תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 09:15
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
לשמור איכות התוצאה הסופית - דיגיטל
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
  אבק של כוכבים  
הצטרף: 10 נוב' 01
הודעות: 20
מיקום: דרום
הודעה פורסם: ראשון 21 אפר',02 15:13   
אתם לא מדמיינים (ואולי בעצם כן...) איזה תיסכול זה לגלות שהערוץ סטריאו הסופי יורד באיכות. עבדנו כל-כך קשה הקפדנו על הכל ואז בום! פתאום רזולוציה נמוכה, חסר גבוהים, תמונה סטריאפונית חלשה ופחות פאנטאין מלא ברק.....

למרות התיאור הגס אני מדבר על ממש בקטנות קטנות. זה לא נורא ניכר אבל עדיין מפריע.

נשאלת השאלה: תראו כמה קונפיגורציות יש ואולי למישהו יש את הנסיון לומר מה עובד הכי טוב לשמור על התוצאה הסופית:

1. להקליט דיגיטל למחשב את הערוץ סטריאו הסופי, לקודד אותו מאוחר יותר ל 44.1 ו16 ביט.

2. להשמיע 24@48 (לדוגמא) ולהקליט אנאלוג לדאט, (אין לי דאט לכן אני שואל) ומשם חזרה למחשב (דרך הממירים של הדאט??? או של המחשב?? עדיף לצאת מהדאט דיגיטל או אנאלוג????)

3. באונס דיגיטלי בתוך התוכנה לערוץ סטריאו סופי.

כל אלו שאלות חשובות אני חושב.
בטח יש כאלה שאולי מקליטים את הסטיראו על סרט הקלטה אנאלוגי??? איך זה נשמע???

בתודה לכל מי שיכול להאיר את עינינו לתעלומה הזאת של איבוד איכות בסוף הדרך.

נ.ב.
לקידוד או המרה יש בטח משמעות גדולה. איך הכי טוב לקודד מ 96 HZ ל44.1 ? ומ- 24 ל-16 ביט עם מינימום ירידת איכות? ומה צריך לבוא קודם? ? ?
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: ראשון 21 אפר',02 16:55   
In my experience any down sampling will add “something”.

½ or ¼ inch analog tape sounds gr8, if the machine and tape r of good quality, and well aligned.

It will colour the sound just the same, however this colour is very pleasant.

Down sampling within the software adding the right dither still colours the sound, some dither shapes more than others.

The best 1:1 I got was by means of printing analog in2 a good quality a/d converter @ 16bit, dithered.

If the recording software is capable of recording 16bit individually – good.
If not, truncating the 8 LSB (NO dither!!!) will have no effect

If sample rate’s different than U’ll need 2 computers…

I hate DATs, some other engineers (good 1s) love them.

When mixing in analog I monitor through a 16 bit converter and print both 16 & 24 bit.

Peace,

Zooot.

Rock_Artist
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
הודעה פורסם: ראשון 21 אפר',02 17:21   
אם יש לך ממירים טובים וטייפ מספיק טוב אז זו אפשרות שבהרבה מקרים תתן חום ותשמר את הכיוון שלך.(או במילים אחרות, מה שזוט כתב ללא התרגום העילג שלי עם פרשנות לעברית).

אני למרות זאת מאמין שבחלק מהמקרים השמירה על המימד הדיגיטלי נותנת סאונד "אחר" (יותר מת? :smile: ) שבחלק מהדברים יותר מתאים.

ובכל אופן במימד הדיגיטלי...
DITHER (1! נכתב כבר אין ספור פעמים בפורום.

2) הורדת דגימה (DOWNSAMPLING) יש הרבה שמעדיפים להקליט ברזולוצית 44.1 אם החומר לא חוזר למימד האנלוגי אבל אני משום מה מעדיף את ההקלטה הגבוה ביותר וההמרה ל44.1 KHZ לאחר מעשה (יכול להיות שהאוזן שלי דפוקה מי יודע...).

לא משנה איזה דרך במימד הדיגיטלי הדבר החשוב ביותר הוא מקסימום דיוק בהמרה.
1. שימוש בDITHER טוב (APOGEE, WAVES ואפילו הPOWR ה"חדש" שמגיע עם PT מתאימים וכל אחד מתנהג קצת אחרת).
DOWNSAMPLING: כמה שיותר איכותי, איני יודע באיזה תוכנה אתה משתמש אבל דאג שהאפשרות תהיה על המקסימום רזולוציה.

וחזרה לשאלה הראשונה...
אין אף אפשרות לא לאבד משהו ב2 ערוצי סטריאו הסופיים.
VINYL/תקליט - גם המדיה הזו מאבדת משהו ונותנת חום אחר...
קלטת - NO COMMENT
טייפ איכותי - בכל העברה שכזו ישתנה משהו.
MP3 - ללא תגובה.
CD - חפש בפורום ותבין עד כמה אתה מאבד (ויש אפילו עצות של זוט להשוואות עד כמה... :smile: )

אז מה כן נותר?
הקלטה מקסימלית וצריבה על DVD-AUDIO?
וגם אז לכל מערכת יש ממירי D/A שונים כך שזה גם "יאבד" משהו על ממירים פחות טובים.

וכל זה בהתעלמות מוחלטת מרמקולים שונים וחללים אקוסטיים שונים...

גדשתי פה פילוסופיה בגרוש מוגזמת ולכן בקיצור:



אם אתה מסופק מהתוצאה והיא נשמעת טוב על המדיה שיעדת לה אז מעולה.




(לטלוויזיה לדוגמא בהרבה מקרים "מתעללים" בסאונד שישמע יותר נורמלי על שתי השיט-בוקסים שמחוברים למוניטור...)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: ראשון 21 אפר',02 17:43   
אם אתה לא מגדיר לעצמך מה השתנה או נאבד - לא עשית כלום, ולמעשה כל השרשרת הזו אבודה מראש מטעמים של ספיריטואליזציה פרנואידית התוקפת כל איש סאונד ברגעים של היפרדות מתהליכים ממושכים.

נסה לבודד, לאתר ולשחזר כל אבדן שבו אתה חש, אם זו פגיעה בתמונה הסטריאופונית או הרמוניות נעלמות. שים יד על הסורר וראה מה, ומי, ובכמה, גורמים לו לשחרר תרעומת אורלית.

לאן שלא תגיע, תמיד - שמור על מקור שהוא ברמה הגבוהה ביותר, ורק ממנו בצע הורדה ערכית למדיה זו או אחרת.
מה שבטוח - לעולם לא יהיה לזה סוף.
  אבק של כוכבים  
הצטרף: 10 נוב' 01
הודעות: 20
מיקום: דרום
הודעה פורסם: ראשון 21 אפר',02 19:10   
אני מדבר לפני לפני לפני שזה יורד ל - CD

הערוץ סטריאו הסופי יושב לי על הסאונד פורג', שימו לב: אפילו לפני ההמרה ל 16 וה - DOWNSAMPLING אני כבר אני מגלה שמעט גבוהים נעלמו. הרוורב פחות פתוח והסאונד קצת "נוקשה" כאילו מקומפרס קלות או משהו.

אחרי ההמרה והדגימה ל44.1 - זה כבר נהיה יותר משמעותי !

ראובן אני מכיר מקרוב את פאראנויות הפרפקציה של אוהבי הסאונד אבל אני באמת עושה מאמצים עילאיים להישאר אובייקטיבי וענייני ושפוי כשאני עובד :smile:

אהבתי את הרעיון שהעלה ZOOOT להוריד למחשב את הסטריאו הסופי באנאלוג ישר לדיגיטל ב- 16 @ 44.1 מבלי אח"כ לצ'קמק אותו בDITHER ו - DOWNSAMPLING . זה מצלצל לי נכון.

למישהו יש עוד רעיונות?

תודה לכולכם!


a-tan
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 16
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שני 22 אפר',02 05:09   
אני הייתי רוצה לתת לך איזו גישה שדרכה תוכל להסתכל קצת שונה על כל העניין.
אצלי,לפעמים כשאני מוצא את עצמי נכנס למריבות קיומיות ביני לבין עצמי לגביי ענייני דקויות מטורפות
בכל מה שקשור לסאונד,ואפילו לעיבודים,וכד..
אז אני עוצר לרגע את הכל ושואל את עצמי:
למי מיועד כל הקטע הזה? השיר? המיקס?
לקהל נכון?
והאם באמת הקהל הוא כמונו אנשי המוסיקה והסאונד?
יש לו אזניים רגישות כמונו?מעניין אותו 44,1
או 48??
התשובה היא שלא.
חשוב לקהל שהסאונד יהיה טוב אבל לא ממש מעבר לזה
כלומר עדיף אולי שכן ברור
אבל יש אלמנטים בשיר שהם הרבה יותר קריטים
כמו המלודיות....והזמר ..ו.. לא משנה אתם מבינים לא?
טוב דיברתי יותר מדיי
מי שקלט על הכיפאק כי לפעמים אני מתברבר פה...
  אבק של כוכבים  
הצטרף: 10 נוב' 01
הודעות: 20
מיקום: דרום
הודעה פורסם: שני 22 אפר',02 05:51   
יש משהו בדבריך. אבל......

בוא לא נשכח שתמיד השאיפה לשלמות מרימה אותנו למעלה ודוחפת אותנו למחוזות חדשים של איכות.

ובוא לא נשכח שהקהל אולי לא מבין בסאונד - אבל הוא (וללא ספק) מושפע מסאונד !!!!
הוא לא ידע להצביע או להגיד לך מה בדיוק השפיע עליו או ריגש אותו, אבל ללא ספק סאונד טוב נותן תחושה של איכות שהקהל מחפש. במיוחד בימינו שאיכות היא לפעמים יותר חשובה מהתוכן (לצערנו אולי...).

חומר למחשבה..... #read

נ.ב. ודווקא הדקויות הם לפעמים גורם מכריע. אני כל פעם נדהם לגלות איך שינויים של הקטנות שבקטנות יכולים לשנות כל-כך הרבה אפילו למישהו שמקשיב מרחוק או בחצי אוזן. בסאונד לדעתי הדברים הכי קטנים הם הכי גדולים. (אמממ.. טוב אפילו שזה לא הגיוני כל-כך...)
a-tan
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 16
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שני 22 אפר',02 06:41   
אני יכול למשל לתת לך נניח איזושהי דוגמה
אני בטוח שהקהל הרחב וזאת נניח אפילו ההיסטוריה תשפוט ובטח אפילו שפטה כבר-קח למשל שירים של הביטלס
של הסטונס ישנים ועוד...ומדובר בשירים שהוקלטו בטייפ 4 ערוצים
8 ערוצים גג-ועד היום הם מושמעים בטירוף כי הקהל אוהב את השירים בגלל מה שהם-בגלל השירים!!
אני טוען שהשיר הוא המנצח והוא מעל לכל-ואם תשווה זאת נניח לשירים של להקה עם סאונד מעולה כמו אלה... נו...סטילי דן...עדיין הלהקה ההיא.. עם השירים היותר טובים שמה אותם בכיס הקטן
לדעתי יש איזשהו קטע פסיכולוגי אצל בני האדם שכאשר
הם שומעים מוסיקה-אז האזן שלהם מתבייתת על משהו
ולא על כמה דברים תוך כדי
כלומר עם השיר הוא מעולה ולוקח את מירב תשומת הלב
מהמאזין-אז לדעתי המאזין יהיה יותר סלחן בקטע של הסאונד
אבל אם השיר חרא... אוי ווויי...
a-tan
הצטרף: 15 אוק' 01
הודעות: 16
מיקום: ראשל"צ
הודעה פורסם: שני 22 אפר',02 06:43   
אבל אני מבכל זאת מסכים עם חלק מהדברים שאמרת
חשוב מבחינה מקצועית-להציב כל פעם סטנדרטים יותר גבוהים
כדי שככה נוכל להתקדם ולהתפתח יותר
  אבק של כוכבים  
הצטרף: 10 נוב' 01
הודעות: 20
מיקום: דרום
הודעה פורסם: שני 22 אפר',02 22:46   
אתה סבבה!!!!!

אחי וחוץ מזה מה אם אני לא עושה שירים (!@?)

ולביטלס יש סאונד נפלא בעיני והסאונד שלהם הוא חלק מהותי מההצלחה שלהם (אני מאמין בזה בלב שלם!)!
ג'ורג' מרטין ופיל ספקטור עשו עבודה של אמנים מן המעלה העליונה ואני חושב שהדבר האחרון שאפשר להגיד על הביטלס שיש להם סאונד גרוע!!!!!!!!! גם אם הקליטו במוסך של יוקו על ה2 טראק של המהרישי יוגי לא מזיז לי. התוצאה יצאה בום פצצה נקודה.

אבל אני מסכים איתך שהשיר הוא ללא ספק החוליה הכי מהותית בפרוויקט.

אבל אם יש גם שיר מעולה וגם סאונד מעולה - אז מה טוב ! נכון?

תשמע אבל מעניין לדעתי להסתכל היום על הפקות מדהימות חסרות תוכן שמצליחות בגדול. שירי כוסיות ואשכיסטים שחוץ מסאונד סוף הדרך, קליפים מפילים ופנים יפות אין יותר מדיי. ועדיין אנשים אוהבים את זה.... לך תדע.....

הביטלס היו קבוצה של מכוערים ושעירים, בלי שום קליפים או במקרה הטוב איזה הפלצה שחור לבן שהם כל הזמן עושים ממנה צחוק. ועדיין ההצלחה שלהם הרקיעה שחקים בכל קנה מידה.

תראה זמנים משתנים..... היום לאיכות פרופר יש המון המון אפיל. איכות, חומרנות, כל אלו נהיו עם כוח משיכה לא פחות ממוסיקה ואומנות טהורה. החלום שלי זה להיות בשניהם: בנאמנות מוחלטת לרוח היצירתית של האמת ושל הפליאה ועדיין להוציא תוצר איכותי ראוי לשמו.

אם אני אצליח למזג את שני הממדים האלו, נראה לי שהשגתי משהו טוב....אתגר, לא?

לפעמים ניגודים הם משלימים......

(נ.ב.) אני מרגיש לא נעים התדרדרנו לפילוסופיה בפורום מקצועי........ מקווה שחברי הפורום יקבלו בהבנה..... : )

בכיף!

 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון