תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 07:37
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מיקרופונים מפדבקים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (100) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  TamirE  
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שישי 06 יול',01 22:32   
למה בעצם מיקרופונים עושים פידבק?
איזה שיטות יש למנוע פידבקים?
stern
Act Compatible
הצטרף: 06 יול' 01
הודעות: 910
מיקום: כנען
הודעה פורסם: שבת 07 יול',01 00:08   
כאשר המקרופון מקבל עוצמה יותר גבוהה מהרמקולים מאשר ממקור הצליל נוצר לופ שמגביר את עצמו כל פעם ב 3db עד שנוצר הפידבק.
הדרכים להמנע הן כיוון נכון של המקרופון (באולפן לא לייד הרמקולים אלה אם אתה משתמש באזניות ומשתיק את הרמקולים) ויש גם מכשירים מבוססי e.q שיודעים לזהות את תדר הפידבק ולהשמיד אותו,מכשירים אלה משמשים בעיקר להופעות חיות.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 07 יול',01 00:29   
מיקרופונים לא בדיוק "עושים" פידבקים. פידבק זו יצירה שדורשת תנאים מסוימים כדי שהיא תופק:
- קליטה. (מיקרופון)
- הגברה. (מגבר שבסוף השרשרת מגביר את מה שהמיקרופון קולט, לאחר המיקסר ושות')
- השמעה. (הרמקולים שפולטים את מה שהמיקרופון קלט)
- קליטה. (מיקרופון.... וחזור למעלה)

Feed Back = "הזנה חוזרת" (היזון חוזר ושות')
המסלול שמתואר מעלה, בצורה כזו או קצת אחרת, מהווה שדה צמיחה של פידבק, או הציפצוף האכזרי שקורע את האוזן ושורף את הרמקולים.
רגישות הקליטה של המיקרופון, כמות התיסוף שמקבל האות בהגברה, ויציאתו המחוזקת בצורה אקוסטית באמצעות הרמקולים - הם השחקנים כאן.
שנה קצת את אחד השחקנים ותדר/עוצמת הפידבק תשתנה. שינוי זה יכול להיות גובה המיקרופון או כיוונו (גם הסוג, ראה להלן), עוצמת המגבר, מיקום הרמקולים וכמה פנוי המסלול שבין הרמקולים למיקרופון, שכן מסלול זה הוא ציר ההתהוות.

-------> ללא אחד המרכיבים הנ"ל (שוב, יש משתנים בתצורה) - לא יהיה פידבק.

דרך המניעה נעוצה בהבנה הבסיסית של מה שנכתב מעלה.

יש דרכים להקל על המצוקה:
- מרחק. ככל שיגדל כך יתארך המסלול הנ"ל והפידבק יתקשה בבנייתו.
- כיוון. של המיקרופון או הרמקולים או מחסומים אקוסטיים על המסלול, או חסימת המסלול מלכתחילה (רמקולים בחזית הבמה (לכיוון הקהל), ומאחוריהם קו המיקרופונים, למשל).
-סוג המיקרופון. יש מיקרופון שרגישים יותר לגיזרה מאוד צרה בחזיתם (קרדיואידים- וסופר קרדיואידים), ואילו את כל האותות שמחוץ לגיזרה זו הם מנחיתים או משנים להם את המופע (פאזה). אלה עדיפים מהסוג ה"אומני" (רב כיווני, שקול מכל הבא ליד).
- שימוש באיקיו להנחתת התדר עליו "נכלא" הפידבק (שזה פועל יוצא של המרחק, ההגברה והמרחב האקוסטי. ישנם מכשירים 'חכמים' המיועדים למטרה זו; אלה מורכבים ממנתח תדרים ואיקוולייזר חד מאוד. ברגע שמזוהה תדר שמוגבר בצורה מטורפת (ידידנו ה"מוזן חזרה"), האיקיו נכנס לסינון עמוק ביותר בתדר הספציפי של הפידבק.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון