשרון שנרמס ונטחן באגו.
ponyboy74
הצטרף: 06 אוג' 02
הודעות: 25
טריטון זה לפני שנולדתי
הודעה פורסם: ראשון 23 מרץ,03 16:33   
יש לדעתי הרבה בידע שכזה
לדעתי אם באמת יעבירו את המידע הזה הלאה(לא לשם חיקוי) ערכו הוא אדיר
אני אישית נולדתי אחרי אבל אני ממליץ לך לעשות עבודת שטח ולשאול את אלה שעבדו שם
הם בטח ישמחו לדבר על זה
ואז תחזור ותספר גם לי #cry
Oshik
הצטרף: 13 מרץ 03
הודעות: 89
פשוט מופלא !!!
הודעה פורסם: שני 23 יונ',03 19:45   
תודה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   הבא
עמוד 9 מתוך 10

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון