תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 10:49
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פידבק/ייעוץ חשוב-מיקס טריו ג'אז
אין דירוג עדיין › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  shtik  
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פידבק/ייעוץ חשוב-מיקס טריו ג'אז
הודעה פורסם: רביעי 09 מאי,07 15:56   
שלום, בפרוייקט שעליו אני עובד בזמן האחרון הקלטתי טריו ג'אז (תופים, קונטרה בס, פסנתר חשמלי). העניין הוא שאין לי ממש ניסיון במיקס ג'אז, ואני לא מהאנשים הבקיאים בז'אנר אפשר לומר (למרות ששמעתי הקלטות ג'אז בחיים, ברור). הייתי שמח לקבל מהחבר'ה היותר מנוסים בנושא פידבק לגבי הבאלאנס, צבע, בחירת ריברב, ניואנסים שאולי העלמתי בתהליך. הפסנתרן שהקליט נתן לי כמה גיידליינס לגבי איך זה אמור להיות מבחינת באלאנס, אני פשוט רוצה לדעת שאני לא מפספס את העניין, ואם כן, מה צריך לתקן. דרך אגב מדובר כאן בקטע פשוט וסטנדרטי למטרות לימודיות, לא באיזה אלבום מסחרי או משהו, פשוט נורא חשוב לי בשביל עצמי לעשות את זה כמה שיותר טוב. תודה רבה לכולם.

לינק
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 09 מאי,07 17:02   
סה"כ הקטע נשמע לא רע.
מילת המפתח בטריו ג'אז היא טבעיות. למרבה הצער הפסנתר בקטע אינו אקוסטי ושומעים את זה היטב. חסר לו מאד נפח אמיתי וגם את האופי הרזונטיבי של פסנתר אמיתי. מעבר לזה מפריעה לי איכות ההקלטה עצמה. עיקר העבודה בג'אז מהסגנון הזה היא לא על המיקס אלא על מה שבא לפניו.
באופן אישי ה-HH קצת מציקים לי, אבל זה עניין של טעם לדעתי. הבאלאנס עצמו נשמע בסדר גמור.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
  shtik  
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: רביעי 09 מאי,07 17:45   
תודה רבה אסף, ברור שהיה עדיף כאן פסנתר אקוסטי אבל לא הייתה אפשרות לזה לצערי..
הייתי רוצה לדעת עוד מה הבעיה בהקלטת ה OH ואם מה שמפריע בהייהט היא תוצאה של איקיו ולא בהקלטה. יעזור יותר לשלוח את הקטע ללא פרוססינג?
ועוד לגבי ההקלטה, מה חוץ מה OH עוד מוקלט לא טוב (שתי אפשרויות - הקיק והקונטרה בס, הפסנתר כמובן זה מה יש..)?
שמח לדעת שמבחינת באלאנס זה הכיוון, הייתה לי הרגשה שה OH חזק מדי (הפסנתרן אמר לי שזה מה שצריך להיות הכי חזק).
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 09 מאי,07 19:32   
אהלן שטיק,

הכוונה שלי הייתה ל-HH, כלומר hihats ולא OH.
אם יש לך מיקרופון נפרד עליהם לדעתי יש צורך להחלישו.
בכל אופן ה-OH וה-ROOM במקרה הזה צריכים להיות דומיננטיים, שכן השאיפה היא אחר סאונד נושם ככל הניתן. ה-Close miking לטעמי צריך רק לחזק איפה שחסר, ותו לא.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
  shtik  
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: רביעי 09 מאי,07 19:45   
אז זהו אסף, ההיהאט שאתה שומע מגיע מהאוברהדס בלבד, וכנראה שבמקרה הזה מדובר בבאלאנס של המתופף. לא השתמשתי במקרה הזה בשום מיקרופון קרוב אלא מייקינג של קיק ואוברהד בלבד (סמכתי על המתופף בקטע של הבאלאנס הטבעי). מה שכן אני יכול לשתף אותך בעובדה שהשתמשתי בקומפרסיה מאוד עדינה (לא יותר מ 2 דיבי בפיקים של הסנייר) על האוברהד דווקא כדי להוציא יותר את אווירת החדר. האם זה שיקול מיותר בסיטואציה הזאת?

או שאם ההיהאט מפריע כתוצאה מהבאלאנס בנגינה, יש דרך לפתור את זה? (הייתי מנחש שקודם פשוט להעיף את הקומפרסור משם..).

דיברת קודם על איכות ההקלטה, בגלל זה שאלתי מה עוד לא מוקלט כמו שצריך - הסקתי שאתה מדבר דבר ראשון על האוברהד.. הייתי שמח אם היית יכול לתת לי טיפונת ניתוח של מה לא בסדר, שאוכל ליישם בהקלטה הבאה (למרות שאני לא מקליט ג'אז לעיתים קרובות בכלל..).

בכל מקרה תודה רבה אתה עוזר לי מאוד.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: רביעי 09 מאי,07 20:57   
בסיטואציה של ג'אז הייתי לפני מספר שנים מהצד של הנגן דווקא, כך שמרבית הניסיון שלי בא משם, ואת השאר אני משלים באמצעות הידע הטכני שצברתי מאז אותן שנים. בחיים שלי יצא לי להשתעשע מהצד של המקליט רק פעם אחת, וגם אז ללא הצלחה מרובה, כך שאני לא בטוח עד כמה העצות שלי כטכנאי ראויות. אבל אנסה לתת לך את נקודת מבטו של הנגן.

בגדול ג'אז טריו הוא בסגנון מאד חשוף שאי אפשר להסתיר בו כלום. כל הכלים ממש מולך. אי אפשר להכפיל תפקידים, להשתמש באוטוטיון, להוסיף עוד תפקיד, "להסתיר" דברים במיקס. מה שאתה שומע חי - זה בדיוק מה שאתה מקבל. לכן בחירת המיקרופונים, החלל האקוסטי, הכלים, וכמובן - יכולת הנגנים - מהווים כ-99% מהמיקס הסופי שתקבל. מושג המיקס מיותר ממש. למה בדיוק אתה עושה מיקס? לשלושה כלים? זה כמו לומר שאתה "מבשל" כשאתה שופך חלב לקערה עם קורנפלקס. וכמו שאתה לא יכול לשפר את הקורנפלקס, אתה גם לא יכול להרוס אותו.

אם ה-HH לא נשמעים טוב היית אמור להיות מסוגל לזהות את זה בשלב ההקלטה ו:
1.) להעיר למתופף (די חסר סיכוי, מתופף שלא למד לשלוט בדינמיקה שלו לא ילמד את זה פתאום בעקבות הערה), או
2.) להזיז את המיקרופונים, או
3.) להחליף את ה-HH (פיזית, את הכלי) למשהו אחר.

אגב, האם הנגנים הקליטו ערוץ ערוץ או בבת אחת (חי)? אם ההקלטה לא הייתה חיה לדעתי אין בכלל מה לדבר.

במקרה שלך, יכול להיות שמדובר ב-OH שהוצבו לא נכון - קשה לי לדעת - אבל ללא ספק ה-HH נשמעים בוטים מדי. זה קצת דינמיקה של מתופף וגם קצת בחירה לא נכונה של HH (פשוט צריך להחליף אותן לדעתי). שוב, טעם אישי משחק פה תפקיד כך שגם להערה הזו יש להתייחס בחשדנות.

אני חושש שאין מנוס - מי שרוצה להקליט ג'אז טוב חייב לשבת בכמה הופעות חיות קרוב קרוב ולשמוע איך נשמע הרכב שיושב ומצלצל טוב באופן חי, כדי שידע למה להשוות. אתה רוצה להשתפר ולהבין - סע בקיץ לפסטיבל הג'אז באילת ובקש מהטכנאים לשבת איתם. מופע אחד (טוב) שווה אלף מלים.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: רביעי 09 מאי,07 21:04   
לא שמעתי את המיקס , אבל בכללי התחושה שצריכה לעבור היא של jam של נגנים בחדר, מה שעושה מיקס של jazz מעניין היא הדינמיקה בין הנגנים , התחושה שהם מגיבים מוסיקלית אחד לשני , לגבי תופים במיקס קלאסי של ג'אז אני בד"כ משצמש במיקרופוני אמביאנס , אוברהדים ותוף רגל , קומפרסיה על כלי הנגינה היא בד"כ מיותרת כי צרכני ג'אז מחפשים לשמוע דינמיקה .

הבאלאנס הפנימי של חברי ההרכב הוא המיקס .

נסה להשתמש ב reverb אחד לכל כלי הנגינה , משהו בסגנון music club או wood room , התחושה שמעבירים בד"כ ברוק שהכל קרוב פאנצ'י ו "larger than life" מיותר לגמרי בג'אז , הבעיה עם לרצות נגני ג'אז בסאונד היא שלרוב יש להם איזה מנטור שהם רוצים להשמע כמוהו וחושבים שהטכנאי הוא הפיתרון .. וואללה , הגיטרה שלך נשמעת כמוך ולא כמו של פט מטיני , מה לעשות ? אני מצטער, זה הסאונד שלך , אני רק הקלטתי אותו הכי טוב שיכולתי אבל הכפתור של "מעכשיו הכל נשמע כמו ויין שורטר" מקולקל .
הגישה היא ליצור תחושה של הופעה ולהגיע ממקום של מתעד מוסיקה ולא של טכנאי שמרגיש שהוא צריך לסנטז הכל כדי שהדברים ישמעו לרוחו .. אוטומציה לרוב יותר שימושית מקומפרסיה פה ומה שהכי הכי הכי חשוב הוא המיקס אוזניות של הנגנים בהקלטה , אם אתה יכול להתקרב לתוצאה על הקונסולה ולשלוח mix to cue לנגנים והם יקבלו באלאנס נכון קרוב לסופי בעת ההקלטה , עשית את רוב העבודה (אם מדובר בנגנים מקצועיים) .. בהרבה הקלטות ג'אז שיצא לי לעשות היתה בעיית כיוון לנגנים בגלל כל היציאות לסולואים , בעיה אמיתית הג'אז המודרני הזה , אנשים כבר לא ממש טורחים לכתוב הדים .. ובסוף קשה למקסס עומס של חמישה כלים מנגנים סולמות כרומטיים אחד על השני במהירות מוטרפת כאילו אין מחר .. זה לא טבעי לאוזן בחדר אז זה ימשיך להיות לא טבעי לאוזן במיקס , אבל כשמקליטים נגנים טובים שלא מנסים להוכיח כלום וחושבים אפילו קצת על המאזינים שלהם (ולא רק על התרגיל שהמורה מרימון נתן..) כבר היו לי רגעים של אושר עילאי .. דקות של לשבת על הקונסולה ולחשוב אחחח כמה אני אוהב מה שאני עושה , אחלה מקצוע בחרתי, ומיקרים אחרים של דיסקים שפשוט הייתי גונז למרות שהנגנים הרגישו שהם עשו מינימום את dark side of the moon של הג'אז ..
לגבי ציוד ההקלטה לג'אז אני נמצא בפאזה של ציוד צובע , סוג של מתעד סאונד אבל עם אישיות, ריבונים בד"כ עובדים לי מדהים להרבה סורסים ומיקרופונים מבוססי מנורה כמו L47 , U67 , CMV563 ולפעמים M150 או M149 , כמעט בלי דינמיים ולעיתים ממש ממש רחוקות קונדנסרים עם דיאפרגמה קטנה , שאז זה KM84 או KM100 , אותו כנ"ל לגבי פראמפים , הסאונד של Schoeps לא מדבר אלי , יותר Neve , RCA , UA ובסגנון
  shtik  
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
הודעה פורסם: חמישי 10 מאי,07 02:03   
ציטוט:

למה בדיוק אתה עושה מיקס? לשלושה כלים?


אסף.. כשאמרתי מיקס, לא התכוונתי ליותר מלהבהיר קצת את ה OH, לעמעם קצת את הקיק, לנקות במעט את זליגות ה HH מהקונטרה בס, ולנסות להוציא קצת מהמתכתיות של הפסנתר החשמלי - אבל - אני חושב שהנקודה שלך מתחילה לגרום לי לחשוב שאולי גם כל זה ממש מיותר, ולו רק בגלל שבזמן ההקלטה הרגשתי שזה נשמע יותר נכון מעכשיו אחרי הפרוססינג.. למרות שזה נשמע פחות בהיר ו"נקי". השאלה היא: האם פשוט ללכת עם הסורס (שנשמע כמו שאמרתי יותר אמין ממה שעכשיו יש לי ביד) או שאז האווירה תהיה עמומה ומעורפלת מדי? בגלל זה שאלתי קודם אם יעזור לשמוע את ההקלטה ללא הפרוססינג שעשיתי. יש לי הרגשה מאוד חזקה עכשיו שכל אי קיו שאני אעשה רק יהרוס את התחושה האורגנית של החדר.

אני לגמרי איתך במחשבה של להחליף את ההייהאט כי הבנתי על מה אתה מדבר, יש לו מעין צלצול סטייל "פח" באיזור המיד. מאוחר מדי..

ציטוט:

אגב, האם הנגנים הקליטו ערוץ ערוץ או בבת אחת (חי)? אם ההקלטה לא הייתה חיה לדעתי אין בכלל מה לדבר.


תקרא לי תמים, אבל לא ידעתי שקיימת אפשרות להקליט ג'אז כל נגן בנפרד ומעולם לא שמעתי על הרכב ג'אז שהקליט כל אחד בנפרד#smile אולי היה כזה אבל לא שמעתי עליו..

לגבי ה OH יכול להיות, אבל אני יכול רק להניח שאם ההצבה הייתה גרועה, גם הרייד וכל שאר הסט היה מצלצל כמו פחי חמוצים. דברים כאלה כבר שמעתי (ולאו דווקא בג'אז).

TAN TAN,
ציטוט:

נסה להשתמש ב reverb אחד לכל כלי הנגינה , משהו בסגנון music club או wood room , התחושה שמעבירים בד"כ ברוק שהכל קרוב פאנצ'י ו "larger than life" מיותר לגמרי בג'אז


הקטע ששלחתי הוא בסה"כ דקה, לא שהיית חייב לשמוע אבל אלו דברים שהיו ברורים לי מראש#smile

ציטוט:

אוטומציה לרוב יותר שימושית מקומפרסיה פה


האמת שדווקא זה נשמע לי לא כל כך טבעי בסיטואציה של ג'אז, אבל בכל זאת אני יכול בקלות להאמין שעשו את זה בעבר..

ציטוט:

בעיה אמיתית הג'אז המודרני הזה , אנשים כבר לא ממש טורחים לכתוב הדים .. ובסוף קשה למקסס עומס של חמישה כלים מנגנים סולמות כרומטיים אחד על השני במהירות מוטרפת כאילו אין מחר .. זה לא טבעי לאוזן בחדר אז זה ימשיך להיות לא טבעי לאוזן במיקס , אבל כשמקליטים נגנים טובים שלא מנסים להוכיח כלום וחושבים אפילו קצת על המאזינים שלהם (ולא רק על התרגיל שהמורה מרימון נתן..)


בעיקר בגלל אנשים כאלה קשה לי להגיד שאני אוהב להקשיב לג'אז (בלשון המעטה)#smile

ולבסוף, אם כבר דיברנו על ציודים, לא היה לי משהו אקזוטי במיוחד להשתמש בו. הקיק הוקלט עם D112 ואוברהד עם 2 מיקרופונים 414 דרך פראמפ DRAWMER 1960. קונטרה בס עם מיקרופון SCHOEPS דיאפרגמה קטנה, שלמרות שאני משתמש בו המון, קשה לי להאמין שאי פעם אזכור את הדגם שלו..

תודה רבה לכם, לילה טוב.
yohayblo
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 519
הודעה פורסם: חמישי 10 מאי,07 02:07   
שטיקוייס

אין יותר מדי מה לחפור כאן לדעתי - כי לא מתקיימים כאן כל מיני תנאים בסיסיים שלצערי לא תלויים בך.
באופן כללי - משהו בתמונה לא מחמיא, הייתי אומר שזה בלנס בלבד בשלב זה.
הבס מקופח, התופים יושבים במקום דומיננטי מדי בתמונה, לשווא, והפסנתר פשוט לא נשמע טוב - סאונדית וביצועית.
בקיצור, מגביר בס, מחליש תופים ומנסה להוציא מהפסנתר את המיץ כמה שאפשר, הוא רזה רזה ופלסטיק - אך לא לשים אותו "בפנים" אלא לרמות כאילו הוא "בחדר".
מבחינת הקלטה, יש הקלטות (די מודרניות) בצבעים דומים שכבר שמעתי (למעט הפסנתר כמובן) - אם תרצה אשמיע לך - אז רק סדר את הבלנס ותציל את מה שאפשר שם.

יוחאי.
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 10 מאי,07 02:07   
ציטוט:

ציטוט:

אגב, האם הנגנים הקליטו ערוץ ערוץ או בבת אחת (חי)? אם ההקלטה לא הייתה חיה לדעתי אין בכלל מה לדבר.


תקרא לי תמים, אבל לא ידעתי שקיימת אפשרות להקליט ג'אז כל נגן בנפרד


התכוונתי להיפך - שזה מאד לא מקובל.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון