S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
פורסם: רביעי 13 דצמ',06 20:10
בהחלט מסכים עם הנקודות הנוספות.
אני חושב שכמעט כל מי שמקים אולפן ביתי נתקל בכל אחת מהן בשלב זה או אחר. במיוחד לגבי הפלאגינים! אני זוכר תקופות שבהן הייתי טוען אפקט והייתי מותקף על ידי רשימה עצבנית בת 4 עמודים של זבל.
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
פורסם: רביעי 13 דצמ',06 23:24
אני מסכים עם כל הדברים למעט כמה סייגים ששייכים לעולם הוירטואלי בעיקר
לנסות להיות הכל - בעולם הוירטואלי זה - לנסות הכל
זה שיש סינתים/פלאגים וירטואלים בכמויות בלתי נתפסות לא אומר שצריך להשתמש בכולם. באותו הפרויקט. המחשבים החזקים בצורה מפלצתית רק מחזקים את המשפט הזה. תשתמשו בכמה כלים בודדים. תגלו מהר מאד שמפלס היצירתיות שלכם עולה בצורה מדהימה (נכון גם לגבי חומרה)
להסתגר (לבד) באולפן הביתי - יצירה בזוג/קבוצה יכולה להיות חוויה עם משמעויות הרבה יותר גדולות ממה שחושבים. 1+1 שווה במקרה כאן לריבוע הסכום (ויותר). לא רק לסיכומו. מי שיוצר לבד, טועה לבד, מתקשה לבד ובסופו של דבר, לומד לבד (אבל הרבה יותר לאט). מינוף זה שם המשחק (או, בשפה יותר מוכרת, "סיעור מוחות")
להתמכר לגלישה (לבזבז זמן) - גלישה זה דבר טוב, גלישה זה דבר יפה. אבל זה תחליף מזויף לדבר האמיתי - יצירה, יצירה ועוד יצירה. לקרוא זה טוב - זו חובה אפילו. אבל לא, בשום אופן, במקום הישיבה על היצירה.
עודף פלאגים - האיכות היא הדבר הפחות מפריע. מה שמפריע זו הכמות הבלתי נתפסת שיש לכולם (ואני מתכוון כ-ו-ל-ם). בעולם החומרה כמה שיותר, טוב יותר. בוירטואלי - יותר ברוב המקרים שווה פחות (בעיקר בגלל שעצם ה-"משחק" עם הצעצוע החדש, לוקח זמן שהיינו יושבים על היצירה. בכל מקרה, אנחנו לא משתמשים 95 אחוז מהזמן ב-95 אחוז מהפלאגים שיש לנו. תבדקו....)
עם דבר אחד אני לא מסכים בצורה גורפת : "להשתמש בכלים וירטואליים כתחליף לדבר האמיתי"
יצירה היא יצירה. אחד מתופף על המכסה של פח האשפה בשירותים שלו והאחר יוצר שירים בעזרת כלים וירטואלים. במתחם הדיגיטלי אפשר לעשות הרבה דברים לאיכות ההתחלתית של הכלי הוירטואלי כך שגם סינתי של סינת-אדיט יכול להשמע מליון דולר. המשפט מחטיא את העניין כי מי שהוא "הדבר האמיתי" היחיד בסיפור הוא האדם עצמו. בין אם הוא אחד ובין אם הוא רבים. בין אם הוא להקת גיטרה/בס/תופים או יוצר יחידי שמשתמש בסמפלים של קיק, היי האט, בייסליין וליין סינתי (כמו בשיר Freelove של דפש מוד במיקס של Flood. אחד הביצועים היפים ששמעתי בחיי).
בובי מקפרין הוא "כלי וירטואלי אמיתי". הוא עצמו "סמפלר אנושי" אז מה, הוא לא "אמיתי" ? היצירה היא הדבר החשוב. לא האמצעים.
Art Reviewer
הצטרף: 29 יונ' 03
הודעות: 1530
מיקום: haifa
פורסם: רביעי 13 דצמ',06 23:28
סאונד טוב מתחיל מעיבוד טוב .
לפני כל האפקטים והמעבדי סאונד תוודא שהשיר יושב "נכון" . מילים , לחן והעיבוד הם 90 אחוז ממיקס טוב .
מוסיקה לפני הכל (...ואחרי הכל ...) היא מוסיקה !
מוסיקה לא עושים אל מול מסך
נשמע דבילי . אבל לא מעט אנשים עושים את המוסיקה שלהם מול מסך .
המסך לוכד . המסך משעבד . המסך הוא לופ . המסך הוא לא מה שאתה צריך לראות כשאתה "יוצר" מוסיקה .
המסך הוא לשלבים מאוחרים יותר .
_________________
There is nothing right in the left brain
and there is nothing left in the right brain
הצטרף: 15 פבר' 07
הודעות: 304
מיקום: עמק חפר
פורסם: שלישי 20 מרץ,07 14:37
יפה יפה
לא מסכים עם כל מילה, יש דווקא אומנים כמו ניין אינץ' ניילס שהוציאו אחלה דיסקים ע"י הסתגרות באולפן לבד.. זה קצת סותר להגיד שאין חוקים ומצד שני לכתוב רשימת חוקים לא? אבל אני מסכים עם מה שנאמר פה, זה בהחלט מוסיף נפח כשיותר ידיים מעורבות בתהליך, במיוחד בגלל הנטייה ל"לופיות" שנגרמת ע"י עבודה מול המסך.