תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 07:46
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
טיפים לנפח סנר וקיק ??
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  זוהר  
הצטרף: 21 פבר' 02
הודעות: 69
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: רביעי 17 אפר',02 06:34   
אם מישהו יודע איך אפשר לעשות זאת ...
אפילו אם יש מספר דרכים אז אוליי רק טיפ 1..
תודה-תודה :wink:
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 17 אפר',02 06:38   
דיליי קצר ולשלוח את התוצאה לצד אחד והמקור לצד שני. לשחק עם הפרמטרים השונים לפי הטעם ולא לשכוח לבדוק במונו.
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: רביעי 17 אפר',02 06:42   
יש משאבות מיוחדות.
בצד של הסניר יש חור קטן.
תשחילי את הצינור לשם ותנפחי.

נו באמת...
תארי לעצמך שמיכאל אנג'לו היה כותב מכתב לחבר שלו אם יש לו טיפים לאיך לצייר בחורה יפה...
ומקבל תשובה ואחריה מצייר את המונה ליזה.

זה אומנות...
לאיזה תשובה את מצפה?
מה זה בכלל סנר נפוח?
מה זה סנר רזה?
ומה הבעייה עם זה?

אני מודה שבכל פעם מחדש אני משתאה משאלות כאלה ש,אגב, הן מאד במקומן...
אלא שאין שום דרך לעזור.

תתחילי לטחון את הEQ שלך.
תנסי מכאן ומשם.
אפקטים, קימפרוס...

בעצם...
אולי יש תשובה אינסטנט?
מה אני קוטל????

בהצלחה
  זוהר  
הצטרף: 21 פבר' 02
הודעות: 69
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: רביעי 17 אפר',02 08:10   
למה ? הנה uv נתן עצה פצצה
לא ביקשתי הרבה :smile:
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: רביעי 17 אפר',02 09:00   
איך זה באמת דבר שלא ניתן לתשובה אבל נקודות לאיך להגיע למשהו שמרוצים ממנו זה ניתן לעשיה.

ראשית שאלה קלה?
מהו בייס(BASS,BD) מהו סנר (SNARE) ממה הם מורכבים? איזה צליל יש להם?

בעולם הרוק ה"זוהר" או ה"שחור" (בלאק) יש כיוון חשיבה אחר לגמרי לגבי כל אחד ולמרות שלכל אחד יש כיוון "מרכזי" כל להקה שתעבדי איתה (אם זו לא את) תהיה מעוניינת בצליל קצת שונה. ככה זה בניאדם.
* הדברים הם באופן כללי בלבד *
דוגמאת הKICK: מטאליסטים אוהבים אותו חד ועם קצת תת-נמוכים, הישנים יותר אוהבים אותו חם ונעים מתגלגל בלשון עם קצת חספוס ובאסים נעימים, בג'אז הוא שם קצת כדי לגוון ולכן הוא עגול אבל לא מרכזי.

כך גם הSNARE... רב-גוני בכל התהליכים.

(השלבים הראשונים נוגעים יותר להקלטה במידה והעולם הוא עולם הסאמפל/דגימות רצוי לקרוא את השלבים באופן כללי ולעבור הלאה)
שלב ראשון:
- ה"כלי"/תוף עצמו! יש אלפי סוגי SNARE ומאות יצרנים. גדולים קטנים ומה לעשות שאני לא מתופף אז אני לא יכול להרחיב בנושא. הSNARE לפני הכל צריך לרצות את ה"לקוח" (המתופף/היוצר של השיר) לפני בכלל שהוא נכנס לשלב ההקלטה.
כך גם לגבי BASS DRUM רק שאני נותן כל פעם אחד להעביר את הרעיון.

כיול נכון של התוף יביא תוצאות טובות, עור מתוח ומכוון כפי שצריך (או כמו שרוצים) שרשרת (או איך שנקראית באשר היא) מתוחה ומתפקדת בעולם הSNARE.


- הקלטה ממירים, קדם מגברים, מיקרופונים, אקוסטיקה ושלל גורמים (לפרטים נוספים... גשו לחיפוש בפורום שיחולל פלאים) יוצרים את הצליל הבסיסי אותו אנו רושמים על המדיה (שגם היא משפיעה על הצליל דיגיטלית/אנלוגית). רצוי ללמוד באופן כללי השפעות מופע (פאזות) לפני שמקליטים מערכת תופים שלמה וכרגיל בפורום יש די ידע (אם מתחילים במוטיבציית חיפוש) למצוא ה-כ-ל (יש קישורים לאתרים אחרים :smile: ).

נקודה אחת למחשבה: הקלטה רב-מימדית ("נפח" ? :smile: )
לדוגמא הקלטה של סנר גם מעלה היכן שהסטיק פוגע וגם מטה מתחת היכן שהרצועה/שרשרת נמצאת (לא רק לגבי SNARE פשוט ממשיך עם הדוגמא).
בכל מקרה וזה לקצר קריאה של דברים שכבר נכתבו לא מעט פעמים בפורום - האוזן היא המדד להקלטה נכונה. הרבה מאוד מהמקצוענות נובעת מנסיון. חישבו על "איך המיקרופון שומע" (אם מכירים אותו ואם לא נסו להכירו או לקבל התרשמות מהירה) שימו אותו במקום הנכון.

- הקלטתם? יש חומר גלם? נפלא!

* נקודה לעולם ה"סאמפלים"/דגימות. לפעמים מי שמקליט את הדגימה מקליט גם בציוד וגם ברמה גבוה משלנו אבל אם זו לא מערכת שלמה אנו מקבלים דגימה של תוף (נניח... כמה מקורי - SNARE) שהוא אינדוידואל! לא חלק ממשהו. דליפה היא לא דבר שלילי תמיד קחו אותה לכיוונים חיוביים! חלק מהקלטה של מערכת ובכלל שמספר נגנים יחד היא תמונה שלמה ותמיד בכל חלק (ערוץ) יש איזה חלקיק מהאחר (כמו ה"חיבורים"/צופצ'יקים של הפזאל) ולכן במידה ויש לנו רק בסיס כמו דגימה של SNARE וBASS וכדומה האתגר הוא באמת להצליח לשלב מהם "מערכת" שמתפקדת יחד ונשמעת כיחידה אחת. גם כאן דגימות הם יתרון ואם לא ממש חייבים השתמשו בהם בתור מה שהם... דגימות! צרו איתם מקצבים יותר "ממוחשבים" ובאופן כללי חשבו עליהם ככלי שונה ממערכת עם מתופף מבריק מאנושי. אם הע(ו)בדים של הפופ בעולם (בריטני, ריקי, ג'ניפר) וגם הUNDERGROUNDים יותר (כדוגמאת SO SOLID CREW) מרשים לעצמם להיום "מכניים" גם את/ה יכול/ה!.
חלק המיקס שייך גם לדגימות באופן זהה (רק בשימוש אחר)

במהלך המיקס:
"לנפח" לצערנו איננו יכולים (אני לא מכיר פלאגין כזה.. :smile: ) אבל לתת נפח, לעדן לשפר ולאזן לשאר המיקס זה אנחנו כן יכולים לעשות.

EQים: צויינו פה! לחשוב באיזה טווח תדרים כל תוף נמצא (זה לא מסובך :smile: ) היכן הוא ממשיך (OVERTONES) מה יש לנו (איזה תדרים נקלטו אצלנו) ומה אנחנו רוצים להדגיש כדי לתת את ה"סאונד" הרצוי.

קומפרסיה/COMPRESSION: אומנות נוספת ולא לכולם (באולפן הביתי) יש את התקציב לחיצוני האמיתי וגם אם הוקלט אחרי לפעמים אנחנו "דווקא" רוצים לדחוס עוד או להרחיב. נגיד עם נרצה KICK אגרסיבי ומטורף נקמפרס לגמרי ונתעלל בו שיוציא לרמקולים את נשמתם*

*הכל בכוונה טובה ואין ליחס לאנרגיות שלי שום משמעות פיזית, אני תומך בהתנהגות יפה לרמקולים ויש הקצנה בדברים למטרות הסבר (אני מקווה, זה מובן בכלל? אני עייף...).

אפקטים: כמו כל דבר העידן המודרני הביא שלל אפקטים - פלנג'רים, ושלל פילטרים מודרנים של פייזים ומאות צעצועים, אולי מתאים? או הסאונד המודרני מעניין יותר? אולי הורדת רזולוציית סיביות ל8ביט או אפילו 4ביט מלוכלך תיצור סאונד מגניב? נסו ותזהרו על המקור! :smile:.

REVERB: אם יש משהו שקרוב ל"איך מנפחים" זה זה!, החזרים. גם DELAY כמו נניח TAP-DELAY על SNARE "מחמם" את הFEEL (אבל הוא צריך להיות שם קודם) ויכול לעניין. למהדרין בעולם הDELAY על קצה המזלג... שימעו להיטיו האחרונים של ידידנו לני קרביץ.
REVERB אינו חובה (בעצם כל מה שכתוב כאן לא חובה...) אבל אני באופן אישי מדמיין REVERB במידה ואינו משמש כ"אפקט!" בתור חלל או אווירה מסויימת אליה אני רוצה להכניס כמה חבר'ה שיכירו זה את זה ואולי יהנו יחדיו. שליחות מעודנות של כל חברי הרכב מערכת התופים יכול להשפיע הרבה על מה שיקרינו כלפי חוץ. גם הפרמטרים של הREVERB עוצמתו וכמובן כמה שולחים כל אחד מן החבר'ה... יוצרים את האווירה וה"חלל" (אני מדמיין זאת כך) בו אנו נמצאים. לדוגמא SNARE שנשלח גבוה ביחס לכולם עלול להישמע מרוחק (בעצם הכל תלוי ביחס כל הגורמים מהשורה מעלה עד פה...) לכן צריך לדעת מהי האווירה הרצויה.

מכאן הבמה שלך זוהר, גשי, בצעי הציגי ונראה.
עדיף יהיה לך לפרסם חומרים שלך (אפילו אם לא גמור) ולקבל תגובה. נניח את מפרסמת חומר מסויים ומוסיפה הערה לכיוון הצליל שאת מחפשת (ממקור אחר נניח סתם דוגמא - הגיטרה של בריאן מQUEEN) אנשים פה יתנו לך נקודות לכיוון (לא ל"COPY" של עולם אחר אלא כיוון) שבסופו תגיע לכיוון שיספק אותך.

GATEים ועוד שלל תעלולים, הכל קשור ונשכח כמו SIDECHAIN, TRIGGER ושלל טכניקות נפלאות ומופלאות "לנפח" מוזיקה.
מהיום לא עוד מהדנס קול או סאונדמן או SOUND ENGINEER - נפח-קול (אחרי הקול זה חלק מהעבודה).

העייפות מכה בי!
חגיגות המעבר ל500 (501 כרגע) שלי.
אם הייתי יכול לאחל למדינה שכמספר ההודעות שלי כך גם שנות קיומה יגדול וירבו..

עצמאות מוצלחת למדינתנו הצעירה (במדינות זה ממש גיל צעיר... :smile: ) ומה לאחל, רק טוב, שנדע להיפרד מהמלחמות ומהקשר הכלכך הדוק הזה לצבא, מוות ושנאה (רב-צדדי :smile: ).
NiTRoX
הצטרף: 07 ינו' 02
הודעות: 340
מיקום: ת'א
הודעה פורסם: חמישי 18 אפר',02 01:43   
יש מפיק היפ-הופ ואר'נ'בי, שקוראים לו טימבלנד, אולי מישהו פה שמע עליו...בכל מקרה, ה"ביטים"
(= כל המוסיקה שמאחורי הראפ) שהוא מפיק נורא ידועים בסאונדים המיוחדים שבהם טימב'לה משתמש, במיוחד התופים.


אולי אתם מכירים אותו מהאלבום של מיסי אליוט שמקבל המון ביקורות טובות לאחרונה משום מה
(זה האלבום הכי גרוע שהוא הפיק מעולם)

ועכשיו לנקודה: אם אני אעלה לכאן כמה קטעים משירים שהוא הפיק, אתם חושבים שתצליחו לפענח איך הוא הגיע לסאונד של התופים?
כלומר, איזה סגנון של סאונד היה במקור, ומה הוא עשה לו כדי שיישמע איך שהוא בשיר?

סתם מסקרן אותי - אם זה אפשרי, וגם איך באמת הוא עושה את זה.
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 18 אפר',02 01:54   
להעלות או לקשר אז התשובה היא ... לא.
מדוע? חוקי זכויות יוצרים (אלה אם יש לך הסכמה של ט'ימבלה ואז אולי לא תצטרך אנשים פה... :smile: ).

לפענח טכניקות כפי שאתה מתאר נדרש הרבה ידע ונסיון ובעולם הממוחשב זה די קשה לדעת מה נעשה ואיך ובמקרה הכי טוב לנסות להתקרב לצליל.

עוד רעיונות למחשבה בכיוון האלקטרוני:

SOUND REPLACER - פלאגין למערכות PRO TOOLS (של DIGIDESIGN) המאפשר להחליף חלקים (כאשר החומר מופרד ערוצים) נניח כמו להחליף סנר של מתופף בכל דבר העולה על רוחך. כמות המשחק היא עצומה.
לעומת תופי-MIDI (פדים) פה המתופף "חי" כרגיל ויכול לתת את כולו ורק אחרי זה אתה יכול להפוך אותו לאלקטרוני לגמרי, לערוך אותו, לתקן, להרוס ולשנות הכל! (ולשמור איכשהו על האנושיות עד כמה שזה נשמע אירוני).

פילטרים - יש אינספור כאלה והם מאוד מוסיפים לתופים, אם יש משהו שיכול להטריף זה זה.

בראפ הרבה מאוד משתמשים במכונות תופים, סמפלרים וצעצועים אלקטרונים שנותנים חלק מהסאונד המיוחד (או כמובן מתופף אמיתי...) כל כיוון באשר הוא.
הרבה מאוד מהאומנות היא בניית "מקצב" מעניין וכמו בעיבוד של כמעט כל סיגנון מודרני - DRUM'N'BASS, כאשר שני אלו מתפקדים יחד מעולה זה נותן חיזוק אדיר. באס ותופים אלקטרונים (מסונטזים/מסומפלים) נשמעים מדוייק יותר (ממוחשב...) ונותנים אפקט אחר (שמתאים לכיוונים מסויימים).
  זוהר  
הצטרף: 21 פבר' 02
הודעות: 69
מיקום: גבעתיים
הודעה פורסם: חמישי 18 אפר',02 05:28   
על מה חשבתי כשפרסמתי את התרד הזה ...
בדיוק שמעתי שיר מדליק של שאגי ,'אנגל' וראיתי כמה הוא ריק ועם זאת מלא.
הסניר והקיק הם ענקיים אבל יפים.
האם יש גם פלאגינים לקיובייס?

cheers

זוהר
Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: חמישי 18 אפר',02 05:56   
לא הכל זה "פלאגינים"!
זה הדגימות הנפלאות (בשיר המדובר) שאני מנחש צריך לרכוש...
וזה מהנדס קול איכותי, הליך מאסטרינג למטרות.
לא בטוח שזה "פלאגין" יש גם חומרה חיצונית.

פה אני חוזר למה שיורם כתב,
אי אפשר לתת הגדרות לעשות משהו שיתאים לך.
זה נסיון ומקצוענות (שתי דברים שקשורים אחד לשני).
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: חמישי 18 אפר',02 08:25   
ה"תופים" של טימברלנד מורכבים בדרך כלל ממערכות 808 ו909.
ספציפית אצל מיסי אליוט (באחד השירים שכל הזמן רץ בMTV- מצטער על החוסר בקיאות בשמות) הקיק הוא לרוב 808 עם הדגשה בנמוכים + קימפרוס עם זמן תקיפה נמוך יחסית (שמדגיש את את הנקישה), וסף בינוני.

אפרופו מיסיס אליוט - הרמיקס שבייסמנט ג'קס עשו לה מבזה אותה ואותם.

_________________
RS
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון