תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 23:35
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כמה אתם לוקחים על שיר?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (105) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
כמה אתם לוקחים על שיר?
הודעה פורסם: שני 16 יול',07 21:06   
הייתי רוצה לדעת איך החבר'ה פה מסכמים מחיר לשיר
האם שעות אולפן כוללות גם עריכה ומיקס?
בגדול, מה המרכיבים שאתם לוקחים בחשבון?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 16 יול',07 22:01   
יש כאלה שעושים "שיר בקבלנות": מסכמים מחיר מראש ויאללא לדרך.
באופן אישי אני לא אוהב את זה, ולכן עובד תמיד באופן שעתי.
ההגיון הוא שלא קונים ממני שירות - אלא את הזמן שלי.
אי לכך ובהתאם לזאת, "שעות אולפן" כוללות הכל, מיקס, הקלטה, עריכה והפסקות קפה.

לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה.
אם עובדים בקבלנות - יש מקום לניסוי וטעיה כשהדברים זורמים באיזי, הרי המחיר סגור.
מהצד השני, הפרוייקט עלול להתארך ולהתארך, מבלי שההשקעה זוכה לתגמול נוסף.
אם עובדים שעתי - מקבלים תמורה על כל רגע של השקעה, אבל חייבים לדעת מה עושים.
צריך לעשות את העבודה כמו שצריך, ביעילות ועם מינימום טעויות,
מכיוון שהלקוח עלול לראות בעין לא יפה גישושים ("איפה כאן הרקורד באס?")
והסתבכויות ("שים לי פאנטום פאואר על הריבון-מיק של הזמרת") שעולים לו בזמן.

בשורה התחתונה, אם אתה מתחיל וזקוק לעבודה כדי ללמוד ולצבור נסיון, קבלנות היא בחירה אפשרית שתיטיב עם כל הצדדים.
אם אתה ספץ שמתקתק עבודה ומשאיר את הלקוח נלהב והמום מהתרגשות - תפעיל מונה.
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שני 16 יול',07 22:21   
את הזמן שהלקוח צריך כדי להקליט אני מבין
אבל איך אפשר לקנות זמן על מיקס ועריכה?
זה יכול לקחת 4 שעות, יכול לקחת 8
ואם כך, איך הלקוח יכול להיות בטוח שלא מרחת את הזמן?
_________________
http://www.RECstudio.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 16 יול',07 22:27   
בכל שלב בהפקה אתה יכול להבריק, ובכל שלב בהפקה אתה יכול לפשל,
כך שאין הבדל ממשי בין הקלטות, עריכה, מיקס או מאסטרינג.

אחרי שאתה עושה איתור-צרכים עם הלקוח ומבין מה ההפקה תצריך ממך,
זה המקום לתת אומדן לגבי כמה שעות התהליך הזה ייקח.
גם כאן המקצועיות שלך באה לידי ביטוי - עד כמה אתה עומד בלו"ז שקבעת.

איך הלקוח יכול להיות בטוח שאתה לא מורח? הוא לא יכול להיות בטוח.
זה בעיקר עניין של אמון ושל הרושם שאתה עושה בזמן העבודה.

איך אתה יודע שנהג מונית לא עושה לך סתם רונדלים על המונה, או נכנס בכוונה לפקק?
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שני 16 יול',07 22:29   
לא יכולתי לבקש תשובה טובה יותר, תודה
_________________
http://www.RECstudio.co.il
ds-sound
תומך
הצטרף: 28 מרץ 05
הודעות: 5324
מיקום: אולפני בלנד
הודעה פורסם: שני 16 יול',07 22:30   
לכבוד הוא לי, שיהיה בהצלחה. #thumbsup
_________________
Blend Studios | אולפני בלנד | הפורטל שלי | המאמרים שלי | פייסבוק
so much is there to be discovered.
benny schwartz
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
נסיון...
הודעה פורסם: שני 16 יול',07 22:39   
אין ספק שהכל כאן ענין של נסיון.

לקחת לפי שעה כשאין לך מספיק בטחון כמה זמן לוקח לך לייצר עיבוד מעניין שייקלע לטעם של האמן המזמין, ולהפיק אותו ברמה גבוהה, זו בעיה, כי בד"כ אמן שמזמין שירות רוצה הערכה גסה כמה זה הולך לעלות לו, ואתה חייב לעמוד ברף מסויים. בשלב כלשהו יתחיל להיות לא נעים שאתה מנסה לתקוף את השיר מכל מיני זוויות ובינתיים השעון דופק...

מאידך - כאמור כבר, בקבלנות אתה גם כן מסתכן בלעבוד מעבר למה שאתה מקבל (למרות שבד"כ כשעושים כמה שירים אז זה בסוף מתקזז כי השירים האחרונים כבר נעשים יותר במהירות אחרי שיש כימיה עם האמן כבר מדברים אותה שפה ואתה כבר בתוך העבודה ולא בגישושים)

הפתרון שאני, ועוד כמה חברים שלי מצאנו לעניין בשלבים התחלתיים, הוא עבודה לפי שעות עד גבול מסויים - לדוגמא, אתה יודע שלוקח לך להכין סקיצה לעיבוד שש שעות. אז אתה גובה מחיר מלא לפי שעה עד שש שעות. מעבר לכך יש מחיר אקסטרה שזה אומר 50% או יותר מזה לפי ראות עיניך והמזמין, על שעות נוספות. זה בד"כ די הוגן כי לעתים השעות האלה נגרמות בגין טעויות שלך (את הלקוח זה לא אמור לעניין ששעה חיפשת את הפלאגין), ולעתים בגלל חוסר שביעות רצון של הלקוח, שגם כאן - כל עוד מדובר לפחות בעבודות ראשונות, יש עניין ללכת לקראתו במחיר, ואז האינטרס של שני הצדדים לתקתק כמה שיותר מהר.

אותו העיקרון יכול להיות תקף לדעתי גם בעניין המיקסים - אתה אמור לדעת בהערכה גסה כמה זמן לוקח לך לייצר מיקס. מעבר לזמן הזה תגבה מחיר מוזל. כך לא תהיה בלחץ לסיים מוצר באמצע כי אתה מקבל תשלום, וכך הלקוח לא בלחץ שאתה שוחט אותו בכסף.

אני מאמין שעם הזמן זמני העבודה שלך יהיו יותר מוגדרים, תדע כמה זמן לוקח לך עיבוד, כמה מיקס וכו'.

כמובן שכל זה בהתייחס לכל מצב בפני עצמו, עיבוד לתזמורת כלי מיתר וכן המיקסים שלאחר מכן לוקחים יותר זמן מעיבוד מינימליסטי לגיטרה אקוסטית בס פרקשיין... ולכן מספר השעות נתון לשינויים.

שיהיה בהצלחה #thumbsup
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שלישי 17 יול',07 00:20   
תודה!, אז בגדול כל פרוייקט לגופו והמחירים משתנים ע"פ צרכי השיר\לקוח
_________________
http://www.RECstudio.co.il
TROY
הצטרף: 28 פבר' 02
הודעות: 962
מיקום: פלורנטין TELAVIV
הודעה פורסם: שלישי 17 יול',07 01:25   
וישנם אולפנים שמציעים לך מחיר אחד גמור להפקה של שיר מא' עד ת'.

כל אולפן ושיטת העבודה שלו.

אבל מבוא ראשון להקלטה באולפן, הכי הכי חשוב - לא הכסף, אלא הקשר והתקשורת עם הטכנאי/מפיק. להרגיש נוח ובבית. ללחוץ לו את היד, ולהרגיש שזאת לחיצה אמיתית. ואם הוא עשה עבודה טובה, האם הוא יקבל גם חיבוק?
טכנאי/מפיק/מוזיקאי זה כמו בן משפחה שנכנס לך לנשמה.
תחושה נוחה ונעימה מקצרת עבודה, וגורמת לא רק לתוצאה טובה יותר, אלא גם לשעות איכות של לימוד עצמי באולפן (ויש תמיד הרבה מה ללמוד).
  recstudio  
הצטרף: 13 אפר' 06
הודעות: 280
מיקום: פתח תקוה
הודעה פורסם: שלישי 17 יול',07 03:56   
TROY, נקודה טובה, מסכים איתך לחלוטין
_________________
http://www.RECstudio.co.il
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון