Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
פורסם: ראשון 18 פבר',07 08:23
סתם תהיה שעלתה לי היום בראש, בזמן הנסיעה לעבודה...
כאשר עובדים בחדר קטן ומעוניינים להשיג סאונד מדוייק וטוב - לרוב ההמלצה היא על וופר של 6.5 במוניטורים האולפניים.
הכיצד, אם כך, אנשים שבונים מערכות לרכב (אפילו מערכות המכויילות ל-SQ, קרי Sound Quality) משתמשים בסאב-וופרים של 10 או 12 אינץ'?
הרי רכב הוא בכל מקרה חלל הרבה יותר קטן מאשר כל אולפן ביתי שהוא!
האם בהכרח שמיעת מוזיקה עם סאב-וופר 10\12" בחלל שאיננו חדר-ענק יגרום לשלל תופעות לוואי זוועתיות?
-------
אני יודע שמקומה של שאלה כזו היא בפורום אודיו-לרכב (לדוג' זה של CarsForum), אבל אני דווקא מחפש דעה יותר אובייקטיבית-מדעית של אנשים שעוסקים באקוסטיקה, ופחות דעה הנובעת מנסיון של מתקיני מערכות.
_________________
ליאור "מונטיגו"
הצטרף: 16 יול' 02
הודעות: 75
מיקום: מרכז
פורסם: ראשון 18 פבר',07 10:59
במרבית הרכבים יש אקוסטיקה מצויינת.
ראשית, כאשר מדובר על סאונד מדויק, ניתן לומר שכאשר יש פחות החזרים כך מערכת השמע באה לידי ביטוי יותר ויותר.
בניגוד לחלל סגור, במכונית מה שסוגר את החלל הוא רכיבים בעלי מסה נמוכה, משמע: תדרים נמוכים יוצאים מגבולות החלל ולא חוזרים,( זו אחת הסיבות לכך שניתן לשמוע ממרחק רב סאב של ערסים, הם צריכים המון עוצמה בכדי להגיע לעוצמות גבוהות )
תדרים שנשארים בתוך הרכב נבלעים בתוך המושבים המרופדים, ואלה יוצרים איזון יפה עם החלונות שמחזירים הרבה גבוהים, וכאן נכנסים הפרמטרים שכבר דיברתם עליהם על שינוי זוייות וכו'. ישנן מכוניות שפשוט יש אקוטיקה מצויינית בלי לעשות הרבה.
בכל מקרה כאשר אני רוצה לשמוע מיקס, אחד המקומות הראשונים בו אני מבקר היא המכונית, אפילו עם מערכת שמע בסיסית ביותר.
קראתי אפשהו על זה מזמן. אולי אפילו כאן בפורום.