תפריט
שלום Anonymous ::: 2020, 14:33
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון
  JS  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
תמלילי צ'אט חי ינואר 2008 - בנושא פרה אמפ
הודעה פורסם: שישי 25 ינו',08 18:42   
◄shakir: שלום יואב
◄JS: שקט הערב? אולי כולם רואים איך צדים סרטנים על ידי דוגמניות וקוסמטיקאיות
◄shakir: דוגמניות צדות איפה יש?
◄t-kol: היי
◄JS: על אי אי שם באוקינוס
◄JS: ערב T
◄t-kol: ערב
◄t-kol: מי בונה מה?
◄shakir: אני מתכנן על הפיאמפ שפופרות
◄yoavcohen: יש לי שאלה, אולי קצת פשטנית מדי, אבל בעצם מה גורם לפרהאמפ אחד להישמע טוב יותר מאחר? ולמה אם מישהו הצליח לבנות פרה אמפ שנבנה טוב אי אפשר לבנות בדיוק את אותו דבר בעצמנו?
◄shakir: אלטק 1566 , מישהו מכיר?
◄FUBA: כולם פרשו כל כך מהר לילה טוב. שבוע טוב
◄FUBA: יובל?
◄FUBA: בקשר לפדאל בורד
◄yoavcohen: שלום לכולם
◄FUBA: U600S
◄shakir: אני רוצה לבנות פריאמפ מנורות כדי?
◄shakir: כדאי זא
◄shakir: יש לי תרשים פריאמפ מנורות אלטק,נראה לא רע
◄JS: ערב טוב לכולם
◄shakir: זה פריאמפ משנות ה60, קניה לא בטוח
◄t-kol: לגבי הסכמות, אני יכול לתת לך סכמה של כמעט כל פרה שקיים, הבעיה היא בעיקר שנאים איכותיים, וזה עולה כמעט כמו לקנות מודול וויטאג' אמיתי
◄shakir: שנאי מיקופון אינפוט טוב כמה צריך לעלות?
◄JS: מכיר. אלטק 1566 הוא פרה מנורת עם שנאי כניסה ויציאה ו12AX7 שפופרת. אם איני טועה שנאי UTC
◄yoavcohen: מה זה שנאי איכותי?
◄shakir: נכוןן
◄JS: שנאי טוב עולה מעל מאה דולר
◄yoavcohen: וכמה שנאים יש בפאה אמפ ממוצע?
◄yoavcohen: *פאה=פרה
◄JS: דרך אגב ה1566 הוא משנות ה50, ולא השישים
◄shakir: אחד לכניסה אחד ליציאה
◄JS: שניים. כניסה ויציאה
◄yoavcohen: אז מאתיים דולר הם לא הרבה ביחס לפרהאמפ שעולה אלפי דולרים, לא?
◄t-kol: יש כמה יצרנים, לנדל,ג'נסן ועוד כמה , הם מייצרים (בהזמנה מיוחדת) שנאים לפי מפרטים של היצרנים המקוריים. המינימום זה שנאי כניסה ואפשר גם שנאי מוצא
◄JS: איזה פרה אמפ עולה "אלפים"?
◄t-kol: למרות ששנאים זה רוב העלות, יש גם עלות שאר הרכיבים, הזיווד והמון עבודה, למכשיר מקורי יש ערך מוסף של הלקוח, דבר שלא קיים בבניה עצמית גם אם אין הבדל באיכות
◄JS: שני חלקים שתורמים 10% מערך מכשיר זה הרבה מאד
◄yoavcohen: למשל Manley
◄JS: איזה דגם?
◄t-kol: בנוסף , פרהאמפ מטפל באותות קטנים וחלשים ביותר ולכן גם מיקומם הפיזי של הרכיבים חשוב כדי למנוע בעיות של רעשים השראויות ועוד
◄Seamus: היי גייז
◄t-kol: ואת זה אין לך כלים וידע לעשות נכון
◄JS: שלא לדבר על ספק או ספקי כוח ראויים לתמוך בהעברת כוח נציל ומיידי בצורה נקייה
◄yoavcohen: למשל ה-VOXBOX
◄JS: שלום שיימוס
◄JS: ווקסבוקס הוא לא פרה אמפ! הוא פרה אמפ+EQ+קומפרסור+דהאססר
◄yoavcohen: טוב, הוא כולל עוד דברים, אבל נניח שיש.
◄shakir: צודק טי. עדיין כמות הזמן שאני מוכן מוכן להשקיע היא לא רבה , אולי יהיה לי מזל
◄yoavcohen: Focusrite זה נחשב או שמדובר רק על מנורות?
◄JS: איזה דגם?
◄shakir: אגב יש לך איזה שנאי כניסה ספר?
◄yoavcohen: ISA828
◄JS: פרה איכותי מאד עולה לרוב סביב 1500 דולר לערוץ. הרוב עולים סביב 1000
◄yoavcohen: אה, כל ערוץ צריך שני שנאים?
◄JS: שוב אתה מבלבל. ISA828 הוא 8 פרה אמפים במארז אחד
◄t-kol: בניתי בעבר העתק של ניב שעובד מצויין, לקח לי המון זמן ולפני יומיים סיימתי לזווד מחדש TAB372 מקורי משנות ה70 , ספק מיוצב, כמעט ללא רכיבים חיצוניים ובכול זאת זה לקח יומיים עבודה
◄shakir: יומיים גם לי יש להשקיע
◄yoavcohen: טוב, אתה מנוסה מאד, כמה זה לוקח למישהו מתחיל?
◄dudo: תגיד טי קול שאלה לגבי נקוי מיקסר גוסט, אתה עושה את זה?
◄JS: מדברים כאן רק על האריזה - לבנות טלפונקן יקח לכם הרבה מאד זמן
◄t-kol: כן, אבל יומיים בלי לבנות אותו........
◄JS: ראובן!
◄JS: ואורי ערב טוב
◄t-kol: לגבי מיקסר, ניקוי זה החלק הפשוט, החלפת סליידים, וכו זה הבלגן
◄JS: איריאל שלום
◄shakir: אני מעריך יומיים עבודה לכל היותר . לפי כמות הרכיבים שבו. סה"כ שתי שפופרות להלחים אני יודע
◄MrSoundMan: ערב טוב :-)
◄t-kol: ערב טוב למורנו ורבנו
◄ReuvenM: אהלן. קצת התבלבלתי, כי הרצף מפעם שעברה לא נמחק...
◄dudo: טי חצי מהערוצים פשוט לא עובדים
◄ReuvenM: יש סוגיה על הפרק? #smile
◄dudo: אני יצור איתך קשר בטלפון אולי מחר
◄JS: כן, ניסתי למחוק אבל לא הצלחתי - ויתרתי
◄dudo: זה יותר בעיה של מגע
◄t-kol: דודו , אז זה שיקום, לא ניקוי
◄JS: הנושא הערב - פרה אמפ
◄dudo: צריך לתת נגיעה איך אומרים את זה בחיבור
◄dudo: JS סליחה פשוט הייתי חייב לתפוס את טי
◄t-kol: כשאתה אומר שחצי מיקסר לא עובד, צריך החיאה לא נגיעה
◄dudo: כן אבל זה יותר בעיה של מגע
◄JS: אין בעיה. זה המקום אנחנו צועקים מעל הראשים...
◄dudo: טוב אז מה קורה לגבי פרה אמפ משובח, יש המלצה?
◄ReuvenM: לא עקבתי... אתה אומר שיש לך מיקסר שחצי ממנו לא עובד?! זה אומר שחצי מערוצי הכניסה או עוד משהו?
◄OrenS: ערב טוב
◄t-kol: קטונתי, לתקן מיקסר דרך צ'אט , איפה אורי: אחת, שתיים, שלוש!
◄yoavcohen: אז בסופו של דבר אתם אומרים שלא משתלם להעתיק פרה אמפ כי הרכיבים והעבודה יוצאים יקרים יותר מלקנות מקורי?
◄MrSoundMan: איך בוחרים פרה אמפ כללי לאולפן ביתי? אדם שיהיה לו רק פרה אמפ אחד איתו הוא אמור להקליט הכל (שירה, כלים אקוסטיים מכל הסוגים) לסגנונות שונים שנקבעים לפי הלקוחות?
◄ReuvenM: אז בדיבי חזר כל הציוד לפעולה? אין יותר מושבתים?
◄JS: לבנות פרה אמפ טוב מתחיל מתכנון, עובר דרך בחירת רכיבים איכותיים מבין רבים בחבילה, ממשיך בביצוע מיומן וממשיך וממשיך
◄dudo: ראובן זה בדיוק חיבורי הכניסה. במגע זה עובד ואז אתה עוזב זה חוזר
◄JS: ראובן הקסם התרחש
◄yoavcohen: ואם מזמינים את זה ממישהו שיודע (נגיד TKOL) זה עדיין לא משתלם?
◄ReuvenM: ועם איזה פרהאמפים אתה משתמש בדיבי למשל?
◄JS: יואב, הסיכוי קלוש להצליח
◄OrenS: יואב, אתה מכיר פרה-אמפים שמבוססים על מעגל משולב ?THAT1512
◄ReuvenM: דוד בדקת אינסרטים? אם יש במיקסר הזה?
◄shakir: אחר כך נתווכח מה פריאמפ טוב או לא טוב ,נאמן למקור או לא , מה עידף שפורוות או טרנסיסטור
◄dudo: יש והם בסדר
◄yoavcohen: נניח ש TKOL הצליח להעתיק דגם אחד, לבנות עוד אחד כזה זה כבר לא סיכוי קלוש?
◄JS: בדיבי משתמשים בפרה אמפים הבאים: Great River MP2NV, Chandler TG2, LTD1, Hardy M1, Millennia HV3, Manley VoxBox, Studer D19, Altec 1598A, SSL 6032 - תבחר
◄t-kol: את הTAB זיוודתי, את הניב העתקתי, ויש לי כרגע שני צ'נלים של ניב
◄ReuvenM: דודו, היכן אתה נוגע כשאתה אומר ש"זה מסתדר"?
◄JS: השוויתה למקור של ניב?
◄dudo: בפיאל עצמו
◄shakir: יואב יש לך אלטק 1598, ? איך הוא?
◄ReuvenM: האם כשיש נתק מגיע גם המהום? האם כשזה חוזר זה בא עם רעש של קרחץ?
◄shakir: מתי יוצר?
◄t-kol: מושלמים (פרה, איקיו, קומפרסור) שאני מחפש סכמות שלהם ולא מוצא(מי יכול לעזור) כדי לזווד אותם גם
◄dudo: ושאני עוצב זה מתנתק, אתה מבין זה רק בעיה של מגע, אבל לפתוח את המיקסר הזה זה סיפור
◄JS: 1598 חביב ומאד מרעיש יחסית לזמננו. הוא לא ממש מחזיק מול הטובים. אני משתמש בו כשצריך קטע
◄dudo: אין המהום
◄JS: שקיר, המדבקה אומרת אוקטובר 1960
◄ReuvenM: סליחה, איזה מיקסר?
◄dudo: סאונד גרפט גוסט
◄shakir: יפה. מוכר?
◄ReuvenM: כמה ערוצים מתנתקים בבת אחת?
◄JS: לא כרגע. הדרך שבה הגיע לידי היא סיפור ארוך ומעניין.
◄ReuvenM: מה שלום חברינו ביבשת אמריקה? #smile אצלנו קור כלבות
◄dudo: כלי זמר שוחטים במחירים שלהם כרגע אין לי אפשר לכלי זמר
◄MrSoundMan: לא מספיק קר כאן
◄OrenS: האמת שאתם מתחרים בנו בלי הרבה בעיות... פה פלוס 2 בשעות היום וכבר חודש לא ירדה טיפת שלג...
◄JS: ל1598 אין ספק פנטום אז אפשר לעבוד רק עם מיקרופונים דינמיים. אצלי הוא עובד יותר כמו לימיטר (הוא פרה אמפ-קומפרסור)
◄t-kol: טוב נו המחירים שלי הם לא כמו בכלי זמר.......והיחס אישי !
◄dudo: אין לי מושג כמה, זה לא בבת אחת
◄MrSoundMan: היו ימים של מינוס עשר, אבל שלג אין, והסנואובורד משועמם
◄shakir: בהזדמנות אני אשמח לשמוע, ואגב אם יש לך מיקרופון שפופרות זה לא צריך פנטום
◄ReuvenM: טיקול אוכל בעיות כאלה לארוחת בוקר #smile
◄JS: אמת.
◄ReuvenM: ואיך מחממים אצלכם?
◄ReuvenM: טי הוא משלנו, לא שוחט ולא מוהל...
◄Seamus: עזבו אתכם שלג, בואו לעשות טראקים בסדונה :-) אגב, ביום שני אנשאללה עובר לדירה החדשה שלי
◄t-kol: ארוחת בוקר ? זה נישנוש
◄dudo: טי כלי זמר ידועים כשוחטים במחיר
◄MrSoundMan: אני כנראה עובר לוירג'יניה בעתיד.
◄OrenS: אודי, בשעה טובה. ככה עוזב את יצחק הרעבעצן? :-)
◄Seamus: באמת? הייתה לך שם איזו בחורה לא?
◄dudo: אני בטוח אחרי כול מה שהוא רשם בפורום
◄JS: בעקבות הבחורה?
◄t-kol: תודה על הפירגון
◄dudo: טי אכן מכובד
◄ReuvenM: אריאל, מה המפנה?
◄MrSoundMan: האישה רוצה להיות 'קרוב לבית'. אם אני רוצה את האישה, אני צריך להתפשר #smile
◄t-kol: די , אני מסמיק
◄ReuvenM: סדונה עוד גר אצל הרב?
◄dudo: טוב נו
◄t-kol: אריאל, אז זהו, לא חוזרים ירושלימה?
◄Seamus: לא עוזב, לא עוזב, רק עובר דירה, קהילה זו קהילה, ושכנים זה שכנים. חוץ מזה, אמרתי שאתנחל לשבוע, ושבועיים זה די והותר. ראובן, עדיין גר אצל הרב(נית) ביום שני כנראה חותם על חוזה עבודה ודירה, ויאללה לדירה משלי
◄astond: היי טיקול למה לא צילצלת
◄shakir: טיקול אתה יכול להמלית לי איפה לשים את השנאים השונים בצורה אופטימלית או אם יש לך טיפים שכדאי?
◄ReuvenM: בכיף שיהיה לכם שם בניכר. אנחנו צריכים כוח משובח כמוכם לגיבוי שם. #smile
◄Seamus: אריאל, החיים הם פשרה... אז שיהיה בהצלחה, מתי אתה עובר?
◄JS: אורן, אני לא אלקטרונאי ומבין רק מלהיות בסביבה מספיק זמן. לא עולה לי בראש פרה שמכיל THAT1512 אבל זה רכיב פרה אמפ (ג'וק) די מקובל עד כמה שזכור לי
◄Seamus: ראובן אל תדאג, האל-פסק שלנו מחובר וטעון, כשתזדקקו לנו - נבוא.
◄ReuvenM: ה-THAT1512 זה הייבריד קטן
◄ReuvenM: זה רכבי לפרה אמפ מהיר במיקסרים
◄MrSoundMan: ייקח זמן לעבור. צריך להיות בטוח שזו האישה הנכונה קודם. בינתיים אני מנסה עדיין להגר לקנדה
◄OrenS: קיבלתי כמה דוגמאות חינמיות כאלו. אני אבנה איזה אבטיפוס בימים הקרובים
◄t-kol: שנאים, כמה שיותר רחוק מהספק, עדיף שיהיה ספק חיצוני, אבל אם לא זה לשים חוצץ ממתכת בין הספק למעגל, אחר כך להקפיד על חוטים מסוככים טובים וקצרים ככל האפשר את שנאי הכניסה לשים קרוב ל XLR
◄ReuvenM: אורן, זה כיף לבנות לבד וגם לראות שזה עובד. קח בחשבון שתחת המונח פרהאמפ שוכבים יישומים שונים, ורבים מהם לתחום הביתי/ מחשבים, סלולריים ושאר התקנים שהדרישות שלהם שונות משלנו. דוגמא:
◄ravitzj: ערב טוב לכולם
◄MrSoundMan: הייתי בריאיון עבודה לחברת ניהול אומנים. זה אומנם Internship אבל זו התחלה כדי להכנס לתחום כאן.
◄shakir: טיקול תודה
◄dudo: ערב טוב רביץ השיר שלך שאתה אוכל שם גרעינים לא יוצא מהראש
◄ReuvenM: בקנדה או לוירג'ניה?
◄t-kol: היי תומר, החלטתי (למרות שאני כופר מדופלם) שאין עבודה בשבת (רק מופעים) אתקשר מחר
◄dudo: אחלה שיר
◄ravitzj: תודה
◄dudo: מממממ קטע טוב
◄astond: צודק. אז מחר בערב. ביום אני עסוק
◄OrenS: ראובן - ברור, אבל לגבי הצ'יפ הזה התגובות בפורומים של אודיו מקצועי מאד חיוביות. נראה מה יצא...
◄MrSoundMan: בקנדה, ראובן
◄t-kol: הגיע עוד אחד שהתעסקתי לו בקרביים (בעצם למגבר שלו) היי יעקב
◄ravitzj: היי יובל המלך
◄ReuvenM: המשרעת הנדרשת מפראמפ לכניסת מיקרופון בתקשורת רגילה, אינה גדולה ולעתים נדרשת לא להיות גדולה. בתחום שלנו כל גרגיר בשרשרת המניפה את אות המקרופון לתחום גבוה ושמיש (דהיינו, line level), חייבת להוות דוגמא אישית לחוליות האחרות, אחרת אתה מקבל תוצאה בהתאם, גם מבחינת רעש, עיוותים, 'גודל האות', והסאונד.
◄t-kol: אורן, הג'וק שאתה מדבר עליו, זה לא המקביל של SSM2017
◄ReuvenM: SSM2017 זו זוועה אחרת
◄ReuvenM: מקביל מבחינת יישום
◄OrenS: THAT1510 זה המקביל. ה1512 אמור להיות עם תקרת רעש נמוכה יותר משמעותית.
◄OrenS: זה מקביל בעיקר מבחינת סידור רגליים
◄OrenS: לינק
◄ravitzj: יובל אני לפעמים מתקרב למרשל לשמוע אם הוא עובד,איזה פטנט עשית יא יובל אחד
◄t-kol: כך שעכבת הכניסה לא משפיעה על ההגבר, זה נותן סאונד שונה מקדם ללא שנאי סטנדרטי ,
◄OrenS: בכל מקרה הסכון לא גדול... זה מעגל עם מעט מאד רכיבים חיצוניים, והוא בטח יהיה יותר יציב מהפרה-אמפ FET המסכן שלי, ששובק שלוש פעמים בשבוע.
◄MrSoundMan: לינק
◄MrSoundMan: זו החברה בה התראיינתי
◄t-kol: הרעיון הוא אותו רעיון כמו בSSM, יחידת מגבר הבנוייה משלושה מגברים
◄ReuvenM: אורן, אני לא יודע לאיזה כיוון מטווחים כשאומרים שם תגובות טובות. אני לא שולל יישום של רכיב כזה בהמוניו בכניסות מיקסר "לא מחייבות", ו-AMEK כבר עשו את זה בחלק מהמיקסרים.
גם אצלנו בפורום, כשרואים שאפשר לבנות קונדנסר ב-10 שקלים מקבלים "תגובות טובות", לעניינו של יחס אות/שקל
◄ReuvenM: מצד שני, יבוא אחד ויגיד "מה להם להתלהם על רכיב שאמור לעשות את העבודה. מה כבר יכול להיות ההבדל שאפשר לראות אותו כל כך ברור מרחוק, עוד ברמת הרעיון", ואני אבין אותו, ואז יש הסבר:
◄t-kol: לא רק אמק, (שנשמע חרא לטעמי) גם סאונדטרק (שנמשע יותר טוב)
◄OrenS: וסביר שזה בכל זאת יהיה יותר טוב מפרה מבוסס NE5532 פשוט.
◄ReuvenM: לא אורן, אתה מערבב טיפה. ה-5532 זה אחד הרכיבים במעגל שלם, והוא עצמו אינו ייעודי למטרה הזו בלבד (רק ידוע כשקט יותר), כאן דחסו עוד יותר רכיבים למעגל ייעודי.
◄JS: אורן, מענין יהיה ללמוד מה תהיה רמת הרעש כששום דבר לא מחובר בכניסה. זה קריטי והרבה פעמים מכשלה בפרוייקטים של עשה זאת בעצמך
◄ReuvenM: אבל המירוץ אחר הרעש עדיין לא מספיק
◄t-kol: ותנסה לבנות את המעגל עם 3 יחידות של LM709 העתיק והרועש ותופתע כמה זה יכול להיות טוב.........(כי מה שטוב לטלפונקן בטח טוב גם לך)
◄JS: מה יבוא אחרי ה 1512?
◄ReuvenM: הגודל, והקירבה המינימלית בין הרכיבים בתוך ההיבריד הזה, יוצרת בעיות ראשוניות משלו. גם אם הוא שקט, הוא יישמע אחרת מפרהאמפ עשוי ידנית ברמה של רכיבים נפרדים
◄ReuvenM: בנוסף יש הבדל הנובע ממתח ההפעלה המירבי של המעגל.
◄ReuvenM: אגב "מנורות VS טרנזיסטורים"
◄JS: מסכים. ה1512 הוא לא ממש שקט ובשילוב עם רכיבים אחרים נפוצים של THATS מקבלים מפל לבן
◄shakir: JS 1566
◄ReuvenM: בכל אופן, אורן, כדי להיות נכון בבנייה, השתמש בנגדי מתכת ובדיוק גבוה (metal film ומעלה)
◄OrenS: כמובן.
◄ReuvenM: ספק כוח שקט כמו בית קברות, חובה.
◄OrenS: ברור. אני אדווח איך יצא...
◄JS: ראובן, מנורות VS טרנזיסטורים זה כמו פיסי VS מק. אסור אפילו להתחיל
◄ReuvenM: המעגל המודפס/מוליכים בקירבת הכניסות השונות של הרכיב - קריטי לרמת השקט, עיוות, זליגה, וגם התחממות כתוצאה מ'התנדנדות' בתדר גבוה (ללא סקופ קשה לראות, אבל הנקודות האלה חוגגות מרגישות-יתר)
◄yoavcohen: ומה יותר קל לבנות? מנורות או טרנסיזטורים?
◄shakir: מנורות יותר קל ונשמע יותר טוב לטעמי
◄ReuvenM: יואב, לא רואה את זה כל כך קשה, כיוון שיש למכשירים האלה התאמה למיקרופונים ויישומים ואמנים, כמו בין בני זוג; לפעמים זה מתאים ומחמיא ולעתים לא ממש.
◄t-kol: יואב, השאלה לא רלווטית, כל מעגל לגופו
◄OrenS: בל נשכח את עניין המתח הגבוה במנורות. אני לא מעז לעשות את זה בינתיים...
◄JS: היום לחלק מהפרה אמפים יש אפשרות ברירה להתאמה למיקרופונים שונים. 1200-300 ohm. זה לא תמיד מה שהיה פעם...
◄ReuvenM: כהן, אין כאן קל, כיוון ששפופרות טובות זמינות פחות למרות שמעגל מורכב פחות, והכל נמדד באיכות הבניה הידנית ואיכות האבחנה האורלית של היצרן
◄t-kol: דוקא המתח הגבוהה זה לא בעיה כי ניתן לקבל אותו משנאי נפרד (מבדל בעל זרם נמוך)ואז אין בכלל סכנה
◄ReuvenM: יצא לי לראות שני פראמפים שנבנו כאן כ"חיקויים". הם אכן היו מדוייקים כמו שהטכנאי למד אלקטרוניקה, אבל בשניהם היה דיסטורשן על הזמרת, בכל אחד במקום אחר.
◄ReuvenM: מצד שני היו כאלה שהחמיאו מאוד והחזיקו יפה
◄JS: אני עדיין לא מצאתי חיקוי שעובד נכון. לא כאן ולא במקום אחר וזה לא בגלל שלא חיפשתי. תמיד יש את הטעות היכנשהו. במיוחד בספקי הכוח/אדמה/עומס
◄ReuvenM: יש טובים פה ושם. בייחוד אלה שעוברים בדיקה ומיון ברמת הרכיב, ואימות לאחר הבניה.
◄JS: ברוב המיקרים התוכניות "נכונות" אבל הביצוע לא. גם בחירת החלקים ברוב המקרים רק ליד ולא מדוייקת. חלקים שאינם במסלול האודיו לא קריטיים עד כדי כך אבל אלו שכן - חייבים להיות סופר מדוייקים למקור
◄yoavcohen: אז נניח שמישהו רוצה פרה-אמפ "קלאסי" נניח של ניב, האם משתלם לבנות לבד? האם משתלם לבקש ממישהו שכבר בנה פעם (כמו TKOL) שיבנה חיקוי בתשלום או שעדיף למצוא מקורי וזהו?
◄JS: עדיף למצוא חיקוי מדוייק או מקורי. והמדוייק חייב להיות סופר מדוייק. זו משימה קשה מאד. לך תמצא שנאי מרינר או סיינט אייבס
◄ReuvenM: הבעיה, כמו שאמרתי (סליחה יובל, לא מתכוון אליך #smile) שלא כל אלקטרונאי מחזיק גם אוזן של "סאונד", על הראש או לצידו. מעגלים אפשר לחקות תשתיתית
◄ReuvenM: ברשותכם יוצא לקור למלא צורך בניקוטין
◄JS: ראובן, מסכים מאד. יש חלקים בתוצאה שנשמעים בבירור באוזן ואינם ניראים על הסקופ
◄JS: בהצלחה הקור
◄yoavcohen: למה המדוייק חייב להיות "סופר מדוייק"? נניח שאני אוהב סאונד של פרה-אמפ מסויים, האם אני לא אוהב חיקוי שקרוב אליו ב-98%?
◄yoavcohen: וגם 98% לא אומר שזה יותר רע, זה יכול להיות פשוט שונה, נכון?
◄t-kol: בניה פרטנית היא לא בהכרח זולה יותר, לאה מזמן הכנתי למישהו שלשה פרהאמפים כפולים שהוא קנה יחסית מאד בזול (טלפונקן) והחשבון ברור
◄JS: יואב, במיקרה אני מסתכל כרגע על אחד כזה חיקוי מדוייק עד רמת הבורג של 1073. אם תצליח להגיע לרמה הזו אני מוריד בפניך את הכובע ואולי אפילו אצבע
◄yoavcohen: יובל, מה זאת אומרת קנה? אתה הכנת או שהוא קנה?
◄JS: בל נשכח שהטלפונקן מסידרת ה300 אינם ברמת המחיר של סידרת ה70.
◄shakir: טיקול עובד בזה הוא מייצר חיקויים ומוכר אותם
◄yoavcohen: OK, וכמה החיקוי הזה עלה ביחס למקור?
◄JS: לא יודע מה מחיר המקור
◄t-kol: ואני מתכוון בקרוב לבנות את הפרה שפרסם אורן,
◄yoavcohen: אז כמה הוא עלה, את המחיר של המקור אני אחפש באינטרנט.
◄ReuvenM: אני חושב שכדאי לדון בשאלות מסוימות שמגיעות דווקא מלמטה, מהכיוון של הפחות מנוסים, כמו "למה יש הבדל קיצוני במחיר של פרה אחד מהשני?" או למה טכנאי X מצליח לבנות פרה של NEVE ואומר לי שאצלו זה יעלה חצי?" דוגמאות...
◄t-kol: אמרתי הכנתי ולא בניתי כי הבחור קנה כרטיסים מקוריים של טלפונקן, אני בניתי ספקים וזיוודתי אותם, הם כרגע למכירה בבזאר, אני לא יודע באיזה מחיר
◄JS: לא בטוח שלזה יש תשובה.
◄ReuvenM: תשובה אחת: לאלקטרונאי מנוסה, גם בעל אוזן, יכול ומסוגל לבנות פרה חיקוי מדויק, בהנחה שיש לו את אותם רכיבים כמו המקור, ויבצע את הבדיקות מרמת הרכיב ועד לתוצאה, ורוב הסיכויים שהוא יוכל להציע פרה אחד או שניים בחצי מחיר. אחר כך כבר לא יהיה כדאי לו.
◄t-kol: אני לא אוהב להכנס לזה (למרות שאני מרוויח מזה כסף) כי לבנות פרה זה אומר להזמין שנאים (וגם ג'נסן, סאוטר, לנדן וכו' הם לא זהים ב100%למקור) לשלם עליות גם של המשלוח, בסוף לא חוסכים כלום
◄ReuvenM: הנה הסכמת למה שאמרתי
◄yoavcohen: אז אם לא חוסכים מזה למה יש בכלל חיקויים?
◄JS: כמו בכל עסק אחר בהתחלה רוצים לחדור ומוכנים להרוויח מעט. לאחר מכן רוצים להרוויח נכון
◄ReuvenM: כהן: כדי לתפוס את השוק והאמינות, ולאחר מכן מגיע תג מחיר רגיל, ולדעתי מוצדק.
◄ReuvenM: גם בחברות הגדולות יש "בטא טסטרים" שמקבלים ציוד בחצי מחיר.
◄t-kol: ולמה יש זיופים של וויאגרה? כי זה נראה כמו המקור, ואנשים מוכנים לשלם הרבה כסף, ואפילו אם בסוף הלולב מט ליפול
◄ReuvenM: יובל, אני דיברתי על מקרים של חיקוי "מדוייק". זה אומר לבנות כמו במפעל המקור, ולעבודת כפיים ובדיקות יש מחיר.
◄יובל.ז: אבל גם לקנות מקורי לא מבטיח שמצבו תקין ולפעמים לתקן מקורי פוגע בסאונד המקורי וחוזר חלילה...
◄ReuvenM: לא מדברים על תקלות, אלא על כשל בתכנון, חיווט, בניה/הרכבה
◄JS: חיקויים יש בכמה רמות: חיקוי שהוא זיוף ולא מתקרב למקור, חיקוי שהוא פחות או יותר כמו המקור ויש העתק מדוייק. על הסקאלה הזו כל שלב יהיה יקר יותר. כשמחיר המקור טיפס לסטרטוספירה שווה לייצר העתק
◄yoavcohen: נגיד המיקרופונים של טלפנקן (אלה שיואב מפרסם) נחשבים לחיוקי מדויק של נוימן?
◄t-kol: תקלות מתקנים, זה בכלל לא בעיה, (רק עוד כסף) בניה שהיא לא סידרתית
◄ReuvenM: לעתים החיקוי המוצלח ימשיך להיות זול אם למותג המקור יש עלויות שיווק, הפצה, מיתוג וכו' גבוהות יותר מאלה של טכנאי בודד במעבדת כיס.
◄JS: תלוי בדגם. אבל כן, יש גם העתק מדוייק לטלפונקן המקורי - לא לנוימן - עד רמת הבורג.
◄יובל.ז: תיקון מקורי חוזר בדיוק לאותו מקום - רכיבים,חיווט - הרכבה .זו אותה סוגיה בדיוק
◄yoavcohen: רגע, אז לנוימנים זה לא חיקוי מדויק? הם לא נשמעים אותו דבר?
◄JS: לטכנאי בודד במעבדת כיס לא תהיה גישה ארוכת טווח לחלקים הנדרשים לייצור מתמשך. הצלחה מקומית היא אפשרות
◄ReuvenM: בכל מקרה, יש לבדוק -כל אחד באולפנו הוא והציוד שלו, כל פרה אמפ, והתוצאה באוזן תהיה זו שתחליט אם הוא מתאים סביבתית או לא. אך ראוי לזכור שאחת השאלות הנפוצות בתחום הסאונד נובעת מהשוואת מונחים, ללא חיפוש מה שעומד מאחוריהם.
◄OrenS: יובל, לגבי הפרה אמפ שפרסמתי. אם אתה מתכוון להמפטון - אני עוד לא הצלחתי לגרום לו לעבוד בצורה יציבה. אני מחכה למשלוח של FETים חדשים, ואז אני אנסה שוב.
◄ReuvenM: לדוגמא: "יש לי קונדנסר, פרה אמפ, מיקסר ומוניטור, למה לא יוצא לי סאונד כמו של...?"
◄JS: כן, גם הביטלס הקליטו על ארבע ערוצים....
◄t-kol: דרך אגב ראובן, לגבי הקונדנסר ב10 שקלים, שאל את רביץ איך נשמע, כשהיה אצלי הוא היה מאד מופתע מהאיכות ,
◄ReuvenM: במקומך הייתי מוחק את השורה הזו #smile
◄ReuvenM: צריך לבחון מה עומד בתכלס מאחורי כל מונח כזה, ואז או לסמוך על המנוסים או "מה אולפנים גדולים לוקחים", או לעבור את מסלול הנסיון האישי (הנדרש בכל מקרה, גם לצורך התובנה הזו) כדי להבין שיש ריוורב חינמי על פלאג ויש ריוורב שמכניסים לו זבל בצד אחד ובקצה יוצא זהב מהזמר.
◄astond: יש ריוורב שמכניסים לו זבל מצד אחד ויוצא זהב?
◄ReuvenM: וצריך להיזהר מאנשי מכירות מהירים... אלה מקלקלים את התמימים.
◄OrenS: יובל, הקונדנסר בעשרה שקלים עושה את העבודה יופי, אבל זה מאד מאד תלוי בקפסולות. יש לי עוד כמה קפסולות פנסוניק WM61 שהן מעולות.
◄ReuvenM: תומר, זה היה נהוג לומר על הלקסיקון הידוע, לא היה אולפן בלעדיו. #smile
◄OrenS: עם סתם קפסולות של דיבורית אף פעם לא הצלחתי להוציא תוצאה משביעת רצון, או אפילו סבירה
◄JS: אין היום אפשרות לעבור את המסלול. זה מסלול מכשולים שלוקח שנים לסיים - אם בכלל.
◄t-kol: אורן, לגבי המעגל, אני מעוניין לבנות אותו דווקה בגלל מוזרתו, ואני בטוח שיהיה לו סאונד יחודי, טוב או לא זה עניין של טעם,
◄astond: ראובן אותי חינכו פה אחרת - פה בפורום
◄astond: שאין דבר כזה מכניסים זבל ויוצא זהב. מקסימום מכניסים זהב ויוצאר זהב יותר מבריק
◄ReuvenM: אתה מבין יואב.. מדברים על אלקטרט ומשווים אותו לקונדנסר... אם אנשים לא יעברו מסלול התנסות עינייני, לעולם לא יבינו הבדל מהו. אגב כך, מה עם אותה התכנסות שדיברת עליה בזמנו, ממש לצורך זה?
◄t-kol: לגבי הקפסולות, הקפסולה המקורית ניקנתה ביחד עם זרועה גמישה כמקרופון למחשב בסופר מרקט ב300 ש"ח
◄astond: אבל חרא - ישאר חרא. גם דרך כל לקסיקון
◄ReuvenM: תומר, במקרה של הלקסיקון, אתה צריך לשמוע ואז להבין את המשל.
◄JS: עכשיו כשהאולפן לאחר השיפוץ בכוונתי להגשים את המובטח. מה אתה אומר יהיה לזה ביקוש?
◄ReuvenM: תומר, הכוונה להשוואה בין מכשירי ריוורב כמובן
◄astond: PCM צשהו, לא? אני זוכר אותו
◄ReuvenM: 224
◄JS: בעיית ריענון קשה
◄t-kol: הכל יחסי כמובן ראובן, האלקטרט שלי יותר מוצלח מהרבה קונדנסרים "אמיתיים" ברור שלא מכולם
◄ReuvenM: אני בטוח שיהיו לזה קופצים, הבעיה היא יכולת האבחנה של המשתתפים. אם היא לא מנוסה מספיק, לא יבינו את ההבדלים או ההשוואות. היה לי מקרה לפני שבועיים
◄JS: תומר קח את זה בקלות. זו מין בדיחה על עצמנו ... על ציוד שפעם כולנו חשבנו שחובה שיהיה באולפן.
◄astond: הכל בקלות. אבל אנשים מושפעים מסלוגנים
◄OrenS: יובל, אני לא מתכוון לסאונד של הפרה אמפ. הוא אכן מוזר ועם צבע מיוחד שאני מאד אוהב, אבל הוא מתחמם ואוכל טרנזיסטורים לארוחת בוקר.
◄ReuvenM: יבואן אחד הביא לאיזה אולפן מיקרופון להשוואה כנגד מיקרופון אחר שהיה באותו אולפן, עבור גיטרה אקוסטית בעיקר, ובאולפן היה עוזר טכנאי צעיר מאוד מחברי הפורום הזה.
◄JS: אם כך נצטרך לברור את המשתתפים ולקבל יחס נכון של מבינים מול שאינם מבינים. אולי התומכים ראשונים? לפחות בפעם הראשונה. והם יוכלו לשמוע לקסיקון 480 מול פלאג אם ירצו
◄JS: מה קרה עם העוזר? אני במתח
◄ReuvenM: הוא לא הבחין בהבדלים שהצבעתי עליהם (לא משנה אם לרעה או לטובה, זה לא העניין), עד שהקלטנו לפרוטולס ערוצי השוואה בתנאים דומים. התוצאות בהקלטה הראו אותו דבר כמו ששמעתי באוזניות ובמוניטור, וגם לאחר הקלטה. הבעיה שהעוזר עדיין בקושי הבחין בהם.
◄ReuvenM: אבל אני בטוח שהוא עוד יבחין, כי גיליתי בחור מוכשר למדי (יותר בתחום ההפקה אמנם), קוצת השתפשפות בסאונד ןהדקויות מתחילות לבוא.
◄t-kol: נו באמת, עוזר טכנאי, הוא בטח לא מנוסה, ולא יודע לשמוע........
◄JS: אנחנו במקצוע של מילימטרים ולא קילומטרים. תירגול אוזן זה החלק החשוב ביותר במקצוע. לפעמים ההבדלים המזעריים עושים את ההבדל.
◄t-kol: עכשיו נרגעתי
◄ReuvenM: יובל, מי שמתקבל היום כעוזר טכנאי הוא כבר על דירוג גבוה.ץ ועוזר או לא, לא אומר עדיין כלום על איכות ההאבחנה בסאונד, אלא בדרך כלל בנושאים טכניים.
◄JS: רוב עוזרי הטכנאי היום בוגרי מכללות ובתי ספר שמאחוריהם כשנתיים לימוד. רק הטובים ביותר מתקבלים לעבודה. גם אלו לא מוכנים לחיים האמיתיים
◄ReuvenM: אתה יכול לראות גיטריסט שמשתגע בגלל תדר מסויים מאחד המיתרים במיקום מסוים מאוד, ואילו לאחרים זה לא יזיז בכלל. מיקרופונים עושים את זה עוד יותר חד.
◄t-kol: וגם אני כאיש PA נוהג לפעמים לעגל פינות שבאולפן בטח לא היו נסלחות, אבל זה ההבדל בין PA לאולפן
◄OrenS: ראובן - בלי שום קשר נראה לעין לכלום - יש לך מושג אם האולפן של דוביס מילר עדיין חי קיים היום? הייתי עוזר טכנאי שלו לפני כמה שנים ולאחרונה ניסיתי לברר מה קורה איתו ללא הצלחה...
◄JS: לפעמים הלקוחות משתגעים מזה שאני רץ במשך 20 דקות או חצי שעה ומחליף מיקרופונים, פרה אמפים, קומפרסורים, משנה מיקום ומשגע נגן. הם לא שומעים שום הבדל ומתעצבנים על הזמן שנמשך.
◄ReuvenM: קטע. היית אצל דוביס?! #smile
◄OrenS: כן, ב2002
◄yoramilan: למיטב ידיעתי הוא כן.
◄ReuvenM: הוא כבר לא בקיבוץ?
◄OrenS: אז הוא היה בקיבוץ. סתם תוהה מה איתו היום
◄yoramilan: חתיכת הסטוריה - סחבק תלה שם את התיקרה
◄JS: היה לו איזה אולפן בעינת לא?
◄yoramilan: בעינת - בנעורים
◄ReuvenM: אהלן יורמצ'וק #smile
◄OrenS: תיקרה יפה :-)
◄JS: דרכו הכרתי את גרי מקזינו כשהקלטנו אותם בסינטרון.
◄yoramilan: עשיתי את זה בחינם - בתמורה לזה שהוא ילמד אותי על תוכנות תיווי. הוא היה המורה הראשון שלי לפינאלה.
◄OrenS: עבדתי אצלו בהתחלה בחינם, כ"התמחות", ועוד כמה חודשים כעוזר טכנאי. רוב הזמן כמלחים/מניח שטיחים/נגר...
◄JS: קזינו וליליה...
◄OrenS: הוא בדיוק שיפץ את האולפן והפך חצי ממנו לחדר חזרות
◄t-kol: לילה...........
◄yoramilan: טוב חברים - באמת במקרה עברתי והאישה מלמטה לוחצת. לפני שאני אאלץ להלחין עוד שירי מידי שצורחים במיד אני חותך. מזל טוב לג'ורס ליומולדת ולהשתמע בשבוע הבא
◄JS: להתראות
◄ReuvenM: דוביס.. #smile כשחיווטתי את סינטרון ("המון") ישב לידי ושר שירי אהבה דרום אפריקאיים כל הזמן, חשבתי שהוא גנוב לגמרי ואני כמעט השתגעתי..
◄OrenS: להתראות
◄ReuvenM: היי איש, יום הולדת?! מזל טוב!
◄OrenS: מעניין לשמוע את הסיפור על סינטרון מהצד השני :-)
◄yoramilan: תודה חמוד - לילה טוב
◄JS: כשהקלטנו הוא ישב עם מחברת וניסה להבין איך עובד הגייט או הפאטץ'. היה מאד מצחיק לראות אותו מסתבך
◄OrenS: אני בעיקר שמעתי על מנשרוף שכל הזמן היה מספר בדיחות גסות במקום לתקן את המכשירים :-)
◄JS: מזל טוב יורם
◄ReuvenM: אני מספר אותן עד היום, רק הדמויות התחלפו בהן #smile
◄JS: טוב, זה לא השתנה עד היום
◄ReuvenM: חמישה חברים לא ברורים החליטו להקים את האולפן הכי גדול בארץ.. מייבאים קפיצים משוויץ כדי להניח עליהם את הקירות. פסיכי לגמרי
◄JS: בינגו
◄ReuvenM: הכי מצחיק, האולפן עוד לא קיים וכבר יצא לזה שם בכל העיר, וכבר אמנים צבאו לפתחו, ולא היה כלום!
◄JS: קפיצים שפיצים, עד היום יש האם בחדר
◄JS: לפחות מישהו עשה קופה על זה שהם שרפו את מכונת האוטרי 2" 5 פעמים בחודש הראשון. מעניין מי זה היה
◄ReuvenM: אז שלום חנוך אמר שהוא חייב להקליט באולפן הכי גדול בארץ, אז בינתיים דוביס השכיר בקומה מעל איזה אולמצ'יק, ואמר לי "בנה כאן אולפן זמני, זה יספיק" ואז התיישב לידי עם האקוסטית, והייתי צריך לסבול את אדי הבדיל והשירה שלו ביחד. והכל בלחץ
◄OrenS: נו מילא, בזמנים שהאולפן היה ממש חלש אני הייתי צריך לתרגם לעברית את ההצעות שלו לפתרון הסכסוך עם הפלסטינאים...
◄ReuvenM: אוי... #smile
◄OrenS: איש מוזר, אבל למדתי ממנו המון...
◄ReuvenM: כשהוא התחיל בייעוץ אקוסטי זה כבר היה מפנה. פנטסיה דרום אפריקאית בדו מג'ור
◄ReuvenM: איש טוב
◄ReuvenM: FUBA כאן כבר שעתיים ולא גילגל כלום.
◄OrenS: למרות שאני זוכר את השיטה שלו ליצור הפרדה בין הקיק לבאס ע"י צידוד קל של כל אחד מהם לצד אחר. עד היום זה נשמע לי מוזר...
◄JS: האבנים של סינטרון עדיין מוסתרות בקירות. איש מעובדי המקום אינו יודע שהן שם
◄ReuvenM: ללמדתך, שום קפיץ משווייץ לא מבטל מופע של אגד
◄FUBA: אני כאן כל הזמן. מביט מהצד
◄ReuvenM: מה מביט? תכין משהו
◄FUBA: כואב לי הגרון
◄OrenS: יאללה, זזתי. לילה טוב מקאלגרי!
◄FUBA: אני על אספרסו
◄ReuvenM: תהיה בריא נשמה.
ולילה טוב אורן
◄JS: לילה טוב
◄FUBA: לקחתי מחסן עבור חדר חזרות במושב וביום שישי ניקיתי
◄ReuvenM: יאללה, אלך לשתות אחד גם אני עם סיגריה בקור הנורבגי הזה...
לילה טוב לכולם
◄yoavcohen: אני גם זז, לילה טוב, תודה לכולם.
◄FUBA: כל האבק וצמר סלעים נכנס לי לגרון
◄FUBA: יואב, ב260 , יצא לך להחליף את קפסולת הקרדיואיד של טלפונקן בזאת של היי קיי ג'י CK1 .?
◄JS: כדאי מאד שכבר ייצרו אותם
◄FUBA: יואב יש חדש בגיזרת הדינמי האמריקאי?
◄רועי גבע: מעט באיחור - רכבת מנהריה במוצ"ש ושעת חזרה קלילה
◄JS: הוזמן. הובטחו לי כמה מיקרופונים מהייצור הראשון. תהיה הראשון שיידע
◄FUBA: מעולה
◄JS: בינתיים אני מאד נהנה מה Elam 260 הקונדנסרים הקטנים. אפשר להגיע איתם לסאונד מענין מאד
◄אלירן-complex: שלום לכולם (מי שפה)
◄JS: נגמרו הסרטים?
◄אלירן-complex: אתה שואל אותי?
◄JS: כן
◄אלירן-complex: נגמרה הבירה #smile לא עבדתי היום, יצאתי
◄JS: יש מי שנהנה. לאן יוצאים בבת ים?
◄אלירן-complex: לתל אביב #smile הופעה של חברים בבלום בר
◄JS: עדיין לא. עוד לא השלמתי את כל הסיבוב על הקפסולות שמגיעות עם המיקרופון. בינתים מה שיש מספק ביותר. יש לי CK1 אולי אנסה בהזדמנות
◄FUBA: אוקיי
◄JS: זה סט מאד מרשים. ספק גדול, גוף מיקרופון קטן המכיל מנורה ושלושה ראשים ומתאם. בינתיים הקלטתי איתו גיטרות אקסטיות ומהתוצאות זה ללא ספק אחד המיקרופונים הטובים בתחום
◄FUBA: יקר אבל
◄JS: יקר מאד לכמות המתכת הקטנה... ואל תשכח שכמשתמש אקטיבי אצלי הם תמיד בזוגות.
◄FUBA: חתיכת הוצאה זוג ב18אלף
◄אלירן-complex: יואב גם אצלכם יש הרבה הקלטות של עבודה עברית?
◄JS: תקבל מחיר טוב... :-)
◄FUBA: עדיין זה הרבה
◄JS: אלירן, יש לנו כמה עבודות. לא הרבה. המחירים אצלנו לא נמוכים מספיק
◄אלירן-complex: ניצן הקמצן #smile
◄mozizo: ממה אולפנים מתפרנסים באמת ?
◄mozizo: נראה שכמה שלא תקליט אין מספיק הכנסות
◄JS: מסחר בגולות
◄אלירן-complex: חחח
◄mozizo: קומבינות ? :-)
◄mozizo: גולה בלורה אכן יקרה
◄JS: מהקלטות. כל אולפן צריך להתנהל כעסק. הרבה בעלי אולפנים מבינים את זה באיחור
◄אלירן-complex: מה כוונתך יואב? אתה מתכוון לזה שהרבה אולפנים לא משקיעים בשיווק ועושים הרבה טובות?
◄JS: לא.הנקודות החשובות הן תמחור, זיהוי צרכים, מיקוד לקוחות, השקעות בציוד.
◄JS: שיווק שווה לקליפת שום אם אין כיסוי.
◄mozizo: אם JS=יואב שדמה אז יש לי חבר שמאוד מרוצה מפרה שמכרת לו(אם כבר מדברים על פרה )
◄JS: לפעמים טובות = שיווק
◄JS: מי החבר?
◄אלירן-complex: אני בתור מישהו שמת לפתוח אולפן, עשיתי שיקולים והגעתי למסקנה שבמצב של היום עדיך לי להישאר שכיר/פרילנסר מאשר לפתוח אולפן, גם בגלל הנסיון שיש לי עד כה (שהוא מועט עדיין בשביל לפתוח אולפן) וגם כי לא יהיה לי מספיק עבודה, ולא חוכמה עבורי סתם לרכוש ציוד בלי שיש עדיין עבודה, שזה משהו שהרבה חברים שלי עושים, רוכשים ובונים ומשכירים ובסוף מגלים שאין עבודה
◄mozizo: דני שטיין.. פרה של גרייט ריבר
◄JS: הוא קנה פרה מדהים במצב חדש. זה פרה שישנה לו את התפיסה לגבי סאונד-. Great River MP2MH. למוזיקה של דני אין טוב יותר. מעולה לגיטרות אקוסטיות ושירה והDI בחזית עושה חסדים גם לבסים הגרועים ביותר.
◄mozizo: מממ... ישנו אולפן שאני עובד בו ולא תמיד אני מרגיש הבדלים כאלה גדולים בין פרה אמפ פשוט של ארט שיש לי בבית לבין מיינלי ווקס בוקס שישנו באולפן ! האם האוזניים שלי לא בסדר ?
◄mozizo: רק נגיד שיש לו כרגע רעש נורא מהמחשב בקונטרול רום של האולפן שמן הסתם ממסך לי המון מהסאונד
◄JS: אולי האוזניים בסדר והמוניטורים או החדר לא? כששמעתי לראשונה את הווקסבוקס עבדתי על SSL וההבדל היה עצום
◄JS: את ההשוואה אתה חייב לעשות זה לצד זה. יהיה הבדל.
◄mozizo: ישנו הבדל אבל בנתיים (אולי רק באולפן שאני עובד בו) לא נראה לי שזה נמדד באופן ישיר במחיר..
◄mozizo: כנראה
◄JS: עם טעם וריח... מחירו של הווקסבוקס גבוה בגלל שהוא לא פרה אמפ, הוא ערוץ הקלטה ומכיל בנוסף לפרה גם קומפרסור, אי קיו, די אססר והכל מנורות. אצלי הווקסבוקס משמש כ DI מאד יקר. מזמן לא השתמשתי בפרה אמפ שלו.
◄mozizo: אכן ערוץ הקלטה.
◄JS: אי קיו הוא הרכיב היותר יקר בשרשרת. בדרך כלל כפול מפרה אמפ
◄JS: אני פורש. שיהיה לילה טוב לערים.
◄mozizo: על מה ולמה ? יש לי גם את המסיב פאסיב באולפן שאני עובד בו והוא אכן משפר סאונד. אבל עוד פעם לא רואה הבדלים עצומים.אני חושד שאני צריך להצמד למקצוען איזו תקופה ואז להבין מה עושה את ההבדל.רק מכשירים זה לא עוזר !
◄JS: אופס. כן, תמצא אחד זה שווה את דמי הכניסה. לילה טוב
◄FUBA: לילה טוב ושבוע טוב
◄mozizo: לילה טוב לכולם.
_________________
הפקה ומיקס
  JS  
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
תמליל הצ'אט החי 26-01-08
הודעה פורסם: שבת 08 מרץ,08 17:41   
◄astond: אהלן
◄JS: שלום אנד גוד איבנינג
◄JS: ערב טוב
◄astond: וסהלן
◄EytanMich: שלום
◄JS: מה מצב המכונה האנלוגית? הצלחתם כבר לגלות מהו הדגם?
◄yavin: אהלן כולם
◄JS: שלום יבין
◄EytanMich: יואב שאלה לי אליך : האם לפילטר היי/לואו פאס יש מעלות שמבדילות אותו מ-איקיו רגיל או שזה סתם "איקיו יותר נוח" ? זה נראה ברור מאליו ובכל זאת אני מוצא את עצמי שואל את השאלה הקצת דבילית הזו....
◄oh-babie: שלום לכולם
◄DROR(droch): היי
◄DROR(droch): היי
◄EytanMich: אני כנראה ב-מוד של דנידין (-
◄EytanMich: (-:
◄DROR(droch): יש לי שאלה
◄astond: דרור תגיד אתה יודע אולי איך מגבים ממקינטוש להרד דיסק נייד? חחחחח
◄DROR(droch): אוי - זה כל הזמן קופץ
◄astond: :לומד למבחן:
◄DROR(droch): תן לי לתקן אותך- איך מגבים ממאק מעפ-עפן
◄DROR(droch): בכל מקרה
◄DROR(droch): סיימתי הקלטות, יש לי ערוצים שאני שלם איתם אבל זמרת מאוד בעייתית שנשמעת רע -היא פשוט לא זמרת ממש טובה.
באיזה טכניקות אני יכול להשתמש בכדי למזער נזקים ועדיין להוציא אותה "גדולה"
◄JS: אריאל, פס פילטר הוא סוג של EQ ולכן אין הבדל מעלות או חסרונות ביניהם ולא לשכוח שהמכשיר EQ או הפלאג EQ מורכב מכמה פילטרים...
◄EytanMich: תודה
◄EytanMich: BRB
◄astond: לא זז פה הפורום
◄JS רענן בקביעות
◄JS: להקליט שוב, ושוב, ושוב עש שהיא תדע לשיר
◄DROR(droch): היא לא..אני יודע על מה אני מדבר.
◄DROR(droch): יש לה סוג של ניואנס בשירה
◄DROR(droch): וטעויות שחוזרות בקביעות במקומות קבועים- סוג של שמיעה בעייתית
◄DROR(droch): מה גם
◄DROR(droch): שזה זה לא שהזמרת הזו תקח אולפן מחדש להקלטה.
◄JS: הכפלת שירה (ביצוע כפול) יכולה לטשטש מאד ביצוע גרוע.
◄DROR(droch): חשבתי על זה..
◄astond: אולי לא כל הזמרות צריכות להיות ריטה היום. ולא כל הזמרים יורם גאון. אני זוכר את הפעם הראשונה ששמעתי את יובל בנאי. ומה שאבא שלי צעק אז - "איך נותנים לכל זמר עם קול נייר טואלט לשיר" וזה עוד לפני אביב גפן.
◄JS: ויש AMS דיליי עם פיץ' גבוה בצד אחד ונמוך בצד שני לעזרה נוספת.
◄astond: אולי פשוט צריך להתרגל. זה מה יש. וזהו.. זה לא שהיא מזייפת
◄oh-babie: מישהו מכיר אתר טוב (ורצוי חינמי) לאחסון קבצים און-ליין? הכוונה היא לא לאתרי שיתוף קבצים (כמו megaupload ואחרים) אלה לאתר בו ניתן לאחסן קבצים באופן מאובטח און-ליין.
◄DROR(droch): חשבתי גם על להציב אותה בעומק- אי שם. שיתן גם תחושה של מיסטיות מסויימת וגם "הרחקה" של הטעטיות
◄astond: וקורוס זה רעיון טוב אולי
◄JS: רחוק ומטושטש זה טוב אבל זמרות ירצו את עצמן חזקות ומקדימה כדי ש"יבינו את המילים"
◄JS: שלום למצטרפים לשיחה על EQ וזמרות
◄JS: יש הרבה מאד אתרים כאלו
◄DROR(droch): תאורתית אני חושב שאם אני מעמיד בעומק אבל מפריד אותה מהכלים האחרים מבחינתהתחום שלה..יש מצב שהיא עדיין תהיה צלולה לא? תקן אותי
◄JS: יש מצב. אתה צריך להיות מסטר במיקס כדי להשיג תוצאה ראויה של שירה חלשה עם הרבה ריוורב וגם ברורה
◄DROR(droch): אני פשוט יתחיל בהכפלה ומשחק עם עומקים נראה לי..אולי אף הכפלה עם דיליי של עשיריות השניה
◄DROR(droch): אתחיל
◄JS: שימוש בדילי או הכפלת ערוץ והזזתו בזמן לא נותנים הכפלה. היתרון הגדול בהכפלת ביצוע הוא התנועה בזמן של שני הערוצים והפרשים בגובה הטון אחד מול השני - בזמנים שונים. דיליי תמיד עוקב אחרי המקור באותו מרווח זמן. לא אותו דבר
◄DROR(droch): כן, אני מבין
◄JS: אתה המפיק?
◄efi86: שלום לכולם, אני פעם ראשונה כאן
◄DROR(droch): לצערי, לא אוכל להקליט את הזמרת שוב, לא באותו אולפן בכל אופן ולא על אותו מקרופון.
אני יכול לעשות את זה במקום אחר. על מיק אחר...בכל מקרה אני אגש לראףמיקס קודם לראות איפה הנושא הזה עומד בכל מקרה
◄JS: ערב טוב וברוך הבא
◄DROR(droch): אני המפיק
◄JS: להכפלה זה אולי אפילו יתרון. לך למקום אחר עם מיקרופון אחר
◄JS: אם אתה המפיק אז בהחלט זה חשוב בשבילך. מצב מצער
◄DROR(droch): אז מעולה.בכל מקרה, אני אשב מול הערוצים ואנסה בלי הכפלה. מה שיהיה, זה מה שיקבע. וגם כמה רחוק הזמרת רוצה ללכת עם השיר הזה.
◄קלימרו: akuo kfuko
◄קלימרו: שלום לכולם
◄JS: ערב טוב
◄JS: או grc yuc
◄ferero: שלום לכולם וערב רב
◄JS: שלום פררו
◄JS: בייבי, שמחתי לקרוא.
◄DROR(droch): תודה יואב..
◄קלימרו: תוך כדי הצ'ט אני מקליט ערוצי מידי חזרה לאודיו על נואנדו 3 כשרה למהדרין דרך FF800 ופשוט מתחרפן מזה שאני לא מקבל את אותו הסאונד
◄JS: בהצלחה. תבוא לספר איך יצא.
◄DROR(droch): וודאי. אצלי הלבטים לא נגמרים אף פעם
◄JS: קלימרו, מה חדש...
◄קלימרו: הכל בסדר גמור, מתענג על ירחוני MIX מתחילת הניינטיז בזכותך
◄JS: האם מערכת הFF800 מכויילת? לא יודע אם בכלל אפשר לכייל חומרה של RME
◄קלימרו: מכויילת ?
◄astond: האינטרנט היום זוועה. בקושי זז. אני בנטוויז'ן. מחכה שיגמר החוזה. זוועה. זה רק אני חווה את האיטיות הזו?
◄JS: מכויילת. האם הכניסה שווה ליציאה מבחינת העוצמה
◄קלימרו: בוא נבדוק
◄קלימרו: 4 DB
◄קלימרו: כניסה ויציאה
◄JS: טון לתוך הכניסה שווה לטון ביציאה
◄JS: הפרש של 4dB?
◄efi86: אני עברתי ל014 בזק בינלאומי אתמול
◄efi86: הבדל של שמיים וארץ!
נטויז'ן עשתה לי רק צרות...
◄JS: זה די מטורף ובהחלט יכול להתפש כסאונד שונה. כל הפיידרים ב0?
◄קלימרו: לא, בכניסה יש 4+ וביציאה +4 . משמע עוצמות זהות
◄קלימרו: למרות זאת הרגשתי הבדלי ווליומים אז השוואתי, אבל זה לא זה , משהו הולך לי לאיבוד
◄astond: לצערי אני כבול בחוזה שנגמר מתי שהו..
◄קלימרו: יכול להיות שזה בגלל תדר הדגימה המצ'וקמק ?
◄JS: קלימרו, איך אתה מודד ואיפה?
◄efi86: יש נושא מסויים לצ'אט או שאפשר לשאול כל שאלה ולדבר על הכל?
◄קלימרו: כן. הכל באפס. זו לא בעיה מהיום. לצערי הרב. אתה מכיר את הממשק של הFF800
◄קלימרו: ?
◄JS: שאל
◄JS: אתה בודק בתוכנה או בחומרה/מיקסר?
◄efi86: אני נמצא בפלונטר כבר המון זמן בקשר לגיטרה/DI/קדם מגבר/מגבר, מה לקנות קודם? אין לי DI ואין לי מגבר והגיטרה החשמלית שלי פשוטה ואני רוצה להחליף
◄JS: נשמע כמו שאלה של שייקספיר...
◄JS: אתה גיטריסט?
◄efi86: אני ישראלי, משמע כולבויניק. אני לא מתכנן להשקיע את כל כספי שעמלתי עליו ביושר בגיטרה עכשיו, אבל עדיין רוצה משהו שיעשה לי כיף בלב וכיף באוזן
◄JS: לא הבנתי את השאלה. אם אתה גיטריסט אז תקנה גיטרה טובה דבר ראשון. ממתי פרה אמפ או DI עושה טוב ללב של גיטריסט?
◄Seamus: ערב טוב מכובדי
◄JS: בוקר טוב?
◄Seamus: אחה"צ האמת. 14:00
◄קלימרו: דבר ראשון במיקסר של הנואנדו הכל מאופס, וכשאני מקליט מידי אני דואג למינימום פעולת מעבד במקביל , משמע סוגר את כל הפלאגים וכו'. דבר שני המיקסר של הRME נבדק והוא מאופס, דבר נוסף, ל יש שלושה מצבי עוצמות : +4 -10 וHI GAIN RME
◄efi86: כמו שאמרתי, לא גיטריסט, מחפש הכל מהכל... ובוא נגיד ונעזוב את הפרה אמפ וכל המסביב, גיטרה חדשה ואז לחכות למגבר? או לקנות מגבר ולהישאר גם הגיטרה שיש לי כרגע שהיא לא משהו ואז לחכות לגיטרה?
◄JS: הכל יחסי. יש לי חבר שהפנדר סטראט 57 שלי לא מספיק טובה בשבילו...
◄astond: אז מי הספק אינטרנט הכי טוב ? מה זה 014?
◄efi86: אני מעוניין בדעות של המבינים#smile
◄קלימרו: יואב אני רוצה להקשיב לAK47
◄efi86: אני הייתי מוכר כליה עכשיו בשביל סטראט 57, למרות שגם סטראט 83 לבנה תספק אותי
◄astond: הבדיחות על כליה לא מצחיקות אגב. תרדו מהן
◄efi86: מצטער אם פגעתי במישהו
◄JS: קלימרו אתה יכול לקבל ממני ערוצים בתוך סשן PT שהוקלטו עם AK47. פסנתר, בס אקוסטי וכדומה. או לבוא לשמוע באולפן.
◄קלימרו: יואב, אני אשמח לקבל ערוצים בשביל רפרנס או בשביל הסקרנות הראשונית, אבל אתה יודע שאני אהיה חייב לבחון אותו מקרוב
◄JS: זה מאד ישכנע את כולם...
◄astond: אז מה הספק הכי טוב?
◄קלימרו: אני חושב שחסק לנו זוג שפורפרתיים טובים. היה לי הרכב ג'ז השבוע ונאלצתי להקליט את המערכת על ה451 שממש ממש לא התאימו והיו בהירים מידי, והסוליד טיוב לצערי אומנם סיפקו את העמימות הנדרשת אבל מחקו המון פרטים, ואז אמרתי לעצמי שאני מדמיין שהAK47 היה עושה את העבודה
◄clinton: שלום חברים
◄clinton: הגעתי מאוחר לאלללה
◄קלימרו: יכול להיות שזה לא נכון ואני מדמיין אותם אחרת לגמרי ממה שהם
◄clinton: שלום
◄JS: שלום אשקלון?
◄clinton: אשקלונה כל הדרך !
◄clinton: אהלן יואב , כל הכבוד על התיחזוק של הצאט הזה
◄clinton: מישהו כאן עובד עם ה VOXBOX ?
◄JS: הAK47 פתוחים ובהירים בדיוק במקומות הנכונים ועדיין נותנים את הגוון הקלאסי של מיקרופוני מנורות ווינטאג'. מעולים לתופים
◄JS: קלינטון, כן.
◄clinton: השבוע הקלטתי איתו שירות עם 149 - יצא לא משהו בכלל
◄clinton: הופתעתי לרעה
◄JS: בפעם הראשונה שהקלטתי שירה עם הvoxbox יצא אלבום זהב...
◄clinton: חחחחחחחחח
◄clinton: עם איזה מיק ?
◄קלימרו: השאלה עד כמה הם "מופרעים" בגלל זה צריך להקשיב.
◄JS: U87
◄clinton: דרך אגב יואב וכל מי שנמצא כאן , אני חייב להגיד מילה טובה על הפרה של GREAT RIVER , כל מה שאני מעביר דרכו יוצא מעולה , אני ממליץ בחום .
◄clinton: זו הטעות שלי יואב , שלא עבדתי עם ה 87
◄clinton: ה 149 הזה , כל מה שהעברתי דרכו נשמע הכי מיינסטרים שאפשר
◄JS: תודה על המילים החמות. יש לך MP2NV נכון?
◄clinton: לצערי לא , יש לי את ה great river 1nv
◄קלימרו: 149 מיקרופון נהדר, חבל שאצלנו גילו את זה רק אחרי שקנו את ה147
◄JS: קלינטון, ערוץ מצויין. אותה אלקטורניקה כמו הפרה אמפ הכפול. חוץ מזה יש לנו עוד יחידות ME1NV במלאי... להפוך ל2
◄clinton: הפרה הבא שלי נראה לי יהיה PACIFICA , למרות שאם היה לי כסף היתי קונה בשמחה עוד ערוץ של ה great river 1nv
◄clinton: יש למישהו רשימה של מקומות שאפשר לעשות בהם מאסטרינג ?
◄clinton: FUBA חזרת מאיסתא ?
◄קלימרו: הספקתי לקרוא את זה
◄JS: קלימרו, הרוב המכריע של הציוד שלי נקנה ללא בדיקה מוקדמת. רובו על פי המלצות של קולגות. כמעט ולא התאכזבתי עד היום.
◄JS: Sterling Sound
◄קלימרו: גם אצלנו זה ככה אני חושב, אבל אם אני קונה משהו לסט אפ הבית שלי אני לא לוקח סיכונים, כי זה שונה. באולפן מסחרי שום מכשיר הוא לא נפילה כי הוא בסך הכל עוד אופציה..
◄JS: למשל כשהתחלתי לרכוש ציוד המליצו לי על פרה אמפ Great River MP2MH ועל קומפרסור Distressor שהיו חברות מתחילות אז באמצע שנות התשעים. לא התאכזבתי, ושניהם הפכו לקלאסיקה עם השנים. את שתי החברות אנחנו מייצגים היום
◄clinton: JS , זה באמת ציוד מעולה , אבל אולי תביא את ה PACIFICA לארץ ? מאז ששמעתי אותו לא נרגעתי .
◄tomshir: איך ה ME1NV עם שירה ?
◄clinton: ה ME1NV פשוט אדיר , יש לו את כל מה שאפשר לצפות מפראמפ , הוא ורסטילי , שקט , חזק עם טווח תדרים רחב ו DI אכזרי .
◄clinton: אני רוצה להמליץ גם על הקונדנסר של SE Z5600 , צלול וחד ,שווה כל שקל .
◄JS: קלינטון, אם תבטיח לקנות לפחות 5 פסיפיקה ולהביא חברים לעוד 5 יחידות אז אפשר לדבר... :-).
◄tomshir: מישהו כאן ניסה soundelux ?
◄JS: U195
◄Tomer Iserovitch: אהלן ,אני רואה שהגעתי בדיוק לזמן לשיחות האפלות של הלילה #smile
◄clinton: JS , הרגת אותי , אם היו לי סכומים כאלה לא היתי כאן ......אם אתה מביא בכל זאת אל תשכח להודיע , אני הראשון שבא להקליט איתו .
◄Tomer Iserovitch: מה דעתכם על השילוב פעולה בין מעצב העל רופרט ניב והסינים?
◄קלימרו: אה זה אתה מהפיל הכחול, לא קישרתי אבל שמעתי בפורום כמה פעמים, אחלה חומר אחלה סאונד
◄clinton: תודה יואב , אנחנו מתרגשים להופיע שוב בבארבי , בפעם הקודמת הופתענו שבאו 500 איש , נקווה לשבור את השיא .
◄tomshir: עד כמה ה ME1NV באמת דומה ל NEVE ?
◄clinton: ME1NV לא דומה לניב ולא לשמיב , הוא פשוט טוב , בעיקר לחובבי סאונד רוק אמריקאי , לא תמצא לדעתי ב 1500$ ערוץ טוב יותר
◄clinton: תודה קלימרו ! בואנה איזה מחמאות היום , אני יבוא לצאט כל שבוע :-)
◄tomshir: זה אמנם הדגם הזול שלהם אבל איך ה U195 ?
◄Tomer Iserovitch: שיתוף
◄clinton: שבוע טוב חברים , אני זזתי , מזכיר לכם שאתם מאוד מוזמנים להופעה של הלהקה שלי -הפיל הכחול -במוצ"ש הבא בבארבי ת"א ,
◄קלימרו: איך השיתוף פעולה הזה בא לידי ביטוי עד עכשיו
◄JS: קלימרו, כמו שאמרת יש החלטות שצריך לדעת לקחת
◄clinton: לינק
◄JS: בהצלחה בהופעה
◄Tomer Iserovitch: לינק
◄Tomer Iserovitch: מי שרוצה לראות את המיקרופונים החדשים של Neve
◄Tomer Iserovitch: יש שם קונדנסר שנראה דומה ל C414 באופן מחשיד
◄JS: הU195 הוא מיקרופון טוב. היה לי קצת בהיר מידי וסיבילנטי על הרבה קולות וצריך למצוא את המרחק הנכון מהמיקרופון להשגת תוצאה טובה. יש לו גם הרבה מאד פרוקסימיטי וגם כאן מרחק הוא קריטי. בסך הכל מיקרופון טוב עם הרבה אוהדים.
◄Tomer Iserovitch: אני רואה שזה ערב פרהאמפים רק... #smile
◄Tomer Iserovitch: אזוז לי לישון
◄Tomer Iserovitch: ביי חברים
◄clinton: אפשר לדבר גם על ציצים ....אבל זה פחות מעניין
◄clinton: טוב חברה שלי תפסה אותי עם המשפט הזה , אכלתי אותה , לילה טוב !
◄JS: להתראות
◄tomshir: אני מניח שיש דמיון מסויים בין GR ל NEVE כי בכל זאת הם אמורים להתבסס על אותם מעגלים
◄JS: הME1NV לוקח את הסאונד של Neve צעד אחד קדימה. הוא בנוי על טופוגרפיה דומה השאולה מ1073 אבל עם הרבה מאד שיפורים ולכן הוא הרבה יותר פתוח ועכשוי. הוא שקט יותר, מהיר יותר באופן מאד מורגש ובעל גוון טון אחר ואין בו את אותם הרכיבים כמן בניב 1073. זה רק לטובה.
◄JS: Neve ייצרו הרבה מאד מעגלים. חלקם טובים וחלקם ממש רעים. למשל כל מה שיוצא מקונסולות השידור כדוגמאת 5108 הוא זבל אמיתי עם האות N על המצח.
◄קלימרו: וואיי בUAD יש עכשיו קומפרסור סטריאופני מדהים
◄JS: לעומת זאת 1073, 31102, 1084, ודומיהם הם יצירות מופת
◄קלימרו: אני בכלל לא בטוח אם יש אותו בארץ למישהו
◄קלימרו: כאילו BUSS COMP כן, אבל מדהים מדהים מדהים
◄קלימרו: טורף את הסי פי יו
◄tomshir: ואיך הוא נשמע עם שירה ?
◄קלימרו: 33609 , אני משתמש בו רק כמאסטר באס או על גרופ תופים, והוא פשוט מדשהים, בחיים שלי לא שמעתי כזה דבר בתוכנה
◄קלימרו: בטח יואב מכיר את האורגינל
◄tomshir: אני רוצה להמליץ לכם על ה ADL600 פרא מנורות פשוט מדהים
◄JS: חשבתי שענו על זה כבר...הME1NV מעולה עם שירה ועושה חסד עם הרבה מיקרופונים מכל הסוגים. רבים מהזמרים והזמרות שעמם עבדתי בשנים האחרונות בחרו בפרה הזה בבדיקה עיוורת עם הקול שלהם.
◄tomshir: יואב , איך ה GR ME-1NV עם שירה ?
◄קלימרו: יואב יש 33609 אמיתי בארץ לדעתך?
◄JS: היה היה פעם shep 33609 בישראל. ניראה לי שהוא חזר לחו"ל באיזו עסקה סיבובית. את המקור לא ראיתי בישראל עדיין. באולפן שבו עבדתי בטוקיו היה אחד. אז עוד לא העריצו אותו כל כך. הוא היה רק עוד קומפרסור מיני רבים.
◄קלימרו: פשוט פעם גם האנשים היו וינטאג'.
◄tomshir: שמעתי שבקרוב יוצא UAD -2 שיהיה חזק הרבה יותר + פלאג של דיסטרסור בשיתוף פעולה איתם
◄קלימרו: מעניין אם היה פיירצ'ילד בארץ פעם. למרות שהתשובה ידועה
◄mozizo: שולח...
אופס אני בצ'ט הלא נכון
◄JS: זו שמועה ישנה. אמפיריקל ויוניברסל כנראה חתמו הסכם. הפלאג לא הולך להיות דיסטרססור אלא FATSO. וזו רק שמועה. בכל מקרה זה לא יקרה כנראה לפני הרבעון האחרון של 2008.
◄JS: יש בארץ פיירציילד מסוגים פחות מוצלחים מזה שאתה מתכוון. אבל יש.
◄JS: אני אומר לילה טוב ועובר למצב לוג לשמירה. תמשיכו עד אחרון הגולשים.
◄קלימרו: לילה טוב
◄אלירן-complex: מישהו ער ?
◄שי: לפעמים
_________________
הפקה ומיקס
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הסלון

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון