תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 02:23
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תמחור לאלבום,חיפוש אולפן מתאים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

עלות הקלטת חומר אקוסטי ( ג'אז ) 2007
גג 10000 ש"ח
33%
 33%  [ 7 ]
20,000
38%
 38%  [ 8 ]
תקליט אצל חברים וגמור ת'סיפור ( שלם להם בקטנה )
14%
 14%  [ 3 ]
יכול להגיע לסכום של20000$
14%
 14%  [ 3 ]
סך-הכל הצבעות : 21

  GCmusic  
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3102
מיקום: ,תל אביב
תמחור לאלבום,חיפוש אולפן מתאים
הודעה פורסם: רביעי 30 מאי,07 21:47   
אני ג'אזיסט ברוב עוונותי
אני מבקש להעריך כמה יעלה לי להפיק דיסק.

מטרת ההקלטה, לא מיספייס, אלא אלבום משקף חומר מקורי ועיבודים שלי . ברוח הג'אז המודרני כיום.אך לא לכיוון אוונאגרד אלא מתון יותר.

אני מחפש אך ורק אולפנים עם פסנתרים איכותיים ביותר תוכלו להמליץ לי ? :
שמעתי על האולפן הקלסי הרצליה,אולפני אשל ת"א, ויצא לי לראות את אולפני התיבה ( יפו ).
אינני יודע על טיב המחירים (למעט התיבה*) שם .

טכנאי

כמה עולה לי להביא טכנאי ?
יש מישהו ייעודי לג'אז ?
כלומר שזה מה שהוא עושה? ( רק מישהו מומחה בבקשה)
מי זה ? איפה מוצאים אותו ?

מה המחיר?,[/B

כמה מקבל האולפן לשעה ? והאם זה כולל טכנאי ?

האם אפשר לשכור טכנאי פר יום הקלטות ( מבחינתי יום הלקטות =עד 5 שעות ) או לפרוייקט כולו ?
מה נהוג באולפנים הגדולים האם זה בשקלים או בדולרים ?

באולפנים הגדולים נותנים למישהו מבחוץ לנגוע להם בציוד?....] איך אני מייעל את הזמן באולפן לעבודה ולא לביזבוזים ? יש איזה עיקרון מנחה כאן?

[B]המאסטרינג,
מי נחשב למומחה בסגנון? (ועונה על השאלה " למה הוא טוב? " ולא רק " מי טוב.? " .) רציתי לדעת טווח מחירים , ( ושמות אם לא קשה ) מאסטרינג הכרחי לתקליטים מסחריים, תופס גם בג'אז ,אני מניח.

אני בחיפוש אחרי מומחה, מפני שאני יכול למצוא הרבה אנשים שיקליטו אותי , אבל מעט מאוד מומחים לדבר, שיכולים להוציא סאונד ספציפי ומכירים את הסגנון.

אני בשלב התימחור וכאן אתם יכולים לעזור לי(?) מה המחיר ההגיוני להכל ,ההנחה היא שזה הפקה לכל דבר, מא-וע ת'.
כולל כל הבלגן ,הפצה,שליחה וחיפוש לייבל או עיסקת חבילה מתאימה.

היה לי רעיון לשכור איש שיקליט, ויעשה גם מאסטר ויהווה סוג של מפיק מוזיקלי המלווה את התהליך, יכול להיות נכון לדעתכם ? איש אחד.

על מה עוד כדאי לחשוב?

חשבתי גם על הפצה עצמית אשמח לשמוע ממי שיש לו נסיון בדברים האלה או רעיון אני לא מעוניין להפיץ דרך החברות הקיימות בישראל כיום.
נגנים אני מתמחר בנפרד,לפי היכרות שלי עם הנגנים יש לי פחות או יותר אומדן.

, אשמח אם יש תוספות מאז הפעם האחרונה בנושאים אלו , או הערות /הארות כאלו או אחרות .
תודה חבריא וכן,קראתי את הרב בפורום.
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
  GCmusic  
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3102
מיקום: ,תל אביב
נערך
הודעה פורסם: חמישי 31 מאי,07 01:55   
אני יודע שהשאלות שלי כלליות, אשמח לתגובות
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
rockem
הצטרף: 26 אפר' 03
הודעות: 1774
הודעה פורסם: חמישי 31 מאי,07 10:05   
אממ .. לפי דעתי פשוט לך לאולפנים תברר ותשאל
הכי פשוט לא ?
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: חמישי 31 מאי,07 10:19   
אני מציע שתשאל בכמה אולפנים ואז תחזור לספר לנו #smile.

מחיר ההקלטה תלוי במיומנות שלך ובתיקשור עם החברים.
מכיוון שג'אז מקליטים בלייב (ולא אמרת איזה ג'אז - אני אניח טריו), הרי שעקרונית טריו של אמני ג'אז גאונים אמור להיות מסוגל להקליט אלבום שלם באחר-צהריים אחד, והמחיר צריך להיות נמוך.
צחיפו
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
הודעה פורסם: חמישי 31 מאי,07 16:23   
באולפני "בארדו" יש פסנתר טוב והאולפן בנוי נהדר מבחינת התפשטות הצליל, כדאי לבדוק שם.

אולפן ללא טכנאי עולה כ - 25-40$ לשעה, ניתן לקבל דילים טובים ליום הקלטות שלם (מהבוקר עד הלילה), עם או בלי טכנאי. ניתן להביא טכנאי לעבוד באולפן, אולפנים מאפשרים את זה בד"כ. טכנאי עולה 15-30$ לשעה.

אם ההרכב יושב טוב על החומר ניתן להשלים את ההקלטה ביומיים או שלושה, לכל היותר, ואם החומר מוקלט טוב ניתן להשלים את המיקס גם ביומיים או שלושה. ניתן, לפעמים, לקבל דיל טוב בחלק מהאולפנים על שכירה למשך שבוע.

מאסטרינג רצוי שיעשה טכנאי המיומן בכך באולפן המיועד לזה. בכל הקשור לשכפול, המחיר לעותק זול יותר ככל שהכמות גדלה. החל מ-1000 עותקים הוא הופך לזול באופן משמעותי, משום שהתהליך שונה. את שלב השכפול וההפצה כדאי להשאיר לשלב שבו יהייה לך מאסטר ביד, איתו תוכל לעניין לייבלים, ולהשאיר את הראש פנוי בשלב זה להפקת המוסיקה בלבד (הרי לשם כך התכנסנו, לפני ואחרי הכל).

נקודה אחרונה (כרגע): טכנאי טוב הוא טכנאי שידע להתאים עצמו לסגנון, לא תמיד ה"מומחים" לסגנון מסויים (אם יש כאלה) יספקו לך עבודה שתהייה מרוצה ממנה. האזן לאלבומים שהוקלטו בארץ, חפש את אלו שאתה מתחבר לעבודה של הטכנאי וחפש את שמו בקרדיטים. הקלטתי בעבר מספר פרוייקטים בסגנון, אוכל להשמיע לך אם תרצה להתרשם.

ושיהייה בהצלחה בכל אופן #thumbsup
_________________
גוטה שבעס מיידלע
www.zahifodor.com
yoramilan
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
הודעה פורסם: חמישי 31 מאי,07 16:45   
אלה שאלות מאד מסובכות (וגם מאד מפורטות). ככלל, אני תמיד מתקשה להשיב על שאלות מסוג זה משום שהן שאלות הקשורות לטעם אישי, לכימייה, לאהבה, לדינמיקה והן מאד תלויות זמן ומקום.
אני יכול לתת לך טיפים מנסיוני האישי אבל זה בדיוק העניין - זה נסיון אישי, שאתה חייב לרכוש לעצמך ולעניות דעתי - לא כדאי לפסוח עליו.

ובכל זאת:
אני אוהב מאד את הפסנתר באולפני בארדו. אני אוהב עוד כמה אולמות עם פסנתרים אבל אלה לא אולפני הקלטה.

את המחירים קיבלת.
אני רוצה מאד להסתייג מהאמירה (והיא נאמרה כבר כמה פעמים בפורום הזה, גם ע"י כמה טכנאים) שאין כזה דבר טכנאי שמתאים לסגנון ושטכנאי טוב מתאים את עצמו לסגנון.
דעתי היא, שטכנאי טוב מתאים עצמו לסגנון ולומד את כללי הסגנון הצרה היא שאז הוא הופך לטכנאי "טוב מדי" שכל אומן שבא אליו, מיד הופך להיות "שפוט" של הסגנון של הטכנאי.
בהחלט יש דבר כזה "אולפן שמתאים לסגנון", "טכנאי שמתאים לסגנון" וכמובן, "מפיק שמתאים לסגנון".
אם מצאת כזה - עשית חלק גדול מהעבודה.
היו ימים שבהם אנשים מכל העולם נסעו עד שיקאגו או עד מרילנד רק כי שם "הבינו איך להוציא סאונד מסויים" וכ"ו.
להקליט ג'אז, לא שונה במאום מלהקליט רוק. אלא אם כן, אתה רוצה שהטכנאי יעזור לך לעצב את הסאונד. בהיבט הזה אתה שם אותו טיפה במקום של מפיק וזה לא נאמר סתם.
מפיק מוסיקלי, מעצב סאונד, פונקציות חשובות מאד.

לא הבנתי מהשאלה שלך אם אתה ממקד את השאלה בהיבט התמחירי "וזהו" או שאתה מחפש תשובות מהסוג שלי.
rafi
הצטרף: 03 דצמ' 01
הודעות: 25
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 31 מאי,07 20:53   
לא חיבים להיות גאונים גדולים כדי להיות מסוגלים להקליט אלבום שלם בסשן אחד (אבל זה בוודאי עוזר #smile ).

מנסיוני, אם ההרכב מגובש, מספיקים שני סשנים להמון חומר טוב שממנו אפשר לערוך את המיטב לדיסק.
לעתים יש צורך בסשן נוסף לתיקונים/העלאות/סולנים אורחים לפני סשן מיקסים קצר .

לפי דעתי אין להתפתות לדילים על יום הקלטות ארוך -
אין הרבה היגיון לקבוע סשנים ארוכים משש שעות, אף אחד לא ינגן את הסולו של החיים שלו אחרי שש שעות נגינה וחצי פיצה בבטן. גיצים רואים בדרך כלל אחרי שעתים, שלוש…

על אולפן, פסנתר וטכנאים אני לא אמליץ לך פה (ברור לא ? #wink )
אין בעיה להביא איש סאונד מבחוץ. אתה תקבל את האולפן עם 'עוזר טכנאי' (אני מעדיף את הכינוי 'טכנאי משנה') שמכיר היטב את האולפן, הציוד ויודע לדקלם את סדר החיבורים בפטש מתוך שינה...

יש היגיון רב לבחור לעבוד עם מישהו שאתה מתחבר אליו או אל עבודות שעשה.
בזמן ההקלטות האיש הולך להיות חבר נוסף בהרכב (ומרכזי מאוד) חשוב שכולם ירגישו טוב איתו.
תזמין אותו לחזרה שלכם, נסו לפתור כל בעיה (טכנית ומוסיקלית) לפני ההגעה לאולפן.
הדבר יחסוך זמן ותוכלו להתרכז בעיקר במוסיקה.
גיצים אמרנו?
_________________
http://www.eshelstudios.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון